Warhammer: Inwazja LCG (Eric M. Lang)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Warhammer: Invasion LCG
Dzięki za odpowiedzi.
Zdruzgotany.
Zdruzgotany.
zagraj w najlepsze planszówki w Poznaniu (każdy poniedziałek od 18.00 do 24.00; klub Alibi - Al.Niepodległości 8 (wejście od Taylora): http://www.gramajda.pl
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
- Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 5 times
Re: Warhammer: Invasion LCG
Moim zdaniem w tej grze balans wlasnie polega na tym ze chocby nie wiem jak przypakowana byla karta zawsze mozna ja zdjac lub skontrowac za pomoca innej karty.Witold Janik pisze: Nigdzie nie pisałem, że ta gra jest zbalansowana Chyba MTG ma lepszy balans
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Re: Warhammer: Invasion LCG
witam wszystkich, kilka dni temu zakupiłem sobie core set i póki co zdążyłem rozegrać dwie partie. Pierwszy sparing dwu meczowy poszedł dość szybko, grał chaos kontra orki, szala zwycięstwa przechylała się co turę, w ostatecznym rozruchu wygrałem chaosem, głównie za sprawą zagranego z ręki przeciwnika Trollowego Haftu (vomitu). Druga partia to Imperium vs Krasnoludy i przyznam że była to lekka mordęga, bo graliśmy 1 mecz chyba ze 2 godziny, w rezultacie dwarfy się przewinęły, gdy imperium brakowało do przewinięcia 1 tury. Było ciekawie, choć myślę ze obie strony popełniły masę błędów. ok to wystarczy wrażeń.
To co piszecie o lukach w instrukcji, myślę że tak wiele ich nie ma, porównanie do Magica na pewno nie jest na miejscu, bo tam kart jest niewyobrażalnie więcej, a pierwsze instrukcje w tej grze były..co najmniej śmiesznie i topornie sformułowane. Nie mniej jednak errata jest potrzebna, myślę ze w miarę wychodzenia kolejnych dodatków, takie luki będą łatane na bieżąco (jak również nie wiem czy jest, ale powinna być stronka/forum, gdzie spece od gry odpowiadali by na wątpliwości i wyjaśniali) Na tym poziomie rozwoju gry, nie ma jeszcze aż takich zawiłych sytuacji, żeby nie można ich było intuicyjnie rozwiązać.
Co do Warpstone meteor, grałem że się wybiera, ale po przykładzie z Doom Divers sam mam teraz zagadkę.
To co piszecie o lukach w instrukcji, myślę że tak wiele ich nie ma, porównanie do Magica na pewno nie jest na miejscu, bo tam kart jest niewyobrażalnie więcej, a pierwsze instrukcje w tej grze były..co najmniej śmiesznie i topornie sformułowane. Nie mniej jednak errata jest potrzebna, myślę ze w miarę wychodzenia kolejnych dodatków, takie luki będą łatane na bieżąco (jak również nie wiem czy jest, ale powinna być stronka/forum, gdzie spece od gry odpowiadali by na wątpliwości i wyjaśniali) Na tym poziomie rozwoju gry, nie ma jeszcze aż takich zawiłych sytuacji, żeby nie można ich było intuicyjnie rozwiązać.
Co do Warpstone meteor, grałem że się wybiera, ale po przykładzie z Doom Divers sam mam teraz zagadkę.
MtG ma bardzo dobry balans, ale to zasługa stażu, choć przykład zdejmowania Blodthirstera jakaś kartą za 2 res, to nie jest przykład niezbalansowania gry (patrz MtG np. Path to Exile vs Darksteel Collosus, przyklady można mnożyć w setki)Nigdzie nie pisałem, że ta gra jest zbalansowana Chyba MTG ma lepszy balans
-
- Posty: 397
- Rejestracja: 09 maja 2009, 19:49
- Lokalizacja: Pszczyna
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 14 times
Re: Warhammer: Invasion LCG
To ja mam pytanie, idzie jakoś te budynki (Suport) rozwalić?? Grałem Krasnoludami przeciwko chaosowi i chaos za nic nie mógł nic podziałać, bo ja krasnale mdzięki budynkom to leczyły dość odtro stolice i mase kasy dostawały
Re: Warhammer: Invasion LCG
W tej chwili tylko Burn it Down z zestawu neutralnych kart, sam Chaos nic nie ma, prawdopodobnie będzie to jedna ze słabości tej strony. (coś jak color pie w MtG)
Za to z orkowej armii możesz zawsze dobrać coś w tym kierunku: )
Sam miałem ten problem, kiedy przeciwnik wystawił 3 kuźnie (te budynki leczące 3 dam z capitala na turę) wyszło na to że muszę spalić zone jednym wjazdem inaczej nie przejdzie.
Za to z orkowej armii możesz zawsze dobrać coś w tym kierunku: )
Sam miałem ten problem, kiedy przeciwnik wystawił 3 kuźnie (te budynki leczące 3 dam z capitala na turę) wyszło na to że muszę spalić zone jednym wjazdem inaczej nie przejdzie.
Re: Warhammer: Invasion LCG
[quote="rokter"]To ja też miałbym kilka pytań do Szacownej Rady Z góry przepraszm, jeśli będą banalne.
1. Na Queście „Glorious Death” stoi napisane: „Sacrifice the unit on this Quest to destroy up to two target attacking units.”
Czy to oznacza, że mogę zdjąć przeciwnikowi tylko jednostki z battlefield’a (bo tylko stąd przeciwnik może mnie atakować) i tylko jeśli sam jestem stroną, która w danej turze się broni (tzn. nie moge tego używać w swojej turze?)
mieliśmy wczoraj właśnie ten sam problem z tym że do końca nie wiemy czy przeciwnik musi atakować strefę Quest żeby to zadziałało czy wystarczy że w ogóle zaatakuje jedną z trzech stref.
1. Na Queście „Glorious Death” stoi napisane: „Sacrifice the unit on this Quest to destroy up to two target attacking units.”
Czy to oznacza, że mogę zdjąć przeciwnikowi tylko jednostki z battlefield’a (bo tylko stąd przeciwnik może mnie atakować) i tylko jeśli sam jestem stroną, która w danej turze się broni (tzn. nie moge tego używać w swojej turze?)
mieliśmy wczoraj właśnie ten sam problem z tym że do końca nie wiemy czy przeciwnik musi atakować strefę Quest żeby to zadziałało czy wystarczy że w ogóle zaatakuje jedną z trzech stref.
General Keil Castus
- siepu
- Posty: 1195
- Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
- Lokalizacja: Olecko / Warszawa
- Has thanked: 260 times
- Been thanked: 296 times
Re: Warhammer: Invasion LCG
Dowolne atakujące jednostki - definicja terminu powinna być w instrukcji, jeśli nie ma, to są to po prostu jednostki wyznaczone do ataku Prawdopodobnie zdolności możesz użyć w dowolnym okienku na zagrywanie akcji od wyznaczenia jednostek atakujących do końca tury przeciwnika.
Re: Warhammer: Invasion LCG
1. Możesz użyć tego w swojej turze - ale na swoich jednostkach, bo tylko twoje jednostki mogą wówczas atakować.
2. Możesz zdjąć tylko jednostki z battlefield, bo tylko stąd mogą one atakować.
3. Możesz tego użyć, niezależnie którą strefę jednostki atakują.
a w ogóle, też polecam
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... 54&efcid=4
2. Możesz zdjąć tylko jednostki z battlefield, bo tylko stąd mogą one atakować.
3. Możesz tego użyć, niezależnie którą strefę jednostki atakują.
a w ogóle, też polecam
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... 54&efcid=4
Re: Warhammer: Invasion LCG
Nie pamiętam teraz dokładnych nazw kart ale muszę zapytać:
1 - jednostka Empire ma tekst że pierwszą ranę przekierowuje na inną jednostkę w jakimkolwiek (any) battlefieldzie - tzn że jeśli wróg ma pusty battlefield to muszę przekierować ten dmg na jakąś swoją jednostkę w battlefieldzie?
2 - Scout - dla pewności - kiedy uważa się że uczestniczył i przeżył walkę (czyli może odrzucić kartę przeciwnikowi) - tylko jak dostanie dmg? jak będzie atakującym to czy muszą być obrońcy czy jak wejdzie w stolicę bez obrony to też używa swojej umiejętnosci?
3 - czy uważacie że combo taktyk Empire nie jest trochę za silne? Mam na myśli wpierw tą która przesuwa do dwóch developów do innej strefy a później ta co rozwala jednostki wszędzie tam gdzie nie ma ani jednego developu - przecież tak można rozwalić komuś wszystkie jednostki w jakieś strefie bo przecież raczej nikt nie trzyma 3 developów w strefie, dla mnie trochę przegięte bo za trochę surowca można rozwalić i z 4-5 jednostek.
4- Quest Empire, które przekierowuje pierwszy dmg w stolicę na inną stolicę plus ten neutralny budynek który anuluje jeden dmg na turę i wychodzi nam że pierwsze dwa dmg w każdej turze w taką stolicę nic nie dają, czy aby nie przegięte?
1 - jednostka Empire ma tekst że pierwszą ranę przekierowuje na inną jednostkę w jakimkolwiek (any) battlefieldzie - tzn że jeśli wróg ma pusty battlefield to muszę przekierować ten dmg na jakąś swoją jednostkę w battlefieldzie?
2 - Scout - dla pewności - kiedy uważa się że uczestniczył i przeżył walkę (czyli może odrzucić kartę przeciwnikowi) - tylko jak dostanie dmg? jak będzie atakującym to czy muszą być obrońcy czy jak wejdzie w stolicę bez obrony to też używa swojej umiejętnosci?
3 - czy uważacie że combo taktyk Empire nie jest trochę za silne? Mam na myśli wpierw tą która przesuwa do dwóch developów do innej strefy a później ta co rozwala jednostki wszędzie tam gdzie nie ma ani jednego developu - przecież tak można rozwalić komuś wszystkie jednostki w jakieś strefie bo przecież raczej nikt nie trzyma 3 developów w strefie, dla mnie trochę przegięte bo za trochę surowca można rozwalić i z 4-5 jednostek.
4- Quest Empire, które przekierowuje pierwszy dmg w stolicę na inną stolicę plus ten neutralny budynek który anuluje jeden dmg na turę i wychodzi nam że pierwsze dwa dmg w każdej turze w taką stolicę nic nie dają, czy aby nie przegięte?
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
- Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 5 times
Re: Warhammer: Invasion LCG
Ad1. TAK
Ad2.Wedlug mnie wystarczy ze przezyje walke nie wazne czy sie broni czy atakuje, moze rowniez atakowac strefe bez obroncow.
Ad3.Nie zapominaj ze karta ta rozwala rozniez twoje jednostki jesli nei ma developmentu, a pozatym spojrz na karte troll Venot czy jakos tak ktora niszczy wszystkie jednostki. uwazam ze kazda strona ma kilka bardzo mocnyck kart w zwiazku z czym sily sie mniej wiecej rownowaza.
Ad4.Neutralny budynek moze miec kazdy. Quest zas nie jest przegiety bo IMO nie latwo jest uzbierac na nim 3 znaczniki i je utrzymac
Ad2.Wedlug mnie wystarczy ze przezyje walke nie wazne czy sie broni czy atakuje, moze rowniez atakowac strefe bez obroncow.
Ad3.Nie zapominaj ze karta ta rozwala rozniez twoje jednostki jesli nei ma developmentu, a pozatym spojrz na karte troll Venot czy jakos tak ktora niszczy wszystkie jednostki. uwazam ze kazda strona ma kilka bardzo mocnyck kart w zwiazku z czym sily sie mniej wiecej rownowaza.
Ad4.Neutralny budynek moze miec kazdy. Quest zas nie jest przegiety bo IMO nie latwo jest uzbierac na nim 3 znaczniki i je utrzymac
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Re: Warhammer: Invasion LCG
A jak niby mam ściągnąć komuś znaczniki z questa oprócz zabicia jednostki kwestującej??
Przecież jeśli ktoś nie da jej do obrony to np takimi dwarfami ciężko komuś zabić jednostkę od tak.
Przecież jeśli ktoś nie da jej do obrony to np takimi dwarfami ciężko komuś zabić jednostkę od tak.
Re: Warhammer: Invasion LCG
Na tym polegają umiejętności ras. W zabijaniu jednostek kartami specjalizuje się chaos. A swoją drogą wystarczy odpowiednio zmusić przeciwnika do obrony tą jednostką questa np stawiając przed wyborem, broń albo spłonieAba pisze:A jak niby mam ściągnąć komuś znaczniki z questa oprócz zabicia jednostki kwestującej??
Przecież jeśli ktoś nie da jej do obrony to np takimi dwarfami ciężko komuś zabić jednostkę od tak.
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Re: Warhammer: Invasion LCG
Mam pytanie odnośnie dwóch kart:
1.Master Rune of Valaya - ta karta anuluje wszystkie obrażenia zadane mnie i tylko mnie ?
2.Troll Vomit - niszczy wszystkie jednostki w grze, czyli również moje ?
1.Master Rune of Valaya - ta karta anuluje wszystkie obrażenia zadane mnie i tylko mnie ?
2.Troll Vomit - niszczy wszystkie jednostki w grze, czyli również moje ?
General Keil Castus
Re: Warhammer: Invasion LCG
1 wszystkie obrażenia twoje i przeciwnika
2 niszczy wszystkie jednostki. (twoje i przeciwnika)
2 niszczy wszystkie jednostki. (twoje i przeciwnika)
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Re: Warhammer: Invasion LCG
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=889
czytał ktoś? ciekawe czy u nas będzie coś organizowane w tym temacie...
(tak na marginesie, jest ktoś chętny do pogrania we Wrocławiu? miejscówka by się znalazła jak najbardziej)
czytał ktoś? ciekawe czy u nas będzie coś organizowane w tym temacie...
(tak na marginesie, jest ktoś chętny do pogrania we Wrocławiu? miejscówka by się znalazła jak najbardziej)
Re: Warhammer: Invasion LCG
Granie w WH:I we Wrocławiu:rasdsaris pisze:http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=889
czytał ktoś? ciekawe czy u nas będzie coś organizowane w tym temacie...
(tak na marginesie, jest ktoś chętny do pogrania we Wrocławiu? miejscówka by się znalazła jak najbardziej)
http://www.whinvasion.pl/viewtopic.php?f=10&t=18
Bard obiecał zająć się OP więc powinno być. Jak nie oni to Dragonus(Kraków) też wyraził zainteresowanie
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
- antyempire
- Posty: 60
- Rejestracja: 31 paź 2009, 20:40
Re: Warhammer: Invasion LCG
Gra super,ale mam pytanie [może głupie]:kiedy gram np. chaosemi mam pare kart np.orków jak mam zagrać jakąś karte przecież nie mam startowego symbolu.
Re: Warhammer: Invasion LCG
Nie musisz mieć takiego symbolu aby zagrać kartę orków. Ten "startowy" symbol obniża o jeden koszt lojalnościowy danej karty, więc jeśli go nie masz to po prostu zapłacisz więcej za wystawienie karty. Każda wystawiona karta orków będzie obniżac koszt lojalnościowy aż do zera. Dodatkowo jest taka karta "Chaos/Orc Alliance", która w takiej sytuacji pomaga obniżać koszt lojalnościowy.antyempire pisze:Gra super,ale mam pytanie [może głupie]:kiedy gram np. chaosemi mam pare kart np.orków jak mam zagrać jakąś karte przecież nie mam startowego symbolu.
Re: Warhammer: Invasion LCG
Na Gildii pojawiła się polska instrukcja do gry, którą udostępnił Bard.pl : http://www.planszowki.gildia.pl/gry/war ... instrukcja
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
Re: Warhammer: Invasion LCG
Mam pytanie jeśli chodzi o porównanie Invasion z Games of Throne LCG w kwestii mechaniki, grywalności i tzw. "fun'u". Czy ktoś ma jakieś doświadczenie o mógłby to opisać.
Dopiero się uczę, proszę o wyrozumiałość.
Re: Warhammer: Invasion LCG
Zabrze
Turniej Warhammer: Invasion 14 listopad 2009 (SOBOTA)
W ramach "Dnia z grami" Dracool
Organizowanego przez Zabrzański Klub Fantastyki
Wstęp 2 zł.
Adres:
41-800 Zabrze
ul.Wolności 350 A
Hufiec Harcerski
http://www.zkf.aplus.pl/
Zapisy na turniej 11:00
Turniej rozpocznie się o godz. 11:30
Format turnieju: 2 graczy, Swiss, Decki Constructed
Budowa decku: Zasady standardowe z Core Set
Dla zwycięzców atrakcyjne nagrody.
Serdecznie zapraszamy!
Turniej Warhammer: Invasion 14 listopad 2009 (SOBOTA)
W ramach "Dnia z grami" Dracool
Organizowanego przez Zabrzański Klub Fantastyki
Wstęp 2 zł.
Adres:
41-800 Zabrze
ul.Wolności 350 A
Hufiec Harcerski
http://www.zkf.aplus.pl/
Zapisy na turniej 11:00
Turniej rozpocznie się o godz. 11:30
Format turnieju: 2 graczy, Swiss, Decki Constructed
Budowa decku: Zasady standardowe z Core Set
Dla zwycięzców atrakcyjne nagrody.
Serdecznie zapraszamy!
- antyempire
- Posty: 60
- Rejestracja: 31 paź 2009, 20:40
Re: Warhammer: Invasion LCG
Powiedz mi proszę, czego nie zrozumiałeś w moim poprzednim poście ?antyempire pisze:Czyli mógłbym wystawić pierwszą kartę orków ,za 0 symboli?
Nie masz żadnej karty orków to płacisz pełen koszt karty (koszt normalny + lojalnościowy), każda następna karta posiadająca symbol orków obniża koszt lojalnościowy o jeden, aż do zera. Koszt normalny pozostaje, chyba, że masz coś co go obniży.
W sumie to chyba powtórzyłem to co napisałem wcześniej