Aeon's End (Kevin Riley)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Scamander »

Wbrew wszystkiemu i ustawianiu marketu po kosztach żeby zachować balans, moją najbardziej soczystą grą była ta, w której na rynku były spelle za 6/7/7/8 :D (wygrana swoją drogą).
Często najlepszą drogą jest olanie tanich zaklęć i zakup tych najdroższych. Losowy market to nie problem, sam tak gram i polecam.
Edit: Polecam wszystkim chociaż na 2/3 gry zmieszać wszystko (karty nemesis itp), losować market bez ograniczeń i jazda, a później zdecydować jak się lepiej gra. Jak się nie spodoba to rozdzielenie później kart nemesis to jakieś 5-10 minut max.
Balans to nie jest kwestia zagrania dwóch partii i sprawdzenia czy gra się fajnie. Nie wiem na ile świadomy jesteś jak wygląda projektowanie gier (to są duże nakłady czasu i pracy). Łącząc karty podstawowe nemesis z kolejnych podstawek rozwadniasz deck i zwiększasz prawdopodobieństwo wystąpienia partii banalnych/nie do przejścia (co nie znaczy, że taka partia musi się w ogóle pojawić a już na pewno nie w ciągu 2 rozgrywek).

Tutaj masz wyniki obliczeń przeprowadzonych przez jednego z użytkowników BGG (w kwestii łączenia podstawowych kart nemesis z kolejnych podstawek):

"There is a big effect from mixing core sets. You're 4-8 times as likely to get a deck that is unbalanced in any of the four categories that we're looking at with the addition of a single extra nemesis deck."

https://boardgamegeek.com/thread/225590 ... card-sets

Obrazek
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

Jak dla mnie to jest "teoria akademicka". Zamiast siedzieć i wyliczać procenty balansu rozkładam grę i gram. Ważne żeby rozgrywka mi się podobała, a nie czy trafi w odpowiednie liczby. Gdyby mi na tym zależało to grałbym w lotto.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Scamander »

c08mk pisze: 03 lut 2020, 20:23 Ważne żeby rozgrywka mi się podobała.
No i o to chodzi. Dlatego podałem te dane żeby każdy sobie sam zdecydował czy mniejszy balans mu przeszkadza czy nie. Miłego grania :)
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Randomizowanie odpada przy hardmodach, tam trzeba sobie ustawiac rynek bo np bez leczenia nie da rady.
Telchar
Posty: 24
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:44
Been thanked: 1 time

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Telchar »

Wosho pisze: 04 lut 2020, 08:35 Randomizowanie odpada przy hardmodach, tam trzeba sobie ustawiac rynek bo np bez leczenia nie da rady.
Da radę, tylko jest trudno :D
_leigam_
Posty: 948
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 197 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: _leigam_ »

Leczenie nie jest niezbędne.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Chcialbym zobaczyc jak rozwalacie chocby pierwszego bossa bez leczenia na hardzie :?
_leigam_
Posty: 948
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 197 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: _leigam_ »

Ta gra nie jest taka trudna jak co niektórzy myślą, a z rozmów na forum wynika że dla niektórych jest ze względu na niezrozumienie zasad. Już było wałkowane.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Oczywiscie ze normal nie jest, kazdy kto ma doswiadczenie z karciankami powinien przejsc prawie wszystkich bosow na normalu z randomowym rynkiem za pierwszym razem.
Ale hardmode juz latwy nie jest.
_leigam_
Posty: 948
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 197 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: _leigam_ »

Wosho pisze: 05 lut 2020, 14:37 Oczywiscie ze normal nie jest, kazdy kto ma doswiadczenie z karciankami powinien przejsc prawie wszystkich bosow na normalu z randomowym rynkiem za pierwszym razem.
Ale hardmode juz latwy nie jest.
nie mialiśmy przed AE doświadczenia z karciankami i przeszliśmy wszystko na normalu za pierwszym razem. Moje statystyki przejść na hardzie z randomowym rynkiem i postaciami można znaleźć w tym wątku, co niektórzy odpadli za pierwszym razem.

w ramach ciekawostki nigdy nie wygraliśmy poprzez skończenie tali nemezis (nie nastawialiśmy się na to specjalnie).
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Awatar użytkownika
trx89
Posty: 85
Rejestracja: 14 sty 2020, 23:42
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: trx89 »

Czy ktoś korzysta może z tego insertu https://www.warbox.pl/pl/p/Insert-pasuj ... Polska/178

Zastanawiam się nad jakiś organizerem który przede wszystkim przyspieszy setup. Jak z jego jakością i praktycznością? Jak dużo kart w koszulkach premium pomieści?
Death4ever
Posty: 142
Rejestracja: 20 paź 2019, 13:45
Has thanked: 50 times
Been thanked: 56 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Death4ever »

trx89 pisze: 16 lut 2020, 22:06 Czy ktoś korzysta może z tego insertu https://www.warbox.pl/pl/p/Insert-pasuj ... Polska/178

Zastanawiam się nad jakiś organizerem który przede wszystkim przyspieszy setup. Jak z jego jakością i praktycznością? Jak dużo kart w koszulkach premium pomieści?
Mam ten insert. Fantastycznie sprawdza się. Pudło idealnie domyka się. Gorąco polecam.
Każda kart jest włożona do koszulki Classic Card Game Premium od Rebela.
Mieści w sobie następującą zawartość: W tym momencie jest napakowany na maksa. Jeżeli wyjmę wszystkie przegródki to jeszcze zmieści jeden mały dodatek (Mam nadzieję, że dwa małe dodatki :) ). Wtedy zrobienie takich przegródek będzie koniecznością...

Niestety Aeon's End: Mata do gry nie ma szans, żeby zmieściła się... :(

Mogę podesłać wieczorem zdjęcia, żebyś mógł sam zobaczyć jak to wygląda...
Awatar użytkownika
trx89
Posty: 85
Rejestracja: 14 sty 2020, 23:42
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: trx89 »

Death4ever pisze: 17 lut 2020, 11:41
trx89 pisze: 16 lut 2020, 22:06 Czy ktoś korzysta może z tego insertu https://www.warbox.pl/pl/p/Insert-pasuj ... Polska/178

Zastanawiam się nad jakiś organizerem który przede wszystkim przyspieszy setup. Jak z jego jakością i praktycznością? Jak dużo kart w koszulkach premium pomieści?
Mam ten insert. Fantastycznie sprawdza się. Pudło idealnie domyka się. Gorąco polecam.
Każda kart jest włożona do koszulki Classic Card Game Premium od Rebela.
Mieści w sobie następującą zawartość: W tym momencie jest napakowany na maksa. Jeżeli wyjmę wszystkie przegródki to jeszcze zmieści jeden mały dodatek (Mam nadzieję, że dwa małe dodatki :) ). Wtedy zrobienie takich przegródek będzie koniecznością...

Niestety Aeon's End: Mata do gry nie ma szans, żeby zmieściła się... :(

Mogę podesłać wieczorem zdjęcia, żebyś mógł sam zobaczyć jak to wygląda...
Gdybyś mógł to byłbym bardzo wdzięczny bo mam te same koszulki na kartach i też chciałbym zmieścić podstawkę, dwa dodatki i Eternal War. Jeśli piszesz, że być może 2 kolejne by się zmieściły to już w ogóle by było super :) ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć bo to pudełko nie jest wcale duże :D
Death4ever
Posty: 142
Rejestracja: 20 paź 2019, 13:45
Has thanked: 50 times
Been thanked: 56 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Death4ever »

trx89 pisze: 17 lut 2020, 11:50 Gdybyś mógł to byłbym bardzo wdzięczny bo mam te same koszulki na kartach i też chciałbym zmieścić podstawkę, dwa dodatki i Eternal War. Jeśli piszesz, że być może 2 kolejne by się zmieściły to już w ogóle by było super :) ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć bo to pudełko nie jest wcale duże :D
Gotowe. Uwaga, duże obrazki :)
Jakbyś chciał jeszcze jakieś zdjęcia, to pisz...
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Awatar użytkownika
trx89
Posty: 85
Rejestracja: 14 sty 2020, 23:42
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: trx89 »

Death4ever pisze: 18 lut 2020, 17:37
trx89 pisze: 17 lut 2020, 11:50 Gdybyś mógł to byłbym bardzo wdzięczny bo mam te same koszulki na kartach i też chciałbym zmieścić podstawkę, dwa dodatki i Eternal War. Jeśli piszesz, że być może 2 kolejne by się zmieściły to już w ogóle by było super :) ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć bo to pudełko nie jest wcale duże :D
Gotowe. Uwaga, duże obrazki :)
Jakbyś chciał jeszcze jakieś zdjęcia, to pisz...
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Super to wygląda. Wszystko co chciałem wiedzieć. Dziękuję Ci bardzo :)
Lion86
Posty: 102
Rejestracja: 17 lip 2017, 00:10
Has thanked: 23 times
Been thanked: 4 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Lion86 »

Witam, który randomizer do AE polecacie? Czy któryś z dostępnych randomizerow dokłada do losowania również karty promo?
sasquach
Posty: 1839
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 936 times
Been thanked: 588 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: sasquach »

Lion86 pisze: 27 lut 2020, 18:27 Witam, który randomizer do AE polecacie? Czy któryś z dostępnych randomizerow dokłada do losowania również karty promo?
https://aeons-end-randomizer.de/randomizer/nemesis
Najlepszy. Ma karty promo i dodatki. Ma też ekspedycje i turn order. No i możesz każdą kartę z osobna dodać/usunąć jeśli czegoś wyjątkowo nie lubisz.
shuji
Posty: 1289
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 220 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: shuji »

Jeśli dobrze kojarze, to w Legacy zaczynamy z uproszczonymi zasadami. Czy to znaczy, że ta część gry może być dobrym pomysłem na start przygody z całą serią? Czy lepiej ograć podstawkę?
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 331
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 24 times
Been thanked: 211 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: skiba »

shuji pisze: 02 mar 2020, 10:42 Jeśli dobrze kojarze, to w Legacy zaczynamy z uproszczonymi zasadami. Czy to znaczy, że ta część gry może być dobrym pomysłem na start przygody z całą serią? Czy lepiej ograć podstawkę?
Wydaje mi się, że cała gra jest na tyle prosta i intuicyjna mechanicznie, że nie ma znaczenia gdzie zaczniesz :)
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Awatar użytkownika
premek
Posty: 362
Rejestracja: 05 lis 2012, 14:23
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: premek »

Cześć,

Mam dwa mini dodatki z Portalu czyli "Utonięcie w Płomieniach" oraz "Zestaw kart Nemezis" - karty promo tam zaczynają się od P02 - kojarzycie jaka karta jest promką P01 i gdzie ją można znaleźć / kupić ?
Druga sprawa to czy spotkaliście się z jakimiś dodatkami fanowskimi do AE gdzieś na bgg ?
sasquach
Posty: 1839
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 936 times
Been thanked: 588 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: sasquach »

Wg. tego whttps://docs.google.com/spreadsheets/d/1e4nmOptkcfhIaK7TrB3r8gDU_tp-C9yk8HU6bSX0pMk/edit#gid=40523183 kartą P01 jest karta nemezis "Menace".
virnik
Posty: 56
Rejestracja: 22 cze 2017, 13:50
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: virnik »

Cześć,

jak działa tryb ekspedycji, jakie są zasady takiego trybu gry - https://aeons-end-randomizer.de/expeditions ? :D

Sam War Eternal wystarczy, czy potrzeba do tego tej wersji Legacy?
Freshus
Posty: 294
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 50 times
Been thanked: 109 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Freshus »

Ekspedycje zostały dodane w the new age i teraz w outcast. Są to kolejne dwa duże pudełka po legacy.

Polegają one na tym, że walczy się kolejno z 4 nemesis o wzrastającym poziomie trudności, między walkami magowie dostają karty artefaktów/skarbów (są 3 poziomy, każdy mag dostaje po jednym każdego poziomu, po kolejnych nemesis), a każdy kolejny nemesis dla wyrównania szans dostaje pewną pulę wzmocnionych kart nemesis.

Pomiędzy walkami losuje się też chyba nowy klejnot/artefakt/czar i możesz coś wymienić (ale tutaj nie pamiętam dokładnie jak to działa i ile można wymieniać). Ale generalnie bez nowszych wydań i bez wzmocnionych kart nemesis i skarbów dla magów ciężko odtworzyć pełnoprawne ekspedycję.
Grzech
Posty: 594
Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Grzech »

Odnośnie kart skarbów to po pierwszym Nemesis każdy z graczy dostaje 1 poziomowy skarb który zastępuje mu kryształ lub czar.
Po drugim cała drużyna dostaje jedną moc dodatkową - dowolna osoba może jej użyć.
Po trzecim każdy z graczy dostaje jedną moc dodatkową.

Po pokonaniu każdego nemesis do startowgo marketu dokładamy 1 czar, 1 artefakt, 1 kryształ i cały ten zestaw tworzy tz. koszary na przygotowanie walki z następnym Nemesis.
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Wyglada na spore ulatwienie a Nemesis tez dostaje sporo mocy?
Czy Nemesis sie układa wg trudności? Czy sa rozpisane? Czy korzysta się tylko z nowych czy możma mixować?
ODPOWIEDZ