Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
maslopi
Posty: 46
Rejestracja: 02 mar 2022, 14:18
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: maslopi »

ave.crux pisze: 20 gru 2023, 08:12
kamilpr pisze: 19 gru 2023, 23:52 Możecie wytłumaczyć jak to możliwe ze hibernacje robiliście tylko 1 raz ? Skad macie karty do zagrywania, skąd macie puste gniazda. Co prawda jestem po 1 grze ale wydaje mi się to wręcz niemożliwe.
Moja kobieta w swojej drugiej grze zagrała na 1 hibernację i zdobyła 93 punkty w rozgrywce 2 osobowej. Miała maszyny do usuwania kart/dobierania ze stosu kart odrzuconych/skrzynki pozwalały ściągać jej pioruny z maszyn i miała kartę, która po zagraniu czyściła jej 2 sloty na planszetce. Ja wygrałem, na dwóch hibernacjach.
Ja w swojej pierwszej grze (jedynej), z powyższym Panem swoją drogą, zagrałem na 2 hibernacje - i to 2 hibernacja była moją ostatnią akcją w grze, tylko dlatego, że bonus za nią dał mi akurat najwięcej punktów - grę wygrałem.

Akcje można robić w kółko jak się dobrze zarządzi wszystkimi bonusami. To jest gra mega combienia i wszystkie akcje trzeba robić z myślą robienia kolejnych akcji. Jak odkrywasz kafel na mapie, to po to, żeby zdobyć zasoby i karty potrzebne do kolejnej akcji (a już najlepiej jak się trafi na rynku karta z dodatkowym gniazdem). Do tego dochodzą maszynki na planszy gracza (które można na powrót odblokowywać bez hibernacji), mnóstwo skrzynek za zdobywane punkty (z zasobami na kolejne akcje). W naszej grze wszyscy mieli max 2 hibernacje i wydaje mi się, że żeby zrobić więcej to trzeba albo wykminić jakąś zajebistą strategię opartą o hibernacje (grałem raz, więc nie mam pojęcia czy to ma prawo zadziałać - może ma), albo jednak coś spartolić przy optymalizacji. Jeszcze jeśli nikt punktów nie trzepie to mogą te maski leżeć długo na mapie i przez to nawet komuś kto ciśnie do przodu mogą się akcje skończyć a gra się dalej ciągnąć. No i teoretycznie może jeszcze wybitnie agresywna gra przeciwników może wpłynąć na potrzebę hibernacji - nie wiem, grałem raz :D.
autopaga
Posty: 1431
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 95 times
Been thanked: 320 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: autopaga »

Ja praktycznie każdą partię kończę z 3ma. Najlepszy wynik 155.
Yooreck
Posty: 138
Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 58 times
Been thanked: 27 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: Yooreck »

Pytanie jak grają przeciwnicy i czy macie „parcie” na artefakty i zakończenie. Ta gra to jednak wyścig, dlatego same wyniki niewiele mówią.

Natomiast rzeczywiście też mam mało hibernacji - zazwyczaj 2 i zastanawiam się, czy da się stworzyć taką maszynę, którą warto resetować hibernacja i przez to robić ich więcej. To u mnie na razie teoretyczne rozważania, bo miałem max 3 hibernacje, a grałem 5 razy ;)
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 985
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 362 times
Been thanked: 774 times
Kontakt:

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: Apos »

Na Discordzie zapytano mnie o opinię o tej grze, więc wrzucam i tutaj. Może komuś się przyda.

Revive to zbiór ciekawych mechanik, które są b. proste do przyswojenia bądź wytłumaczenia, a zarazem oryginalne. Zagrywanie oraz zdobywanie kart, mechanika hibernacji, zarządzanie zasobami, które wymuszają od nas główkowanie na wiele sposobów.
Rozgrywka wciąga - bardzo lubię w Revive eksplorację, osiedlanie, rozwój technologiczny swojego plemienia oraz planowanie pod cele punktowe. Gra nie jest pasjansem, bo można tu znaleźć rywalizację oraz wyścig po lepsze miejsca na mapie, mnożniki punktowe czy cele gry. Ostatnio zagrałem pierwszy raz z zaawansowanymi frakcjami - te robią robotę i wprowadzają niezłe zamieszanie. Są też w/g mnie najbardziej zaawansowaną częścią gry, bo są asymetryczne i wymagają od gracza indywidualnego podejścia do rozgrywki, aby w pełni wykorzystać ich potencjał.
Na plus też dosyć krótki czas rozgrywki jak na tak dużą grę - ostatnio graliśmy ze wszystkimi modułami, zaawansowanymi frakcjami, 2 nowych i 2 znających tytuł graczy i całość zajęła nam 2h44m. Sądzę, że kolejna gra byłaby znacznie krótsza. Bez modułów, z podstawowymi frakcjami i też z początkującymi, gra zajęła 2h28m. Sądzę, że ograna i niespowalniająca ekipa może zejść do 90-120 minut w pełnym składzie. Na 3 graczy, rozgrywka zajęła nam 90 minut.
Skalowanie: grałem na 3 i 4 graczy. Na 4 w/g mnie najfajniej, na 2 bym nie siadał do tego.
Grałem też raz z dodatkiem Deep Abyss i czekam, aż rebel wyda go u nas, bo jeszcze bardziej urozmaica rozgrywkę, a zarazem nie wprowadza nowych zasad.
Na minus, na siłę doklejona kampania, w formie kart do gry, która odblokowuje moduły i dodatkowe frakcje. Kiepsko napisana i mogłoby jej również nie być. Zasady z modułów nie są też spisane w instrukcji, a na kartach z kampanii.
Drugi minus, to że gra jest dość stołożerna.

Revive to solidny i przyjemny eurasek z pazurkiem, który wybija się na tle innych gier. Jedna z ciekawszych gier jakie poznałem w 2023. Póki co na liczniku 4 rozgrywki i tylko chcę zagrać ponownie

ps. średnio gracze używają po 2-3 hibernacje.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1613
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 731 times
Been thanked: 1096 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: ave.crux »

mepel, cylindry 15x5mm.
Koniec z tym, że każdy jest niebieskim w revive!
Obrazek
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 376 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: SetkiofRaptors »

ave.crux pisze: 13 sty 2024, 10:38 mepel, cylindry 15x5mm.
Koniec z tym, że każdy jest niebieskim w revive!
Obrazek
Ale zasoby nadal niebieskie ;) btw mega dziwna decyzja z tym kolorem elementów gracza.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1613
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 731 times
Been thanked: 1096 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: ave.crux »

SetkiofRaptors pisze: 13 sty 2024, 12:43 Ale zasoby nadal niebieskie ;) btw mega dziwna decyzja z tym kolorem elementów gracza.
Mimo wszystko już i tak nie było problemów z szybkim rozróżnieniem gdzie są twoje komponenty na planszy. tych dysków jest po prostu najwięcej.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1613
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 731 times
Been thanked: 1096 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: ave.crux »

Gdyby ktoś szukał to insert z folded spacer daje radę, kolorowany. Zmieści dodatek z podniesiona o 6mm pokrywką i przede wszystkim jest tani. Kupowane od producenta, błyskawiczna wysyłka.
Obrazek
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Yooreck
Posty: 138
Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 58 times
Been thanked: 27 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: Yooreck »

ave.crux pisze: 20 sty 2024, 10:19 Gdyby ktoś szukał to insert z folded spacer daje radę, kolorowany. Zmieści dodatek z podniesiona o 6mm pokrywką i przede wszystkim jest tani. Kupowane od producenta, błyskawiczna wysyłka.
Obrazek
Mieści karty w koszulkach?
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1613
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 731 times
Been thanked: 1096 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: ave.crux »

Yooreck pisze: 21 sty 2024, 14:42
Mieści karty w koszulkach?
na zdjęciu widać jakiś luz, ale nie powiem ci na 100% bo nie używam koszulek
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Vuk0
Posty: 67
Rejestracja: 28 mar 2021, 12:46
Has thanked: 39 times
Been thanked: 12 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: Vuk0 »

Czy Rebel informował gdzieś, że wydadzą dodatek?
MichalCh132
Posty: 215
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 133 times
Been thanked: 77 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: MichalCh132 »

Wczoraj 2 szybkie partie gdzie przez szybkie mam na myśli naprawdę szybkie, 3h na dwie partie w średniego eurasa to bardzo dobry wynik. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, chętnie znowu siądę do Revive. Gra jest prosta w założeniach i akcjach ale nie banalna, kręci się fajne komba ale jak na razie żadne nie rozwalały rozgrywki. Mechanizm hibernacji i grania "na 2 talie" jest super :D

Cała wielka machina i składanie jej z pojedynczych części też jest super. Ciekawe jest zarządzanie energią, ciekawe są akcje na elementach maszyny i to że część jest nadrukowana a część dostosowujemy pod siebie. Stawianie fabryk tak, żeby odblokować kolejne bonusy też jest ciekawą łamigłówką.

Asymetryczne frakcje działają bardzo fajnie, jak zawsze są lepsze i gorsze ale po 2 grach jeszcze na ten temat nie chce się wypowiadać. Na pewno czuć te asymetrie i drugą gierkę grałem inaczej niż pierwszą, na dodatek każda frakcja ma dwie strony więc robi nam się 12 frakcji w podstawce, brzmi to naprawdę dobrze :D

Największe zaskoczenie to że hibernacja wcale nie jest martwą turą przed którą trzeba się bronić za wszelką cenę jak w większości tego typu gier. W pierwszej grze wszyscy robiliśmy max 1-2 hibernacje myśląc ze każda hibernacja to tura w plecy. W drugiej zagrałem pod dużo kart grających kolejne karty + szybkie odblokowanie energii + dużo hibernacji. W ten sposób bardzo szybko kończyły mi się karty, energie pożytkowałem w 1-2 tury, leciałem hibernacje i znowu turbo tura. Taka rozgrywka wcale nie wydawała się gorsza od zagrań przeciwników pod mniejszą ilość hibernacji, finalnie wyniki to były 83, 83, 85 PZ.

Co mi się nie podobało to ta dźwignia i karty punktacji.
1. Dźwignia podstawowa to dosłownie zmarnowanie polowy tury, jeden surowiec to nic w porównaniu do kart które potrafią generować po 7 i więcej. Dźwignia zaawansowana może komuś bardzo mocno pomóc w początkowym etapie gry, zrzucając kartę ze slota i dzieje się to często zupełnie przypadkowo. Po prostu akurat komuś zabraknie tego surowca, który Ty wyłożyłeś. Zdjęcie karty to imo jeden z najsilniejszych efektów w grze z podwójnym profitem: karta wróci do nas bez konieczności hibernacji i mamy znowu wolny slot do zagrania karty. Jak na tym slocie były jeszcze jakieś moduły to profit jest nawet potrójny bo znowu odpalamy darmowe zasoby.
2. Karty punktacji są bardzo nierówne, najprostszy przykład to punktowanie za fabryki kryształów vs modułów. Postawić fabryki obok 3 kryształów jest spokojnie do zrobienia, 4 też jest całkiem realne. Daje to 6-8 per artefakt. Zdobycie proporcjonalnie 12-16 modułów to jakiś kosmos, nawet nie ma tylu slotów żeby je wsadzić. Zwykle w grze zdobywaliśmy ich max 6 co daje 3PZ per artefakt.

Co ciekawe jedna i druga rzecz jest poprawiona w dodatku. Dźwignia zmienia się w wysyłanie mieszkańców na misje, które są mini kartami celów które realizujemy w trakcie gry. Prywatne karty punktacji zmieniają się w publiczne karty punktacji. Cieszy mnie, że autor zauważył te problemy i zaadresował do nich rozwiązania :)
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1683
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 280 times
Been thanked: 881 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: XLR8 »

Po 8 partiach gra leci na bazarek. Niestety jedyna zmienna czyli frakcje są zbyt podobne do siebie, a reszta gry to tylko mielenie zasobów w każdej możliwej formie. Braknie tej grze jakiś ciekawych technologii czy większej asymetrii. Każda umiejętność to po prostu generowanie zasobów w postaci jakiś zniżek.

Bawiłem się dobrze ale po kilku partiach zaczęła nużyć. To nie jest dobra oznaka gdy wstajemy od stołu i tylko wzruszamy ramionami.

Ps mocno polecam wariant z jedną wspólną kartą celu dla wszystkich
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 376 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: SetkiofRaptors »

Czy Rebel zapowiedział gdzieś dodatek? Nigdzie nie widzę :(
ave.crux pisze: 13 sty 2024, 10:38 mepel, cylindry 15x5mm.
Koniec z tym, że każdy jest niebieskim w revive!
Obrazek
Z ciekawości jak z innymi kolorami? bo tu dopasowanie idealne, ale co wybrałeś do innych? Pasuje równie dobrze?
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1613
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 731 times
Been thanked: 1096 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: ave.crux »

SetkiofRaptors pisze: 04 maja 2024, 19:27
Z ciekawości jak z innymi kolorami? bo tu dopasowanie idealne, ale co wybrałeś do innych? Pasuje równie dobrze?
Niebieski zostawiłem taki jak w pudle, fioletowy i żołty lekko się różnią, ale nie jest to jakoś uciążliwe. Wrzucam zdj. poglądowe jedyne jakie mam pod ręką, nie chce mi się otwierać teraz pudła
Obrazek
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 538
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 120 times
Been thanked: 391 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: Gribbler »

W pudełku z grą (nowa ze sklepu) znalazłem drewnianą figurkę czarnego ptaka. Co to jest? Nie ma jej w spisie komponentów. Dwa moduły są też z jednej strony białe. Mają być takie puste czy też po prostu nie używa się ich w grze i mogę wywalić?
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 985
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 362 times
Been thanked: 774 times
Kontakt:

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: Apos »

Gribbler pisze: 05 maja 2024, 11:21 W pudełku z grą (nowa ze sklepu) znalazłem drewnianą figurkę czarnego ptaka. Co to jest? Nie ma jej w spisie komponentów. Dwa moduły są też z jednej strony białe. Mają być takie puste czy też po prostu nie używa się ich w grze i mogę wywalić?
Czarny ptak to pionek zaawansowanej wersji frakcji.
Puste moduły są nadmiarowym drukiem IIRC.
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 412
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 606 times
Been thanked: 402 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: kuleczka91 »

Gribbler pisze: 05 maja 2024, 11:21 W pudełku z grą (nowa ze sklepu) znalazłem drewnianą figurkę czarnego ptaka. Co to jest? Nie ma jej w spisie komponentów. Dwa moduły są też z jednej strony białe. Mają być takie puste czy też po prostu nie używa się ich w grze i mogę wywalić?
Kruk jest z tyłu w spisie Kampanii. Co do modułów to raczej do wywalenia, nie pamiętam żeby mi jakieś żetony zostały, nie mam jak sprawdzić, bo gry już nie posiadam.
autopaga
Posty: 1431
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 95 times
Been thanked: 320 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: autopaga »

Jest to znacznik jednej z frakcji.
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 376 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: SetkiofRaptors »

Mam pytanie, bo ta idiotyczna kampania mi zaciemnia niepotrzebnie obraz i nie wiem, gdzie to znaleźć. Ile powinno być żółtych żetonów maszyn, tych okrągłych? Bo w instrukcji jest po 10 każdego z 3 kolorów, ale tam nie są wypisane żetony z gwiazdką, wypstrykane z dodatkowego arkusza "w trakcie kampanii". :D

No i kupiłem też sobie insert z Folded Space.

Jakościowo jest mech, to taka pianka z zadrukowaną warstwą z papieru na wierzchu. Ten papier można łatwo jakoś naruszyć podczas wypstrykiwania i ogólnie krawędzie wydają się delikatne dość. Bardzo fajnie się składało i łatwo. Części są mądrze pomyślane, i jak są 2 podobne, to po prostu pasuje tylko jedna z nich. W zasadzie składałem bez instrukcji. Co do środka to w sumie mam co najwyżej 1 może zastrzeżenie co do układu, tacki są fajne, oddzielne. Osobiście inaczej trzymam karty, układ oryginalny sugerowany przez nadruki nie ma sensu imho. Nie ma jakiegoś skomplikowanego odkładania do pudełka, mega prosto to złożyć. Nie podobał mi się lekki luz, nie wchodzą na styk tam do pudła te części, jest 5 mm luzu i na szerokość i na wysokość. Nie wiem, czy to kwestia polskiego wydania, ale na zdjęciach producenta jest podobnie czyli pewnie dla wygody. Ale z testu obracania wynika ze to nie problem. A i zapomniałem dodać, że jest bardzo lekki, za co duży plus.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 128
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 34 times
Been thanked: 44 times

Re: Revive (Helge Meissner, Eilif Svensson, Anna Wermlund, Kristian Amundsen Østby)

Post autor: Gun3R »

Spoiler:
instrukcja mówi Ci o zawartości podstawowej (przed kampanią) a dodatkowo jest 6 (po 2 każdego koloru) dodatkowe żetony maszyn z symbolem gwiazdki
Ostatnio zmieniony 10 maja 2024, 07:54 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
ODPOWIEDZ