Osadnicy - karcianka
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- AvantaR
- Posty: 1071
- Rejestracja: 11 sty 2006, 14:27
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
No wiec tak, w starterze jest 120 kart. Co do expansion packa - na BGG pisze:
"The Settlers of Catan Card Game Expansions is a collection of 5 "Theme Sets" that were released for the German-language version of the Catan Card Game. Combined, the 5 theme sets add 165 new cards to the game. Also included are 15 blank cards of various types so that you can create your own additions to the game. Following is some information about each theme set:"
A, ze jest to expansion pack zlozony z 6sciu dodatkow, wiec wychodziloby, ze kart jest 205 - co podaja na Hobbicie. Po za tym przedstawiciel Hobbita mowil mi, ze ma pod reka pudelko i niby jest 205 kart (jesli dobrze pamietam). Aczkolwiek spotkalem sie juz z niejednym bledem na Hobbicie, wiec do wszystkiego teraz podchodze z lekka rezerwa (w podstawce tez mialo byc ponad 200 kart wedlug Hobbita, jakiez bylo moje zaskoczenie jak okazalo sie, ze jest prawie o polowe mnie ).
Pozdrawiam
"The Settlers of Catan Card Game Expansions is a collection of 5 "Theme Sets" that were released for the German-language version of the Catan Card Game. Combined, the 5 theme sets add 165 new cards to the game. Also included are 15 blank cards of various types so that you can create your own additions to the game. Following is some information about each theme set:"
A, ze jest to expansion pack zlozony z 6sciu dodatkow, wiec wychodziloby, ze kart jest 205 - co podaja na Hobbicie. Po za tym przedstawiciel Hobbita mowil mi, ze ma pod reka pudelko i niby jest 205 kart (jesli dobrze pamietam). Aczkolwiek spotkalem sie juz z niejednym bledem na Hobbicie, wiec do wszystkiego teraz podchodze z lekka rezerwa (w podstawce tez mialo byc ponad 200 kart wedlug Hobbita, jakiez bylo moje zaskoczenie jak okazalo sie, ze jest prawie o polowe mnie ).
Pozdrawiam
Gór mi mało i trzeba mi więcej
http://www.funagain.com/control/product ... _id=015910
w opisie jest 120 kart
http://www.funagain.com/control/product ... _id=015911
w opisie jest 205
w opisie jest 120 kart
http://www.funagain.com/control/product ... _id=015911
w opisie jest 205
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
w Expansion Set sa nastepujace dodatki:
- Knights & Merchants - 30 kart
- Science & Progress - 30 kart
- Wizards & Dragons - 45 kart
- Barbarians & Traders - 40 kart
- Politics & Intrigue - 30 kart
- Trade & Change - 30 kart
-------------------------
Razem: 205 kart
- Knights & Merchants - 30 kart
- Science & Progress - 30 kart
- Wizards & Dragons - 45 kart
- Barbarians & Traders - 40 kart
- Politics & Intrigue - 30 kart
- Trade & Change - 30 kart
-------------------------
Razem: 205 kart
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
też gram tak, że budynki typu młyn czy tartak podnoszą produkcję tylko z rzutu kością.
_________
Moje gry
Moje gry
I jeszcze parę pytań, bo mam morlne wątpliwości:
1. Gracz A zagrywa kartę Merchant lub Caravana. Czyli daje coś graczowi B w zamian coś sobie bierze. Czy gracz A może wcisnąć graczowi B surowiec, którego gracz B ze względu na zapełnienie regionu nie może przyjąć?
2. Gracz zagrał kartę Arsonist lub dowolną. Wsadza ją pod środkowy stos. Kończy kolejkę. Wydaje dwa surowce i wyciąga tą kartę ze spodu stosu. Oczywiście kończy kolejkę. Czy to legalne posunięcie?
3. Podobna sytuacja. Gracz zużywa 2 karty. Wydaje dwa surowce. Przegląda stos - wyciąga taką która mu pasuje. Zauważa, że na górze stosu lezy karta, która też mu się przyda. Odkłada stos, a następnie bierze kartę z góry tego samego stosu. Czy to legalne? Czy po przejrzeniu stosu karty się tasuje?
4. Czy w jednym mieście mogą stać takie same budynki. Np. dwie biblioteki?
5. Czy po zadziałaniu Arsonisty lub Czarnego Rycerza, gracz cofa kartę na rękę i przy przekroczonym handlimicie sam wybiera którą odrzuca, czy raczej, jeśli nie ma miejsca na ręce, to musi odrzucić kartę właśnie wycofywaną ze stołu?
1. Gracz A zagrywa kartę Merchant lub Caravana. Czyli daje coś graczowi B w zamian coś sobie bierze. Czy gracz A może wcisnąć graczowi B surowiec, którego gracz B ze względu na zapełnienie regionu nie może przyjąć?
2. Gracz zagrał kartę Arsonist lub dowolną. Wsadza ją pod środkowy stos. Kończy kolejkę. Wydaje dwa surowce i wyciąga tą kartę ze spodu stosu. Oczywiście kończy kolejkę. Czy to legalne posunięcie?
3. Podobna sytuacja. Gracz zużywa 2 karty. Wydaje dwa surowce. Przegląda stos - wyciąga taką która mu pasuje. Zauważa, że na górze stosu lezy karta, która też mu się przyda. Odkłada stos, a następnie bierze kartę z góry tego samego stosu. Czy to legalne? Czy po przejrzeniu stosu karty się tasuje?
4. Czy w jednym mieście mogą stać takie same budynki. Np. dwie biblioteki?
5. Czy po zadziałaniu Arsonisty lub Czarnego Rycerza, gracz cofa kartę na rękę i przy przekroczonym handlimicie sam wybiera którą odrzuca, czy raczej, jeśli nie ma miejsca na ręce, to musi odrzucić kartę właśnie wycofywaną ze stołu?
Sprzedam: Arkham Horror - edycja PL - Cena: 130 pln
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
cześć,
na Twoje pytania odpowiedziałbym tak:
1) Caravan nie służy do handlu z drugim graczem - tylko z "Bankiem". Wyraźnie wynika to z typu karty (Caravan to typ action - neutral, merchant to action - attack) oraz z opisu karty w Almanachu- bardzo zresztą udanym pomyśle na wyjaśnianie zasad specjalnych z kart). z kolei na karcie merchanta stoi, że ma to być wymiana. Poza tym sumie nieelegancko jest oddawać komuś surowiec, którego druga osoba nie ma jak przyjąć. Nie jest to rzeczywiście doprecyzowane, ale gram tak, że ja daję jeden za twoje dwa.
2) Karty akcji (żółte, np. Arsonist, Scout, Alechemist, etc.) po zagraniu są usuwane z gry - na stos kart odrzuconych i nie mogą już do niej wrócić. Nie wsadza się ich pod stosy. Inną kartę, którą odkładasz np. przez nadmiar kart lub wymianę możesz potem wziąć za 2 surowce (np. dostajesz na początku kolosa, którego chcesz zbudować na końcu gry, ale we wstępnej fazie nie jest dobrą inwestycją - nic nie daje,kosztuje sporo i jeszcze jest "łatwopalny"-gratka dla arsonista )
3) Nie tasuje się kart ze stosu, ale nie wolno Ci wziąć dwóch kart za jednym zamachem jeśli wymieniasz karty - wtedy bierzesz jedną. Jeśli natomiast dobierasz więcej - bo np. zagrałeś kartę akcji i zbudowałeś coś, to możesz najpierw zapłacić, przepatrzeć stos i wybrać jedną ze stosu, a potem dobrać drugą - z tego samego lub innego stosu.
Ogólnie w trakcie gry tasuje się tylko karty regionu (po zagraniu scouta) i karty wydarzeń po wyciągnięciu Year End.
4) Nie ma zakazu budowy tych samych budynków w jednym mieście. Uważam, że trzeba dopuścić taką możliwość.
5) Limit kart na ręce sprawdza się na koniec rundy danego gracza. A więc jeśli gracz A zagra black knighta na gracza B i ten bierze rycerza do ręki, to:
a) gracz A kończy rundę
b) gracz B przeprowadza swoją (event, produkcja, budowa)
a więc gracz B ma możliwość ponownie wystawić tego samego rycerza, jeśli ma odpowiednie surowce,zbudować coś, zagrać kartę akcji i tym samym wykorzystać karty ponad limit na ręce.
c) Gracz B kończy rundę i dopiero teraz sprawdza limit kart - jeśli nie zagrał żadnej karty z ręki, to ma ich za dużo i musi odłożyć dowolną z nich.
takie postępowanie wydaje mi się logiczne, aczkolwiek w almanachu przy opisie Arsonista i Black Knighta pojawia się tekst o tym, że do karty zwróconej w ten sposób na rękę stosuje się zasadę limitu kart. Interpretuję to jednak jako przypomnienie, że gracz ma w danej chwili nadwyżkę i jeśli nie wykorzysta którejś z kart na ręce, będzie musiał coś odrzucić oraz nie będzie miał prawa wymiany jednej z kart. W instrukcji przy opisie limitu kart na ręce nie wspomina się o jakimkolwiek wyjątku od reguły: sprawdź ile masz kart na ręce na samym końcu swojej rundy.
mam nadzieję, że to Ci pomoże.
pzdr!
na Twoje pytania odpowiedziałbym tak:
1) Caravan nie służy do handlu z drugim graczem - tylko z "Bankiem". Wyraźnie wynika to z typu karty (Caravan to typ action - neutral, merchant to action - attack) oraz z opisu karty w Almanachu- bardzo zresztą udanym pomyśle na wyjaśnianie zasad specjalnych z kart). z kolei na karcie merchanta stoi, że ma to być wymiana. Poza tym sumie nieelegancko jest oddawać komuś surowiec, którego druga osoba nie ma jak przyjąć. Nie jest to rzeczywiście doprecyzowane, ale gram tak, że ja daję jeden za twoje dwa.
2) Karty akcji (żółte, np. Arsonist, Scout, Alechemist, etc.) po zagraniu są usuwane z gry - na stos kart odrzuconych i nie mogą już do niej wrócić. Nie wsadza się ich pod stosy. Inną kartę, którą odkładasz np. przez nadmiar kart lub wymianę możesz potem wziąć za 2 surowce (np. dostajesz na początku kolosa, którego chcesz zbudować na końcu gry, ale we wstępnej fazie nie jest dobrą inwestycją - nic nie daje,kosztuje sporo i jeszcze jest "łatwopalny"-gratka dla arsonista )
3) Nie tasuje się kart ze stosu, ale nie wolno Ci wziąć dwóch kart za jednym zamachem jeśli wymieniasz karty - wtedy bierzesz jedną. Jeśli natomiast dobierasz więcej - bo np. zagrałeś kartę akcji i zbudowałeś coś, to możesz najpierw zapłacić, przepatrzeć stos i wybrać jedną ze stosu, a potem dobrać drugą - z tego samego lub innego stosu.
Ogólnie w trakcie gry tasuje się tylko karty regionu (po zagraniu scouta) i karty wydarzeń po wyciągnięciu Year End.
4) Nie ma zakazu budowy tych samych budynków w jednym mieście. Uważam, że trzeba dopuścić taką możliwość.
5) Limit kart na ręce sprawdza się na koniec rundy danego gracza. A więc jeśli gracz A zagra black knighta na gracza B i ten bierze rycerza do ręki, to:
a) gracz A kończy rundę
b) gracz B przeprowadza swoją (event, produkcja, budowa)
a więc gracz B ma możliwość ponownie wystawić tego samego rycerza, jeśli ma odpowiednie surowce,zbudować coś, zagrać kartę akcji i tym samym wykorzystać karty ponad limit na ręce.
c) Gracz B kończy rundę i dopiero teraz sprawdza limit kart - jeśli nie zagrał żadnej karty z ręki, to ma ich za dużo i musi odłożyć dowolną z nich.
takie postępowanie wydaje mi się logiczne, aczkolwiek w almanachu przy opisie Arsonista i Black Knighta pojawia się tekst o tym, że do karty zwróconej w ten sposób na rękę stosuje się zasadę limitu kart. Interpretuję to jednak jako przypomnienie, że gracz ma w danej chwili nadwyżkę i jeśli nie wykorzysta którejś z kart na ręce, będzie musiał coś odrzucić oraz nie będzie miał prawa wymiany jednej z kart. W instrukcji przy opisie limitu kart na ręce nie wspomina się o jakimkolwiek wyjątku od reguły: sprawdź ile masz kart na ręce na samym końcu swojej rundy.
mam nadzieję, że to Ci pomoże.
pzdr!
_________
Moje gry
Moje gry
No to żem panie nie doczytał.
Dzięki bardzo za wyjasnienia.
To by tłumaczyło, dlaczego graliśmy dłużej o godzinę niż wynika to z napisów na pudełku. Choć przyznam, że z tym błędem gra jest mimo wszytsko dosyć emocjonująca - zachowam ją w pamięcie, jako wyjątkowo udanego, choć przypadkowego homerula.2) Karty akcji (żółte, np. Arsonist, Scout, Alechemist, etc.) po zagraniu są usuwane z gry - na stos kart odrzuconych i nie mogą już do niej wrócić.
Dobrze, że zapytałem, bo to dosyć istotne.1) Caravan nie służy do handlu z drugim graczem - tylko z "Bankiem".
Dzięki bardzo za wyjasnienia.
Sprzedam: Arkham Horror - edycja PL - Cena: 130 pln
Wydaje mi się, że jest inaczej. Co prawda dopiero dostałem CCG i jeszcze nie grałem, ale jestem na etapie wertowania instrukcji i znalazłem:BloodyBaron pisze:5) Limit kart na ręce sprawdza się na koniec rundy danego gracza. A więc jeśli gracz A zagra black knighta na gracza B i ten bierze rycerza do ręki, to:
a) gracz A kończy rundę
b) gracz B przeprowadza swoją (event, produkcja, budowa)
a więc gracz B ma możliwość ponownie wystawić tego samego rycerza, jeśli ma odpowiednie surowce,zbudować coś, zagrać kartę akcji i tym samym wykorzystać karty ponad limit na ręce.
c) Gracz B kończy rundę i dopiero teraz sprawdza limit kart - jeśli nie zagrał żadnej karty z ręki, to ma ich za dużo i musi odłożyć dowolną z nich.
" Sometimes an Action Card will result in you adding cards to your hand. If it is your turn, you don't have to discard these cards until you get to step 4 of your turn, when you check your hand limit and draw cards. But, if it is not your turn, you will have to discard down to your hand limit immediately"
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
czytania instrukcji nigdy za wiele
i ja znalazłem ten ustęp - rzeczywiście wynikałoby z niego, że nadwyżkę trzeba wywalić natychmiast po zebraniu kart wykraczających ponad limit.
dzięki!
i ja znalazłem ten ustęp - rzeczywiście wynikałoby z niego, że nadwyżkę trzeba wywalić natychmiast po zebraniu kart wykraczających ponad limit.
dzięki!
_________
Moje gry
Moje gry
U mnie tak. Najpier rozwój w szerokości potem na wysokość . Zreszta to zrozumiałe. Osad do wzięcia jest tylko 5, więc lepijej niech stosunek jest 5:4 niż, 6:3. Wyścig o osada to bardzo wazna rzecz - no chyba że przypadkiem wyjdzie jakieś miasto z surowców, co jest elemntem istotnym by wziąć token młyna.vojtala pisze:A czy u Was też początki gry są zawsze bardzo podobne?
droga-osada-droga-osada ( w międzyczasie jakiś tani rycerz, podwajacze zasobów lub abbey).. potem ewentualnie miasto i cała reszta.
Sprzedam: Arkham Horror - edycja PL - Cena: 130 pln
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 17 cze 2006, 10:31
- Lokalizacja: Łódź
ano jestczy u Was też początki gry są zawsze bardzo podobne?
droga-osada-droga-osada ( w międzyczasie jakiś tani rycerz, podwajacze zasobów lub abbey).. potem ewentualnie miasto i cała reszta.
wyścig 'kto zdobędzie więcej osad', jednocześnie z wyścigiem 'kto zdobędzie więcej budynków-duplikatorów produkcji'
bez tego chyba nie da się wygrać (zresztą jak wygrać bez zasobów- a te dwa elementy dają zasoby na resztę gry)
miasto raczej obowiązkowo, nie ewentualnie- ale potem, kiedy zostaną przejrzane wszystkie stosy i wybrane duplikatory, scouty (wybór terenów dla nowej osady- w połączeniu z budynkiem-duplikatorem to podstawa)
no i wtedy można stosować inne strategie, w
zależności od surowców jakie się ma, kart, pomysłu na grę
trochę to schematyczne niestety, tym niemniej grało się sympatycznie
dodatki pomagają(każdy dodatek ma kilka bardzo dobrych budynków i kart), chociaż wydłużają grę (większy limit punktów zwycięstwa)
W sumie kart jest 200, gdyż 5 z nich to blanki - puste karty na których gracz może stworzyć swoje własne. O ile zauważyłem, to z niektórych dodatków wypadają po dwie karty przy standardowej grze. Te karty są wprowadzone z myslą o grze turniejowej. Zasady te postaram sie przetłumaczyć i opublikowac zaraz po tym jak wypełnie zobowiazania wobec działu planszowego konkurencyjnego serwisu.Nataniel pisze:w Expansion Set sa nastepujace dodatki:
- Knights & Merchants - 30 kart
- Science & Progress - 30 kart
- Wizards & Dragons - 45 kart
- Barbarians & Traders - 40 kart
- Politics & Intrigue - 30 kart
- Trade & Change - 30 kart
-------------------------
Razem: 205 kart
Każdy dodatek urozmaica i zmienia rozgrywkę. Szczególnie ciekawe są Wizards and Dragons, oraz Barbarian and Traders.
Sprzedam: Arkham Horror - edycja PL - Cena: 130 pln
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Osadnicy - karcianka
dzis na forum Galakty został zapowiedziany wlasnie ten tytuł
tak jak Osadnicy dość szybko mi sie znudzili tak na wersje karciana nie wiem czemu czekam z wielkim zainteresowaniem....
tak jak Osadnicy dość szybko mi sie znudzili tak na wersje karciana nie wiem czemu czekam z wielkim zainteresowaniem....
Re: Osadnicy - karcianka
Mam i nie narzekam Jedyny mankamentem jest to ze potrzeba stół wigilijny aby pograć
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
-
- Posty: 1681
- Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 19 times
Re: Osadnicy - karcianka
zastanawiałem się nad tą grą bo oboje z narzeczoną uwielbiamy osadników planszowych, ale jakoś nie byłem przekonany. jeśli jednak zosatnie wydana polska edycja skuszę się napewno:)
- Fruczak Gołąbek
- Posty: 918
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 39 times
Re: Osadnicy - karcianka
Mam pytanie. Czy dodatek Catan Card Game - Barbarians & Traders Upgrade Kit http://www.rebel.pl/product.php/1,1295/ ... e-Kit.html to ten sam, który znajduje się w Catan Card Game Revised - Expansion Set http://www.rebel.pl/product.php/1,1295/ ... n-Set.html ?