POSZUKIWANIE MATERIAŁÓW - sprawa zwłoki nie cierpiąca

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
aswiech
Posty: 1014
Rejestracja: 16 sty 2007, 11:33
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Kontakt:

Post autor: aswiech »

Hmmmmm, jesli chodzi o wymiane i kolonizacje z Osadnikow to sorry, ale ja nie czuje sie osadnikiem. Czy inaczej - kladac kolejny patyczek drogi nie czuje sie budowniczym, co sprawdzam, jak stoi to, co wlasnie dolozylem w rankingach najdluzszej drogi.
Wiec to chyba nie to samo;)
Awatar użytkownika
jj
Posty: 35
Rejestracja: 25 sty 2007, 15:14
Lokalizacja: Wawa

Post autor: jj »

moze kolezanka ma juz napisany wstep pracy? (mam na mysli te pare stron wprowadzajacych do tego co bedzie w pracy i o co chodzi a nie duzy wstep teoretyczny ;) ) - czuje ze wklejenie takowego ulatwiloby komunikacje bo wyglada na to ze pytajaca i odpowiadajacy nadaja na razie na zupelnie innych falach ;) i nici porozumienia brak :)

a taki wstep powinien byc zrozumialy dla szerszego grona :)
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9459
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1445 times
Kontakt:

Post autor: MichalStajszczak »

No właśnie, zaczęło się od apelu:
W tej chwili intensywnie poszukuje źródeł mających cokolweik wspólnego
z historią gier

PROSZĘ WSPOMÓŻCIE!!!!!!!! człeka łaknącego wiedzy informacji, linków, namiarów - wszystkiego co otarło się o historię gry planszowej.
sugerującego, że jima zaczyna praktycznie od zera.
A w toku dyskusji na forum okazało się, że ma pomysł na bardzo specyficzne i dla większości osób całkiem niezrozumiałe ujęcie tematu. A może ta niezrozumiałość to tylko problemy komunikacyjne czy terminologiczne?
jima: Podaj jakiś przykład tego, co chciałabyś przedstawić w swojej pracy. Ale bardziej konkretny niż ten z planem filmowym
Awatar użytkownika
aswiech
Posty: 1014
Rejestracja: 16 sty 2007, 11:33
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Kontakt:

Post autor: aswiech »

Albo niech kobieta zagra w Traumfabrik i powie, czy w tym rzecz:)
khaox
Posty: 419
Rejestracja: 13 wrz 2006, 15:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: khaox »

jima pisze:To może tak - nie chodzi o wizualne porównania scen filmowych i tych z gier , nie chodzi o dosłownośc w porównaniu, chodzi o zestwaienie zasad jakimi rzadzi się plan filmowy i aspekty z tym związane ( jak już wspominałam ) przez pryzmat zasad panujących w grach.
Nie mialem takiego porownania na mysli.

Podstawowy wspolny aspekt (jaki w tym momencie widze) to budowanie sytuacji (tworzenie scen / kladzenie klockow w alhambrze itp) a nastepnie punktowanie po pewnym czasie (ocena filmu przez krytykow itp). Idac w szalonych rozmyslaniach dalej wyglada jakbys chciala znalezc mapowanie pewnych elementow mechaniki / sposobow punktacji na wystepujace w życiu ... ale do tego niezbyt mi pasuje odniesienie "co otarło się o historię gry planszowej" (o ile oczywiscie nie starasz sie pokazac jak to mapowanie zmienialo sie w czasie).
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Post autor: stalker »

jima pisze:Kurcze, a ja myślałam, że spotkam się tu z większą tolerancją...
Ależ my wszyscy jesteśmy absolutnie wyrozumiali. Mogliśmy popaść przecież w tak dużą tolerancję, że zupełnie byśmy zobojętnieli...
jima pisze:Ale jeśli wolicie - możecie to interpretować właśnie w taki sposób - dorwała się taka do tematu o którym nie ma pojęcia i myśli, że jak rzuci jakieś ambitne hasła to zrobi z tego Bóg wie co ...a! i jeszcze publikowac będzie chciała...b u h a h a h a h a
Niezdefiniowane dane wejścia generują na wyjściu biały szum :) jakie pytania, taka odpowiedź (i nie będę cytował, że "buahahaha", bo to niegrzeczne by było).

A co do historii gier -- przeczytać poniższe tytuły: http://www.gry-planszowe.pl/article.php ... iofil.html

Przewodnik i Podróże po krainie gier zostały skompilowane w "Gry świata" Pijanowskich (PWN) -- vide: http://ksiegarnia.pwn.pl/6266_pozycja.html książka z błędami i wtorna, ale otarła się całkiem porządnie o historię gry planszowej.

Potem sięgnąć po Leksykon gier planszowych -- bardzo często do dostania na Allegro za grosze niemal.

Potem pograć w różne rzeczy i popytać o historie gier, w które się grało.

A potem zadawać konkretne pytania. Pozdrawiamy!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
jima
Posty: 16
Rejestracja: 08 lut 2007, 11:43
Lokalizacja: BAJKOWO

WITAM PONOWNIE

Post autor: jima »

Witam po przerwie,

tym razem juz bardziej konkretnie ( choć ostatnio naprawdę starałam się treściwie ująć myśli ) Na początek pytanie:
stalker pisze:Przewodnik i Podróże po krainie gier zostały skompilowane w "Gry świata" Pijanowskich (PWN) -- vide: http://ksiegarnia.pwn.pl/6266_pozycja.html książka z błędami i wtorna, ale otarła się całkiem porządnie o historię gry planszowej.
Możesz napisać, w czym tkwią te błędy? Chciałabym wiedzieć, na co powinnam wziąć poprawkę.

Jeśli chodzi zaś o pracę - w tej chwili poszukuję wszelkich informacji na temat malarzy , rysowników i grafików, którzy uczestniczyli w kreowaniu plansz. Kolejne informacje, do których docieram to motyw użycia gry planszowej w reklamie. Czy znają koledzy jakies źródła prócz PTBG, starodruków w bibliotekach uniwersyteckich, i dotychczas wymienionych linków i tytułów?

POZDRAWIAM
małe to, drobne, a pełne pomysłów
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Post autor: stalker »

Z punktu widzenia laika błędy te są mało istotne.

Jeśli chodzi o prace -- prawdziwych grafików znających się na planszach chyba w Polsce nie uświadczymy :)

A w ile gier koleżanka zagrała? Ile piktogramów przeanalizowała? Plansza to też przekaz informacji, więc badania z zakresu komunikacji wizualnej są jak najbardziej na miejscu.

Plansza w reklamie wydaje mi się jakimś zupełnym ślepym zaułkiem rewolucji.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
jima
Posty: 16
Rejestracja: 08 lut 2007, 11:43
Lokalizacja: BAJKOWO

Post autor: jima »

Jeśli chodzi o grafików mających swój wkład w tworzeniu plansz - bardziej chodziło mi ohistoryczne dane, a jeśli chodzi o współczesność - czy naprawde w Polsce nie znalazłby się grafik z prawdziwego zdarzenia?

W kwestii gier - nie grałam w wiele i to głównie sztampowe przykłady, piktogramom starałma się przy tej okazji przyglądać, i faktycznie- moznaby je poddać szerokiej analizie pod kątem komunikacji wizualnej, ja chciałam jednak zacząć od analizy strony graficznej w kontekście sztuki.

Jesłi natomiast chodzi o gry w reklamie - jest to istotnie niezbyt dobry chwyt reklamowy. Prawdą jest jednak, że znalazłoby się kilka firm, które wykorzystują planszę jako nośnik reklamowy swoich produktów a co węcej uważają to za rewelacyjny zabieg, broniąc dostępu do swoich pomysłów.
małe to, drobne, a pełne pomysłów
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Post autor: stalker »

jima pisze:Jeśli chodzi o grafików mających swój wkład w tworzeniu plansz - bardziej chodziło mi ohistoryczne dane,
Są np. w Leksykonie... widać, że nie przeczytany...
jima pisze:a jeśli chodzi o współczesność - czy naprawde w Polsce nie znalazłby się grafik z prawdziwego zdarzenia?
2-3 sztuki... po zbadaniu rynku można by ich samemu spokojnie złapać...
jima pisze:W kwestii gier - nie grałam w wiele i to głównie sztampowe przykłady
To ciężko o czymś dalej rozmawiać...
jima pisze:piktogramom starałma się przy tej okazji przyglądać, i faktycznie- moznaby je poddać szerokiej analizie pod kątem komunikacji wizualnej, ja chciałam jednak zacząć od analizy strony graficznej w kontekście sztuki.
Kompletnie nie rozumiem o co teraz chodzi :)
Zniechęcam się. Nie będę podawał gotowych rozwiązań. Proszę zabrać się do pracy.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
jima
Posty: 16
Rejestracja: 08 lut 2007, 11:43
Lokalizacja: BAJKOWO

Post autor: jima »

stalker pisze: Są np. w Leksykonie... widać, że nie przeczytany...
Hmm... nie wiem, ile razy jeszcze przyjdzie mi to powtórzyć, lecz prosząc o pomoc w pewnych kwestiach mam w zwyczaju wykorzystywać informacje raz już podane, tak więc 'LEKSYKON...' jak najbardziej przeczytany, a nazwiska grafików wynotowane. Staram się po ptostu opierać na dodatkowych informacjach, widzę jednak , że zamiast tego jestem gaszona...No nic...I to kolega się zniechęca?
piktogramom starałm się przy tej okazji przyglądać, i faktycznie- moznaby je poddać szerokiej analizie pod kątem komunikacji wizualnej, ja chciałam jednak zacząć od analizy strony graficznej w kontekście sztuki.
Chodziło mi o odbicie stylów w grafice i malarstwie na przestrzeni wieków w grafice planszowej
stalker pisze:Zniechęcam się. Nie będę podawał gotowych rozwiązań. Proszę zabrać się do pracy.
Kurczę, kolega naprawdę myśli, że ja nic tylko siedzę przy klawiaturze i szanownych użytkowników forum za jedyną skarbnicę wiedzy uważam... Muszę jednak zaskoczyć i wyprowadzić z błędu, ponieważ nie piszę tu w celu otrzymania gotowca, a w nadziei uzyskania pomocy. To jak człek źle zostaje zrozumiany - od razu posadza się go o prowokowanie gotowych pomysłów u pozostałych?...Troszkę kolega przegina z aluzjami dotyczącymi błędnej analizy mojej tu bytności...Poniewaz jak już wspomniałam prosiłam jedynie o pomocne informacje
małe to, drobne, a pełne pomysłów
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Post autor: stalker »

jima pisze:Hmm... nie wiem, ile razy jeszcze przyjdzie mi to powtórzyć, lecz prosząc o pomoc w pewnych kwestiach mam w zwyczaju wykorzystywać informacje raz już podane, tak więc 'LEKSYKON...' jak najbardziej przeczytany, a nazwiska grafików wynotowane. Staram się po ptostu opierać na dodatkowych informacjach
Ok. Ale jeśli zatem informacje podane w tej literaturze nie wystarczają, to zostaje grzebanie po zbiorach BoardGameGeeka, czytanie stron Spiel des Jahres, zaglądanie do instrukcji...
jima pisze:Chodziło mi o odbicie stylów w grafice i malarstwie na przestrzeni wieków w grafice planszowej
Ponieważ rozkwit grafiki planszowej to moim zdaniem czasy nowożytne trzeba po prostu zajrzeć do możliwie dużej liczby gier.
To np. może pomóc: http://www.gamepile.com/3mpile.html
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
jima
Posty: 16
Rejestracja: 08 lut 2007, 11:43
Lokalizacja: BAJKOWO

Post autor: jima »

Dziękuję

i pozdrawiam
jima
małe to, drobne, a pełne pomysłów
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9459
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1445 times
Kontakt:

Post autor: MichalStajszczak »

Z polskich bardziej znanych grafików to w projektowaniu gier uczestniczyli na pewno Kobyliński i Lutczyn
jima
Posty: 16
Rejestracja: 08 lut 2007, 11:43
Lokalizacja: BAJKOWO

Post autor: jima »

Do Kobylińskiego także dotarłam, ale Lutczyna przegapiłam..Dzięki
Byli jeszcze Matejko i Kossak ( choć to malarze ). Jednak z historii planszy jasno wynika , że warto przyjrzeć się tak grafice, jak i malarstwu i płaskorzeźbie
małe to, drobne, a pełne pomysłów
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Post autor: Andy »

Marian Walentynowicz (ten od Koziołka Matołka) namalował planszę do gry dla dzieci pt. Awantury Arabskie.
Ezechiel
Posty: 253
Rejestracja: 18 sty 2006, 19:20
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Post autor: Ezechiel »

Możesz poczytać o pracach Mike Doyle'a, który dokonuje rearanżacji opraw graficznych gier planszowych.

Polecałbym też zapoznać się z grą planszową "Siena", w której rolę planszy pełni reprodukcja fresku z ratusza.

Jeżeli chodzi o gry planszowe poruszające tematykę sztuki to najciekawszym przykładem jest Modern Art Reinera Knizii.
Amalgamaty kulturalne z mojej półki Muzyka, książki, planzówki

Moja kolekcja.
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Post autor: draco »

Jima, gratuluję wyboru tematyki. Aby ją porządnie zrealizować, to przydałoby sie przejrzeć zasoby BoardGameGeek. Większość wydań gier ma mniej niż 20 lat, więc to współczesna sztuka UŻYTKOWA. Oczywiście inspiracja mogą być style historyczne zwłaszcza, jeśli gra dzieje się w przeszłości (średniowieczu, starożytności). Polecam przyjrzeć się grom: Thurn und Taxis, Hazienda, Eufrat i Tygrys, Amun-Re, Tikal i wielu innym, które mi teraz do głowy nie przychodzą.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Post autor: stalker »

http://www.gaudipanot.com/ -- gra ozdobiona mozaiką Gaudiego

i na drugim biegunie gry z serii Lord of the Rings ozdobione malowidłami Johna Howe.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
folko
Posty: 2442
Rejestracja: 23 wrz 2004, 13:26
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Post autor: folko »

stalker pisze:http://www.gaudipanot.com/ -- gra ozdobiona mozaiką Gaudiego
Dzięki Łukasz za link, właśnie robiłem taką grę, w 90% się pokrywa :D
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Post autor: stalker »

Specjalizuję się w wynajdywaniu dziwnych rzeczy :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
jima
Posty: 16
Rejestracja: 08 lut 2007, 11:43
Lokalizacja: BAJKOWO

Post autor: jima »

Oj, dopiero teraz zajrzałam:(
draco pisze:Jima, gratuluję wyboru tematyki. Aby ją porządnie zrealizować, to przydałoby sie przejrzeć zasoby BoardGameGeek. Większość wydań gier ma mniej niż 20 lat, więc to współczesna sztuka UŻYTKOWA. Oczywiście inspiracja mogą być style historyczne zwłaszcza, jeśli gra dzieje się w przeszłości (średniowieczu, starożytności). Polecam przyjrzeć się grom: Thurn und Taxis, Hazienda, Eufrat i Tygrys, Amun-Re, Tikal i wielu innym, które mi teraz do głowy nie przychodzą.
I wiesz co jeszcze, im bardziej pogrążam się w temat, tym bardziej zaczyna mnie to fascynować, rewelacja! Zaczynam się tylko zastanawiać, czy magistra nie przełożyć. Chcę wszystko napisać i udokumentować tak, jak to zaplanowałam, niczego nie pomijając i choć praca pisemna jest u mnie tylko dodatkiem ( główna realizacja to mebel w 1:1 + dokumentacja fotograficzno-rysunkowa z pisemnym opracowaniem ) to tematy, które w niej będę poruszać nie mogą być potraktowane po łebkach.
BoardGameGeek już parokrotnie odwiedzałam i całkowicie zgadzam się z pojęciem 'sztuki uzytkowej'.

Dziękuje też kolegom za wszelkie inne hasła i wskazówki.

Pozdrawiam serdecznie
małe to, drobne, a pełne pomysłów
ODPOWIEDZ