StarCraft: The Board Game (Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
JB
Posty: 347
Rejestracja: 14 maja 2005, 19:09
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: JB »

Zeby zbierac conquest pointy z obszarow, czy tez spelnic warunki niektorych special victoy trzeba miec kontrole nad obszarem. A kontrolujesz obszar jesli masz na nim jednostki lub baze. I nie ma na tym obszarze wrogich jednostek/baz. Pierwsze pytanie w FAQ. Sama baza na planecie nie daje ci kontroli nad jej wszystkimi obszarami.
Kontrolowanie kart surowcow to inna para kaloszy. Wtedy faktycznie nie trzeba miec koniecznie kontroli nad obszarem w powyzszym rozumieniu.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: Mordeczka »

Czyli przez cały czas grałem źle :?, a w zasadzie grałbym źle, gdybym grał na specjalne zwycięstwa. Ech, tak to jest jak się nie czyta FAQ.
dawcok
Posty: 17
Rejestracja: 15 wrz 2007, 21:42
Lokalizacja: Warszawa/Głogów

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: dawcok »

No to wszystko jasne. Dzięki bardzo.
Rozmaryna
Awatar użytkownika
kruck
Posty: 239
Rejestracja: 29 sie 2005, 01:52
Lokalizacja: Lochy
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: kruck »

Odświeżam, bo siedem postów wyżej czają się opuszczone, samotne pytania, których nikt nie ukochał.
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: B »

O co dokładnie chodzi ze złotymi rozkazami?
(dla uproszczenia - w grze nie występują żadne obszary strategiczne)
starcraft podstawka: możesz zagrać złoty rozkaz tylko wtedy gdy masz odpowiedni moduł wybudowany
starcraft broodwar: możesz zagrać złoty rozkaz nawet gdy nie masz modułu, ale żeby go wykonać musisz ten moduł mieć

różnica jest taka, że w 1 turze w normalnym starcrafcie nie możesz używać złotych rozkazów, a w broodwar możesz je od pierwszej tury klepać - i ma to sens, jeśli przed odkryciem tych położonych złotych rozkazów odkryjesz te z budową - i zbudujesz moduły.
Jest to fajna zasada, pozwala uelastycznić planowanie.
Kolejne pytanie dotyczy nowego pseudo rozkazu obrony. Jak rozumiem, wykłada się go w dowolnym momencie Fazy Planowania na wskazane, przyjazne pole na którejkolwiek planecie.
nie w dowolnej chwili, tylko w momencie gdy przyjdzie twoja kolej na położenie rozkazu - kładziesz obronę ZAMIAST położenia rozkazu
To pole (a nie planeta) otrzymuje natychmiast rozkaz Mobilizacji.
nie otrzymuje żadnego rozkazu, technicznie rzecz biorąc możesz tylko zmobilizować tam jednostki, róznica jest subtelna bardzo, ale należy ją podkreślić!
W takim razie po co w ogóle ten znacznik, skoro pole można wskazać palcem?
być może żebyś nie pomylił i nie położył kilku takich - a tak to masz ograniczenie ze względu na ilość komponentów!
Czy +2 do obrony, wzięte z Kosmosu, to nie za dużo?
nie z kosmosu tylko z umocnień pozycji obronnych. Jest to całkiem sporo, ale w sc przewagę ma zawsze atakujący (bo zabiera więcej jednostek i ustawia skirmishe) więc powinno być ok
Skąd taka, a nie inna ilość znaczników strażników - co zrobić, jeśli się skończą (co, zapewne, przy 6 graczach nastąpi błyskiem)?
mało graliśmy w broodwara, ale z tej obrony to nikt nie korzystał prawie - chyba z 4 żetony w całej grze były użyte. Na takie fortyfikowanie się trzeba zmarnować cenną akcję - cięzka decyzja w grze w której zawsze by się chciało jeszcze więcej zbudować, wynaleźć i upgradować.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: farmer »

Mam małą wątpliwość co do rezultatu walki.

Najpierw z instrukcji:
jeśli po walce zostały same jednostki atakujacego - wygrywa atakujacy
jeśli zostały same jednostki obrońcy - wygrywa obrońca
jeśli nie zostały żadne jednostki - wygrywa obrońca
jeśli zostały i takie i takie - wygrywa obrońca

Mam pytanie do tej czwartej opcji.

Sytuacja:
Zealot atakuje 2uch marine'sów. Jeden z marine'sów jest oczywiście wsparciem.
Zealot zabija marine'a na froncie, sam przeżywa. Ale zostaje też marine będący wsparciem, bo zniszczyć go się nie da
Więc de facto zostaje jednostka atakująca i broniąca się (ale będąca wsparciem).

Kto wygrał tą potyczję?

a) atakujący, bo zniszczyli wszystkie jednostki na linii frontu - jednostka wsparcia się wycofuje
b) broniący, bo atakujący nie był w stanie zniszczyc wszystkich obrońców (wysłał za małe siły)

Gramy uwzględniając opcję b), gdyż wydaje się rozsądna :).

P.S.
Bosz, ta gra nas po prostu podeptała :P. Dawno już nie miałem takiego ciągu na kolejne partie :D.

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: Mordeczka »

farmer pisze:Gramy uwzględniając opcję b), gdyż wydaje się rozsądna :)...
...i zgodna z zasadami tej gry :wink: Chociaż można się zastanawiać nad jednym wyjątkiem - jeśli zostaną tylko jednostki z cechą "Asysta".

[edit]"...zarówno atakujące jak i broniące jednostki przetrwały bitwę. Atakującemu nie udało się zniszczyć obrony spornego terenu i atakujące jednostki muszą się wycofać. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, kiedy wszystkie broniące jednostki maja cechę „Asysta” - w tym przypadku atakujący odniósł zwycięstwo, zaś broniący musi wycofać swoje jednostki."
Czy chodzi tu o to, że wszystkie jednostki obrońcy miały tę cechę przed bitwą, czy też te które zostały po bitwie? Ja akurat gram tak, że jeśli zostały broniącemu się tylko takie jednostki to przegrywa. Co wydaje mi się logiczne, bo jak taki np. medyk czy science vessel ma wygrać bitwę?
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: farmer »

No tu chodzi właśnie o jednostki ze zdolnością Asysta samą w sobie (Medyk, Arbiter, Defiler, Queen...).
Jednostki frontowe będące wsparciem tego się nie tyczą - nie maja zdolnosci Asysty.

Ten przepis właśnie sugeruje, że opcja b) jest poprawna. Jednostka wsparcia nie zginie, zostaje na polu bitwy, nie ma Asysty (więc nie musi się wycofać), a więc obrońa wygrywa, mimo utray wszystkich jednostek frontowych.

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: Mordeczka »

farmer pisze:No tu chodzi właśnie o jednostki ze zdolnością Asysta samą w sobie...
Dałeś przykład jednostek wspierających, a to nie to samo asysta, ja właśnie odniosłem się do sytuacji którą przedstawiłeś.

Jeśli po bitwie zostanie obrońcy jednostka wspierająca, ale nie posiadająca cechy asysta to wygrywa broniący się. To akurat jest jasne :wink:

Jeśli po bitwie obrońcy zostaną jedynie jednostki z cechą asysta, to wg angielskiej instrukcji (polska instrukcja niestety nie precyzuje tego) "The only exception to this is if all the remaining defending units are “Assist” units, in which case the attacker is victorious and the defender must now retreat from the area." przegrywa bitwę. Czyli, w przeciwieństwie do pomyłki kilka postów wyżej, grałem dobrze :D
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: zephyr »

Mordeczka pisze:Co wydaje mi się logiczne, bo jak taki np. medyk czy science vessel ma wygrać bitwę?
Medyk raczej pośrednio, ale taki Science vessel sam nie jedną bitwę wygrał :P
Sorry, nie mogłem się powstrzymać
Ostatnio na nowo odkryłem elektroniczne SC, świetna gra.
Planszówka też niczego sobie (mam), ale jednak głębia wersji elektronicznej jest gigantyczna i nie dało się tego oddać w pełni.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: Mordeczka »

zephyr pisze:...ale taki Science vessel sam nie jedną bitwę wygrał :P
Oj! Przesadziłeś trochę, poza skażeniem, które działało jedynie na jednostki żywe, niewiele mógł zrobić przeciwko atakującym go jednostkom. Nie zmienia to faktu, że była to dobra jednostka, znienawidzona przeze mnie :wink: - małe "pyk" i moje lotniskowce robiły się bardzo podatne na atak :x, (szczególnie po jakimś tam patchu, który zwiększał pole kosztem "życia") Ech, dawne czasy.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: zephyr »

Na zergów irytacja (jak nazywa irradiate kumpel grający zergami) to jednak podstawowa ofensywa. Może bez obstawy to faktycznie przesada, ale magicy dużo wnoszą. (muszę się wreszcie nauczyć grać, bo na razie w naszych rozgrywkach za często pojawiają się rush albo flota carierów... a jest tyle ciekawszych opcji)

Myślałem że karty tego nie oddadzą, ale +1 att i G/F splash całkiem nieźle oddaje działanie irradiate.
EMP też fajnie wykombinowali, zwłaszcza +3 na archona :)
Ciekaw jestem jak się będzie grało w planszówkę jak się czegoś w wersji elektronicznej nauczę.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: Mordeczka »

zephyr pisze:Ciekaw jestem jak się będzie grało w planszówkę jak się czegoś w wersji elektronicznej nauczę.
Patrząc po sobie to muszę powiedzieć, że gra się znacznie lepiej. Wiem do czego służy dana jednostka, jakie ma możliwości i przeciw czemu jest skuteczna. Zawsze to jakaś przewaga nad tymi, którzy nie grali na komputerze :)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: zephyr »

Jednostki i skille znam, chodzi mi raczej o różnice w startegii.
[edit]
po krótkim zastanowieniu kompletnie różne, bo techowanie działa kompletnie inaczej :(
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
rhcorvin
Posty: 249
Rejestracja: 10 mar 2008, 09:33
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: rhcorvin »

Witam jestem po pierwszej grze w starcrafta i mam takie pytanka:
1. Na karcie walki zergów o numerze 4/18 na górze cyfry pisane mniejszą czcionką mają wartość 1 i 6 oraz dużą 5 i 5 czy to nie jest jakiś błąd czy tak ma być że te mniejsze cyfry w obronie są lepsze w przypadku tej karty.
2. Załóżmy że mam bazę na planecie przeciwnik wykonał rozkaz mobilizacji najechał mi tą bazę wybił wszystkie stojące na tym obszarze z bazą jednostki. I co teraz bo mój rozkaz który leży na wierzchu stosu to budowa. Czy mogę normalnie budować jednostki ? jeśli tak to czy mogę je postawić na polu z bazą i jednostkami wroga ? lub może muszę postawić je na pustych terenach lub przyjaznych jeśli mam na tej planecie takowe ? natomiast jeśli wszystkie pola byłyby zajęte przez wroga to rozumiem że wykonywanie rozkazu budowy odnośnie budowy jednostek nie ma sensu bo i tak wszystkie strace bo nie mam ich gdzie postawić ?

Gierka jest super nie mogliśmy się oderwać jak zaczęliśmy zdecydowanie jeden z moich najlepszych prezentów gwiazdkowych:)
rh
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: Mordeczka »

rhcorvin pisze:1. Na karcie walki zergów o numerze 4/18 na górze cyfry pisane mniejszą czcionką mają wartość 1 i 6 oraz dużą 5 i 5 czy to nie jest jakiś błąd czy tak ma być że te mniejsze cyfry w obronie są lepsze w przypadku tej karty.
kto to wie? chyba jedynie twórcy :wink: , jednak wydaje mi się że nie jest to błąd przecież taka karta daje mniejszą wartość ataku a to często ma ogromne znaczenie przy ataku.
rhcorvin pisze: 2. Załóżmy że mam bazę na planecie przeciwnik wykonał rozkaz mobilizacji najechał mi tą bazę wybił wszystkie stojące na tym obszarze z bazą jednostki. I co teraz bo mój rozkaz który leży na wierzchu stosu to budowa. Czy mogę normalnie budować jednostki ? jeśli tak to czy mogę je postawić na polu z bazą i jednostkami wroga ? lub może muszę postawić je na pustych terenach lub przyjaznych jeśli mam na tej planecie takowe ? natomiast jeśli wszystkie pola byłyby zajęte przez wroga to rozumiem że wykonywanie rozkazu budowy odnośnie budowy jednostek nie ma sensu bo i tak wszystkie strace bo nie mam ich gdzie postawić ?
rh
z tego co pamiętam a nie chce mi się teraz zaglądać do instrukcji to w podanym przypadku możesz rekrutować jednostki jednak wystawiać je można jedynie na miejsca puste lub przyjazne na planecie na której masz bazę z zachowaniem rzecz jasna limitu jednostek na danym polu. Więc w momencie jeśli wszystkie pola są zajęte przez wrogie jednostki to nie ma sensu wykonywać rozkazu budowy własnych jednostek poza tym oprócz rozkazu budowy musiałbyś mieć rozkaz mobilizacji aby móc taką bazę odbić.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 08:23 przez Mordeczka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: zephyr »

Ad1
nie rozumiem, jeśli grasz ją do pieska albo hydry ma statsy 5/5 do czegokolwiek innego 1/6
nie lingi i hydry to ultrale, mutki, guardiany te jednostki mają 7-8 def więc ta 6 obrony jest dla picu - jest gorsza od dowolnej pasującej, od biedy można bronić samych asyst, ale ani to częsty przypadek ani dużo się nie wybroni, bo tylko karty 4-5 się nie przebiją
[są jeszcze scourge, ale dla nich jest sens tylko grać pasujące karty, bo ataku i tak nie mają i bez opisu nic nie zdejmą]

Ad2
Nie możesz budować jednostek na polu z wrogimi oddziałami, fakt że stoi tam twoja okupowana baza nie łamie tej zasady, musisz mieć jakiś wolny teren

ciekawostki apropo
- baza ginie dopiero na koniec tury
- w dowolnym momencie swojej tury (poza walką) można niszczyć jednostki i bazy
bardzo ważne ponieważ nie można mieć 2 baz na jednej planecie, a teraz rozkazem budowy można odbudować bazę niszcząc okupowaną na chwilę przed budową nowej
- nie wiem na ile precyzyjne jest sformułowanie w instrukcji o niszczeniu, ale chyba (o ile jest nie zajęte pole) można w kroku pierwszym builda dostawić jednostki a potem przed 3 zdjąć starą bazę i dostawić nową
- pamiętaj że zawsze możesz dostawić nowe budynki
- mobilizacja dla terran jest kluczowa, bo można uciec bazą (!!!)
- wieżyczki są irytujące bo znacznie utrudniają dropa rozbijając go na 2 rozkazy
- przy ataku warto zastawić wszystkie pola planety (ale to jest problematyczne bo raczej chce się atakować jak największą przewagą)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: Mordeczka »

zephyr pisze:... - przy ataku warto zastawić wszystkie pola planety (ale to jest problematyczne bo raczej chce się atakować jak największą przewagą)
Na takie zastawienie wszystkich pól na planecie musiałbyś wydać kilka rozkazów mobilizacji, co przy ciągłym i trudnym wyborze właściwych rozkazów staje się raczej niemożliwe, a co najmniej nieefektywne.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: farmer »

zephyr pisze: - nie wiem na ile precyzyjne jest sformułowanie w instrukcji o niszczeniu, ale chyba (o ile jest nie zajęte pole) można w kroku pierwszym builda dostawić jednostki a potem przed 3 zdjąć starą bazę i dostawić nową
Nie mona zrobić czegoś takiego. Jeśli rozkaz budowy ma wybudować nową bazę, to nie można tym samym rozkazem zrobić niczego innego. Jeśli chcemy najpierw zrobić jednostki w starej bazie, potem ją zniszczyć i wybudować za chwilę nową, musimy zużyć na to 2 rozkazy.
Mordeczka pisze:
zephyr pisze:... - przy ataku warto zastawić wszystkie pola planety (ale to jest problematyczne bo raczej chce się atakować jak największą przewagą)
Na takie zastawienie wszystkich pól na planecie musiałbyś wydać kilka rozkazów mobilizacji, co przy ciągłym i trudnym wyborze właściwych rozkazów staje się raczej niemożliwe, a co najmniej nieefektywne.
Mylisz się Mordeczka - jednym rozkazem mobilizacji bez problemu można zastawić wszystkie pola planety - co, przy poważnym desancie, bardzo opłaca się robić, tak jak radzi Zephyr...
A więc jak najbardziej można zająć jednym rozkazem całą planetę, chyba, że (i tu podpowiedź dla obrońców) na większej ilości pól atakowanej planety znajdują się jednostki obrońcy - wtedy atakujący wylądować może tylko na jednym polu zajetym przez wroga oraz na dowolnej ilości pustych pól - gdyż jednym rozkazem może wywołać tylko jedn bitwę.

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: Mordeczka »

farmer pisze:Mylisz się Mordeczka...
Masz rację, nie wiem czemu zapisało mi się to błędnie w pamięci, z tego co widzę w instrukcji, przeniosłem zasady odwrotów na rozkaz mobilizacji :oops: Cóż, pewnie dlatego, że ostatnia rozgrywka odbyła się jakieś 8 miesięcy temu :cry:
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: farmer »

No, z odwrotami to się wszystko zgadza 8).

A te 8 miesięcy to trzaby chyba nadrobić, nie?

Swoją drogą - czy ma ktoś może tłumaczenie kart do dodatku? Gra nas totalnie wciągnęła i chcemy zaopatrzyć się w Brood War'a, ale (szczerze mówiąc :oops: ) nie chce mi się wszystkiego tlumaczyć samemu... :(

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: Mordeczka »

farmer pisze:A te 8 miesięcy to trzaby chyba nadrobić, nie?
Oj chciałbym, jednak póki co "na tapecie" jest WH:I, m.in. z powodu krótkiego setupu i szybkiej, acz "soczystej" rozgrywki. Dla mnie Starcraft to raczej gra weekendowa, co ma swoje plusy jak i minusy :?
farmer pisze:Swoją drogą - czy ma ktoś może tłumaczenie kart do dodatku?
Kiedyś Ryslaw wspominał o chęci przetłumaczenia dodatku, jednak nie wiem na jakim etapie jest tłumaczenie, o ile w ogóle jest. Jak bym miał Broodwara to pewnie bym się wziął za tłumaczenie i graficzną przeróbkę kart, ale nie mam i raczej nie będę miał - cena jest wg mnie bezsensownie wysoka :evil:
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: zephyr »

A ja dalej forsuję swoją interpretację
During the active player’s turn, except during a
battle, he may voluntarily destroy his own units,
bases, and transports.
Dlaczego nie miałbym usunąć bazy po 1 kroku, ale przed 3 krokiem rozkazu build?
Usunięcie bazy jest tylko ominięciem zasady nie pozwalającej na posiadanie 2 baz na planecie, która to z kolei głównie przeszkadza w nadużywaniu wieżyczek. Nie rozumiem czemu nie miałbym wyprodukować jednostek, skoro była tam baza? Jakieś poparcie w zasadach?
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: farmer »

zephyr pisze:A ja dalej forsuję swoją interpretację
During the active player’s turn, except during a
battle, he may voluntarily destroy his own units,
bases, and transports.
Dlaczego nie miałbym usunąć bazy po 1 kroku, ale przed 3 krokiem rozkazu build?
Usunięcie bazy jest tylko ominięciem zasady nie pozwalającej na posiadanie 2 baz na planecie, która to z kolei głównie przeszkadza w nadużywaniu wieżyczek. Nie rozumiem czemu nie miałbym wyprodukować jednostek, skoro była tam baza? Jakieś poparcie w zasadach?
([edit] poniższy kawałek jest nieaktualny 8) )
Ależ oczywiście, że gracz wykonując rozkaz budowy może:
- jeśli chce i może (wolne miejsce na planecie) zbudować jednostki, następnie...
- jeśli chce i może, zbudować budynki w bazie, następnie...
- jeśli chce i może zniszczyć bazę.
I nie może w tym samym rozkazie budowy wybudować nowej bazy.
Ale może użyć drugiego rozkazu budowy, żeby tą bazę zbudować.


[edit]
A wiesz co, kurczę, Ty masz rację - nie ma w instrukcji obostrzenia o którym piszę wyżej :shock:, a skoro to, co nie jest zabronione, jest dozwolone...
Dzięki za podpowiedź, bo teraz mamy w rękach kolejny oręż, by tą podłą plagę Zergów wyplenić ze świata :D
Czyli, podsumowując:

Gracz wykonując rozkaz budowy może:
- jeśli chce i może (wolne miejsce na planecie) zbudować jednostki, następnie...
- jeśli chce i może, zbudować budynki w bazie, następnie...
- jeśli chce i może zniszczyć bazę.
- jeśli chce i może w tym samym rozkazie budowy wybudować nową bazę


pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
rhcorvin
Posty: 249
Rejestracja: 10 mar 2008, 09:33
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Starcraft: the Board Game

Post autor: rhcorvin »

dzięki za odpowiedzi a mam jeszcze jedno pytanko :)
Na początku gry mamy podstawowy budynek już odrazu zbudowany i np w przypadku zergów można budować przy jego pomocy zerglingi. W momencie kiedy zbudujemy drugi poziom tego budynku od następnej tury możemy budować oprócz zerglingów także hydraliski. Czy na pewno od następnej tury a co w przypadku gdy leży tak drugi rozkaz budowy może wtedy da radę w tej samej turze budować hydraliski ?
I podobne pytanie odnośnie budowy bazy czy po zbudowaniu jej jednym rozkazem budowy mogę budować odrazu w drugim rozkazie jednostki na tej planecie.
rh
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
ODPOWIEDZ