Aeroplanes [M. Wallace]

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: Palmer »

Między wierszami można było wyczytać, że kolejna z gier MW będzie o samolotach.
Doczekaliśmy się oficjalnego umieszczenia gry na bgg :arrow: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... -ascendant

Okładka zalatuje tytułem około familijnym. Dodatkowo wśród komponentów są wymienione kostki, oby miałe marginalne znaczenie ;)
Z drugiej strony wiek określono jako 14+, a kategoria Ekonomia, więc trudno powiedzieć czego się spodziewać.
Szkoda, że liczba graczy będzie typowo MW, czyli 3-5.
Premiera w maju, pożyjemy zobaczymy.


Chociaż gdyby to był następca Brassa to byłby wydany przez Treefroga, z grafikami Dennisa, ale obym się mylił :mrgreen:
ozzman1

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: ozzman1 »

Wallace ostatnio lubił wydawać kopie:

Brass -> AOI
First Train to Wensleydale -> Last Train to Nuremberg

Ciekawe czy nie będzie Automobile -> Aeroplanes...
Królik
Posty: 376
Rejestracja: 17 sie 2008, 13:16
Lokalizacja: Bemowo
Been thanked: 1 time

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: Królik »

Skoro są kostki to raczej nie.
ozzman1

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: ozzman1 »

Królik pisze:Skoro są kostki to raczej nie.
Ale jedno i drugie na 'A' ;)

Szczerze mówiąc mam nadzieję, że masz rację. Chętnie poznałbym nowego Wallace'a, bo te ostatnie gry (Ankh, to o orangutanach) mi nie podchodzą
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6358
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: yosz »

First Train to Nurenberg to Last Train tyle że z nową grafiką i dodatkową mapą - nie nazwałbym tego kopią / redesignem.

Ja z chęcią przyjrzę się Aeroplanom (a także Queen Games: Locomotives Werks, do którego podobny jest podobno ;) Automobile) )
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Filip z Lublina
Posty: 1681
Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 19 times

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: Filip z Lublina »

Faktycznie, okładka niezachęcająca. Podobno to będzie takie niby połączene między Automobile, a Brassem. Brzmi ekstra, ale ile w tym prawdo to się przekonamy.
solkan
Posty: 239
Rejestracja: 05 lut 2010, 15:29
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: solkan »

ozzman1 pisze:Wallace ostatnio lubił wydawać kopie:

Brass -> AOI
First Train to Wensleydale -> Last Train to Nuremberg

Ciekawe czy nie będzie Automobile -> Aeroplanes...
Jeśli chodzi o AoI to Wallace stworzył ją chyba tylko dlatego, że po procesie z Eagle Games stracił prawa do wydawania Brassa na rzecz tego wydawnictwa. Podobnie, zaprojektował Steam po utracie praw do Age of Steam.
Filip z Lublina
Posty: 1681
Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 19 times

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: Filip z Lublina »

Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: sipio »

Tutaj trochę więcej jest opisane, w skrócie miks Brassa z Automobile :-)
Szkoda, że obcięli liczbę graczy, bo w prototyp dało grać w 6 osób !!

http://boardgamegeek.com/geeklist/70877 ... tem1782922
Filip z Lublina
Posty: 1681
Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 19 times

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: Filip z Lublina »

Piszą, że lżejsze niż Brass i Automobile. Trochę szkoda, ale w sumie Tinners' Trail też nie jest mózgożerem, a jest całkiem fajne.
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 25 times
Been thanked: 44 times

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: Vester »

Takie już życie poważnego projektanta. Robi mięsiste gry, staje się sławny, rośnie presja, robi jeszcze lepsze mózgożery, wchodzi do panteonu, zaczyna się wkurzać, że sława nie przekłada się na fortunę, zaczyna myśleć o emeryturze i przechodzi na lżejsze tytuły/podgrzewanie ziemniaków/większą sprzedaż. Wallace się kończy. :)

Jeszcze Chvatil trzyma fason. Trzymajmy kciuki za następców.
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1054
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 147 times
Been thanked: 25 times

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: uyco »

Vester pisze: Wallace się kończy. :)
Piszesz tak sugestywnie, jak byś co najmniej 10 razy już zagrał :wink:
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
jerrymagu
Posty: 460
Rejestracja: 27 gru 2010, 20:28

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: jerrymagu »

nie jest tak źle.
Dzięki Age of Industry posmakowałem Wallace, a London trzyma mnie przy graniu ;)
dodatkowo A Few Acres of Snow trzyma w napięciu ;) (pomimo wspomnianych ułomności)
Czarne serce mam i czarną w żyłach krew!
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: WRS »

Czy ktoś wie o co chodzi z tym madziarskim młotem?
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4778
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1036 times

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: Trolliszcze »

WRS pisze:Czy ktoś wie o co chodzi z tym madziarskim młotem?
Czytałem coś na ten temat. Testerzy twierdzą, że jeśli gracz British Airways całkowicie zrezygnuje z rozwijania połączeń i pośle wszystkie swoje samoloty do Węgier, to innym graczom zabraknie pasażerów do obsłużenia, bo w Budapeszcie jest tak pięknie, że nikt nie chce wyjeżdżać. Martin przebąkiwał, że zmieni zasady dowozu pasażerów na lotniska - taksówki będą miały zasięg dwóch, a nie jednego miasta.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: WRS »

Dzięki za wyjaśnienie. Jakoś mi się nie udało wyszukać rozwinięcia tematu.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
clown
Posty: 1226
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: clown »

Czyli znowu popsuta gra? :P
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: Andy »

Dlaczego popsuta? Budapeszt jest naprawdę piękny! :P
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Królik
Posty: 376
Rejestracja: 17 sie 2008, 13:16
Lokalizacja: Bemowo
Been thanked: 1 time

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: Królik »

Ta jeszcze nie wydana więc jest szansa na naprawę, ale Martinowi chyba na dźwięk słówka Hammer włosy dęba stają na głowie;)
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: Lord Voldemort »

Palmer pisze:
Filip Apostoł pisze:Wiadomo coś o Aeroplanach?
Z przykrością muszę stwierdzić, że raczej nie ma na co czekać.
No chyba, że spodziewałeś się gry, w której kolejność w każdej rundzie ustalana jest rzutem kością :P
Z pewnoscia nie jest to Brass ani Automobile - bis.
staszek pisze:może tylko kolejność jest, że tak powiem nieco losowa,ale reszta jest super ?
Zalezy, co kto lubi. Aeroplany sa latwiejsza gra niz np. Automobile, ale tez dosyc istotny jest czynnik losowy (tworzenie tras poza Europa wymaga rzutu koscmi ryzyka, sa jednak zetony wsparcia pozwalajace na opanowanie tego ryzyka).
mulek18 pisze:a jest już gdzieś instrukcja do gry Aeroplany?
Wkrotce opublikujemy.
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: sipio »

Widziałem na bgg pierwsze oceny rodaków i kiepsko to wygląda.
Można dowiedzieć się nieco więcej szczegółów? Chodzi o te kości ryzyka,
tak bardzo psują rozgrywkę?
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: mst »

IMHO dużo bardziej psuje rozgrywkę zmienianie losowe gracza startowego co turę. Dla mnie zupełnie niepotrzebna jest też możliwość rzucania kością po to aby określić jakich pomocników dostaniemy korzystając z akcji pozyskania pomocników.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: Lord Voldemort »

mst pisze:IMHO dużo bardziej psuje rozgrywkę zmienianie losowe gracza startowego co turę.
W zasadzie nie jest to kluczowy element gry i jak komus nie pasuje, to mozna grac inaczej (opcjonalnie).
Niewatpliwie jest to rozwiazanie anty-optymalizatorskie. Nie wiedzac kiedy bedziemy sie ruszac w nastepnej kolejce, trudno jest precyzyjnie zaplanowac kolejne posuniecia. Okazje trzeba wykorzystwac tu i teraz, a nie czekac np. na dwie kolejki.
mst pisze:Dla mnie zupełnie niepotrzebna jest też możliwość rzucania kością po to aby określić jakich pomocników dostaniemy korzystając z akcji pozyskania pomocników.
Tu akurat kazdy gracz dostaje to co mu pasuje. Ostrozni placa 1 funt i sobie wybieraja to co chca, majac pewnosc ze bedzie (ale tylko jedno).
Gracze z dusza hazardzisty, obstawiaja swoisty zaklad - moga wybrac 2 wsparcia sposrod 3 wylosowanych na kostkach. Dobre zwlaszcza w pozniejszych etapach gry. W pierwszym etapie, przy niefartownym rzucie, mozna zostac bez niczego (a kaske trzeba zaplacic).
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: mst »

Lord Voldemort pisze:
mst pisze:IMHO dużo bardziej psuje rozgrywkę zmienianie losowe gracza startowego co turę.
W zasadzie nie jest to kluczowy element gry i jak komus nie pasuje, to mozna grac inaczej (opcjonalnie).
Niewatpliwie jest to rozwiazanie anty-optymalizatorskie. Nie wiedzac kiedy bedziemy sie ruszac w nastepnej kolejce, trudno jest precyzyjnie zaplanowac kolejne posuniecia. Okazje trzeba wykorzystwac tu i teraz, a nie czekac np. na dwie kolejki.
Realizacja niektórych zamierzeń w grze wymaga działań zajmujących conajmniej dwie kolejki (np. wysyłka pasażerów do Ameryki). Natomiast zgadzam się z tym, że bardzo łatwo można zmienić regułę określającą kolejność graczy (chociaż reguła przedstawiona przez Autora odpowiada IMHO b.dobrze charakterowi, który Wallace chciał nadać rozgrywce :twisted: ).
Ostatnio zmieniony 19 cze 2012, 16:31 przez mst, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Aeroplanes [M. Wallace]

Post autor: ozy »

Dokładnie tak. To nie jest drugi Brass, nie ma nim być. Aeroplany są lekką, ale niegłupią grą ekonomiczną. Zasady odpowiadają tematowi - w epoce pionierów lotnictwa bez odrobiny szczęścia i zdolności do podejmowania ryzyka nic by się nie osiągnęło. Nie każdy przecież odważyłby się przelecieć nad Atlantykiem, do tego z pasażerami, samolotem zrobionym z drutu, płótna i sklejki, nie? Da się do lotu przygotować, zoptymalizować itp., ale może nas wyprzedzić wtedy ktoś, kto bardziej ufa swojej fortunie. Ale może też spaść do oceanu. ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
ODPOWIEDZ