Eclipse (Touko Tahkokallio)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Dabi »

No to jeszcze błąd jest przy opisie Hegemonii.

Raz występuje forma polska Hegemonia Oriona a w nagłówku opisu fabularnego wersja angielska.

Gra ciekawie się zapowiada chociaż akurat mechanizm dysków to coś do czego musiałbym się przyzwyczaić.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Nataniel »

Dabi pisze:No to jeszcze błąd jest przy opisie Hegemonii. Raz występuje forma polska Hegemonia Oriona a w nagłówku opisu fabularnego wersja angielska.
Jeżeli mówisz o stronie 27, to tak samo jest przy wszystkich rasach - jest to celowy zabieg, ponieważ karty ras będą miały angielskie nazwy.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Andy »

Nataniel pisze:Jakoś bez problemu zrozumiałeś o jakąś czynność chodzi, więc jakoś funkcjonuje :)
Jak przeczytałem opis, to zrozumiałem. :P
A "wynalazczość" byłaby potworkiem
Słownik PWN notuje tego potworka. "Wynajdywać" (czyli odszukiwać) oczywiście można różne rzeczy, ale nie ma to żadnego związku z wynalazkami. :)
i to w złej formie (innej niż pozostałe akcje).
Tego nie dostrzegam: eksploracja, wpływy, wynajdowanie/wynalazczość, ulepszanie, budowanie i ruch - to wszystko rzeczowniki w formie mianownikowej, część z nich to rzeczowniki odczasownikowe (wynajdowanie, ulepszanie i budowanie).
Dziękuję za uwagę, przedyskutowaliśmy to jeszcze raz i postanowiliśmy pozostać przy Wynajdowaniu.
Nie ma sprawy, próbowałem pomóc, szanuję decyzję. :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
JB
Posty: 347
Rejestracja: 14 maja 2005, 19:09
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: JB »

Moze dac po prostu "nauka", skoro jest akcja "wplywy"?

Na ostatniej stronie mozna by tez bylo koncowki w ramce zmienic z 5, 6, 7 "żetony" na 5, 6, 7 "żetonów"
Ostatnio zmieniony 30 cze 2011, 11:04 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: yosz »

albo rozwój
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Dabi »

Nataniel pisze:
Dabi pisze:No to jeszcze błąd jest przy opisie Hegemonii. Raz występuje forma polska Hegemonia Oriona a w nagłówku opisu fabularnego wersja angielska.
Jeżeli mówisz o stronie 27, to tak samo jest przy wszystkich rasach - jest to celowy zabieg, ponieważ karty ras będą miały angielskie nazwy.
No tak :oops: Nie zauważyłem.
W takim razie nie jest to problem.

Czekam na premierę i pierwsze recenzje. Zastanawiam się jak z balansem ras. Ale to wyjdzie dopiero w trakcie :)

Dziwi mnie troszkę ograniczenie ruchu statków u ras obcych - 2 statki tylko zamiast 3.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: costi »

Też jestem za "nauka" lub "rozwój". "Wynajdowanie" i "wynalazczość" są nie dość, że długie, to jeszcze brzmią strasznie sztucznie i pompatycznie (w złym sensie tego słowa).
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Andy »

Mam nadzieję, że jest jeszcze czas na poprawę literówek? Pobieżnie przeglądając trafiłem na "Kontakty dyplomatyczna" (s. 11) i "statek może poruszyć sie" (s. 14).
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
JB
Posty: 347
Rejestracja: 14 maja 2005, 19:09
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: JB »

A juz widze, ze jeden z zasobow nazywa sie "nauka", wiec ta nazwa odpada.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Nataniel »

Andy pisze:Mam nadzieję, że jest jeszcze czas na poprawę literówek? Pobieżnie przeglądając trafiłem na "Kontakty dyplomatyczna" (s. 11) i "statek może poruszyć sie" (s. 14).
Nie jest za późno, m.in. dlatego wrzuciłem tę instrukcję online - niby przeszła podwójną korektę, a przy tej ilości tekstu nadal można coś wyłapać - dzięki!
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Andy »

S. 2, Nowy świt galaktyki: jest "nigdy sie nie powtórzyły" powinno być "nigdy się nie powtórzyły"

S. 6, Kadłub: jest "Zdolności kadłuba do pochłonięcia uszkodzeń jest wyrażona gwiazdkami" powinno być "Zdolności kadłuba do pochłonięcia uszkodzeń są wyrażone gwiazdkami" albo "Zdolność kadłuba do pochłonięcia uszkodzeń jest wyrażona gwiazdkami"

S. 7, Żetony odkryć: jest "rewers warty jest 2 punkty zwycięstwa" powinno być "rewers wart jest 2 punkty zwycięstwa"

S. 7, Żetony odkryć: jest "możesz umieścić tą część" powinno być "możesz umieścić tę część"

S. 9: jest "tył żetonu warty jest 2 PZ" powinno być "tył żetonu wart jest 2 PZ"

S. 11 Kontakty dyplomatyczne: jest "Żeton ambasadora na torze reputacji jest warty na końcu gry" powinno być "Żeton ambasadora na torze reputacji jest wart na końcu gry"

S. 11, Kontakty dyplomatyczne: jest "zobacz walka on strona 18" powinno być "zobacz walka na stronie 18"

S. 11, Kontakty dyplomatyczne: jest "Od żadnego z graczy nie możesz mieć więcej niż jednego żetonu ambasadora" powinno być "Od żadnego z graczy nie możesz mieć więcej niż jeden żeton ambasadora"

S. 14, Generator tuneli: jest "które posiadają tunel czasoprzestrzennego tylko po jednej stronie" powinno być "które posiadają tunel czasoprzestrzenny tylko po jednej stronie"

S. 16, akcja Piotra: jest "odrzuca go więc umieszczają go", powinno być "odrzuca go więc, umieszczając go" albo "i umieszcza go".

S. 16, akcja Marcina: jest "pozawala", powinno być "pozwala".

S. 18, pierwszy akapit: jest "jako frakcję rozumiany jest inny gracz", powinno być "jako frakcja rozumiany jest inny gracz" albo "za frakcję uważany jest inny gracz".

S. 18, Główne pojęcia: jest "Statku o typie z najwyższą inicjatywą działają pierwsze" powinno być: "Statki o typie z najwyższą inicjatywą działają pierwsze"

S. 20, Wycofanie: jest "statki, które się wycofują" powinno być "Statki, które się wycofują"

S. 21, Żetony reputacji: jest "1 żeton za wzięcie udziału w jeden lub większej liczbie bitew" powinno być "1 żeton za wzięcie udziału w jednej lub większej liczbie bitew"

S. 23, [10]: jest "ostatni statek Krzysztof zostaje zniszczony" powinno być "ostatni statek Krzysztofa zostaje zniszczony"

S. 25, Zakończenie gry: jest "Gra kończy się po 9-tej rundzie" powinno być "Gra kończy się po 9. rundzie"

S. 25, Punkty zwycięstwa: jest "Heksy z dyskamy wpływu" powinno być "Heksy z dyskami wpływu"

S. 30, FAQ: jest "Umieść dyski wpływów heksach sektorów" powinno być "Umieść dyski wpływów na heksach sektorów"

S. 30, FAQ: jest "Jeżeli kupujesz technologie w po kolei" powinno być "Jeżeli kupujesz technologie po kolei"

S. 30, FAQ: jest "Jak mam zacząć zwyciężać bitwy?" powinno być "Jak mam zacząć wygrywać bitwy?" albo "Jak mam zacząć zwyciężać w bitwach?"

Karta pomocy(?) - na końcu pliku, Punktacja na koniec gry: jest "5 żetony, 6 żetony, 7 żetony" powinno być "5 żetonów, 6 żetonów, 7 żetonów"
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1133
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 28 times
Been thanked: 127 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: kaimada »

Wiem, że na Avie ludzie w to grali. Pytanie jak się podobało? :)
Awatar użytkownika
nahar
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Warszawa....teraz
Has thanked: 125 times
Been thanked: 86 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: nahar »

Mnie się podobało.
Szybka (jak dla mnie), planszowa wersja Master of Orion.
w 5 osób rozegraliśmy w 3h 8 z 9 tur. Moim zdaniem po kilku rozgrywkach na pewno pójdzie szybciej bo się zna technologie.
I ma jako taki pomysł na projekty statków. Czyli wg mnie na 4 graczy może się udać zejść do 2h. Sporo rzucania kostkami, ale jak się człowiek nie trzęsie nad każdym rzutem to idzie sprawnie. Przydać się może dice tower lub pudło, bo czasem rzuca się nawet 16 kośćmi naraz.


Początek gry
Każdy ma zeksplorowany jeden system.

Pierwsza runda za nami
Tutaj już mamy po kilka systemów.

Z wolna się rozrastają nasze imperia Cały czas nie było wojen między graczami, jedynie eksploracja i niszczenie alienów.

Środek gry
Duże floty zakończyły właśnie zdobywanie systemów alienów, robi się nieco nerwowo, nie wiadomo kto będzie kolejnym celem. sir Lothar zdobył cenny system centralny.

Koniec - niebiescy obronili system centralny przed atakiem żółtych i filotowych (2x po 2 pancerniki). Jednocześnie sami wysłali flotę na pomarańczowych i praktycznie zniszczyli ich ciężkie myśliwce. Jednak po oddaniu salwy rakiet flota niebieskich stała się bezbronna (brak innego uzbrojenia) i musiała uciec mimo że wróg miał tylko jeden bardzo średni statek (ale za to z działami).

Poniżej plansze graczy pod koniec gry:
Najlepszy w handlu
Najlepszy w produkcji surowców
Najlepszy w nauce (to ja :D )

Wygrał ostatecznie gracz pomarańczowy mimo, że stracił prawie całą flotę i jeszcze ja (żółty) zająłem mu system domowy samotnym myśliwcem (ale z bombami neutronowymi).
Zbudował w przedostatniej turze dwa monolity co dało mu 6 VP, i dzięki temu mimo straty systemu domowego udało mu się o jeden VP wyprzedzić fioletowego (Zephyr).
Różnice w VP nie były duże.

Mi się gra podoba, może trzeba przejrzeć zasady i opisać wszystkie nieścisłości (np czy rakiety strzelają na raz czy zgodnie z Inicjatywą).
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: zephyr »

Ma spory potencjał. Sama podstawowa mechanika daje prosty ale jednak dający sporo możliwości system. Produkcja surowców, koszt utrzymania dużego imperium i koszt akcji zostały sprytnie oddane w systemie ustawiania kostek, który działa naprawdę fajnie.

Najlepszym "bajerem" jest możliwość projektowania własnych statków. Jak widać na zdjęciach każdy rodzaj statku ma parę pól na których można układać kafle odpowiedzialne za różne funkcje. Chcesz mieć twardszy statek - dorzuć kafle pancerza, mocniejsze działa? ok tylko kup lepszy generator energii. Dodatkowo rozwój naukowy i bicie obcych dają dostęp do lepszych wersji płytek.
System działa fajnie, ale mam pewne obawy. W naszej partii Lothar zbudował latającą wyrzutnię rakiet - statek zbudowany z samych rakiet + komputery do celowania. Rakiety trafiają przed fazą walki sporo mocniej niż normalne działa (2 ataki średniej siły), nie wymagają prądu. W samych rundach walki nie robią nic, ale mało co jest w stanie wytrzymać taki atak... a można się wycofać po 1 rundzie jeśli się nie uda zniszczyć przeciwnika. Moim zdaniem te statki były zdrowo przegięte, ale może da się złożyć coś co da sobie z nimi radę. Klęska masy pancernych myśliwców budzi spore wątpliwości co do istnienia efektywnego sposobu radzenia sobie z nimi.
Nawet jeśli te statki mają jakiś słaby punkt, na który nie wpadłem, to dalej ten system ma problem z kontrowaniem się technologii. Niektóre statki nadają się dużo lepiej do walki z innymi i gracze mogą zużywać przed walką dużo akcji technologii w celu "zmiany papieru na nożyce". Na razie nie jestem pewien czy to fajna cecha systemu czy coś co popsuje grę.
Dodatkowo pobicie obcych czasami daje jednorazowy dostęp do super technologii, może się okazać że któraś z nich pozwala na stworzenie przegiętych statków. Jeśli jednak ten system nie ma dziur to jest naprawdę fajny - daje naprawdę sporą elastyczność i jest klimatyczny.

Punktacja jest kolejnym plusem - premiowane są zarówno walki (VPki po każdej bitwie, nie koniecznie wygranej, ale wygrany ma większą szansę na lepsze wartości, fajny mechanizm), rozwój naukowy (VPki za dużo technologii danej kategorii) jak i posiadanie i obronienie dużego imperium (każdy system daje punkty na koniec gry, ale kontrola systemu zwiększa koszty utrzymania imperium i podnosi koszt każdej wykonanej akcji [dyski akcji służą również do kontroli obszarów, za każdy dysk trzeba zapłacić na koniec rundy])
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Dabi »

Z lektury instrukcji również miałem wątpliwości jeśli chodzi o możliwości takich ekstremalnych statków. I właśnie rakiety najwięcej moich obaw rodziły. A tego co niestety piszesz to tak może być. A wielka to szkoda byłaby bo po ostatniej rozgrywce w TI mam wielką ochotę na tego typu grę ale jednak czas oraz wymagania tamtego tytułu są tak trudne do spełnienia, że inwestycja w coś szybszego zapewniającego podobne wrażenia jest jak najbardziej na miejscu.

No ale "jedyne słuszne konstrukcje statków" to byłoby mocno zniechęcające.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: yosz »

A nie wystarczy skontrować statkiem z dobrymi tarczami i poszyciem? Rakiety wtedy nie powinny zrobić za dużych szkód, a jak atakujący ucieka to ciągle można do niego strzelać. W najgorszym przypadku ani atakujący ani broniący nic nie zyskają (poza ciągnięciem jednego żetonu za udział w walce dla broniącego, bo uciekający żetonów nie ciągnie).

Może powinna być zasada (albo jest bo nie pamiętam) że jeżeli ktoś używa rakiet to w tej samej turze nie może uciec więc przez dwie tury (pierwsza i druga w której postanawia uciec) taki statek uzbrojony tylko w rakiety będzie jak kaczka na strzelnicy.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: zephyr »

Albo da się skontrować ale na to nie wpadłem, albo się nie da i wyjdzie errata. (np tańsze statki z rakietami żeby zdjąć te większe mogłyby być ok)
Tak czy siak na tym systemie można strasznie zyskać albo stracić, a jest mocno elastyczny, co ma swoje plusy i minusy.

Tarcze i poszycie IMO nie zadziałają, w sensie jest szansa na nie zginięcie, ale nie wyglądają na efektywne kosztowo. Problemem jest to że one wala przed całym systemem inicjatywy, a to atakujący wybiera cele - jeśli pojawi się coś co zadaje obrażenia to to zniknie, cały statek nastawiony na obronę i tarcze może przetrwać (jeśli będzie miał trochę szczęścia w rzutach), ale nie zada zbyt dużych strat. Problem jest taki że jedna płytka obrony to 2 HP, rakiety lecą 2 po 2 Obrażenia, jeśli trafiają na 50% to jest "remis", jeśli na więcej problem. (a nawet gorzej o czym za chwilę) Komputery są max +3 do rzutu, tarcze -2. Dodatkowo to atakujący przydziela kostki, więc jeśli pojawi się cokolwiek bez tarczy nagle słabsze rzuty trafiają. Dodatkowo to 50% skuteczności nie pozwala na średnio bezstratną obronę, bo obrażenia przydziela atakujący więc i tak ma duże szanse strącić statek, a latający czołg ma mało miejsca na własne działa. [może jest jakaś zasada której nie uwzględniliśmy albo coś]

Poza tym Lothar miał najlepiej rozwiniętą produkcję, rakietowe monstra to tylko wisienka na torcie. Możliwe że je przeceniłem a główną siłą była jednak ilość plastiku.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Madaf
Posty: 1
Rejestracja: 13 lip 2011, 20:29

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Madaf »

Kiedy gra bedzie do kupienia w wersji PL?
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: yosz »

od bodajże października - listopada
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Don Simon »

Moje 50 groszy.

Bardzo dobre pierwsze wrazenie. Znaczy to najpierwsze to "kyrje elejson, ile zetonow, plansz, liczb, napisow!", ale po poznaniu regul calosc jest w miare przejrzysta i jasna.

Bardzo dobry silnik ekonomiczno-akcyjno-technologiczny. Swietny pomysl z rosnacymi kosztami utrzymania imperium i niejako samo-ograniczajaca sie liczba akcji.

Losowosc wystepuje - w przypadku niektorych walk moze byc mniej lub bardziej znaczaca (w przypadku lebiegi Valmonta bardziej :twisted:). Designem statkow mozna na nia starac sie wplywac, ale koniec koncow i tak trzeba tymi kostkami rzucac. Ale mi to nie przeszkadza.
Dodatkowo los gra role przy eksansji - dobre kafelki przy swiecie startowym moga pomoc lub przeszkodzic graczowi. Ale dopiero kolejne partie to w pelni pokaza.

Troche ciezko ogarniac cala sytuacje na stole - chociaz niekoniecznie jest to bardzo wazne. Grunt, zeby znac sytuacje swoich sasiadow, a jak pozniej bedziemy sie bili z innymi to wtedy mozna blizej im sie przyjrzec.

Gracz moze zostac rozwalcowany i wegetowac bez wiekszych szans na zwyciestwo - trzeba mocno przygladac sie statkom jakie buduje wrog.

Czas gry rozsadny - pierwsze 5-osobowa partia zajela ok 3.5 godziny - mysle, ze spokojnie w kolejnych mozna zejsc do 2.5 max.

Do weryfikacji regrywalnosc i roznorodnosc partii, ew. wplyw losowosci na starcia i (zwlaszcza) na dobry start dzieki dobrym kafelkom.

Ale po tej jednej partii jestem pozytywnie nastawiony i bede staral sie kupic, chociaz cena moze byc sporawa (250 PLN?) - mnostwo zetonow i figurek.

Acha - wygralem akurat dosyc mocno militarnie grajac, ale w (chyba) zgodnej opinii przy nieco innym rozstawieniu wojsk Pancho powinien wygrac (on z kolei w ogole nie walczyl, tylko w izolacji sie rozwijal naukowo i ekonomicznie) blokujac mi mozliwosc bezkarnego wjechania w jego sektory.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Nataniel »

Co do kafelków przy świecie startowym - sam nie wiem, wydawało mi się, że miałem dobre kafelki a dostałem straszne bęcki. Ty zaś cały czas narzekałeś jakie słabe wyciągasz i wygrałeś :P
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Don Simon »

Bo gdy gracz d*pa to i kafelki nie pomoga :twisted:.

A na serio to wydaje mi sie, ze zawazyl design moich statkow - bardzo duzo hulla, w tym 3 od obcych. I po tej jednej przegranej bitwie reszta juz byla formalnoscia. W sumie nie wiem, czy gdybys sie nie uparl, zeby sie ze mna tluc do upadlego to czy bysmy obaj nie zajeli dwoch ostatnich miejsc...
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: costi »

Jak was czytam to bardzo żałuję, że nie dane mi było przyjechać na Avangardę. :(
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Sir-lothar
Posty: 366
Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Sir-lothar »

Witam,
jako właściciel wspomnianych rakietowców (inspiracja: Link) to wypowiem się trochę na ten temat, bo też o nim myślałem:
Spoiler:
Na temat samej gry:
Spoiler:
To jeszcze o instrukcji, bo chyba nie znalazłem zapisu: co jeśli (czysto teoretycznie) gracz posiadający technologie dające dodatkowe dyski/akcje zdejmie dyski z planszy (zostanie podbity) tak, aby miał ich więcej niż mieści się na karcie gracza?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Pancho
Posty: 2687
Rejestracja: 18 cze 2004, 08:40
Lokalizacja: W-wa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Pancho »

Don Simon pisze:Acha - wygralem akurat dosyc mocno militarnie grajac, ale w (chyba) zgodnej opinii przy nieco innym rozstawieniu wojsk Pancho powinien wygrac (on z kolei w ogole nie walczyl, tylko w izolacji sie rozwijal naukowo i ekonomicznie) blokujac mi mozliwosc bezkarnego wjechania w jego sektory.
No właśnie, to mi podnosi jeszcze bardziej ocenę gry. Autor gry twierdzi, że bez walki nie da się wygrać. U mnie walki sprowadzały się do drobnych starć, a tak naprawdę to tylko do jednej walki z obcymi. Gdybym nie dał ciała i zablokował wszystkimi siłami (może marnymi, ale jednak) sektor, który był wąskim gardłem pomiędzy nami, to była szansa na zwycięstwo przy rozwoju ekonomicznym. Czyli bardzo fajnie, da się powalczyć o zwycięstwo inną drogą, niż militarna. Choć na pewno jest mniejsza trochę szansa.

Aha i Łukasz znalazł błąd w naszej rozgrywce. Nie potrzeba statku do zbierania nagród za artefakty obcych. Buduję się po prostu tam kostki wpływu i zgarnia artefakty.
ODPOWIEDZ