Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Dabi pisze:Opowieści o tym jaki to Borgo nie jest mocniejszy a jedynie "najprostszy w obsłudze" nieco przedstawianie kałasznikowa jako jedynie "najprostsze wyjście" wcale nie mocniejsze od wyboru noża na strzelaninę. Wraz z nauką gry problem się nieco zmniejsza ale to nie znaczy, że znika. Najlepiej dlatego grać mecz - rewanż z zamianą frakcji.

Każdy ma prawo do własnego zdania ale czasami warto mieć to na uwadze i wyrobić sobie własne zdanie w kwestii balansu a nie powtarzać zasłyszane opinie. Gra jest dobra ale balans jest jedną z nielicznych wad a nie kolejną zaletą.
Tak naprawde sporo zalezy od dociagu, a balans jest moim zdaniem niezly. Wcale nie widze, zeby Borgo jakos strasznie odstawalo od reszty.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 313 times
Been thanked: 344 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

Dyskusje o balansie nigdy nie dobiegną końca, bo żadna ze stron nie potrafi ostatecznie udowodnić swoich racji.
Losowość w Hexie sprawia, że można jej użyć jako argumentu w obie strony.

Dla mnie losowość jest największym atutem tej gry. Oczekiwanie na właściwy żeton, radość z dobrego dociągu albo rozczarowanie pechowym to sól rozgrywki. Kto tego nie akceptuje, ten irytuje się przy rozgrywce albo gada o złym balansie lub braku kontroli nad grą.
scathlock
Posty: 32
Rejestracja: 17 wrz 2013, 18:05

Re: Neuroshima Hex

Post autor: scathlock »

Czy ktoś wie o co chodzi z tymi kartami taktyki do Hexa, zapowiadanymi przez Portal ?
Awatar użytkownika
beerbear87
Posty: 96
Rejestracja: 11 mar 2014, 17:34
Lokalizacja: Gliwice

Re: Neuroshima Hex

Post autor: beerbear87 »

scathlock, trzewik mówi o tym w nowym wideo https://www.youtube.com/watch?v=LCAwXGQ ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: lesar »

To będą karty, które będzie można zagrać w trakcie rozgrywki np. uleczenie jednostki lub zachowanie dodatkowego żetonu

Wysłane z mojego SM-P900 przy użyciu Tapatalka
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Borek224
Posty: 348
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:35
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Borek224 »

Ayaram pisze: -Trzeba w ogóle będzie się rozejrzec za wersją 2,5. Te nowe żetoniki jakoś IMO tracą troszkę na klimacie ; )
Dzisiaj Portal ogłosił że wysprzedała się ostatnia patria army packów Dżungli i NY do 2.5 i już nie bedzie dodruków - więc sens pakowania się w 2.5 maleje.
TTR_1983
Posty: 3937
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: TTR_1983 »

W ogóle nie ma sensu się pchać. Kwestią czasu jest, kiedy nowe dodatki będą wychodzić tylko w wersji 3.0.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3362
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 113 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: maciejo »

Pixa pisze:
Tak naprawde sporo zalezy od dociagu, a balans jest moim zdaniem niezly. Wcale nie widze, zeby Borgo jakos strasznie odstawalo od reszty.
+1
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Peter128 »

Karty taktyczne, mini-dodatek do Hexa już w sprzedaży, taniutko 5zł. Testował ktoś? Powie ktoś coś więcej? Link: http://portalgames.pl/sklep/index.php?r ... uct_id=168
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Sztefan »

Gubię się już w tych dodatkach :oops:
Peter128 pisze:Karty taktyczne, mini-dodatek do Hexa już w sprzedaży, taniutko 5zł. Testował ktoś? Powie ktoś coś więcej? Link: http://portalgames.pl/sklep/index.php?r ... uct_id=168
Czy to są karty, które kiedyś były w Duelu, czy jakieś całkiem nowe?

http://www.boardgamegeek.com/boardgamee ... x-assassin

Ten koleżka jest dostępny tylko przez Dice Tower? Jeśli tak, to czy są plany, by się pojawił w innej formie (np. w sklepiku Portala)?
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

Nie, karty Duel Chain Reaction sa tylko do gry na planszy Duela. To sa zupelnie nowe karty, ktore nigdy wczesniej nie byly w zaden sposob publikowane.

Tak, Assassin na chwile obecna jest eksluzywny dla Dice Tower i o ile sie nie myle to nie bylo oficjalnego potwierdzenia, ze zostanie wydany w Polsce, a jedynie ze "zapytaja o pozwolenie ze strony Dice Tower".
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: 8janek8 »

Czy kart taktycznych można również używać przy grze 3-4 os. i jak się one sprawdzają w takim układzie? Rozumiem, że w takim przypadku należy posiadać 2 komplety takich kart?
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

Hm, nie wiem czy bylo to testowane i czy to bedzie fajne, ale dzialac to raczej bedzie i na 3-4 graczy... Tak, bedziesz musial chyba posiadac dwa komplety
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1548
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 190 times
Been thanked: 578 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Ayaram »

Ogólnie te karty to fajna sprawa jak wprowadzamy kogoś do gry. Dajemy mu karty by dac mu trochę przewagi w pierwszych meczach, po czasie ogarnie o co chodzi i już można grać normalnie ; ) A tak to raczej nie... Gdyby było 20 różnych z czego wybieramy 3 w zależności od swojej taktyki to może by przyniosło coś dobrego (no ale tylko może ; ) ) tak to neutralnie.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1362
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 26 times
Been thanked: 299 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Dzisiaj dotarł do nas dodatek VEGAS, tak się prezentuje:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 685&type=1
vlysses
Posty: 47
Rejestracja: 20 lis 2013, 13:18
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: vlysses »

Ja właśnie stałem się posiadaczem Missisipi w edycji 2.5 i... znowu inne żetony :evil:. Wszystkie armie, które mam (a mam wszystkie) poza Smatrem i Vegas z Duela są cienkie i mają małe znaczniki (ran, jadu etc.), natomiast nowe Missisipi ma żetony grube, a znaczniki są większe :roll:.
No zdecydujcie się w końcu. Czy w 3.0 też jest taki chaos? Bo jeśli nie to trudno, kolekcja 2.5 przestanie się powiększać (i tak kiedyś musi nadejść ten moment).
TTR_1983
Posty: 3937
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: TTR_1983 »

w 3.0 jest all ok:)
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1362
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 26 times
Been thanked: 299 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Na naszej stronie udostępniliśmy instrukcję i wideoinstrukcję do Vegas 3.0. Zapraszamy do pobierania/oglądania!

http://portalgames.pl/pl/vegas-3-0/
Awatar użytkownika
Pojarzewski
Posty: 2
Rejestracja: 21 sie 2014, 22:23

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pojarzewski »

Przeszukalem BGG i nigdzie sie nie natknalem. Czy produkuja juz armie fanowskir w layoucie V3.0 ?

Btw znalazlem swietny pomysl na luzno obracajace sie znaczniki obrazen, wystarczy zakrecic 2 razy wokol dolnego plastikowego bolca taka mikro gumke do wlosow, zwiazac i obciac wystajace konce.
Licznik kreci sie wyraznie z lekkim oporem i po problemie. ;-)

Ps. Chwale sie brand new pudelkami do 3.0 ;-)

Obrazek


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1548
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 190 times
Been thanked: 578 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Ayaram »

Od. W międzyczasie pograłem wszystkimi armiami (z wyjątkiem Mefisto), mieliście rację ;) trudno się oprzeć przed pudełeczkiem za 25 zł :wink: I zgodnie z przewidywaniami Borgo robił coraz mniejsze wrażenie. Nowe armię dostawały myki, dzięki którym szybkość mutków przestała robić wrażenie. Ale dalej bym sie zastanawiał czy na tle samej podstawki nie jest op ;) Aktualnie bym obstawiał:
Najsłabsza armia: posterunek - może nie tyle słaby, co bardziej zależny od szczęścia. Przy braku jednostek w pierwszych turach, gdy przeciwnik zacznie nimi zasypywać ograniczając naszą mobilność, to trochę przytrudno wrócić do gry, niestety :|
Najsilniejsza armia: stalowa policja - tona sieci, +połączenie mobilności z tym odbiciem sprawia, że strasznie trudno planować cokolwiek przeciwko niemu :wink:

PS: planowany jest dodruk Sharrash w wersji 2,5 czy koniec jak powoli z resztą armii z 2,5? a może zna ktoś miejscówkę gdzie dalej jest do kupienia?
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Mysle, ze nie bedzie dodruku w wersji 2.5. Nowe armie natomiast przez jakis czas beda wychodzily w 2.5 i 3.0
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Kapelatejesy
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2014, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kapelatejesy »

Sprawdź w Venco.pl, co prawda nie mają 2.5 na stronie, ale kiedy byłem w sklepie niedawno (koło tygodnia) to jeszcze mieli. Polecam Ci wysłać maila z pytaniem.
Awatar użytkownika
Grisznak
Posty: 88
Rejestracja: 09 wrz 2014, 13:02

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Grisznak »

A moją ulubioną armią od lat pozostaje Neodżungla. Niby mam wszystkie oficjalne, ale chyba żadną nie gra mi się tak przyjemnie. Jedynie przy rozgrywce czteroosobowej jest ciężko, bo wtedy jest mało miejsca i czasu, co by się ten las mógł należycie rozrosnąć.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Michał M »

Czy wersje 2.5 i 3.0 są ze sobą w pełni kompatybilne, czy poza szatą graficzną armie różnią się jeszcze czymś, przez co trudno je ze sobą mieszać?
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1548
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 190 times
Been thanked: 578 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Ayaram »

Tak, są. Tylko mają inne oznaczenia, więc na początku mogą się trochę mylić :wink:
ODPOWIEDZ