Warrior Knights
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 75 times
Dla kazdego wolnego wniosku losuje sie jednego barona i to on proponuje nad czym glosowac.cemzar pisze:W instrukcji się nie doczytałem czy tylko wylosowany baron może złożyć wolny wniosek (private motions) czy reszta graczy też może później złożyć
Jeśli ktoś wie proszę o podpowiedź
I jeszcze jedno - baron nie musi uczestniczyc w zgromadzeniu zeby zaproponowac wolny wniosek.
Z pustego i Saruman nie naleje
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Cos mi sie nasunelo w zwiazku z tymi wolnymi wnioskami.
Od dawna widac problem z punktowaniem w tej grze - kto szybko nalapie miast, okopie sie, nigdzie sie specjalnie rusza i nie atakuje, jest defensywny, wygrywa gre. Przeciwnicy zwykle sie wtedy tlumacza ze trudno bylo dotrzec do tego gracza, bo daleko, bo przeszkody, bo za pozno sie zorientowali, bo to, bo tamto.
Panaceum na taka sytuacje moga byc wlasnie wolne wnioski. Trzeba je dotkliwie sformulowac i wymierzyc w takiego lidera - nie wymagaja one czasu, kosztow itd. ktorych z pewnoscia wymaga koncentracja wojsk i uderzenie na takiego defensora.
Od dawna widac problem z punktowaniem w tej grze - kto szybko nalapie miast, okopie sie, nigdzie sie specjalnie rusza i nie atakuje, jest defensywny, wygrywa gre. Przeciwnicy zwykle sie wtedy tlumacza ze trudno bylo dotrzec do tego gracza, bo daleko, bo przeszkody, bo za pozno sie zorientowali, bo to, bo tamto.
Panaceum na taka sytuacje moga byc wlasnie wolne wnioski. Trzeba je dotkliwie sformulowac i wymierzyc w takiego lidera - nie wymagaja one czasu, kosztow itd. ktorych z pewnoscia wymaga koncentracja wojsk i uderzenie na takiego defensora.
- Pat_Garret
- Posty: 205
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 21:01
- Lokalizacja: Tychy
Mam dwa pytania, nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. Czy baron podczas zgromadzenia może głosować na siebie i co się dzieje w sytuacji w której żaden baron nie odda głosu? czy to jest uznawane za remis? I czy wtedy chairman może zadecydować za tak/nie lub na siebie/innego barona jeżeli głosuje się o stanowisko?
Z góry dzięki
Z góry dzięki
jak najbardziej...Czy baron podczas zgromadzenia może głosować na siebie
Tak. Przynajmniej tak graliśmyi co się dzieje w sytuacji w której żaden baron nie odda głosu? czy to jest uznawane za remis? I czy wtedy chairman może zadecydować za tak/nie lub na siebie/innego barona jeżeli głosuje się o stanowisko?
http://www.mgla.pl - ogromny wybór gier bitewnych, gier planszowych i gier karcianych. Jeżeli jesteś w Jaworznie lub okolicach odwiedź nas!
(HUDSON): Hey Vasquez, Have you ever been mistaken for a man?
(VASQUEZ): No... Have you ?
(HUDSON): Hey Vasquez, Have you ever been mistaken for a man?
(VASQUEZ): No... Have you ?
- Pat_Garret
- Posty: 205
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 21:01
- Lokalizacja: Tychy
Acha, jeszcze jedno. Gdy baron nie chce się przystosować do wniosku lub prawa to zostaje wykluczony ze zgromadzenia a dana ustawa z którą się nie zdgodził przechodzi czy nie? Czy takiego barona z zakazem wstępu obowiązują również inne ustawy? I czy karty urzędów to dodatkowa "darmowa" armia czy jedynie utrzymanie pewnej armii barona?
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 75 times
Decyduje czy chce sie podporzadkowac prawu, gdy ustawa juz przeszla. Wiec czy opusci zgromadzenie czy nie, prawo jest przeglosowane.Pat_Garret pisze:Acha, jeszcze jedno. Gdy baron nie chce się przystosować do wniosku lub prawa to zostaje wykluczony ze zgromadzenia a dana ustawa z którą się nie zdgodził przechodzi czy nie?
zadne ustawy go nie obowiazuja, ani poprzednie ani przyszle.Pat_Garret pisze:Czy takiego barona z zakazem wstępu obowiązują również inne ustawy?
dodatkowa darmowa , tak jak regularni nie moze zdezerterowac itp, ale tracisz ja razem z urzedem, kiedy zginie szlachcic.Pat_Garret pisze: I czy karty urzędów to dodatkowa "darmowa" armia czy jedynie utrzymanie pewnej armii barona?
Z pustego i Saruman nie naleje
Mam jedno pytanie dotyczące zasad, mianowicie przy któreś z kolei grze, zdarzyła się sytuacja kontrowersyjna, nie udało się nam znaleźć wyjaśnienia w instrukcji. Miałem armie pod szlachcicem, składającą się z samych najemników: 1x150, 2x100, 1x50 z zadanymi obrażeniami -200. Rozpoczęła się faza płacenia żołdu, niestety zabrakło mi kasy, żeby opłacić akurat tą armie całą, mogłem zapłacić tylko 2 korony (tyle zostało mi po opłaceniu regularnych), no i teraz moje pytanie, jeśli zapłacę powiedzmy tylko 1 koronę za ta armie 50, to reszta oczywiście mnie opuszcza, ale co się dzieje z tymi obrażeniami -200, zdejmuje je razem z tymi najemnikami którzy mnie opuścili, czy tez zostają na armii i w tym momencie szlachcic ginie? Uznaliśmy ze po prostu place jedna koronę i zostaje mi 50 armii, już bez obrażeń... Ale czy tak być powinno?
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 75 times
Niestety straty zostaja i szlachcic ginie - tak jest w FAQ:Frax pisze: co się dzieje z tymi obrażeniami -200, zdejmuje je razem z tymi najemnikami którzy mnie opuścili, czy tez zostają na armii i w tym momencie szlachcic ginie? Uznaliśmy ze po prostu place jedna koronę i zostaje mi 50 armii, już bez obrażeń... Ale czy tak być powinno?
I have a Noble with 250 troops and 200 casualties. The
Wages phase is triggered and I cannot pay for one of my
100 mercenaries, so they desert. What happens to the
Noble (who is now at -50 strength)?
A: The Noble dies, since he now has casualties equal to or
greater than the troops in his army.
Z pustego i Saruman nie naleje
Dzięki wielkie.
Co do samej gry to po kilku grach mogę stwierdzić, że jak na razie jest najbardziej wciągająca z wszystkich jakie mieliśmy (m.in. ryzyko 2210, goth, osadnicy). Gramy z zasadą, że przy zdobyciu czyjegoś miasta dostaje się od pokonanego 1 influence. W tym momencie nigdy nie można być pewnym zwycięstwa... Miałem sytuację, gdy po kilku pierwszych turach, miałem przewagę 4 pktów (10 do 6) nad drugą osobą. Niestety wygrać się nie udało...
A gdzie mógłbym to FAQ znaleźć? Bo gra bardzo się nam podoba i na pewno nie raz w nią jeszcze zagramy, a w instrukcji niestety wszystkiego nie ma...TuReK pisze: Niestety straty zostaja i szlachcic ginie - tak jest w FAQ:
Co do samej gry to po kilku grach mogę stwierdzić, że jak na razie jest najbardziej wciągająca z wszystkich jakie mieliśmy (m.in. ryzyko 2210, goth, osadnicy). Gramy z zasadą, że przy zdobyciu czyjegoś miasta dostaje się od pokonanego 1 influence. W tym momencie nigdy nie można być pewnym zwycięstwa... Miałem sytuację, gdy po kilku pierwszych turach, miałem przewagę 4 pktów (10 do 6) nad drugą osobą. Niestety wygrać się nie udało...
W faqu też nieFrax pisze:a w instrukcji niestety wszystkiego nie ma...
http://www.fantasyflightgames.com/warriorknights.html
Tuta jest oficjalny i chyba jedyny faq.
A co do braków w instruckji, dzięki temu można pobawić się w tworzenie ciekwych własnych zasad Założyłem taki wątek nawet w modyfikacje i warianty zasad, ale odzew u nie ma
Poczytałem FAQ i rzeczywiście, wszystkiego nie ma... Bo mieliśmy ostatnio też taką wątpliwość. Zostaje ktoś wykluczony z rady i teraz, traci wszystkie nadania/urzędy, czy też je zachowuje? W instrukcji powiedziane jest tyle: "Baron ma zakaz wstępu na zgromadzenie, to może bez konsekwencji odmówić przyjęcia nadania czy urzędu", a więc jeżeli może dostać to logicznym rzeczą dla mnie jest, że te, które ma w momencie wykluczenia, zostają przy nim... Ale powinno to być gdzieś napisane.blazej pisze: W faqu też nie
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 94 times
Re: Warrior Knights
Odkopię zza światów
Stałem się szczęśliwym posiadaczem Warrior Knights . Podstawki.
W grę nigdy dotąd nie grałem, jedyne co, to trochę o niej słyszałem i mam niejakie pojęcie, z czym to się je.
Wczoraj poczytałem instrukcję. Na dniach będę próbwał podejść do pierwszej rozgrywki i w związku z nią mam kilka pytań:
1) czy do gry jest niezbędny dodatek? (tzn, czy dodatek "naprawia" czy uzupełnia podstawkę? Da się fajnie grać bez dodatku?)
2) czy zalecacie jakieś (drobne) hołm rulsy usprawniające grę, czy można spokojnie grać "ołt of de box"?
3) jaka jest średnia długość rozgrywki przy, powiedzmy, 4ech graczach?
pozdr,
farm
Stałem się szczęśliwym posiadaczem Warrior Knights . Podstawki.
W grę nigdy dotąd nie grałem, jedyne co, to trochę o niej słyszałem i mam niejakie pojęcie, z czym to się je.
Wczoraj poczytałem instrukcję. Na dniach będę próbwał podejść do pierwszej rozgrywki i w związku z nią mam kilka pytań:
1) czy do gry jest niezbędny dodatek? (tzn, czy dodatek "naprawia" czy uzupełnia podstawkę? Da się fajnie grać bez dodatku?)
2) czy zalecacie jakieś (drobne) hołm rulsy usprawniające grę, czy można spokojnie grać "ołt of de box"?
3) jaka jest średnia długość rozgrywki przy, powiedzmy, 4ech graczach?
pozdr,
farm
- B
- Posty: 795
- Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Warrior Knights
1) dodatek składa się z kilku modułów, można wybrać z których się korzysta, z których nie. Oprócz tego posiada 'patcha', tak więc odpowiedź brzmi: naprawia grę i dodaje nowy content
2) graj out of the box
3) na 4 osoby ryzykowałbym 3h, z możliwością zmniejszenia przy doświadczonych graczach
Jeżeli gra wam siądzie (nie jest o to łatwo, prawie wszystkie problemy jakie ludzie mają z tą grą wynikają ze sposobu grania, groupthinku, a nie z mechaniki gry), to bierz dodatek, dodaje nowe warstwy mechaniki (naukę), bardzo fajny tryb gry z koronacją, urozmaica oddziały najemne, wprowadza nieco większą dynamikę (mechanizmy usprawniające ruch szlachciców po planszy oraz redukujące potrzebę kampowania w miastach).
2) graj out of the box
3) na 4 osoby ryzykowałbym 3h, z możliwością zmniejszenia przy doświadczonych graczach
Jeżeli gra wam siądzie (nie jest o to łatwo, prawie wszystkie problemy jakie ludzie mają z tą grą wynikają ze sposobu grania, groupthinku, a nie z mechaniki gry), to bierz dodatek, dodaje nowe warstwy mechaniki (naukę), bardzo fajny tryb gry z koronacją, urozmaica oddziały najemne, wprowadza nieco większą dynamikę (mechanizmy usprawniające ruch szlachciców po planszy oraz redukujące potrzebę kampowania w miastach).
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 75 times
Re: Warrior Knights
Najprostszy mod to grać na więcej punktów albo po rozstawieniu automatycznie dać jedno miasto 100 każdemu graczowi.
Inaczej gra może się skończyć w momencie jak robi się ciekawie.
Inaczej gra może się skończyć w momencie jak robi się ciekawie.
Z pustego i Saruman nie naleje
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Warrior Knights
ad 1 - dodatek jest fajny, ale nie niezbędny.
ad 2 - jeden home rule, jaki kojarzę, to czytanie zdarzeń zanim biskup (czy jak mu tam) zdecyduje, czy gra je na siebie, czy na przeciwników. Drugi, o którym słyszałem - punktowanie zaczynać od drugiej tury. Trzeci - więcej punktów niż proponowane:).
ad 3 - sami ustalacie pulę punktów zwycięstwa do zdobycia, regulując tym samym długość rozgrywki. Pierwszą partię ustawcie sobie na 8-10pkt - zasad jest sporo, pierwsza gra będzie się dłużyć. Potem będzie lepiej i można dojść do ciekawszej ilości punktów.
ad 2 - jeden home rule, jaki kojarzę, to czytanie zdarzeń zanim biskup (czy jak mu tam) zdecyduje, czy gra je na siebie, czy na przeciwników. Drugi, o którym słyszałem - punktowanie zaczynać od drugiej tury. Trzeci - więcej punktów niż proponowane:).
ad 3 - sami ustalacie pulę punktów zwycięstwa do zdobycia, regulując tym samym długość rozgrywki. Pierwszą partię ustawcie sobie na 8-10pkt - zasad jest sporo, pierwsza gra będzie się dłużyć. Potem będzie lepiej i można dojść do ciekawszej ilości punktów.