Mech Wars
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- JAskier
- Posty: 728
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 15:31
- Lokalizacja: Toruń
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Mech Wars
Witam! Na dniach do druku idzie drugi tytuł, w którym maczałem palce (wspólnie z Wojciechem Wiśniewskim). Tym razem jest to gra strategiczno-logiczna pt. Mech Wars. Na oficjalnej stronie gry jest instrukcja, oraz pojawiają się opowiadania wprowadzajace w klimat. Adres strony: http://www.startzpoleposition.pl/MechWars/. Zachęcam do dyskusji. Jak się podobają zasady?
- Pole Position
- Posty: 42
- Rejestracja: 25 kwie 2007, 12:22
- Lokalizacja: Kraków
Dodatkowo, na 17 listopada planowana jest premiera gry, ktora odbędzie się na konwencie Falkon w Lublinie.
Zapraszamy na strony Wydawnictwa Pole Position
- Pole Position
- Posty: 42
- Rejestracja: 25 kwie 2007, 12:22
- Lokalizacja: Kraków
Ja tam proponuję kupić Co do porównań, to trudno wyczuć, chciałoby się rzec, że jest to gra wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju, ale przekonałem się już nie raz, że taki stan jest niemal nieosiągalny, bo zawsze jakieś tam elementy są podobne do czegoś innego
Ale gra ma bardzo ciekawą grafikę i wysoką jakość wydania, no ale już niedługo trzeba będzie polegać na mojej, subiektywnej bądź co bądź, opinii, bo z tego co wiem już niebawem pojawią się pierwsze recenzje.
Pozdrawiam
Wojtek
Ale gra ma bardzo ciekawą grafikę i wysoką jakość wydania, no ale już niedługo trzeba będzie polegać na mojej, subiektywnej bądź co bądź, opinii, bo z tego co wiem już niebawem pojawią się pierwsze recenzje.
Pozdrawiam
Wojtek
Zapraszamy na strony Wydawnictwa Pole Position
- pomimo
- Posty: 574
- Rejestracja: 21 cze 2007, 22:41
- Lokalizacja: Zielona Góra/ Nowa Sól
- Been thanked: 5 times
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
najbardziej interesujacy akapit:pomimo pisze:zapraszam do lektury pierwszej recenzji gry: http://spiellust.blogspot.com/2007/12/mech-wars.html
"Zresztą znając pomysłowość naszych graczy z gatunku strateg rasowy, nie trzeba się martwić o losy zasad Walki. Pewnie już niedługo pojawią się jakieś sympatyczne home rules do Mech Warsów, a Pole position, które nie zostawiło gry po wydaniu swojemu losowi, bo już umieściło na stronie www zestawienia bonusów i zasad specjalnych, a wkrótce pokusi się może też o poprawioną instrukcję, pewnie zadba o to, żeby zebrać je łatwo dostępne w jednym miejscu."
- Pole Position
- Posty: 42
- Rejestracja: 25 kwie 2007, 12:22
- Lokalizacja: Kraków
Ja osobiście znalazłem tak kilka bardziej interesujących akapitów czy fragmentów:
"Pudełko gry zaskakuje. Pozytywnie. Szczególnie tych, którzy w rękach trzymali wcześniej pudełko Konkurencji. To znak, że wydawnictwo wzięło sobie do serca uwagi klientów i wyciągnęło wnioski."
albo ten:
"... Karty wydrukowane na gładkim papierze karcianym technicznie prezentują się wspaniale...
... Co do ilustracji kart i całej gry w ogóle - bo tu pojawiały się głosy różne, jeszcze zanim gra się pojawiła na rynku: grafika jest po prostu specyficzna. Niektórym moim znajomym nie podoba się zupełnie. Inni się nią zachwycają. Będę więc mówił za siebie: moim zdaniem najważniejsze, że grafika jest konsekwentna i czytelnie ilustruje ideę gry..."
No i może jeszcze ten:
"To właśnie te premie punktowe, o które przez cały czas rozgrywki walczą gracze tworzy właściwy szkielet gry, a wraz z mechaniką przemarszu mechów na planszy czynią z niej tytuł wybitny."
Jak widać każdy zwraca uwagę na coś innego, pewnie kwestia charakteru.
"Pudełko gry zaskakuje. Pozytywnie. Szczególnie tych, którzy w rękach trzymali wcześniej pudełko Konkurencji. To znak, że wydawnictwo wzięło sobie do serca uwagi klientów i wyciągnęło wnioski."
albo ten:
"... Karty wydrukowane na gładkim papierze karcianym technicznie prezentują się wspaniale...
... Co do ilustracji kart i całej gry w ogóle - bo tu pojawiały się głosy różne, jeszcze zanim gra się pojawiła na rynku: grafika jest po prostu specyficzna. Niektórym moim znajomym nie podoba się zupełnie. Inni się nią zachwycają. Będę więc mówił za siebie: moim zdaniem najważniejsze, że grafika jest konsekwentna i czytelnie ilustruje ideę gry..."
No i może jeszcze ten:
"To właśnie te premie punktowe, o które przez cały czas rozgrywki walczą gracze tworzy właściwy szkielet gry, a wraz z mechaniką przemarszu mechów na planszy czynią z niej tytuł wybitny."
Jak widać każdy zwraca uwagę na coś innego, pewnie kwestia charakteru.
Zapraszamy na strony Wydawnictwa Pole Position
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Tytul wybitny i koncowa ocena 3/5?Pole Position pisze: "To właśnie te premie punktowe, o które przez cały czas rozgrywki walczą gracze tworzy właściwy szkielet gry, a wraz z mechaniką przemarszu mechów na planszy czynią z niej tytuł wybitny."
Nie to, zebym specjalnie sie ekscytowal, ale jakies to niekonsekwentne. Od razu sie przyznam, ze recenzji calej nie czytalem - poczatkowe akapity mnie znuzyly...
Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
- pomimo
- Posty: 574
- Rejestracja: 21 cze 2007, 22:41
- Lokalizacja: Zielona Góra/ Nowa Sól
- Been thanked: 5 times
O pewnym wpływie losowości można mówić tylko w zasadniczej części gry Przemarszu - ale jest to taka "typowa losowość" jak w każdej innej grze planszowej w której pojawia się talia kart - losowo otrzymujesz kilka kart specjalnych na początku gry i losowo odkrywasz mechy z tali mechów. Ale w dalszej części gry wędrują one przez planszę, więc w zależności od ilości graczy i prędkości danych maszyn, może tych kart mechów być na planszy przemarszu mniej lub więcej. Na niektórych polach może stać po kilka mechów. W sumie gracz zawsze ma wystarczający wybór, które mechy chce uprowadzić z tej planszy.
Oceniłem losowość gry na 1 pkt na 5, bo zupełnie mi ona nie przeszkadzała w grze. Raczej właśnie ją dynamizuje.
W opcjonalnej fazie Walki losowości nie ma, gracze walczą za pomocą formacji mechów zebranych na swoich planszach.
Oceniłem losowość gry na 1 pkt na 5, bo zupełnie mi ona nie przeszkadzała w grze. Raczej właśnie ją dynamizuje.
W opcjonalnej fazie Walki losowości nie ma, gracze walczą za pomocą formacji mechów zebranych na swoich planszach.
Dobrze byłoby, gdyby mod wydzielił osobny temat o recenzowaniu.
Recenzja MW "pomimo" nie trafiła do mnie. Powody:
- Za dużo tam bieżącej publicystyki a za mało informacji o JEGO wrażeniach z gry. Recenzja to SUBIEKTYWNA forma wypowiedzi, recenzent nie może wstydzić się własnego zdania, ani owijać w bawełnę. Tekściarz pisze o swoich wrażeniach, ewentualnie o wrażenia współgraczy. Gdybania "może się spodoba XYZ" tego nie zastąpią. Nie znalazłem też informacji o oczekiwaniach autora i ich weryfikacji.
- Trudno w niej znaleźć kilka podstawowych informacji, których szukam w reckach (czas gry, dla ilu graczy, jak się sprawdza na ile osób, na ilu rozgrywkach jest oparta recka).
- Zabrakło mi też nawiązań do innych gier. Z opisu MW przypomina nieco Kingdomsy, może trochę Carcassone? Ale nie wiem na pewno czego mam się spodziewać po grze.
- Kiepska forma literacka. Niepoprawnie gramatycznie zdania sprawiające wrażenie słowotoku.
- Brak zakończenia, podsumowania, jakiegoś zebrania wrażeń.
Rozumiem, że to recka blogowa a nie "papierowa" - ale wolałbym, aby Spiellust publikował nieco inne teksty. Trzymam kciuki i powodzenia.
(Proszę powyższych uwag nie traktować jako ataku osobistego, prowokacji flejma - ot po prostu moje uwagi nt. tekstu kolegi po fachu.)
Recenzja MW "pomimo" nie trafiła do mnie. Powody:
- Za dużo tam bieżącej publicystyki a za mało informacji o JEGO wrażeniach z gry. Recenzja to SUBIEKTYWNA forma wypowiedzi, recenzent nie może wstydzić się własnego zdania, ani owijać w bawełnę. Tekściarz pisze o swoich wrażeniach, ewentualnie o wrażenia współgraczy. Gdybania "może się spodoba XYZ" tego nie zastąpią. Nie znalazłem też informacji o oczekiwaniach autora i ich weryfikacji.
- Trudno w niej znaleźć kilka podstawowych informacji, których szukam w reckach (czas gry, dla ilu graczy, jak się sprawdza na ile osób, na ilu rozgrywkach jest oparta recka).
- Zabrakło mi też nawiązań do innych gier. Z opisu MW przypomina nieco Kingdomsy, może trochę Carcassone? Ale nie wiem na pewno czego mam się spodziewać po grze.
- Kiepska forma literacka. Niepoprawnie gramatycznie zdania sprawiające wrażenie słowotoku.
- Brak zakończenia, podsumowania, jakiegoś zebrania wrażeń.
Rozumiem, że to recka blogowa a nie "papierowa" - ale wolałbym, aby Spiellust publikował nieco inne teksty. Trzymam kciuki i powodzenia.
(Proszę powyższych uwag nie traktować jako ataku osobistego, prowokacji flejma - ot po prostu moje uwagi nt. tekstu kolegi po fachu.)
- pomimo
- Posty: 574
- Rejestracja: 21 cze 2007, 22:41
- Lokalizacja: Zielona Góra/ Nowa Sól
- Been thanked: 5 times
moze lektura definicji "recenzja" na wikipedia.pl Cie trochę naprowadzi:Ezechiel pisze:Dobrze byłoby, gdyby mod wydzielił osobny temat o recenzowaniu.
Recenzja MW "pomimo" nie trafiła do mnie. Powody:
- Za dużo tam bieżącej publicystyki a za mało informacji o JEGO wrażeniach z gry. Recenzja to SUBIEKTYWNA forma wypowiedzi, recenzent nie może wstydzić się własnego zdania, ani owijać w bawełnę.
Recenzja to krytyczne lub pozytywne omówienie utworu artystycznego lub naukowego (itd. dop. pomimo), którego celem jest poddanie ocenie wartości tego dzieła w oparciu o powszechnie przyjęte kryteria, lub w sposób czysto subiektywny.
Recenzja ( w artykule: artystyczna, ale naukowa nie ma zastosowania do gier, więc wykorzystuję ten fragment definicji - pomimo) przyjmuje najróżniejsze formy - od krótkiej notatki prasowej po rozbudowany, wielostronicowy esej
Co do publicystyki, no cóż, czasami sobie pozwalam na taki luksus.
O wrażeniach i oczekiwaniach piszę - jeśli nie wprost, to wyrażając opinie o mechanice. Weryfikacja jest, choć oczywiście nie tak jak krowie na rowie.Ezechiel pisze:Tekściarz pisze o swoich wrażeniach, ewentualnie o wrażenia współgraczy. Gdybania "może się spodoba XYZ" tego nie zastąpią. Nie znalazłem też informacji o oczekiwaniach autora i ich weryfikacji.
Nigdzie nie zostało powiedziane, że recenzja to musi być kompendium wiedzy. Choć oczywiście nigdzie nie zostało powiedziane, ze nie może się do tego zbliżyć. Wypiski od-wydawnicze mogę zawsze dodać pod recką, jeśli nie ma ich w tekście. (A dla ilu graczy wrzuciłem pod jednym ze zdjeć taki myk, niezauważalnie )Ezechiel pisze:- Trudno w niej znaleźć kilka podstawowych informacji, których szukam w reckach (czas gry, dla ilu graczy, jak się sprawdza na ile osób, na ilu rozgrywkach jest oparta recka).
Edit: upragnione jak mniemam przez niektorych info podstawowe dodalem, rzeczywiscie latwiej czasem cos przeczytac pod postem od razu
Nawiązania do innych gier nie sa moim ulubionym wybiegiem - bo ktoś może nie znać Carcasonne - dziwne a jednak, albo Kingdomsów - np. ja, a nie wszystko da się porównać do chińczyka. Wolę unikać takich mieliznEzechiel pisze:- Zabrakło mi też nawiązań do innych gier. Z opisu MW przypomina nieco Kingdomsy, może trochę Carcassone? Ale nie wiem na pewno czego mam się spodziewać po grze.
No tu już ubodłeś mnie do żywego . Następną reckę może napisze czternastozgłoskowcem ze średniówką.Ezechiel pisze:- Kiepska forma literacka. Niepoprawnie gramatycznie zdania sprawiające wrażenie słowotoku.
Ale serio patrz wyżej -> definicja. Słowotok uważam za usprawiedliwiony. Choć nie do końca sadzę. Z gramatyki nigdy nie czyniłem sobie bożka. To było widać w moich wierszach zresztą.
Czynić podsumowanie podsumowania? Nie wiem czy zauważyłeś, to pierwsza recenzja po której dodałem punktometr. A podsumowanie mi wybitnie nie pasowało tutaj. Akcenty dosyć silnie postawiłem gdzie trzeba w samym tekście.Ezechiel pisze:- Brak zakończenia, podsumowania, jakiegoś zebrania wrażeń.
Będzie mi przykro, jeśli Cię rozczaruję, ale jednak pozostanę przy lekkiej niesztampowości moich tekstów.Ezechiel pisze:Rozumiem, że to recka blogowa a nie "papierowa" - ale wolałbym, aby Spiellust publikował nieco inne teksty. Trzymam kciuki i powodzenia.
Wystarczy jeden Ezechiel, który tworzy akuratne recki
Ezechiel pisze:(Proszę powyższych uwag nie traktować jako ataku osobistego, prowokacji flejma - ot po prostu moje uwagi nt. tekstu kolegi po fachu.)
Proszę moich ad-uwag nie traktuj jako ataku na Twoją osobę czy prowokacji - nawet jeśli niektóre wypowiedzi mają lekko uszczypliwy ton, taka maniera chyba w odniesieniu do dyskusji - czasami niektórzy biorą to jednak do siebie.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2007, 15:19 przez pomimo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Ale to recenzja czy jeczenie na innych recenzentow, jacy to sa zli i subiektywni? Moze "dygresje" warto wydzielic jako inny artykul, bo do MechWars ma sie nijak - a wrecz obniza wartosc tekstu (wyglada to tak "wszyscy pojechali po poprzedniej grze wydawnictwa, to ja obronie nowa").pomimo pisze:zapraszam do lektury pierwszej recenzji gry: http://spiellust.blogspot.com/2007/12/mech-wars.html
Co do recenzji:
losowość: 1/5 (dotyczy tylko części gry - Przemarsz)
W sama gre zas musze zagrac - chociaz odpycha mnie tematyka i grafika, to po kilku juz pozytywnych glosach z checia do niej zajrze.Każdy wybór potencjalnie wyklucza inne (zob. ilustracja Premie punktowe), a ponieważ nie sposób przewidzieć, jakie mechy zostaną wkrótce odkryte z talii decyzje trzeba podejmować wyjątkowo rozważnie.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =