POSZUKIWANIE MATERIAŁÓW - sprawa zwłoki nie cierpiąca
moze kolezanka ma juz napisany wstep pracy? (mam na mysli te pare stron wprowadzajacych do tego co bedzie w pracy i o co chodzi a nie duzy wstep teoretyczny ) - czuje ze wklejenie takowego ulatwiloby komunikacje bo wyglada na to ze pytajaca i odpowiadajacy nadaja na razie na zupelnie innych falach i nici porozumienia brak
a taki wstep powinien byc zrozumialy dla szerszego grona
a taki wstep powinien byc zrozumialy dla szerszego grona
- MichalStajszczak
- Posty: 9459
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1445 times
- Kontakt:
No właśnie, zaczęło się od apelu:
A w toku dyskusji na forum okazało się, że ma pomysł na bardzo specyficzne i dla większości osób całkiem niezrozumiałe ujęcie tematu. A może ta niezrozumiałość to tylko problemy komunikacyjne czy terminologiczne?
jima: Podaj jakiś przykład tego, co chciałabyś przedstawić w swojej pracy. Ale bardziej konkretny niż ten z planem filmowym
sugerującego, że jima zaczyna praktycznie od zera.W tej chwili intensywnie poszukuje źródeł mających cokolweik wspólnego
z historią gier
PROSZĘ WSPOMÓŻCIE!!!!!!!! człeka łaknącego wiedzy informacji, linków, namiarów - wszystkiego co otarło się o historię gry planszowej.
A w toku dyskusji na forum okazało się, że ma pomysł na bardzo specyficzne i dla większości osób całkiem niezrozumiałe ujęcie tematu. A może ta niezrozumiałość to tylko problemy komunikacyjne czy terminologiczne?
jima: Podaj jakiś przykład tego, co chciałabyś przedstawić w swojej pracy. Ale bardziej konkretny niż ten z planem filmowym
Nie mialem takiego porownania na mysli.jima pisze:To może tak - nie chodzi o wizualne porównania scen filmowych i tych z gier , nie chodzi o dosłownośc w porównaniu, chodzi o zestwaienie zasad jakimi rzadzi się plan filmowy i aspekty z tym związane ( jak już wspominałam ) przez pryzmat zasad panujących w grach.
Podstawowy wspolny aspekt (jaki w tym momencie widze) to budowanie sytuacji (tworzenie scen / kladzenie klockow w alhambrze itp) a nastepnie punktowanie po pewnym czasie (ocena filmu przez krytykow itp). Idac w szalonych rozmyslaniach dalej wyglada jakbys chciala znalezc mapowanie pewnych elementow mechaniki / sposobow punktacji na wystepujace w życiu ... ale do tego niezbyt mi pasuje odniesienie "co otarło się o historię gry planszowej" (o ile oczywiscie nie starasz sie pokazac jak to mapowanie zmienialo sie w czasie).
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 12 times
Ależ my wszyscy jesteśmy absolutnie wyrozumiali. Mogliśmy popaść przecież w tak dużą tolerancję, że zupełnie byśmy zobojętnieli...jima pisze:Kurcze, a ja myślałam, że spotkam się tu z większą tolerancją...
Niezdefiniowane dane wejścia generują na wyjściu biały szum jakie pytania, taka odpowiedź (i nie będę cytował, że "buahahaha", bo to niegrzeczne by było).jima pisze:Ale jeśli wolicie - możecie to interpretować właśnie w taki sposób - dorwała się taka do tematu o którym nie ma pojęcia i myśli, że jak rzuci jakieś ambitne hasła to zrobi z tego Bóg wie co ...a! i jeszcze publikowac będzie chciała...b u h a h a h a h a
A co do historii gier -- przeczytać poniższe tytuły: http://www.gry-planszowe.pl/article.php ... iofil.html
Przewodnik i Podróże po krainie gier zostały skompilowane w "Gry świata" Pijanowskich (PWN) -- vide: http://ksiegarnia.pwn.pl/6266_pozycja.html książka z błędami i wtorna, ale otarła się całkiem porządnie o historię gry planszowej.
Potem sięgnąć po Leksykon gier planszowych -- bardzo często do dostania na Allegro za grosze niemal.
Potem pograć w różne rzeczy i popytać o historie gier, w które się grało.
A potem zadawać konkretne pytania. Pozdrawiamy!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
WITAM PONOWNIE
Witam po przerwie,
tym razem juz bardziej konkretnie ( choć ostatnio naprawdę starałam się treściwie ująć myśli ) Na początek pytanie:
Jeśli chodzi zaś o pracę - w tej chwili poszukuję wszelkich informacji na temat malarzy , rysowników i grafików, którzy uczestniczyli w kreowaniu plansz. Kolejne informacje, do których docieram to motyw użycia gry planszowej w reklamie. Czy znają koledzy jakies źródła prócz PTBG, starodruków w bibliotekach uniwersyteckich, i dotychczas wymienionych linków i tytułów?
POZDRAWIAM
tym razem juz bardziej konkretnie ( choć ostatnio naprawdę starałam się treściwie ująć myśli ) Na początek pytanie:
Możesz napisać, w czym tkwią te błędy? Chciałabym wiedzieć, na co powinnam wziąć poprawkę.stalker pisze:Przewodnik i Podróże po krainie gier zostały skompilowane w "Gry świata" Pijanowskich (PWN) -- vide: http://ksiegarnia.pwn.pl/6266_pozycja.html książka z błędami i wtorna, ale otarła się całkiem porządnie o historię gry planszowej.
Jeśli chodzi zaś o pracę - w tej chwili poszukuję wszelkich informacji na temat malarzy , rysowników i grafików, którzy uczestniczyli w kreowaniu plansz. Kolejne informacje, do których docieram to motyw użycia gry planszowej w reklamie. Czy znają koledzy jakies źródła prócz PTBG, starodruków w bibliotekach uniwersyteckich, i dotychczas wymienionych linków i tytułów?
POZDRAWIAM
małe to, drobne, a pełne pomysłów
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 12 times
Z punktu widzenia laika błędy te są mało istotne.
Jeśli chodzi o prace -- prawdziwych grafików znających się na planszach chyba w Polsce nie uświadczymy
A w ile gier koleżanka zagrała? Ile piktogramów przeanalizowała? Plansza to też przekaz informacji, więc badania z zakresu komunikacji wizualnej są jak najbardziej na miejscu.
Plansza w reklamie wydaje mi się jakimś zupełnym ślepym zaułkiem rewolucji.
Jeśli chodzi o prace -- prawdziwych grafików znających się na planszach chyba w Polsce nie uświadczymy
A w ile gier koleżanka zagrała? Ile piktogramów przeanalizowała? Plansza to też przekaz informacji, więc badania z zakresu komunikacji wizualnej są jak najbardziej na miejscu.
Plansza w reklamie wydaje mi się jakimś zupełnym ślepym zaułkiem rewolucji.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Jeśli chodzi o grafików mających swój wkład w tworzeniu plansz - bardziej chodziło mi ohistoryczne dane, a jeśli chodzi o współczesność - czy naprawde w Polsce nie znalazłby się grafik z prawdziwego zdarzenia?
W kwestii gier - nie grałam w wiele i to głównie sztampowe przykłady, piktogramom starałma się przy tej okazji przyglądać, i faktycznie- moznaby je poddać szerokiej analizie pod kątem komunikacji wizualnej, ja chciałam jednak zacząć od analizy strony graficznej w kontekście sztuki.
Jesłi natomiast chodzi o gry w reklamie - jest to istotnie niezbyt dobry chwyt reklamowy. Prawdą jest jednak, że znalazłoby się kilka firm, które wykorzystują planszę jako nośnik reklamowy swoich produktów a co węcej uważają to za rewelacyjny zabieg, broniąc dostępu do swoich pomysłów.
W kwestii gier - nie grałam w wiele i to głównie sztampowe przykłady, piktogramom starałma się przy tej okazji przyglądać, i faktycznie- moznaby je poddać szerokiej analizie pod kątem komunikacji wizualnej, ja chciałam jednak zacząć od analizy strony graficznej w kontekście sztuki.
Jesłi natomiast chodzi o gry w reklamie - jest to istotnie niezbyt dobry chwyt reklamowy. Prawdą jest jednak, że znalazłoby się kilka firm, które wykorzystują planszę jako nośnik reklamowy swoich produktów a co węcej uważają to za rewelacyjny zabieg, broniąc dostępu do swoich pomysłów.
małe to, drobne, a pełne pomysłów
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 12 times
Są np. w Leksykonie... widać, że nie przeczytany...jima pisze:Jeśli chodzi o grafików mających swój wkład w tworzeniu plansz - bardziej chodziło mi ohistoryczne dane,
2-3 sztuki... po zbadaniu rynku można by ich samemu spokojnie złapać...jima pisze:a jeśli chodzi o współczesność - czy naprawde w Polsce nie znalazłby się grafik z prawdziwego zdarzenia?
To ciężko o czymś dalej rozmawiać...jima pisze:W kwestii gier - nie grałam w wiele i to głównie sztampowe przykłady
Kompletnie nie rozumiem o co teraz chodzijima pisze:piktogramom starałma się przy tej okazji przyglądać, i faktycznie- moznaby je poddać szerokiej analizie pod kątem komunikacji wizualnej, ja chciałam jednak zacząć od analizy strony graficznej w kontekście sztuki.
Zniechęcam się. Nie będę podawał gotowych rozwiązań. Proszę zabrać się do pracy.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Hmm... nie wiem, ile razy jeszcze przyjdzie mi to powtórzyć, lecz prosząc o pomoc w pewnych kwestiach mam w zwyczaju wykorzystywać informacje raz już podane, tak więc 'LEKSYKON...' jak najbardziej przeczytany, a nazwiska grafików wynotowane. Staram się po ptostu opierać na dodatkowych informacjach, widzę jednak , że zamiast tego jestem gaszona...No nic...I to kolega się zniechęca?stalker pisze: Są np. w Leksykonie... widać, że nie przeczytany...
Chodziło mi o odbicie stylów w grafice i malarstwie na przestrzeni wieków w grafice planszowejpiktogramom starałm się przy tej okazji przyglądać, i faktycznie- moznaby je poddać szerokiej analizie pod kątem komunikacji wizualnej, ja chciałam jednak zacząć od analizy strony graficznej w kontekście sztuki.
Kurczę, kolega naprawdę myśli, że ja nic tylko siedzę przy klawiaturze i szanownych użytkowników forum za jedyną skarbnicę wiedzy uważam... Muszę jednak zaskoczyć i wyprowadzić z błędu, ponieważ nie piszę tu w celu otrzymania gotowca, a w nadziei uzyskania pomocy. To jak człek źle zostaje zrozumiany - od razu posadza się go o prowokowanie gotowych pomysłów u pozostałych?...Troszkę kolega przegina z aluzjami dotyczącymi błędnej analizy mojej tu bytności...Poniewaz jak już wspomniałam prosiłam jedynie o pomocne informacjestalker pisze:Zniechęcam się. Nie będę podawał gotowych rozwiązań. Proszę zabrać się do pracy.
małe to, drobne, a pełne pomysłów
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 12 times
Ok. Ale jeśli zatem informacje podane w tej literaturze nie wystarczają, to zostaje grzebanie po zbiorach BoardGameGeeka, czytanie stron Spiel des Jahres, zaglądanie do instrukcji...jima pisze:Hmm... nie wiem, ile razy jeszcze przyjdzie mi to powtórzyć, lecz prosząc o pomoc w pewnych kwestiach mam w zwyczaju wykorzystywać informacje raz już podane, tak więc 'LEKSYKON...' jak najbardziej przeczytany, a nazwiska grafików wynotowane. Staram się po ptostu opierać na dodatkowych informacjach
Ponieważ rozkwit grafiki planszowej to moim zdaniem czasy nowożytne trzeba po prostu zajrzeć do możliwie dużej liczby gier.jima pisze:Chodziło mi o odbicie stylów w grafice i malarstwie na przestrzeni wieków w grafice planszowej
To np. może pomóc: http://www.gamepile.com/3mpile.html
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- MichalStajszczak
- Posty: 9459
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1445 times
- Kontakt:
Możesz poczytać o pracach Mike Doyle'a, który dokonuje rearanżacji opraw graficznych gier planszowych.
Polecałbym też zapoznać się z grą planszową "Siena", w której rolę planszy pełni reprodukcja fresku z ratusza.
Jeżeli chodzi o gry planszowe poruszające tematykę sztuki to najciekawszym przykładem jest Modern Art Reinera Knizii.
Polecałbym też zapoznać się z grą planszową "Siena", w której rolę planszy pełni reprodukcja fresku z ratusza.
Jeżeli chodzi o gry planszowe poruszające tematykę sztuki to najciekawszym przykładem jest Modern Art Reinera Knizii.
Jima, gratuluję wyboru tematyki. Aby ją porządnie zrealizować, to przydałoby sie przejrzeć zasoby BoardGameGeek. Większość wydań gier ma mniej niż 20 lat, więc to współczesna sztuka UŻYTKOWA. Oczywiście inspiracja mogą być style historyczne zwłaszcza, jeśli gra dzieje się w przeszłości (średniowieczu, starożytności). Polecam przyjrzeć się grom: Thurn und Taxis, Hazienda, Eufrat i Tygrys, Amun-Re, Tikal i wielu innym, które mi teraz do głowy nie przychodzą.
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 12 times
http://www.gaudipanot.com/ -- gra ozdobiona mozaiką Gaudiego
i na drugim biegunie gry z serii Lord of the Rings ozdobione malowidłami Johna Howe.
i na drugim biegunie gry z serii Lord of the Rings ozdobione malowidłami Johna Howe.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Dzięki Łukasz za link, właśnie robiłem taką grę, w 90% się pokrywastalker pisze:http://www.gaudipanot.com/ -- gra ozdobiona mozaiką Gaudiego
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 12 times
Specjalizuję się w wynajdywaniu dziwnych rzeczy
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Oj, dopiero teraz zajrzałam:(
BoardGameGeek już parokrotnie odwiedzałam i całkowicie zgadzam się z pojęciem 'sztuki uzytkowej'.
Dziękuje też kolegom za wszelkie inne hasła i wskazówki.
Pozdrawiam serdecznie
I wiesz co jeszcze, im bardziej pogrążam się w temat, tym bardziej zaczyna mnie to fascynować, rewelacja! Zaczynam się tylko zastanawiać, czy magistra nie przełożyć. Chcę wszystko napisać i udokumentować tak, jak to zaplanowałam, niczego nie pomijając i choć praca pisemna jest u mnie tylko dodatkiem ( główna realizacja to mebel w 1:1 + dokumentacja fotograficzno-rysunkowa z pisemnym opracowaniem ) to tematy, które w niej będę poruszać nie mogą być potraktowane po łebkach.draco pisze:Jima, gratuluję wyboru tematyki. Aby ją porządnie zrealizować, to przydałoby sie przejrzeć zasoby BoardGameGeek. Większość wydań gier ma mniej niż 20 lat, więc to współczesna sztuka UŻYTKOWA. Oczywiście inspiracja mogą być style historyczne zwłaszcza, jeśli gra dzieje się w przeszłości (średniowieczu, starożytności). Polecam przyjrzeć się grom: Thurn und Taxis, Hazienda, Eufrat i Tygrys, Amun-Re, Tikal i wielu innym, które mi teraz do głowy nie przychodzą.
BoardGameGeek już parokrotnie odwiedzałam i całkowicie zgadzam się z pojęciem 'sztuki uzytkowej'.
Dziękuje też kolegom za wszelkie inne hasła i wskazówki.
Pozdrawiam serdecznie
małe to, drobne, a pełne pomysłów