Warhammer: Inwazja LCG (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
piotrekwrobel11
Posty: 17
Rejestracja: 22 mar 2010, 21:05
Lokalizacja: Tokarnia

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: piotrekwrobel11 »

witam gram w warhammera jeden dzień i dlatego nie wszystkie zasady dla mnie są jasne .
1.Karta ,,Rozwinięcia,, to przede wszystkim jednostka (unit) czy za kartę rozwinięcia płacimy? i czy można ją odkryć w dowolnej chwili?
2.Jak działa karta KOMETA Z PODWÓJNYM WARKOCZEM (taktick).?
3.Gdy przywracamy spaczoną jednostkę w fazie chyba KRÓLESTWA to płacimy za tą czynność?
4.Czy karta KUŹNIA WĘGIELNA jest sprawiedliwa i czy może pojawić się razem z kopią na raz w rozgrywce?
5.Czy rozwinięciami mogą zostać budowle albo inne karty?
6.Czy karty wsparcia wykorzystywane są do walki z tym że dodają jeden power?I czy ten power dodaje się KAŻDEJ jednostce z osobna ?
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: SeeM »

Karta rozwinięcia to cokolwiek, co położysz tyłkiem do góry przy określonej strefie stolicy. Możesz ja sobie obejrzeć ze wszystkich stron (do dzisiaj o tym nie wiedziałem :) ), ale nie możesz odwrócić - są karty, które to umożliwiają.

Kometa pozwala na zrobienie tego, co jest napisane na właśnie zagranej przez przeciwnika taktyce. Jako, że kometa została zagrana po tej taktyce, to jest rozpatrywana pierwsza. Dopiero potem przeciwnik może zrobić to, co jest napisane na jego taktyce.

Odpaczenie jednej jednostki na początku tury jest darmowe.

Jak uważasz Kuźnię za niesprawiedliwą, to jej nie zagrywaj :) ale nie zdziw się potem, jeśli przegrasz. Możesz mieć trzy kuźnie w talii i tym samym trzy kuźnie na stole.

Jako rozwinięcia możesz użyć wszystkiego.

Wsparcie nie walczy.
+ (BGG)
piotrekwrobel11
Posty: 17
Rejestracja: 22 mar 2010, 21:05
Lokalizacja: Tokarnia

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: piotrekwrobel11 »

Ale wsparcie dodaje chyba podczas ataku 1 power.Powiedziałeś że za odpaczanie jednostek w pierwszej turze jest darmowe a co potem ile kosztuje?A też ile się płaci za rozwinięcie?
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: SeeM »

To napiszę tak - gdyby wsparcie dawało "power" przy ataku, to nikt by nie grał jednostkami. W końcu zniszczyć wsparcie jest o wiele trudniej niż jednostki. Przeczytaj jeszcze raz rozdział zasady wyboru atakujących i wyboru obrońców w instrukcji.

Rozwinięcie jest za darmo.
+ (BGG)
piotrekwrobel11
Posty: 17
Rejestracja: 22 mar 2010, 21:05
Lokalizacja: Tokarnia

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: piotrekwrobel11 »

Dzięki za rade czyli rozumiem że wsparcie daje w królestwie więcej zasobów a na polu bitwy daje to co ma napisane na karcie czyli akcje albo wymuszony
piotrekwrobel11
Posty: 17
Rejestracja: 22 mar 2010, 21:05
Lokalizacja: Tokarnia

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: piotrekwrobel11 »

a na misji daje o więcej kart.mam chyba racje.pozdrawiam
piotrekwrobel11
Posty: 17
Rejestracja: 22 mar 2010, 21:05
Lokalizacja: Tokarnia

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: piotrekwrobel11 »

A tak poza tym to nie uważacie że krasnoludy są trochu za mocne?
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: SeeM »

Są mocne i kolejne dodatki wcale nie poprawiają sytuacji. Ale od jakiegoś czasu krasnoludy są miksowane z imperium i elfami, więc powoli czuć przeciwwagę. Gorzej, że talie zniszczenia na razie mają dołek, co widać było po TOP8 talii z mistrzostw, ale jestem przekonany, że po 20-30 dodatku to się wyrówna chociażby poprzez mnogość kart.

Dość powiedzieć, że orki potrafią spalić strefę w drugiej turze. Ale krasnale dwie pozostałe strefy mogą bronić jedną ręką.
+ (BGG)
piotrekwrobel11
Posty: 17
Rejestracja: 22 mar 2010, 21:05
Lokalizacja: Tokarnia

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: piotrekwrobel11 »

Mam jeszcze kilka pytań.
1.Czy za karty rozwinięć się płaci ? Jak tak to ile?
2.Czy jest jakiś limit kart rozszerzeń?Oczywi
piotrekwrobel11
Posty: 17
Rejestracja: 22 mar 2010, 21:05
Lokalizacja: Tokarnia

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: piotrekwrobel11 »

Mam jeszcze kilka pytań.
1.Czy za karty rozwinięć się płaci ? Jak tak to ile?
2.Czy jest jakiś limit kart rozszerzeń?Oczywiście w grze już zagranych.
3.Może ktoś wie kiedy wyjdzie pierwszy samodzielny dodatek do warhammera?
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: Pako »

piotrekwrobel11 pisze:Mam jeszcze kilka pytań.
1.Czy za karty rozwinięć się płaci ? Jak tak to ile?
2.Czy jest jakiś limit kart rozszerzeń?Oczywi
piotrekwrobel11 pisze:Mam jeszcze kilka pytań.
1.Czy za karty rozwinięć się płaci ? Jak tak to ile?
2.Czy jest jakiś limit kart rozszerzeń?Oczywiście w grze już zagranych.
3.Może ktoś wie kiedy wyjdzie pierwszy samodzielny dodatek do warhammera?
Jest w prawym dolnym rogu okna z Twoim postem taki magiczny przycisk "zmień" - zmiana treści, albo "x" - usunięcie ostatniego posta. Używaj tego a nie pisz kilku swoich postów jeden po drugim, jeszcze w dodatku tych samych. To nie piaskownica.
Co do pytań:
1. Nic się nie płaci
2. Nie ma limitu
3. Nie wiem co masz na myśli pisząc "samodzielne dodatki", 2 dodatki wyszły razem z premierą. Jeśli chodzi Ci o 2 duże dodatki: "Marsz Potępionych" i "Szturm na Ulthuan" to podobno pod koniec września
piotrekwrobel11
Posty: 17
Rejestracja: 22 mar 2010, 21:05
Lokalizacja: Tokarnia

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: piotrekwrobel11 »

Aha dzięki . sry przypadkowo nie zauwazyłem
Awatar użytkownika
szymon15121998
Posty: 23
Rejestracja: 15 lip 2009, 16:25
Lokalizacja: Tokarnia

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: szymon15121998 »

Witam! Chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy.
1.Jak działa karta WYKOPALISKO SPACZENIA?
2.Na karcie jednostki UCZEŃ PŁOMIENIA znajduję się niezrozumiała akcja czy jest ktoś kto może mi wytłumaczyć jak ona działa?
3.Gdy zaczynamy pierwszą TURĘ co czynimy w fazie zero ? Chyba ją pomijamy ponieważ pierwsze jednostki i karty wsparcia pojawią się dopiero w fazie STOLICY.
4.Jaki jest sens wyznaczania obrońców i atakujących ?

Z góry dzięki i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: SeeM »

Wykopalisko spaczenia to JEDNO zdanie. Jak wystawiasz jednostki w strefie, gdzie jest wyłożone wykopalisko, to pojawiają się spaczone. Uprzedzając pytanie o bezsensowność tej karty - masz młotek za darmo.

Uczeń może za kasę anulować akcję spowodowaną przez jakiekolwiek wsparcie, lub jednostkę. Dobre do kontrowania działań przeciwnika, lub anulowania przykrych efektów własnych kart.

W pierwszej turze możesz zagrywać taktyki w fazie 0. Czasem jest to istotne.

Nie zawsze chcesz atakować pełną siłą z pola bitwy i nie zawsze chcesz się bronić wszystkim co masz. Niektóre jednostki daję fajne efekty (np. wspomniany Uczeń Płomienia) i lepiej nie wysyłać ich do obrony strefy. Obrońca jest w nieco lepszej sytuacji, bo może dostosować się do liczebności i siły atakujących. W czasie przydzielania obrażeń nie można już zmienić zdania i wycofać kogoś z walki, albo dołączyć dodatkowych obrońców.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
szymon15121998
Posty: 23
Rejestracja: 15 lip 2009, 16:25
Lokalizacja: Tokarnia

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: szymon15121998 »

O ile z instrukcji dobrze zrozumiałem to PIERWSZA tura przebiega tak (poprawcie mnie jak coś źle
"zrozumiałem")
1.Faza 0 :pomijamy.
2.Faza Królestwa : Zbieranie 3 zasobów.
3.Faza Misji : Zebranie 1 karty (pierwszy gracz pomija tę czynność ale tylko w tej turze).
4.Faza Stolicy : Zagrywanie kart z ręki.
5.Faza Pola Bitwy : Atakowanie przeciwnika (pierwszy gracz pomija tę czynność ale tylko w tej turze).
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: SeeM »

szymon15121998 pisze:1.Faza 0 :pomijamy.
W sumie wychodzi bardzo podobnie, bo i tak mógłbym zagrywać tylko darmowe taktyki skoro nie mam jeszcze złota. Ale lepiej grać zgodnie za zasadami na wypadek, gdyby jakaś karta mogła zrobić nieprawidłowe kombo. Dzięki.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
szymon15121998
Posty: 23
Rejestracja: 15 lip 2009, 16:25
Lokalizacja: Tokarnia

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: szymon15121998 »

Mam jeszcze kilka pytań a mianowicie.
1.Karta KRWIOPIJEC mówi:Żadne obrażenia nie mogą być anulowane.Ale nie wiem czy zadane przez niego czy przez przeciwnika; jemu.
2.Jak działa karta PŁOMINIE TZEENTCHA?
3.Jak działa karta SZTANDARA CZERWONYCH SŁOŃDZ?
4.Nie rozumiem co mówi karta URGUCK.
Proszę o odpowiedź i z góry dzięki
BozaLampka
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2008, 17:02
Lokalizacja: Olsztynek

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: BozaLampka »

1. Żadne, obojętne czy zadane przeciwnikowi przez ciebie czy na odwrót.
2. Zadajesz wybranej jednostce tyle obrażeń za ile zagrywasz taktykę, np. chcesz zadać 2 obrażenia to zagrywając tą kartę płacisz 2 zasoby.
3. Jeżeli przeciwnik w fazie królestwa pobiera 7 lub więcej zasobów to jeden z nich możesz przydzielić wybranej jednostce jako obrażenie ( czyli jeżeli przeciwnik pobiera 8, to pobierze faktycznie 7 a ty zadasz jakiejś jednostce jedno obrażenie ).
4. W fazie stolicy obrażenia z Urgucka możesz traktować jak zasoby. Nie dość, że masz dzięki temu dodatkowe zasoby to wydając obrażenia z Urgucka jako zasoby przy okazji go leczysz.
Awatar użytkownika
MattCarnall
Posty: 326
Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: MattCarnall »

Mam pytanie: ogólnie cały deck gracza ma zawierać 50kart(40+10neutralnych). Co w przypadku dodawania kart z dodatków? Zamieniamy karty z core sety z tymi z dodatków, czy poprostu zwiększamy ilość dostępnych nam kart? Jak jest z tymi dodatkami? Wiem, że dla niektórych to może być głupie pytanie 8)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 646 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: pan_satyros »

MattCarnall pisze:Mam pytanie: ogólnie cały deck gracza ma zawierać 50kart(40+10neutralnych). Co w przypadku dodawania kart z dodatków? Zamieniamy karty z core sety z tymi z dodatków, czy poprostu zwiększamy ilość dostępnych nam kart? Jak jest z tymi dodatkami? Wiem, że dla niektórych to może być głupie pytanie 8)
To już jak wolisz, jeśli chcesz grać 50 kartowym deckiem naturalnie wybierasz te karty które chcesz mieć w decku, nigdzie nie jest napisane jaka ma być ich proporcja, deck składasz by wygrać hehe ot cała zasada ;p jedynym ograniczeniem jest fakt, ze danej karty nei możesz mieć więcej niż 3 kopie w talii.
Poza tym równie dobrze możecie grać na np 60 kartowe decki i większe.
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: SeeM »

Nie znam nikogo, kto by grał talią większą niż 50 kart. To dramatycznie obniża prawdopodobieństwo podejścia kluczowych kart na pierwszą rękę. Pokombinuj i wybierz te, które są najlepsze.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 646 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: pan_satyros »

SeeM pisze:Nie znam nikogo, kto by grał talią większą niż 50 kart. To dramatycznie obniża prawdopodobieństwo podejścia kluczowych kart na pierwszą rękę. Pokombinuj i wybierz te, które są najlepsze.
Nie mówię, że ma grać większą, ale nikt mu tego nie broni.
Awatar użytkownika
MattCarnall
Posty: 326
Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: MattCarnall »

Dzięki za wskazówkę, mam jeszcze jedno "dziwne pytanie". Jak zaczynamy grę, mamy na ręku 7 kart, mamy trzy złota w Królestwie to czy wtedy:

-zagrywamy dwolone karty?
-czy tylko te które za te 3 złota możemy kupić?
-czy to się tylczy do każdej strefy?

Dobrze rozumiem, zbieramy 3 zasoby, jak później możemy to zagrywamy?
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: waffel »

SeeM pisze:Nie znam nikogo, kto by grał talią większą niż 50 kart. To dramatycznie obniża prawdopodobieństwo podejścia kluczowych kart na pierwszą rękę. Pokombinuj i wybierz te, które są najlepsze.
Jak grałem (tzn. byłem na bieżąco) to sporo było talii do 55 kart. Sam w swojej, już przestarzałej, na pewno mam ponad 50.
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: SeeM »

waffel pisze:Jak grałem (tzn. byłem na bieżąco) to sporo było talii do 55 kart. Sam w swojej, już przestarzałej, na pewno mam ponad 50.
Jak dla mnie eliminować śmieci i za wszelką cenę zejść do 50, a nie: bo ta jednostka się przyda, bo to do niszczenia developów, to do śmego i innego. Wszystkim i tak nie zagram, trzeba z czegoś zrezygnować.
+ (BGG)
ODPOWIEDZ