Warrior Knights

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
cemzar
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2005, 11:02
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: cemzar »

Mam pytanie dotyczące wolnych wniosków w czasie assembly
W instrukcji się nie doczytałem czy tylko wylosowany baron może złożyć wolny wniosek (private motions) czy reszta graczy też może później złożyć
Jeśli ktoś wie proszę o podpowiedź
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1482
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 75 times

Post autor: TuReK »

cemzar pisze:W instrukcji się nie doczytałem czy tylko wylosowany baron może złożyć wolny wniosek (private motions) czy reszta graczy też może później złożyć
Jeśli ktoś wie proszę o podpowiedź
Dla kazdego wolnego wniosku losuje sie jednego barona i to on proponuje nad czym glosowac.
I jeszcze jedno - baron nie musi uczestniczyc w zgromadzeniu zeby zaproponowac wolny wniosek.
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Post autor: jax »

Cos mi sie nasunelo w zwiazku z tymi wolnymi wnioskami.

Od dawna widac problem z punktowaniem w tej grze - kto szybko nalapie miast, okopie sie, nigdzie sie specjalnie rusza i nie atakuje, jest defensywny, wygrywa gre. Przeciwnicy zwykle sie wtedy tlumacza ze trudno bylo dotrzec do tego gracza, bo daleko, bo przeszkody, bo za pozno sie zorientowali, bo to, bo tamto.
Panaceum na taka sytuacje moga byc wlasnie wolne wnioski. Trzeba je dotkliwie sformulowac i wymierzyc w takiego lidera - nie wymagaja one czasu, kosztow itd. ktorych z pewnoscia wymaga koncentracja wojsk i uderzenie na takiego defensora.
Awatar użytkownika
Pat_Garret
Posty: 205
Rejestracja: 20 kwie 2006, 21:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pat_Garret »

Mam dwa pytania, nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. Czy baron podczas zgromadzenia może głosować na siebie i co się dzieje w sytuacji w której żaden baron nie odda głosu? czy to jest uznawane za remis? I czy wtedy chairman może zadecydować za tak/nie lub na siebie/innego barona jeżeli głosuje się o stanowisko?

Z góry dzięki :)
Awatar użytkownika
Vasquez21
Posty: 167
Rejestracja: 21 lip 2004, 14:26
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Vasquez21 »

Czy baron podczas zgromadzenia może głosować na siebie
jak najbardziej...
i co się dzieje w sytuacji w której żaden baron nie odda głosu? czy to jest uznawane za remis? I czy wtedy chairman może zadecydować za tak/nie lub na siebie/innego barona jeżeli głosuje się o stanowisko?
Tak. Przynajmniej tak graliśmy :)
http://www.mgla.pl - ogromny wybór gier bitewnych, gier planszowych i gier karcianych. Jeżeli jesteś w Jaworznie lub okolicach odwiedź nas!
(HUDSON): Hey Vasquez, Have you ever been mistaken for a man?
(VASQUEZ): No... Have you ?
Awatar użytkownika
Pat_Garret
Posty: 205
Rejestracja: 20 kwie 2006, 21:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pat_Garret »

Acha, jeszcze jedno. Gdy baron nie chce się przystosować do wniosku lub prawa to zostaje wykluczony ze zgromadzenia a dana ustawa z którą się nie zdgodził przechodzi czy nie? Czy takiego barona z zakazem wstępu obowiązują również inne ustawy? I czy karty urzędów to dodatkowa "darmowa" armia czy jedynie utrzymanie pewnej armii barona?
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1482
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 75 times

Post autor: TuReK »

Pat_Garret pisze:Acha, jeszcze jedno. Gdy baron nie chce się przystosować do wniosku lub prawa to zostaje wykluczony ze zgromadzenia a dana ustawa z którą się nie zdgodził przechodzi czy nie?
Decyduje czy chce sie podporzadkowac prawu, gdy ustawa juz przeszla. Wiec czy opusci zgromadzenie czy nie, prawo jest przeglosowane.
Pat_Garret pisze:Czy takiego barona z zakazem wstępu obowiązują również inne ustawy?
zadne ustawy go nie obowiazuja, ani poprzednie ani przyszle.
Pat_Garret pisze: I czy karty urzędów to dodatkowa "darmowa" armia czy jedynie utrzymanie pewnej armii barona?
dodatkowa darmowa :D, tak jak regularni nie moze zdezerterowac itp, ale tracisz ja razem z urzedem, kiedy zginie szlachcic.
Z pustego i Saruman nie naleje
Frax
Posty: 8
Rejestracja: 14 sty 2007, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Frax »

Mam jedno pytanie dotyczące zasad, mianowicie przy któreś z kolei grze, zdarzyła się sytuacja kontrowersyjna, nie udało się nam znaleźć wyjaśnienia w instrukcji. Miałem armie pod szlachcicem, składającą się z samych najemników: 1x150, 2x100, 1x50 z zadanymi obrażeniami -200. Rozpoczęła się faza płacenia żołdu, niestety zabrakło mi kasy, żeby opłacić akurat tą armie całą, mogłem zapłacić tylko 2 korony (tyle zostało mi po opłaceniu regularnych), no i teraz moje pytanie, jeśli zapłacę powiedzmy tylko 1 koronę za ta armie 50, to reszta oczywiście mnie opuszcza, ale co się dzieje z tymi obrażeniami -200, zdejmuje je razem z tymi najemnikami którzy mnie opuścili, czy tez zostają na armii i w tym momencie szlachcic ginie? Uznaliśmy ze po prostu place jedna koronę i zostaje mi 50 armii, już bez obrażeń... Ale czy tak być powinno?
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1482
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 75 times

Post autor: TuReK »

Frax pisze: co się dzieje z tymi obrażeniami -200, zdejmuje je razem z tymi najemnikami którzy mnie opuścili, czy tez zostają na armii i w tym momencie szlachcic ginie? Uznaliśmy ze po prostu place jedna koronę i zostaje mi 50 armii, już bez obrażeń... Ale czy tak być powinno?
Niestety straty zostaja i szlachcic ginie - tak jest w FAQ:

I have a Noble with 250 troops and 200 casualties. The
Wages phase is triggered and I cannot pay for one of my
100 mercenaries, so they desert. What happens to the
Noble (who is now at -50 strength)?
A: The Noble dies, since he now has casualties equal to or
greater than the troops in his army.
Z pustego i Saruman nie naleje
Frax
Posty: 8
Rejestracja: 14 sty 2007, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Frax »

Dzięki wielkie.
TuReK pisze: Niestety straty zostaja i szlachcic ginie - tak jest w FAQ:
A gdzie mógłbym to FAQ znaleźć? Bo gra bardzo się nam podoba i na pewno nie raz w nią jeszcze zagramy, a w instrukcji niestety wszystkiego nie ma...
Co do samej gry to po kilku grach mogę stwierdzić, że jak na razie jest najbardziej wciągająca z wszystkich jakie mieliśmy (m.in. ryzyko 2210, goth, osadnicy). Gramy z zasadą, że przy zdobyciu czyjegoś miasta dostaje się od pokonanego 1 influence. W tym momencie nigdy nie można być pewnym zwycięstwa... Miałem sytuację, gdy po kilku pierwszych turach, miałem przewagę 4 pktów (10 do 6) nad drugą osobą. Niestety wygrać się nie udało... :)
Awatar użytkownika
blazej
Posty: 483
Rejestracja: 06 lut 2005, 20:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: blazej »

Frax pisze:a w instrukcji niestety wszystkiego nie ma...
W faqu też nie :)

http://www.fantasyflightgames.com/warriorknights.html

Tuta jest oficjalny i chyba jedyny faq.

A co do braków w instruckji, dzięki temu można pobawić się w tworzenie ciekwych własnych zasad :) Założyłem taki wątek nawet w modyfikacje i warianty zasad, ale odzew u nie ma :(
Frax
Posty: 8
Rejestracja: 14 sty 2007, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Frax »

blazej pisze: W faqu też nie :)
Poczytałem FAQ i rzeczywiście, wszystkiego nie ma... Bo mieliśmy ostatnio też taką wątpliwość. Zostaje ktoś wykluczony z rady i teraz, traci wszystkie nadania/urzędy, czy też je zachowuje? W instrukcji powiedziane jest tyle: "Baron ma zakaz wstępu na zgromadzenie, to może bez konsekwencji odmówić przyjęcia nadania czy urzędu", a więc jeżeli może dostać to logicznym rzeczą dla mnie jest, że te, które ma w momencie wykluczenia, zostają przy nim... Ale powinno to być gdzieś napisane.
Awatar użytkownika
blazej
Posty: 483
Rejestracja: 06 lut 2005, 20:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: blazej »

Też mnie to nurtowało:) i dalej nurtuje...
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Warrior Knights

Post autor: farmer »

Odkopię zza światów :oops:

Stałem się szczęśliwym posiadaczem Warrior Knights :). Podstawki.
W grę nigdy dotąd nie grałem, jedyne co, to trochę o niej słyszałem i mam niejakie pojęcie, z czym to się je.

Wczoraj poczytałem instrukcję. Na dniach będę próbwał podejść do pierwszej rozgrywki i w związku z nią mam kilka pytań:

1) czy do gry jest niezbędny dodatek? (tzn, czy dodatek "naprawia" czy uzupełnia podstawkę? Da się fajnie grać bez dodatku?)
2) czy zalecacie jakieś (drobne) hołm rulsy usprawniające grę, czy można spokojnie grać "ołt of de box"?
3) jaka jest średnia długość rozgrywki przy, powiedzmy, 4ech graczach?

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Warrior Knights

Post autor: B »

1) dodatek składa się z kilku modułów, można wybrać z których się korzysta, z których nie. Oprócz tego posiada 'patcha', tak więc odpowiedź brzmi: naprawia grę i dodaje nowy content
2) graj out of the box
3) na 4 osoby ryzykowałbym 3h, z możliwością zmniejszenia przy doświadczonych graczach

Jeżeli gra wam siądzie (nie jest o to łatwo, prawie wszystkie problemy jakie ludzie mają z tą grą wynikają ze sposobu grania, groupthinku, a nie z mechaniki gry), to bierz dodatek, dodaje nowe warstwy mechaniki (naukę), bardzo fajny tryb gry z koronacją, urozmaica oddziały najemne, wprowadza nieco większą dynamikę (mechanizmy usprawniające ruch szlachciców po planszy oraz redukujące potrzebę kampowania w miastach).
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1482
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 75 times

Re: Warrior Knights

Post autor: TuReK »

Najprostszy mod to grać na więcej punktów albo po rozstawieniu automatycznie dać jedno miasto 100 każdemu graczowi.
Inaczej gra może się skończyć w momencie jak robi się ciekawie.
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Warrior Knights

Post autor: wis »

ad 1 - dodatek jest fajny, ale nie niezbędny.
ad 2 - jeden home rule, jaki kojarzę, to czytanie zdarzeń zanim biskup (czy jak mu tam) zdecyduje, czy gra je na siebie, czy na przeciwników. Drugi, o którym słyszałem - punktowanie zaczynać od drugiej tury. Trzeci - więcej punktów niż proponowane:).
ad 3 - sami ustalacie pulę punktów zwycięstwa do zdobycia, regulując tym samym długość rozgrywki. Pierwszą partię ustawcie sobie na 8-10pkt - zasad jest sporo, pierwsza gra będzie się dłużyć. Potem będzie lepiej i można dojść do ciekawszej ilości punktów.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
ODPOWIEDZ