Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2096
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: tomp »

eh czyli posiadacie tylko przypuszczenia. brak jakiegokolwiek oficjalnej informacji.

jesli portal to nie znaczy, ze koniecznie bedzie chcial wydac. np. MD nie zostalo wydane.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2020, 07:58 przez tomp, łącznie zmieniany 2 razy.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11001
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

tomp pisze: 02 wrz 2020, 10:02 eh czyli posiadacie tylko przypuszczenia. brak jakiegokolwiek oficjalnej informacji.

jesli portal to nie znaczy, ze koniecznie bedzie chcial wydac. np. MD nie zostalo wydane.
MD to trochę inny przypadek - tona dodatków i gra miała poważne wady
Ankh jest już teraz dobra gra, ma standardowy jak na CMON zestaw dodatków
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 783
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 155 times
Been thanked: 529 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: VivoBrezo »

tomp pisze: 02 wrz 2020, 10:02 eh czyli posiadacie tylko przypuszczenia. brak jakiegokolwiek oficjalnej informacji.

jesli portal to nie znaczy, ze koniecznie bedzie chcial wydac. np. MD nie zostalo wydane.
Na Ankhu Portal zarobi sporo pieniędzy, byłoby dziwne jakby ich nie chcieli.
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2096
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: tomp »

ad. japanczyk
Podobnie może być z Ankh'iem. Tona plastiku w dodatkach ($$$), które wzbogacą te grę może nie opłacać się wydawcy.
Podstawka wydaje się celowo obcięta. Przez to rozumiem wybrakowana wersję.
Wątpię, że Portal zdecyduje się wydawać pół-produkt (czytać tylko wersję core). Nawet jeśli specjalizuje się w sprzedawaniu eurasków.

Obecnie Ankh zależnie od kursu dolara 950-1000 PLN
Nawet w sklepach z najlepszymi ofertami, nie wyobrażam sobie tego taniej niż za 700 zł - wg mnie cena zaporowa dla wielu osób.

Edit: sam sobie odpowiedziałem na moje pytanie, no coż trzeba będzie ze słownikiem siedzieć z niedowiarkami tłumacząc reguły.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11001
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

tomp pisze: 02 wrz 2020, 10:23 ad. japanczyk
Podobnie może być z Ankh'iem. Tona plastiku w dodatkach ($$$), które wzbogacą te grę może nie opłacać się wydawcy.
Znaczy... no nie xD Massive Darkness All In kosztował 340$, Ankh All-In to 225$, widzisz różnice? ;-)
Spójrz na Blood Rage albo Rising Sun - taka sama cena i gry się spokojnie sprzedają, a i dodatki w podobny typie
RS Monster Pack = Guardians Set
BR Mystics of Midgard = Pharaoh
Analogie widać gołym okiem, do tego masz zestaw (opcjonalny!) dodatkowych bogów ¯\_(ツ)_/¯
tomp pisze: 02 wrz 2020, 10:23 Podstawka wydaje się celowo obcięta. Przez to rozumiem wybrakowana wersję.
Wątpię, że Portal zdecyduje się wydawać pół-produkt (czytać tylko wersję core). Nawet jeśli specjalizuje się w sprzedawaniu eurasków.
Celowo obcięta? Przecież podstawka to w pełni grywalna gra, tak samo jak Blood Rage czy Rising Sun, nic nie wygląda zeby było z niej wycięte. Jak ktoś wchodzi w KSa to w ogole nie bedzie potrzebował dodatków z Bogami i Guardiansami, ale sama podstawka daje wystarczajaca roznorodnosc zarowno w kwestii Bogów jak i Guardianów
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1216
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 373 times
Been thanked: 264 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Deem »

tomp pisze: 02 wrz 2020, 10:23 ad. japanczyk
Podobnie może być z Ankh'iem. Tona plastiku w dodatkach ($$$), które wzbogacą te grę może nie opłacać się wydawcy.
Podstawka wydaje się celowo obcięta. Przez to rozumiem wybrakowana wersję.
Wątpię, że Portal zdecyduje się wydawać pół-produkt (czytać tylko wersję core). Nawet jeśli specjalizuje się w sprzedawaniu eurasków.

Obecnie Ankh zależnie od kursu dolara 950-1000 PLN
Nawet w sklepach z najlepszymi ofertami, nie wyobrażam sobie tego taniej niż za 700 zł - wg mnie cena zaporowa dla wielu osób.

Edit: sam sobie odpowiedziałem na moje pytanie, no coż trzeba będzie ze słownikiem siedzieć z niedowiarkami tłumacząc reguły.
Podziwiam Twoje oderwane od rzeczywistości filozofanie.

Ankh jest naturalną kontynuacją filozofii wydania Blood Rage i Rising Sun, gier o szerokim spektrum odbiorców, mocno zahaczających (żeby nie powiedzieć, opierających się na) o segment eurograczy. Podstawka jest tak samo "wybrakowana", dodatki są równie "istote", poziom cenowy jest analogiczny. Przejrzyj sobie historię cen wersji angielskich vs późniejsze wersje polskie, bezpośrednie przeliczanie waluty ma się nijak do rzeczywistości.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4099
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 268 times
Been thanked: 934 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: brazylianwisnia »

Bylbym zdziwiony gdyby Portal nie wydal 3ciej czesci sagi ktora wydaja..
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
ArtIO
Posty: 549
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 22 times
Been thanked: 36 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: ArtIO »

Lokalizacja tej gry pewna, ale raczej w okolicach 2022. Natomiast zauważyłem że w przypadku CMON nie wszystko co jest przedstawione w ramach KS pojawia się w wersji retail.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11001
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

Tak to jest specyfika kampani Kickstarter i tego szczególnego znaku - Kickstarter exclusive ;-)
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2096
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: tomp »

ad. japanczyk
Tak widzę różnicę, dlatego przytoczyłem moją subiektywną estymację.
"Celowo obcięta" możliwe, że niefortunne określenie. Możliwie "specjalnie-zaprojektowana-modularna-gra" będzie lepiej. Mam na myśli ogólną tendencję, którą panuję na rynku. Już w fazie projektowania planuje się elementy gry, które są możliwe do wydzielenia bez szkody dla podstawowej mechaniki w danej grze. Na dzień dobry wydawca może zarobić na dodatkach.
Doceniam, że pomysłów nie chowają do szuflady i dają wybór: "core" lub "all-in". To jest naprawdę super. Jeśli gra okaże się hitem, różnorodność na starcie zapewniona.

W kwestii oceny pełni grywalności z oraz bez dodatków, ja wstrzymam się do rozegrania kilku partii. Na to będę musiał zaczekać do przyszłego roku.
Czy mam rozumieć z tego co napisałeś, że mialeś już okazję zagrać ? Daj znać.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
ArtIO
Posty: 549
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 22 times
Been thanked: 36 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: ArtIO »

Można zagrać w Tabletop Simulator.
Z tego co zauważyłem większość wydawnictw wprowadza moduły w celu lepszej sprzedaży podstawki. W przypadku rozbudowanych gier z „plastikiem” cena kompletu może osiągnąć 1000+ zł przy takiej cenie nie wiele osób zdecyduje się na zakup.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11001
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

tomp pisze: 02 wrz 2020, 16:35 Możliwie "specjalnie-zaprojektowana-modularna-gra" będzie lepiej. Mam na myśli ogólną tendencję, którą panuję na rynku. Już w fazie projektowania planuje się elementy gry, które są możliwe do wydzielenia bez szkody dla podstawowej mechaniki w danej grze.
Bardziej designerzy obcinają niepotrzebne mechaniki, które wprowadzają warstwę skomplikowania, która na starcie grze jest niepotrzebna
Dodatki są dla pasjonatów, to moduły, których często podstawowa gra nie potrzebuje

I tak, grałem na TTSie w fanowskiego moda - gra wygląda sensownie, bez udziwnień, jest na pewno inna niż poprzednie AC Langa
ArtIO
Posty: 549
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 22 times
Been thanked: 36 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: ArtIO »

Ogólnie patrząc na mechanikę tej gry, to twórcy chcieli coś zupełnie nowego ale zostawiając przy tym draft poprzednich gier. Ta gra wyglada dość przyjemnie i na pewno będzie fajnym uzupełnieniem dla osób posiadających poprzednie gry z tej serii.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11001
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

Gdzie tu draft z poprzednich gier? Oo
Awatar użytkownika
Geoburak
Posty: 323
Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:32
Has thanked: 12 times
Been thanked: 11 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Geoburak »

ArtIO pisze: 02 wrz 2020, 23:11 Ogólnie patrząc na mechanikę tej gry, to twórcy chcieli coś zupełnie nowego ale zostawiając przy tym draft poprzednich gier
W BR draft jest, ale w RS nie kojarzę.
ArtIO
Posty: 549
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 22 times
Been thanked: 36 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: ArtIO »

Geoburak pisze: 03 wrz 2020, 09:40
ArtIO pisze: 02 wrz 2020, 23:11 Ogólnie patrząc na mechanikę tej gry, to twórcy chcieli coś zupełnie nowego ale zostawiając przy tym draft poprzednich gier
W BR draft jest, ale w RS nie kojarzę.
Chodzi ogólnie o draft: BR - draft kart, RS - draft akcji(czynności)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11001
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

ArtIO pisze: 03 wrz 2020, 10:23 Chodzi ogólnie o draft: BR - draft kart, RS - draft akcji(czynności)
A w Ankh co draftujesz? :P Też akcje? W Rising Sun nie ma draftu.
To jest action selection, a nie draft, dwie różne mechaniki
ArtIO
Posty: 549
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 22 times
Been thanked: 36 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: ArtIO »

japanczyk pisze: 03 wrz 2020, 10:39
ArtIO pisze: 03 wrz 2020, 10:23 Chodzi ogólnie o draft: BR - draft kart, RS - draft akcji(czynności)
A w Ankh co draftujesz? :P Też akcje? W Rising Sun nie ma draftu.
To jest action selection, a nie draft, dwie różne mechaniki
Masz racje mój błąd, dziękuję że poprawiłeś. W Ankh została użyta mechanika podobna do GoT. Tak jeszcze z innej beczki, może miałeś okazje pograć w Mezo? Jeżeli tak to jak to wyglada w porównaniu do Ankh?
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4099
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 268 times
Been thanked: 934 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: brazylianwisnia »

Myślcie ze odejscie Langa z CMON odbije sie na Ankh i ogolenj jakosci gier CMON?
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
sasquach
Posty: 1838
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 935 times
Been thanked: 588 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: sasquach »

ArtIO pisze: 06 wrz 2020, 22:49 Tak jeszcze z innej beczki, może miałeś okazje pograć w Mezo? Jeżeli tak to jak to wyglada w porównaniu do Ankh?
W Mezo nie grałem, ale gość zrobił tutaj dobre porównanie do Blood Rage: https://www.youtube.com/watch?v=MICXivw-u5Y
Dlatego zrezygnowałem z Mezo i zostałem przy BR.
brazylianwisnia pisze: 07 wrz 2020, 00:01 Myślcie ze odejscie Langa z CMON odbije sie na Ankh i ogolenj jakosci gier CMON?
Na Ankh nie. To, że przechodzi na freelance nie znaczy, że przestanie robić również dla CMON. Co do przyszłych projektów to CMON robiło świetne gry jeszcze zanim Lang został director of game design więc czemu mieli by nagle przestać?
Awatar użytkownika
Michito
Posty: 629
Rejestracja: 05 cze 2019, 15:54
Has thanked: 193 times
Been thanked: 175 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Michito »

Dzisiaj podpytałem na "lajwie" o Ankh i Grzegorz potwierdził, że będzie w przyszłym roku.
sasquach
Posty: 1838
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 935 times
Been thanked: 588 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: sasquach »

Jak w przyszłym roku jak właśnie rozsyłają do hubów? Przy dobrych wiatrach będą w czerwcu będzie można grać.
Awatar użytkownika
Michito
Posty: 629
Rejestracja: 05 cze 2019, 15:54
Has thanked: 193 times
Been thanked: 175 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Michito »

sasquach pisze: 30 kwie 2021, 15:35 Jak w przyszłym roku jak właśnie rozsyłają do hubów? Przy dobrych wiatrach będą w czerwcu będzie można grać.
Chyba mamy na myśli inne rzeczy. Pisałem post w kontekście polskiej edycji retail od Portalu.
Awatar użytkownika
wilczelyko
Posty: 174
Rejestracja: 04 cze 2004, 09:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 13 times
Been thanked: 39 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: wilczelyko »

Jestem po pierwszej rozgrywce. Wrażenia bardzo dobre, chyba wszystkich graczy. Ankh oczywiście świetnie się prezentuje (i to nie tylko doskonałe figurki, ale ilustracje czy szczegółowa grafika na planszy), ale też bardzo dobrze się w niego gra. Garść spostrzeżeń:
- 60 minut ze strony CMON to jakaś fantazja, nie wiem, skąd im się to wzięło, my graliśmy w 4 osoby ponad 4h (nie wliczając tłumaczenia zasad). Można pewnie zejść do 2-3h.
- Gra jest pod wieloma względami podobna do Blood Rage i Rising sun, ale wyraźnie inna. Strażnicy mają większe znaczenie niż potwory w RS, strategia samobójcza ma małe znaczenie w przeciwieństwie do BR. Jest heksagonalna plansza, sąsiedztwo ma znaczenie, kończy się miejsce.
- Jest kilka ciekawych, nieznanych mi wcześniej mechanizmów np. połączenie bogów - dwóch potencjalnie najsłabszych graczy w ostatnim etapie łączy siły (gra jako jeden bóg, drugi jest eliminowany z planszy), ma dzięki temu pewne bonusy i gra już jako jedna strona (choć z osobnymi turami). Robi to różnicę - ten dwugłowy bóg wczoraj przegrał minimalnie. Bardzo ciekawy towarzysko mechanizm i działa. Przewaga jest niewielka, ale wystarczy, żeby nadrobić straty. Niby gra się jako jeden bóg, ale tury ma się osobne.
- Drugi ciekawy mechanizm to karawany. Raz na jakiś czas można przedzielić punktowane regiony na mniejsze, zmieniając układ sił i przewag w punktowanych monumentach. Bardzo fajny mechanizm wprowadzający życie w area control.
- Jeszcze inny mechanizm, to akcje. Możesz zrobić dwie w turze, ale zawsze druga akcja musi być jedną z niższych na planszy akcji niż pierwsza. To powoduje sporo dylematów. Do tego jak dojdziesz pionkiem akcji do końca, to wywołujesz bardzo korzystne wydarzenie, ale często musisz to zrobić w pierwszej akcji, a drugiej po wydarzeniu już wykonać nie można. Ciężkie decyzje i trzeba uważać, żeby nie robić prezentów rywalom.
- Gra jest dynamiczna, układ sił się zmienia, całe narody wymierają. Strażnicy potrafią nieźle namieszać, do tego szarańcza wyżyna całe regiony. Są emocje. Mechanizm z kartami walki podobny trochę na GoTa (ale na szczęście, trochę mniej to istotne, więc nie powoduje paraliżu decyzyjnego).
- Gra jest piękna - figurki szczegółowe, pomysłowe, duże. Dodatki KS zajmują więcej miejsca niż podstawka:) i fajnie mieć plastikowe zamienniki kartonowych elementów - trójwymiarowe piramidy wyglądają na planszy bardzo fajnie. Kartonowe, grube zamienniki wszystkich planszetek są trochę nadmiarowe i absurdalnie ciężkie. Mnogość dodatkowych bogów i strażników cieszy. Nawet dodatek ze strażnikami jest jakiś większy niż w RS bogowie czy potwory.
Jak na razie, zapowiada się bardzo dobry zakup.
Casiliasplp
Posty: 580
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 43 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Casiliasplp »

Dużo ludzi na bgg skarży się na łączenie bogów i niektórzy chcą grać nawet bez łączenia ich.
Ciekawy jestem i jest aż tak źle.
Pograłbym już :D
Hala Madrid
ODPOWIEDZ