Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: melee »

Ale nie da się podbić jej siły. I nagle się okazuje, że nie możesz się przebić przez bramę o sile 4. I co robisz, inny lodołamacz na ten sam typ? Są sposoby oczywiście, ale to już kombinowanie.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8771
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2685 times
Been thanked: 2362 times

Re: Netrunner

Post autor: Curiosity »

Przeczytałem cały ten topic i znalazłem pewną nieścisłość, chciałbym ten temat ostatecznie wyjaśnić:
Bea pisze:Czytam instrukcję nie mając kart, więc nie mogę przeanalizować wszystkich przykładów i nie jestem pewna czy dobrze zrozumiałam ideę skoku na serwer. Jeśli runner zdecyduje się złamać zaporę lodową, która jest zrezowana to najpierw sprawdzamy czy ma jakieś programy łamiące LÓD. Jeśli ma odpowiedni program i jego siła jest odpowiednia to w ogóle wtedy nie rozpatrujemy negatywnych konsekwencji subroutines?
A jak runner nie ma odpowiedniego programu to musi się poddać procedurom z subroutine (w wybranej przez siebie kolejności?) i jeśli przy tym nie zginie, albo nie zostanie zawrócony to znaczy, że pokonał dany LÓD?
Bea pisze:Dla przykładu weźmy kartę Chum bo jeszcze nie jestem pewna:
http://www.cardgamedb.com/index.php/net ... /chum-core
Jeśli runner ma odpowiedni program o sile 4 lub dopłaci, to nie nic złego się nie dzieje? Po prostu przechodzi do następnej zapory LÓD i nie jest ona silniejsza o 2?
Jeśli zaś np zabraknie mu siły to wtedy ponosi konsekwencje Subroutine tej karty?
yosz pisze:Dokładnie.

Jeżeli masz odpowiedni program to łamiesz chum i jego podprogramy się nie odpalają więc kolejny lód nie będzie silniejszy o 2. Ale gracz może zdecydować, że nie chce łamać chum (bo np. Nie ma na to kredytów - w większości przypadków żeby złamać podprogramy trzeba wydać kredyty). Wówczas decyduje czy przechodzi do następnego lodu. Chum nie miał podprogramu kończącego skok więc runner może to bez problemu zrobić - tyle tylko ze kolejny lód będzie silniejszy o 2.
Chyba Bea i yosz się nie do końca zrozumieli (albo ja to źle interpretuję).

Wg. instrukcji, jeśli runner w czasie skoku natrafi na Lód, to jeśli jest on zrezowany, to najpierw runner musi wyrównać lub przewyższyć siłę tego Lodu, a jak już mu się to uda, to może łamać podprogramy (jeśli ma czym). Jeśli nie ma wystarczającej ilości środków czy kasy, to jeden lub więcej podprogramów się odpala, a runner może iść dalej (o ile np. podprogram nie przerwie skoku).

Z posta, który napisała Bea wynika dla mnie, że jeśli runner wyrównał siłę Lodu, to podprogramy się nie odpalają, a to nieprawda.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Bea »

Pierwszy cytat to moje pytanie, faktycznie nie do końca jeszcze wszystko rozumiałam wtedy, więc nie ma się co tym sugerować. To co ty piszesz jest poprawne.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

Curiosity pisze:Jeśli dobrze rozumiem, to tym programem można kasować nieograniczenie wiele podprogramów lodu typu "Brama Kodowa"? Bo przecież można używać wielokrotnie zdolności karty, płacąc jej koszt (a tu koszt zero).
Dla ścisłości - nie można yogiem kasować podprogramów - można natomiast je łamać.
Karta nie jest przegięta, tylko bardzo dobra. Przegięta jest dopiero w combie z zasysaczem danych ;)

Icebreakrer musi mieć siłę równą ice'owi, żeby wchodzić w interackcję z subrutynami ice'a. Jeśli program (icebreaker) ma siłę równą ice'owi, to nie jest to warunek wystarczający, żeby podprogramy się nie odpaliły. Trzeba jeszcze połamać subrutyny (czytaj: podprogramy).

I dla pewności - runner nie musi wyrównywać siły icebreakera/lodołamacza z siłą ice'a/lodu - jeśli nie chce go łamać, to olewa temat i odpalają się subrutyny/podprogramy niepołamanego ice'a/lodu.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Andy »

Uwaga! Właśnie się okazało, że lód może mieć siłę ujemną: http://www.boardgamegeek.com/thread/101 ... e-strength

W praktyce oznacza to, że np. Atman (z C@C) o sile 0 nie może łamać Rototurreta, jeśli runner ma w warsztacie Ice Carvera (bo wieżyczka ma wtedy siłę -1). Ha! :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8771
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2685 times
Been thanked: 2362 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Curiosity »

Kolejne 2 pytania:

1. Czy archiwum istnieje od samego poczatku gry (nawet gdy nie ma w nim kart, ani nie chroni go żaden lód)? Chodzi o to, że runner w pierwszej swojej akcji zagrał kartę, która traktuje skok na archiwum jak skok na HQ. I ja twierdziłem, że nie może tego zrobić (bo w archiwum nie było kart ani lodu), a on, że można. Kto ma rację?

2. Czy można podejść do lodu lodołamaczem, który jest innego rodzaju, wyrównać siłę i pozwolić się uruchomić podprogramom? Czy może już do samego wyrównania siły musi to być KONKRETNY Lod?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: melee »

1. Archiwum istnieje od początku.

2. Teoretycznie można łamać jednocześnie wieloma, ale rzadko będzie to miało sens. Konkretny lodołamacz musi mieć taką siłę jak lód, aby móc na nim operować. Ale można zrobić np. tak

Lód siła 3
LodołamaczA siła 1
Wyrm siła 0

Wyrmem podbijamy siłę do 3, następnie obniżamy siłę lodu do 1. I teraz używamy lodołamaczaA.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

Curiosity pisze:Kolejne 2 pytania:

1. Czy archiwum istnieje od samego poczatku gry (nawet gdy nie ma w nim kart, ani nie chroni go żaden lód)? Chodzi o to, że runner w pierwszej swojej akcji zagrał kartę, która traktuje skok na archiwum jak skok na HQ. I ja twierdziłem, że nie może tego zrobić (bo w archiwum nie było kart ani lodu), a on, że można. Kto ma rację?

2. Czy można podejść do lodu lodołamaczem, który jest innego rodzaju, wyrównać siłę i pozwolić się uruchomić podprogramom? Czy może już do samego wyrównania siły musi to być KONKRETNY Lod?
1. Instrukcja wyraźnie mówi, że na początku gry korporacja nie ma zdalnych serwerów, ale ma trzy centralne - HQ, R&D i Archiwum. Istnieją one od początku gry i nawet jeśli nie ma w archiwum kart ani nie bronią go ice'y, można robić tam runy.

2. Podejść do lodu można niezależnie od posiadania lodołamaczy, możesz dodać siłę łamaczowi barier w trakcie spotkania z bramą kodową i potem nic nie łamać, żeby odpaliły się podprogramy, ale jest to marnowanie pieniędzy na podnoszenie siły. Nie możesz korzystać jednak z podniesionej siły jednego lodołamacza by łamać lód innym. Zdolności lodołamaczy to zwykłe zdolności płatne i można je odpalać w trakcie skoku niezależnie od sensowności takiego działania czy rodzaju lodu. Z pytania wnioskuję (choć nie wiem czy słusznie), że nie wszystko z zasad jest jeszcze jasne dla ciebie. Po co chciałbyś zwiększać siłę (płacąc za to) lodołamaczowi, żeby nie złamać żadnych podprogramów?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8771
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2685 times
Been thanked: 2362 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Curiosity »

Nie chodzi mi o łamanie wieloma. Chodzi mi o sytuację, kiedy masz serwer broniony przez jeden zrezowany Lód z mało agresywnym podprogramem, a na stole masz lodołamacz, który ma taką siłę jak ten Lód (ale lodołamacz jest innego rodzaju niż Lód). Chodzi mi o specjalne władowanie się na podprogram, którego nie mam szans obejść, żeby dobrać się do serwera. Grając lodołamaczem innego rodzaju niż Lód.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Sztefan »

Możesz tak zrobić, możesz nawet nie mieć w ogóle lodołamaczy.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5611
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 801 times
Been thanked: 1246 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: mat_eyo »

Jeśli masz serwer z lodem, który nie ma podprogramu "end of run" to możesz na taki serwer skakać nawet bez żadnego lodołamacza. Wtedy odpalają się podprogramy (powiedzmy trace i tag albo trash programu) i idziesz dalej.To, że gdzieś stoi lód wcale nie znaczy, że musi zakończyć Twój skok.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8771
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2685 times
Been thanked: 2362 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Curiosity »

mat_eyo pisze:Jeśli masz serwer z lodem, który nie ma podprogramu "end of run" to możesz na taki serwer skakać nawet bez żadnego lodołamacza. Wtedy odpalają się podprogramy (powiedzmy trace i tag albo trash programu) i idziesz dalej.To, że gdzieś stoi lód wcale nie znaczy, że musi zakończyć Twój skok.
Chyba nie do końca, bo Lód, którego siły nie wyrównasz nie przepuści Cię dalej.

Panowie, dzięki za odpowiedzi, rozjaśniło się. :)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Sztefan »

Curiosity pisze:
Chyba nie do końca, bo Lód, którego siły nie wyrównasz nie przepuści Cię dalej.
Jeśli nie ma "zakończ skok", ani nie zada za dużo obrażeń, to jak najbardziej przepuści. Siłę musisz wyrównywać tylko, jeśli chcesz złamać podprogramy.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: melee »

To chyba powszechne nieporozumienie na początku. Potrzebujesz lodołamacza tylko to aby łamać subrutyny. Nie chcesz łamać, nie potrzebujesz lodołamacza. Czasami subrutyna na corpowi kasę, czasami odpali jakiś trace, czasami zniszczy program. Jeśli nie łamiesz, dzieje się DOKŁADNIE to co jest napisane. Lód nie przepuszcza, tylko jeśli ma subrutynę END THE RUN, której nie złamiesz. A do łamania niektórych subrutyn lodów nie potrzeba lodołamaczy, jeśli tak jest napisane na lodzie. Np. wystarczy je łamać click'ami.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5611
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 801 times
Been thanked: 1246 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: mat_eyo »

Curiosity pisze:Chyba nie do końca, bo Lód, którego siły nie wyrównasz nie przepuści Cię dalej.
Ok, pokaż mi gdzie to wyczytałeś :P oczywiście, że przepuści. Aż ciśnie się na usta "nie ucz ojca dzieci robić" :D
Lód, który nie ma podprogramu "zakończ skok" ZAWSZE przechodzi się dalej. Chyba, że zostaje się wypłaszczonym, np przy Janusie.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8771
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2685 times
Been thanked: 2362 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Curiosity »

No proszę, grałem źle :(
Do tej pory grałem tak, że jeśli nie wyrównasz siły Lodu to podprogramy się odpalają, a Runner kończy skok.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5611
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 801 times
Been thanked: 1246 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: mat_eyo »

lol to małe mission impossible dla runnera
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8771
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2685 times
Been thanked: 2362 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Curiosity »

mat_eyo pisze:lol to małe mission impossible dla runnera
To by tłumaczyło, czemu tak wygrywałem grając Korpo :D
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

Czyli wnioskowałem dobrze :P Ciekawi mnie skąd takie interpretacje zasad się biorą, w instrukcji nawet nic podobnego nie jest napisane - czy to kwestia skomplikowania zasad, źle napisanej instrukcji, przyzwyczajeń z innych gier, a może właśnie braku przyzwyczajeń?
Dobrze że na forach wszystko się rozjaśnia.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5611
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 801 times
Been thanked: 1246 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: mat_eyo »

Jak powiesz szwagrowi to się ucieszy :D

Co do interpretacji nie zdziwiło Was, że są lody które mają sub "end the run"? Skoro i tak wszystkie kończą skok?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8771
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2685 times
Been thanked: 2362 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Curiosity »

Nie zdziwiło, traktowaliśmy to jako wyższy poziom trudności (czytaj: zapłać za wyrównanie plus za podprogram). Taaa, znając szwagra to każe postawić flaszkę za straty moralne ;)

A przy okazji, to to forum jest dla mnie bardzo cenną i niemal natychmiastową deską ratunku na palące pytania. Jeszcze raz wszystkim - wielkie dzięki!
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
autoexec
Posty: 71
Rejestracja: 06 mar 2013, 15:20

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: autoexec »

Curiosity pisze:
...A przy okazji, to to forum jest dla mnie bardzo cenną i niemal natychmiastową deską ratunku na palące pytania. Jeszcze raz wszystkim - wielkie dzięki!
+1 :)

i związku z tym kolejne pytanie (btw, też grałem do tej pory w ten sposób że lód nie przepuszczał runnera jeśli nie miał lodołamacza z siłą równą siły loda)

dlaczego na karcie http://netrunnercards.info/card/01074/en.html mamy polecenie 'Derez Cell Portal'. przecież żeby lód w ogóle działał to musi już być zrezowany wcześniej?
autoexec
Posty: 71
Rejestracja: 06 mar 2013, 15:20

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: autoexec »

i jeszcze jedno, czy można odłączyć się od skoku po odpaleniu podprogramów lodu churn http://netrunnercards.info/card/01075/en.html przed następnym lodem bez konsekwencji? myślałem że nie ale :
Does the Runner take damage if he jacks out after encountering a Chum and not breaking its subroutine?
No. The Runner has not encountered another piece of ice, and so the subroutine on Chum has no effect. (Latest FAQ, 2013-02-27)

sugeruje że można.... chyba że źle to rozumiem
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5611
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 801 times
Been thanked: 1246 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: mat_eyo »

Derez to odrezuj. Czyli po spotkaniu z Cell Portalem trzeba go "wyłączyć".

Po spotkaniu z lodem następuje podejście do kolejnego lodu. Runner może się wtedy odłączyć. Jeśli tego nie zrobi to corp może ten lód zrezować. Wtedy runner przystępuje do spotkania z lodem. Czyli tak, po spotkaniu z Chumem można odłączyć się i nie spotykać kolejnego lodu.
autoexec
Posty: 71
Rejestracja: 06 mar 2013, 15:20

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: autoexec »

o sheeet, wszystkie wątpliwości na korzyść runnera,
jak tu wygrać korpo :?:
ODPOWIEDZ