Władca Pierścieni: Gra Karciana LCG (Nate French)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Vilk
Posty: 223
Rejestracja: 10 cze 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Vilk »

Piotro pisze: -czy po zagraniu finty na Nazgula jest mu przydzielana karta cienia, czy może nie, bo w ogóle nie dochodzi do walki?
Karta cienia jest przydzielana, gdyż dzieje się to na początku Fazy Walki. Jeżeli wskutek użycia Finty do walki nie dochodzi, a gracz nie atakuje potem wroga żadną ze swoich postaci, kartę cienia po prostu odrzuca się na stos zużytych kart spotkań.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6130
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 645 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: pan_satyros »

Z ciekawości, ile CS trzeba kupić dla w pełni komfortowego budowania talii (dla 2 graczy). Tak, by nie było kłótni o karty itp.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: melee »

są karty nawet w jednej kopii, więc w najbardziej hard-corowym wariancie byłoby to 6 egz.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6130
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 645 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: pan_satyros »

ok, spokojnie... 1,2,3.
Hmm przy Inwazji zaszalałem i aktualnie mam karty x3, ale tu to byłoby przegięcie hehe. Będę się musiał jednak mocno zastanowić.
Awatar użytkownika
Vilk
Posty: 223
Rejestracja: 10 cze 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Vilk »

Moim zdaniem nie ma parcia na większą ilość zestawów podstawowych, chyba że ktoś nie może spać po nocach, wymyślając kolejne comba i ściśle wyliczone optymalizacje talii :D Przy dwóch graczach ciekawiej chyba tworzyć zróżnicowane talie, wspierające się wzajemnie w różnych sferach, a wtedy podział dostępnych walorów jest łatwiejszy.
Również, gdyby WP LCG był zorientowany na scenę turniejową, to większe zakupy miałyby sens, ale w tak skonstruowanej grze kooperacyjnej nie widzę, póki co, sensownego rozwiązania w tej kwestii.
Najprawdopodobniej też (bo chyba FFG nie stwierdziło tego wyraźnie i kategorycznie) zestawy dodatkowe będą już zwyczajowo, jak w Inwazji, liczyć po trzy kopie każdej karty do talii gracza, więc jeden taki (dwa dla duetów hardkorowców) wystarczy.

Wookie, dzięki za niezłą i wyważoną videorecenzję :)

EDIT:
Przy okazji, rozrasta się baza fanowskich scenariuszy do gry. Gdyby ktoś chciał po angielsku: Tutaj lub po polsku: Tutaj
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1346
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 558 times
Been thanked: 283 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Atamán »

A gdyby ktoś jeszcze nie widział, to na stronie galakty jest pierwsza wersja erraty i FAQ:

http://www.galakta.pl/artykul_229.html

Wprowadzono dwie zmiany dotyczące kart:
1. Zdolność Thalina działa przed wszystkimi efektami "po odkryciu", "mrocznymi falami" etc. (co baaardzo go wzmacnia - choć podobno niektórzy gracze grali tak nawet przed erratą).
2. Nazgula nie można łapać w Leśną Pułapkę (odporny na dodatki) - żeby nie było za łatwo.

Pozostałe rzeczy to wyjaśnienia i doprecyzowania. Miło wiedzieć np., że jeśli kilka efektów ma zadziałać w tym samym momencie to pierwszy gracz wybiera kolejność rozpatrywania tych efektów (czyli kombo: atak z zaskoczenia + beorn jak najbardziej działa). Ponadto jest dopowiedziane, że "Mroczna Fala" działa w każdej fazie gry, bo z instrukcji czytanej bardzo dosłownie można było zrozumieć co innego. Jest też wyjaśnione jak działa wspólna obrona (karta: Zjednoczeni). Jest też wyjaśniona kwestia kontroli nad kartami z talii spotkań: cele kontrolujemy, innych kart nie kontrolujemy (czyli jak karta cienia każe nam odrzucić kontrolowany dodatek, to nie odrzucimy "Schwytanego w sieć").

Cieszę się, że taki dokument powstał. Szkoda, że nie udało się tego zawrzeć w podstawowej instrukcji.
Awatar użytkownika
Witold Janik
Posty: 445
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Witold Janik »

Katujemy grę w mokotowskim Graalu - jest przednia 8).

Gramy nawet w 3 osoby :) Ponieważ ostatni scenariusz poszedł nam przy takiej liczbie za łatwo, to postanowiliśmy 'dla odmiany" uwięzić dwie postacie. Przegraliśmy kilka razy - ale raczej z tego powodu, że nikt nie wziął niebieskiego koloru a nie że było za mało bohaterów. Podejrzewam, że dzisiaj naprawimy ten błąd :)

Próbowałem też namówić chłopaków na "Sauron kontra reszta" (bo już i takie warianty się pojawiają - i w sieci i w głowie ;)) ale koledzy się zbuntowali :(

Dałem 8.8 na BGG - zaraz za Brassem i Agricolą :)
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Agryppa
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2011, 08:58

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Agryppa »

Witam mam kilka pytań.

Rozpoczynam pierwszą rozgrywkę i nasunęło mi się kilka wątpliwości, których instrukcja jasno nie wyjaśnia.

W przypadku bohaterów mamy do czynienia z 3 fazami w których mogą zostać wyczerpani. Faza wyprawy - zużycie punktów siły woli, obrona - zużycie punktów obrony, atak - zużycie punktów ataku. Oprócz tego istnieje możliwość wyczerpania postaci korzystając z jej akcji specjalnej.

A zatem gra sprowadza się do tego żeby tak rozłożyć siły bohaterów, żeby w miarę możliwości uzyskać przewagę w jednej ze stref ( oczywiście najważniejsza to faza wyprawy).

Żeby było to bardziej zrozumiałe porównam to ze standardowym RPG. Mamy grupę graczy z bohaterami. Część z nich wysyłamy na wyprawę aby zdobyć - skarby(punkty postępu), część zajmuje się osłanianiem tyłów(obrona), a część atakiem. W przypadku nie wyznaczenia obrońcy punkty obrażeń otrzymuje bohater przez nas wskazany.

Rozumiem, że istnieje możliwość nie wyznaczenia obrońcy, ale mogę wyznaczyć atakerów - obrażenia przyjmuje ktoś z wyprawy, a atakerzy czekają na swoją fazę. ( to już wiem)

Czy Aktywny obszar nawet jeżeli nie wysyłam na wyprawę nikogo nie wchodzi do liczenia stopnia zagrożenia ?

Czy po skończonej walce, która nie wyeliminowała z gry ani bohatera, ani wroga zwarcie wciąż pozostaje aktywne ? Rozumiem że obrońców mogę zmienić, ale wróg wciąż pozostaje w strefie mojego zwarcia, tak? Czy on się jakoś leczy, uzupełnia czy dostaje za niego extra punkty zagrożenia?


I pytanie o znaczenie kart:

Górnik z Żelaznych Wzgórz - Kiedy "Górnik..." wchodzi do gry, wybierz i odrzuć z gry 1 dodatek z cechą Stan - co to za cecha?

Co mnie razi jeśli chodzi o tłumaczenie - Odpowiedź - jakby nie można było tego zastąpić słowem Uwaga albo Wykonaj.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1346
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 558 times
Been thanked: 283 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Atamán »

Agryppa pisze:Witam mam kilka pytań.

Rozpoczynam pierwszą rozgrywkę i nasunęło mi się kilka wątpliwości, których instrukcja jasno nie wyjaśnia.

W przypadku bohaterów mamy do czynienia z 3 fazami w których mogą zostać wyczerpani. Faza wyprawy - zużycie punktów siły woli, obrona - zużycie punktów obrony, atak - zużycie punktów ataku. Oprócz tego istnieje możliwość wyczerpania postaci korzystając z jej akcji specjalnej.

A zatem gra sprowadza się do tego żeby tak rozłożyć siły bohaterów, żeby w miarę możliwości uzyskać przewagę w jednej ze stref ( oczywiście najważniejsza to faza wyprawy).

Żeby było to bardziej zrozumiałe porównam to ze standardowym RPG. Mamy grupę graczy z bohaterami. Część z nich wysyłamy na wyprawę aby zdobyć - skarby(punkty postępu), część zajmuje się osłanianiem tyłów(obrona), a część atakiem. W przypadku nie wyznaczenia obrońcy punkty obrażeń otrzymuje bohater przez nas wskazany.
Witaj. Tak, dobrze wszystko rozumiesz.
Agryppa pisze:Rozumiem, że istnieje możliwość nie wyznaczenia obrońcy, ale mogę wyznaczyć atakerów - obrażenia przyjmuje ktoś z wyprawy, a atakerzy czekają na swoją fazę.
Precyzyjniej: obrażenia w takim przypadku przyjmuje ktoś z bohaterów (a także taki atak wroga traktuje się jako "niebroniony" - na potrzeby różnych efektów kart - w szczególności kart cienia).
Agryppa pisze:Czy Aktywny obszar nawet jeżeli nie wysyłam na wyprawę nikogo nie wchodzi do liczenia stopnia zagrożenia ?
Nie, siła zagrożenia liczy się tylko dla kart w strefie przeciwności. Aktywny obszar jest trochę jak wróg w zwarciu - musisz go pokonać, ale jego siła zagrożenia przestaje na ciebie działać.

Agryppa pisze:Czy po skończonej walce, która nie wyeliminowała z gry ani bohatera, ani wroga zwarcie wciąż pozostaje aktywne ? Rozumiem że obrońców mogę zmienić, ale wróg wciąż pozostaje w strefie mojego zwarcia, tak? Czy on się jakoś leczy, uzupełnia czy dostaje za niego extra punkty zagrożenia?
Jeśli wróg przeżył, a ty nie odpadłeś z gry, to pozostaje on nadal "w zwarciu" - czyli jego siła zagrożenia się nie liczy, a w następnej fazie walki najpierw on atakuje ciebie a potem ty jego. Rany, które dostał zostają na nim.

(oczywiście efekty kart mogą trochę to modyfikować, ja mówię o zasadach bazowych)

I pytanie o znaczenie kart:
Agryppa pisze: Górnik z Żelaznych Wzgórz - Kiedy "Górnik..." wchodzi do gry, wybierz i odrzuć z gry 1 dodatek z cechą Stan - co to za cecha?
No niektóre dodatki mają taką cechę "Stan" - np. "Mroczna Wiedza". Górnik przydaje się najbardziej do odrzucania karty "Schwytany w sieć" - bo ona staje się dodatkiem z cechą "Stan".
Agryppa pisze:Co mnie razi jeśli chodzi o tłumaczenie - Odpowiedź - jakby nie można było tego zastąpić słowem Uwaga albo Wykonaj.
Mnie to nie razi - to jest tłumaczenie angielskiego Response - i jest to słowo kluczowe na oznaczenie akcji, które możesz zagrać tylko w specyficznych momentach, tj. w odpowiedzi na jakieś zdarzenie w grze.\

(Przy okazji przypomnę, że akcja typu "Odpowiedź" jest nieobowiązkowa)

Pozdrawiam.
Agryppa
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2011, 08:58

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Agryppa »

Ataman, dziękuję za rozświetlenie :D
Awatar użytkownika
przemoo99
Posty: 310
Rejestracja: 26 gru 2010, 14:08
Lokalizacja: Sheffield/UK

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: przemoo99 »

Witam

Czy mozna gdzies znalezc na necie tlumaczenia kart do tej gry? Moge kupic tylko i wylacznie angielska wersje stad pytanie.

Pozdrawiam!


Ps. O instrukcje nie pytam - wydawca udostepnil polska wersje w pdf na stronie :)
Planszówkowy maniak... :)
Agryppa
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2011, 08:58

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Agryppa »

Mam pytanie czy obszar w Strefie Przeciwności, który otrzymał już swoją liczbę żetonów postępu jest usuwany czy trzeba go aktywować, żeby opuścił grę? W którejś z Talii jest jakiś Strażnik, który przydzielony do wyprawy dodaje punkty postępu do nieaktywnych obszarów. Co się dzieje kiedy taki obszar ma tyle punktów postępu ile potrzebuje do opuszczenia gry ? Opuszcza grę bez wpływów, czy musi zostać aktywowany, aby opuścić grę?
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1346
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 558 times
Been thanked: 283 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Atamán »

Agryppa pisze:Mam pytanie czy obszar w Strefie Przeciwności, który otrzymał już swoją liczbę żetonów postępu jest usuwany czy trzeba go aktywować, żeby opuścił grę? W którejś z Talii jest jakiś Strażnik, który przydzielony do wyprawy dodaje punkty postępu do nieaktywnych obszarów. Co się dzieje kiedy taki obszar ma tyle punktów postępu ile potrzebuje do opuszczenia gry ? Opuszcza grę bez wpływów, czy musi zostać aktywowany, aby opuścić grę?
Bardzo zasadne pytanie, niestety brak precyzyjnej odpowiedzi na nie. Ani w instrukcji ani w oficjalnej erracie/faq nie jest to dobrze wyjaśnione. Ja bym się skłaniał do tego, że taki obszar jest odrzucany z gry (i tak gram), ale nie mam na to twardych dowodów.

W instrukcji można znaleźć zdanie (na stronie 15):
Jeśli w dowolnym momencie gry na obszarze spoczywa tyle
żetonów postępu, ile posiada on punktów wyprawy, ten
obszar uważa się za ZBADANY – należy go odrzucić.
Jednakże to zdanie jest w rozdziale "Podróż", a wcześniejsze zdanie w tym samym akapicie mówi o obszarze aktywnym, więc wątpliwość pozostaje.

Na początku instrukcji (strona 6) znajdziemy opis oznaczeń na kartach i w przypadku kart obszarów czytamy:
Punkty wyprawy: Liczba żetonów postępu, które
muszą zostać umieszczone na tym obszarze, aby
w pełni go zbadać i odrzucić z gry.
Jest to analogiczne do punktów wytrzymałości wrogów:
Punkty wytrzymałości: Liczba obrażeń potrzebna
do zniszczenia danej karty.
Pozostaje więc analogia: skoro wrogów w strefie przeciwności można zniszczyć zadając im obrażenia (Thalin, Theodred), to równie dobrze można pokonać obszar w strefie przeciwności i odrzucić kartę.

Ktoś mógłby zakwestionować to, czy wrogowie w strefie przeciwności mogą zostać pokonani (bo to też nie zostało precyzyjnie wyjaśnione), ale wówczas nie miałoby sensu wprowadzanie erraty do zdolności Thalina:
Kiedy karta wroga zostanie odkryta z talii spotkań
zdolność Thalina należy rozegrać przed rozpatrzeniem
efektów „Mroczna fala” i „po odkryciu”.
Wniosek1: Obszar, który dostanie tyle żetonów postępu ile wynosi jego wartość punktów wyprawy jest traktowany jako zbadany i jest odrzucany - nawet jeśli znajduje się w strefie przeciwności.

Wniosek2: Szkoda, że zarówno instrukcja jak i FAQ pozostawiają takie wątpliwości.
Awatar użytkownika
ALTDORF - SKLEP
Posty: 12
Rejestracja: 02 cze 2011, 22:47
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: ALTDORF - SKLEP »

SKLEP-ALTDORF
PRZEDPREMIEROWY POKAZ POLOWANIA NA GOLLUMA
11.06.2011 najbliższa sobota.
Obrazek
http://www.facebook.com/pages/Altdorf-S ... 3626374709

ZAPRASZAMY
Najbardziej klimatyczny sklep w Polsce. Gry figurkowe, planszowe, karciane, RPG, akcesoria, książki.
Codziennie pokazy, turnieje, nauka grania.
WWW.ALTDORF.PL
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Don Simon »

Czy mozecie ograniczyc spamowanie na forum? Wystarczy, ze reklame eventu wrzucicie do tego watku, nie trzeba jej rozklejac w innych miejscach. oddzielny watek usuwam.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Agryppa
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2011, 08:58

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Agryppa »

Dzięki raz jeszcze Ataman, zastosuję się do wniosku numer 1, podpisując się pod wnioskiem numer 2 ;)
morciba
Posty: 381
Rejestracja: 15 lut 2006, 12:57
Lokalizacja: Kraków

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: morciba »

Witam,

zastanawiam się nad zakupem, ale mam jeszcze pewne wątpliwości. Czy moglibyście napisać jakie są największe wady tej gry?
Awatar użytkownika
Jasiek22
Posty: 131
Rejestracja: 13 maja 2011, 23:45

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Jasiek22 »

Też się długo zastanawiałem nad jej kupnem, aż w końcu skusiłem się... i nie żałuję :)
Gra bardzo mi się podoba, rozegrałem już ok 25 partii i nie wciąż nie odkładam jej na półkę. Można grać w 1,2,3 albo i 4 osoby co bardzo zmienia rozgrywkę. Poza tym można bawić się w dobór odpowiednich bohaterów oraz łączenie talii, aby jak najlepiej wykorzystać ich możliwości, a zanim zdążysz wszystko przetestować minie trochę czasu ;). Przy grze w 2 osoby z dobrze zbudowanymi taliami gra wcale nie jest trudna, chociaż gra potrafi czasami zaskoczyć ;)
Jeśli chodzi o wady to:
-jednokolorową gra się ciężko jeśli grasz solo
-trochę czasochłonne jest też przygotowanie nowego questa (trzeba z talii spotkań wyciągnąć karty z nieodpowiednimi symbolami i włożyć te z odpowiednimi i dobrze przetasować)
-gdzieś 1/3 kart to karty dość słabe więc je odrzuciłem i w ogóle nimi nie gram
-skalowanie poziomu trudności w zależności od ilości graczy nie zawsze działa idealnie np. praktycznie niemożliwe jest przejście 3 scenariusza solo
A co do zalet to jest ich mnóstwo, od grywalności, mechaniki, możliwości kombinowania, poczuciu wyzwania, możliwości łączenia talii, po oprawę graficzną.
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Mustafa »

Ja wczoraj pierwszy raz wypróbowałem grę przed kupnem , i jestem pozytywnie zaskoczony , gra daje fajne możliwości rozgrywki , co prawda grałem w grę 2 osobową i w 3 kolejki przeszliśmy scenariusz, więc tak za bardzo bez emocji , mam nadzieję że FFG wypuście w końcu jakieś konkretne zasady co do gier turniejowych , by móc rywalizować w ciekawy sposób, inaczej gra może się prędko znudzić.
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Awatar użytkownika
vegathedog
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
Been thanked: 37 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: vegathedog »

Mustafa pisze:Ja wczoraj pierwszy raz wypróbowałem grę przed kupnem , i jestem pozytywnie zaskoczony , gra daje fajne możliwości rozgrywki , co prawda grałem w grę 2 osobową i w 3 kolejki przeszliśmy scenariusz, więc tak za bardzo bez emocji , mam nadzieję że FFG wypuście w końcu jakieś konkretne zasady co do gier turniejowych , by móc rywalizować w ciekawy sposób, inaczej gra może się prędko znudzić.
Możesz napisać jak to zrobiliście w 3 kolejki ???? Wydaje mi się to niemożliwe. Może jakoś źle graliście ????
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Mustafa »

vegathedog pisze:
Mustafa pisze:Ja wczoraj pierwszy raz wypróbowałem grę przed kupnem , i jestem pozytywnie zaskoczony , gra daje fajne możliwości rozgrywki , co prawda grałem w grę 2 osobową i w 3 kolejki przeszliśmy scenariusz, więc tak za bardzo bez emocji , mam nadzieję że FFG wypuście w końcu jakieś konkretne zasady co do gier turniejowych , by móc rywalizować w ciekawy sposób, inaczej gra może się prędko znudzić.
Możesz napisać jak to zrobiliście w 3 kolejki ???? Wydaje mi się to niemożliwe. Może jakoś źle graliście ????
Gra wyglądała tak:
Ja grałem talią z Aragornem
Brown Jenkins grał talią z Denethorem
Bazyn był sędzią i pilnował czy dobrze gramy, moja pierwsza gra , druga B.Jenkinsa, bazyn ponad 50 rozgrywek.
nie pamiętam dokładnie jakie karty Saurona wychodziły , bo po prostu ich nie znam, wiem tylko że w pierwszej kolejce zagrałem dwa Snowbourn Scout i w pierwszej przyjąłem na klatę 2 chłopków , jak Snowbourn Scout zginął zagrałem Valiant sacrifice i dobrałem 2 karty
B.Jenkins zagrał w swojej kolejce Secrets Paths
Druga tura wyglądała tak, że wyskoczył jeden poplecznik Saurona ,którego znów zabiłem tracąc przy tym kolejnego Snowbourn Scout i zagrałem drugie Valiant sacrifice.
W kolejnej kolejce dobrałem Gandiego i wybrałem -5 Threats , bo nie było żadnego poplecznika Saurona żeby go zabić, pobiegliśmy wszystkimi do questa i po zagraniu drugiego Secrets Paths starczyło nam żeby uzbierać te 8 brakujących stópek.
No i koniec gry . Graliśmy chyba w scenariusz Passage through Mirkwood

Wszystkie nazwy zaczerpnięte z http://lotrlcg.com/

Może Bazyn coś napisze jako sędzia lub B.Jenkins, bo mogłęm coś pominąć lub się pomylić ;)
Z tego co pamiętam ja miałem poniżej 30 Threats i B.Jenkins chyba również.
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Awatar użytkownika
vegathedog
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
Been thanked: 37 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: vegathedog »

Mustafa pisze:
vegathedog pisze:
Mustafa pisze:Ja wczoraj pierwszy raz wypróbowałem grę przed kupnem , i jestem pozytywnie zaskoczony , gra daje fajne możliwości rozgrywki , co prawda grałem w grę 2 osobową i w 3 kolejki przeszliśmy scenariusz, więc tak za bardzo bez emocji , mam nadzieję że FFG wypuście w końcu jakieś konkretne zasady co do gier turniejowych , by móc rywalizować w ciekawy sposób, inaczej gra może się prędko znudzić.
Możesz napisać jak to zrobiliście w 3 kolejki ???? Wydaje mi się to niemożliwe. Może jakoś źle graliście ????
Gra wyglądała tak:
Ja grałem talią z Aragornem
Brown Jenkins grał talią z Denethorem
Bazyn był sędzią i pilnował czy dobrze gramy, moja pierwsza gra , druga B.Jenkinsa, bazyn ponad 50 rozgrywek.
nie pamiętam dokładnie jakie karty Saurona wychodziły , bo po prostu ich nie znam, wiem tylko że w pierwszej kolejce zagrałem dwa Snowbourn Scout i w pierwszej przyjąłem na klatę 2 chłopków , jak Snowbourn Scout zginął zagrałem Valiant sacrifice i dobrałem 2 karty
B.Jenkins zagrał w swojej kolejce Secrets Paths
Druga tura wyglądała tak, że wyskoczył jeden poplecznik Saurona ,którego znów zabiłem tracąc przy tym kolejnego Snowbourn Scout i zagrałem drugie Valiant sacrifice.
W kolejnej kolejce dobrałem Gandiego i wybrałem -5 Threats , bo nie było żadnego poplecznika Saurona żeby go zabić, pobiegliśmy wszystkimi do questa i po zagraniu drugiego Secrets Paths starczyło nam żeby uzbierać te 8 brakujących stópek.
No i koniec gry . Graliśmy chyba w scenariusz Passage through Mirkwood

Wszystkie nazwy zaczerpnięte z http://lotrlcg.com/

Może Bazyn coś napisze jako sędzia lub B.Jenkins, bo mogłęm coś pominąć lub się pomylić ;)
Z tego co pamiętam ja miałem poniżej 30 Threats i B.Jenkins chyba również.
Wydaje mi się,że trzeba przejść historię od 1a do 3b, więc co najmniej 6 tur chyba potrzeba do przejścia scenariusza, poza tym trzeba pokonać "Ungoliant Spawn" czy jak mu tam. Jak sobie z nią poradziliście tak szybko?Coś mi tu brzydko pachnie.
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Mustafa »

Nie wiem czy brzydko , ja po prostu grałem jak mi kazali i tyle. Trwało to tyle ile trwało , z początku sam się dziwiłem , ale słyszałem że FFG specjalnie tak zrobiło że jest prosty scenariusz dla n00bów a reszta jest trudniejsza , btw mam 12 letnie doświadczenie w karciankach i B.Jenkins podobny staż może to pomogło :)
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: zephyr »

Widziałem początek i faktycznie szło jak błyskawica.

Pierwszy scenariusz nie jest jakiś specjalnie trudny, 1a to chyba 8 stópek, 2a to dowcip (2 stópki), a potem zależy co wylosujesz, albo ubicie pajączka albo nie aż tak dużo stópek.

Widziałem że szybko skończą, zażartowałem że w 3 tury się wyrobią, ale wygląda na to że się wyrobili :P

Gra jest też mocno losowa, więc jak karty ładnie podejdą sporo rzeczy może się udać.

Ja grałem z 4 próby w drugi scenariusz (2 osoby) wszystkie nieudane, jak w końcu stwierdziłem że możnaby coś wygrać i zagrałem w pierwszy szło strasznie łatwo. Przydałoby się coś pomiędzy nimi.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
ODPOWIEDZ