Tide of Iron.
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Tide of Iron.
Posiada ktoś może tłumaczenie do kart?
Jeżeli tak to proszę o przesłanie na e-mail z góry dziękuje saint_33@wp.pl
Jeżeli tak to proszę o przesłanie na e-mail z góry dziękuje saint_33@wp.pl
General Keil Castus
Re: Tide of Iron.
Na stronie FFG pojawiła się krótka notka dotycząca dodatku Days of the Fox. Tym razem: Flak 36 88mm i angielska sześciofuntówka.
Działa muszą być obsługiwane przez jednostkę w tym samym heksie (można używać dział przeciwnika).
W pudełku znajdziemy figurki dział (a jednak) w kolorach: szary, zielony i "piaskowy" dla Brytyjczyków.
link
Na BGG pierwsze zdjęcia zawartości pudełka - link
Pozdrawiam.
Działa muszą być obsługiwane przez jednostkę w tym samym heksie (można używać dział przeciwnika).
W pudełku znajdziemy figurki dział (a jednak) w kolorach: szary, zielony i "piaskowy" dla Brytyjczyków.
link
Na BGG pierwsze zdjęcia zawartości pudełka - link
Pozdrawiam.
47
Re: Tide of Iron.
Trochę dziwne jest, że każdy żołnierz potrafi obsługiwać działo, zwłaszcza działo przeciwnika - ale dobrze, że dodali ten element, bo trochę dziwne, że były czołgi, a nie było AT
Re: Tide of Iron.
Zasady do Days of the Fox na stronie FFG.
http://www.fantasyflightgames.com/PDF/DoF_Rules.pdf
Pozdrawiam.
http://www.fantasyflightgames.com/PDF/DoF_Rules.pdf
Pozdrawiam.
47
Re: Tide of Iron.
Nareszcieram pisze:Zasady do Days of the Fox na stronie FFG.
http://www.fantasyflightgames.com/PDF/DoF_Rules.pdf
Pozdrawiam.
Nie mogę się doczekać aż w Polskich sklepach się pojawi ten dodatek.
Re: Tide of Iron.
Szczesliwym trafem znalazlem sie kilka dni temu w Anglii i nie odmowilem sobie zakupu dodatku Days of the Fox. Zapewne w Polsce bedzie on dostepny dopiero za dobry miesiac (jak nie wiecej) tak wiec postanowilem podzielic sie z Wami moja opinia na temat dodatku.
Pudelko jest 2x mniejsze od podstawki. Po otworzeniu niezostalem powalony z nog - po wspomnieniach z glownej gry dodatek wygladal nieco ubogo. Jednak do czasu.
Jako pierwsza pojawiaja sie dwie identyczne karty ze statystkykami Brytjczykow na jednej stronie, Niemcow na drugiej. Dla ciekawskich: CKM brytyjski ma sile 3 przeciw piechocie (!), 6-funtowka i amerykańskie M1 zasieg 5 i sila 4 przeciw piechocie, 7 i 9 przeciw pojazdom oraz opancerzenie 2, crusader kolejno 5 i 6, 6 i 5 oraz 7 punktow ruchu, matilda tak samo jak crusader, ale 5 pkt ruchu, flak 36 5 i 4, 9 i 13, opancerzenie 2, panzer III 5 i 6, 6 i 6, ruch 6, opancerzenie 3, pantera 5 i 6, 8 i 12, ruch 7 (!), pancerz 5.
Dalej mamy instrukcję. Można ją sobie ściągnąć ze strony producenta, więc nie będę się rozpisywał. Powiem jedynie o scenariuszach. Wyglądają bardzo ciekawie: mamy operacje battleaxe, crusader, Tobruk, El Alamein - lacznie 6 scenariuszy. Sil na planszy moze nie jest zbyt duzo, ale bitwy zapowiadaja sie ciekawie (jest jedna bitwa pancerna - do dyspozycji po 4 czolgi na gracza, brak piechoty).
Dwie plansze z zetonami. Mamy tam piaskowe bunkry, okopy, zasieki, zetony brytyjskie, 14 zetonow terenu, zetony nowych specjalizacji. 9 palnsz - swietnie wykonane, az chce sie na nich rozstwaic wojsko.
Zestawy kart: uzupelnienia brytyjskie (zestaw niemalze analogiczny do amerykanskiego i niemieckiego), 4 karty strategii (raczej przeszkadzacze), wsparcie lotnucze niemieckie,zestaw morale II, taktyka pustynna, talia zaklocen (kolejne przeszkadzacze). Ogolnie bardzo duzo ciekawych kart, ale nie bede ich tu kolejno opisywal.
Wreszcie najciekawsze - figurki. Ilosc nie poraza (dokladna zawartosc mozna znalezc w instrukcji). Dla Amerykanow dziala M1 (identyczne z 6-funtowka). Niemcy dostali PZIII (wlasciwie nie wiem czemu nazwano to heavy vehicle ) i swietne pantery. Najbardziej jednak zachwycil mnie flak 36 - wykonany bosko! Brytyjskie figurki podobne do amerykanckich (chociaz mozdzierz mi sie bardziej podoba). Kilka czolgow i ciekawie wygladajacy transporter karabinu bren.
Podsumowujac - czy warto kupowac za (jak podejzewam) 150zl ten dodatek? Mam mieszane uczucia. Uwazam, ze jest wart nie wiecej niz 100zl, ale jezeli jestes wielkim milosnikiem ToI - kupuj bez wahania.
Pudelko jest 2x mniejsze od podstawki. Po otworzeniu niezostalem powalony z nog - po wspomnieniach z glownej gry dodatek wygladal nieco ubogo. Jednak do czasu.
Jako pierwsza pojawiaja sie dwie identyczne karty ze statystkykami Brytjczykow na jednej stronie, Niemcow na drugiej. Dla ciekawskich: CKM brytyjski ma sile 3 przeciw piechocie (!), 6-funtowka i amerykańskie M1 zasieg 5 i sila 4 przeciw piechocie, 7 i 9 przeciw pojazdom oraz opancerzenie 2, crusader kolejno 5 i 6, 6 i 5 oraz 7 punktow ruchu, matilda tak samo jak crusader, ale 5 pkt ruchu, flak 36 5 i 4, 9 i 13, opancerzenie 2, panzer III 5 i 6, 6 i 6, ruch 6, opancerzenie 3, pantera 5 i 6, 8 i 12, ruch 7 (!), pancerz 5.
Dalej mamy instrukcję. Można ją sobie ściągnąć ze strony producenta, więc nie będę się rozpisywał. Powiem jedynie o scenariuszach. Wyglądają bardzo ciekawie: mamy operacje battleaxe, crusader, Tobruk, El Alamein - lacznie 6 scenariuszy. Sil na planszy moze nie jest zbyt duzo, ale bitwy zapowiadaja sie ciekawie (jest jedna bitwa pancerna - do dyspozycji po 4 czolgi na gracza, brak piechoty).
Dwie plansze z zetonami. Mamy tam piaskowe bunkry, okopy, zasieki, zetony brytyjskie, 14 zetonow terenu, zetony nowych specjalizacji. 9 palnsz - swietnie wykonane, az chce sie na nich rozstwaic wojsko.
Zestawy kart: uzupelnienia brytyjskie (zestaw niemalze analogiczny do amerykanskiego i niemieckiego), 4 karty strategii (raczej przeszkadzacze), wsparcie lotnucze niemieckie,zestaw morale II, taktyka pustynna, talia zaklocen (kolejne przeszkadzacze). Ogolnie bardzo duzo ciekawych kart, ale nie bede ich tu kolejno opisywal.
Wreszcie najciekawsze - figurki. Ilosc nie poraza (dokladna zawartosc mozna znalezc w instrukcji). Dla Amerykanow dziala M1 (identyczne z 6-funtowka). Niemcy dostali PZIII (wlasciwie nie wiem czemu nazwano to heavy vehicle ) i swietne pantery. Najbardziej jednak zachwycil mnie flak 36 - wykonany bosko! Brytyjskie figurki podobne do amerykanckich (chociaz mozdzierz mi sie bardziej podoba). Kilka czolgow i ciekawie wygladajacy transporter karabinu bren.
Podsumowujac - czy warto kupowac za (jak podejzewam) 150zl ten dodatek? Mam mieszane uczucia. Uwazam, ze jest wart nie wiecej niz 100zl, ale jezeli jestes wielkim milosnikiem ToI - kupuj bez wahania.
Re: Tide of Iron.
Zapewne 19-25 lutego.ankh pisze:Zapewne w Polsce bedzie on dostepny dopiero za dobry miesiac (jak nie wiecej)
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Tide of Iron.
Eeee Matilda się nie różni pancerzem od Crusadera?ankh pisze:crusader kolejno 5 i 6, 6 i 5 oraz 7 punktow ruchu, matilda tak samo jak crusader, ale 5 pkt ruchu,
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Tide of Iron.
Ankh nie pisał o pancerzu brytyjskich czołgów. Według bgg - Crusader - armor 3, Matilda - armor 5.Eeee Matilda się nie różni pancerzem od Crusadera?
A przy okazji - Panther - thick armor (tak jak Tiger) i armor 5.
-> ankh - dzięki za małą recenzję.
Pozdrawiam.
47
Re: Tide of Iron.
W sensie chodzi Ci o to, że to jest dziwne? Bo nie napisałeś Oczywiście Pantera miała cieńszy pancerz, ale za to nachylony pod pewnym kontem, co miało znaczący wpływ na zmniejszenie jego przebijalności - sprawdzało się przynajmniej przy trafieniach od przodu. Myślę, że przy uproszczeniach, które zawiera ta gra można to spokojnie przełknąć.ram pisze:A przy okazji - Panther - thick armor (tak jak Tiger) i armor 5.
Bardziej mnie zastanawia, czemu Pantery pojawiły się akurat w dodatku Lis Pustyni
Re: Tide of Iron.
Gdzies czytalem, ze pantery to "zapowiedz" dodatku front wschodni, a czolgi te dolozyli do tego dodatku, poniewaz ma byc masa figurek radzieckich, a chca zachowac ta sama cene sprzedazy. Ciekawe czy uracza nas nowym typem broni. Przydala by sie chociazby artyleria - nie wyobrazam sobie kampanii wschodniej bez bebechow stalina (katiusza).
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Tide of Iron.
O to dobrze, bo już miałem zwątpić w twórców ToI.Ankh nie pisał o pancerzu brytyjskich czołgów. Według bgg - Crusader - armor 3, Matilda - armor 5.
Trochę chyba za mała skala jak na katiuszeankh pisze:Ciekawe czy uracza nas nowym typem broni. Przydala by sie chociazby artyleria - nie wyobrazam sobie kampanii wschodniej bez bebechow stalina (katiusza).
A tak w ogóle to mam pytanie do osób co w gierkę już trochę grają - jakie wrażenia po dłuższym użytkowaniu? Wracacie do niej chętnie?
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 sty 2008, 12:32
- Lokalizacja: Luboń/k. Poznania
- Kontakt:
Re: Tide of Iron.
I ile czasu zajmuje wam 1 rozgrywka?ozy pisze: A tak w ogóle to mam pytanie do osób co w gierkę już trochę grają - jakie wrażenia po dłuższym użytkowaniu? Wracacie do niej chętnie?
Re: Tide of Iron.
Jak dla mnie do gry wracam bardzo czesto - jest to jeden z tych niewielu udanych produktow (jak battlelore czy memoir), ktore mi sie nie nudza i nie wedruja po miesiacu na allegro czy ebay.
A rozgrywka - to roznie. Ogolnie zdziwilem sie, bo nie trwa tak dlugo, jak czytalem na forach (nawet i 12h). Nigdy dluzej niz 4h, zazwychaj 2-3.
A rozgrywka - to roznie. Ogolnie zdziwilem sie, bo nie trwa tak dlugo, jak czytalem na forach (nawet i 12h). Nigdy dluzej niz 4h, zazwychaj 2-3.
Re: Tide of Iron.
Do gry wracam chętnie, niezbyt często (ostatnio czasu brak na planszówki).
Czas rozgrywki - 1.5 - 2 godziny, dłuższe scenariusze około 3 godzin. Rozstawienie zabiera około 15-20 minut - przy czym tworzenie oddziałów i ich rozstawienie na planszy to w zasadzie część gry.
Co mi się w grze podoba:
- mechanika command i przedstawienie w ten sposób artylerii dalekiego zasięgu, posiłków, wsparcia lotniczego, morale itd.
- karty operacyjne (łatwe wprowadzenie zmiennych warunków pola walki - mgła, lepsze wyszkolenie jednej ze stron itd)
- obecność ciężarówek transportowych ( i w ogóle pojazdów)
- Opportunity Fire
- Suppresive / Normal Fire
- ogólnie "wizualizacja" (WSIWYG ) wystarczy rzut oka na planszę, żeby ogólnie zorientować się w sytuacji - nie trzeba przekładać stosów żetonów i sprawdzać co też tam na nich wydrukowano - gra nie odstrasza w ten sposób początkujących graczy
Co mi się nie podoba:
- scenariusze w podstawce - za mało (i nie wszystkie zbalansowane). Z grą dostajemy ich tylko 6. Jasne, że to około 24 godzin gry (2x6 i zmiana stron), ale to jednak zdecydowanie za mało. Na stronie FFG mamy kolejnych 5 oficjalnych i mnóstwo fanowskich (różnie z jakością, baardzo różnie). W dodatku DotF znowu tylko 6.
Pozdrawiam.
Czas rozgrywki - 1.5 - 2 godziny, dłuższe scenariusze około 3 godzin. Rozstawienie zabiera około 15-20 minut - przy czym tworzenie oddziałów i ich rozstawienie na planszy to w zasadzie część gry.
Co mi się w grze podoba:
- mechanika command i przedstawienie w ten sposób artylerii dalekiego zasięgu, posiłków, wsparcia lotniczego, morale itd.
- karty operacyjne (łatwe wprowadzenie zmiennych warunków pola walki - mgła, lepsze wyszkolenie jednej ze stron itd)
- obecność ciężarówek transportowych ( i w ogóle pojazdów)
- Opportunity Fire
- Suppresive / Normal Fire
- ogólnie "wizualizacja" (WSIWYG ) wystarczy rzut oka na planszę, żeby ogólnie zorientować się w sytuacji - nie trzeba przekładać stosów żetonów i sprawdzać co też tam na nich wydrukowano - gra nie odstrasza w ten sposób początkujących graczy
Co mi się nie podoba:
- scenariusze w podstawce - za mało (i nie wszystkie zbalansowane). Z grą dostajemy ich tylko 6. Jasne, że to około 24 godzin gry (2x6 i zmiana stron), ale to jednak zdecydowanie za mało. Na stronie FFG mamy kolejnych 5 oficjalnych i mnóstwo fanowskich (różnie z jakością, baardzo różnie). W dodatku DotF znowu tylko 6.
Pozdrawiam.
47
Re: Tide of Iron.
To ja może coś od siebie - wczoraj miałem przyjemność po raz pierwszy zagrać w ToI.
Napisałem "miałem przyjemność" i tak, powiem szczerze - kupie ta gre.
Ma ona kilka minusów, ale sa tam i niezaprzeczalne plusy.
Patrze na ta gre okiem wargamera (Main Panzer, Flames Of War i kilka innyc mniej znanych systemow wargamingowych z okresu WWII)
Pierwsze co zobaczyłem przed graniem to figurki - jak na plastik naprawdę porządne wykonanie.
Mapa i karty - mapa wydaje sie naprawdę solidna, takoż karty, które dodatkowo okraszone sa naprawde świetnymi zdjęciami - wielki +
Co do zasad - instrukcje przeczytałem jakieś 30 min przed gra, i pomimo kilku błędów które skorygował mój przeciwnik, pojąłem je szybko, wiec mogę powiedzieć - sa dobre, spójne i proste a jednocześnie nie infantylne - kolejny +
Klimat - ta gra ma to "coś" co mnie jako wargamera kreci
Minusy? Ustalanie LOS, scenariusze w podstawce (niezbalansowane!)
I najgorszy minus - teraz bede musiał kupić podstawkę a za kilka dni dodatek - SKĄD JA NA TO PIENIĄDZE WEZME?!
Napisałem "miałem przyjemność" i tak, powiem szczerze - kupie ta gre.
Ma ona kilka minusów, ale sa tam i niezaprzeczalne plusy.
Patrze na ta gre okiem wargamera (Main Panzer, Flames Of War i kilka innyc mniej znanych systemow wargamingowych z okresu WWII)
Pierwsze co zobaczyłem przed graniem to figurki - jak na plastik naprawdę porządne wykonanie.
Mapa i karty - mapa wydaje sie naprawdę solidna, takoż karty, które dodatkowo okraszone sa naprawde świetnymi zdjęciami - wielki +
Co do zasad - instrukcje przeczytałem jakieś 30 min przed gra, i pomimo kilku błędów które skorygował mój przeciwnik, pojąłem je szybko, wiec mogę powiedzieć - sa dobre, spójne i proste a jednocześnie nie infantylne - kolejny +
Klimat - ta gra ma to "coś" co mnie jako wargamera kreci
Minusy? Ustalanie LOS, scenariusze w podstawce (niezbalansowane!)
I najgorszy minus - teraz bede musiał kupić podstawkę a za kilka dni dodatek - SKĄD JA NA TO PIENIĄDZE WEZME?!
Гей, горiлко, бiла-бiла!!
Re: Tide of Iron.
Jeśli chodzi o mnie, to gram w "Tajdzika" jak tylko jest okazja (czyli w sumie nie tak często jak bym chciał). Gratuluję osobom, które zamykają się w czasie 3 godzin na dużym scenariuszu - dla mnie 4 godziny na małym/średnim to chyba rekord życia. Samo rozstawianie gry / jednostek często przebija u mnie godzinę, nie mówiąc już o tym co dalej Także gra miodzio, mimo że potrafi zeżreć praktycznie cały dzień.
Są też oczywiście pewne niedociągnięcia względem realizmu, które jednak da się wybaczyć ze względu na to, że gra była pomyślana jako gatunkowy middle-weight (czyli nie tak prosta jak memoir, lecz nie na tyle skomplikowana co ASL itd. - czyli akurat w sam raz dla mnie )
Są też oczywiście pewne niedociągnięcia względem realizmu, które jednak da się wybaczyć ze względu na to, że gra była pomyślana jako gatunkowy middle-weight (czyli nie tak prosta jak memoir, lecz nie na tyle skomplikowana co ASL itd. - czyli akurat w sam raz dla mnie )
Re: Tide of Iron.
Porcja zdjęć zawartości pudełka DotF:
http://www.flickr.com/photos/18103274@N ... 925352634/
Pozdrawiam.
http://www.flickr.com/photos/18103274@N ... 925352634/
Pozdrawiam.
47
Re: Tide of Iron.
No i już jest w sklepie Rebel.
http://www.rebel.pl/product.php/1,302/1 ... e-Fox.html
Swoją drogą w opisie jest zastanawiająca informacja:
Czas gry: ok. 1 - 7 minut
http://www.rebel.pl/product.php/1,302/1 ... e-Fox.html
Swoją drogą w opisie jest zastanawiająca informacja:
Czas gry: ok. 1 - 7 minut
- Ink
- Administrator
- Posty: 2818
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 159 times
- Kontakt:
Re: Tide of Iron.
BlitzkriegSAMSON pisze:Swoją drogą w opisie jest zastanawiająca informacja:
Czas gry: ok. 1 - 7 minut
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: Tide of Iron.
Szkoda, że cena się podobnie nie skurczyła.SAMSON pisze:Czas gry: ok. 1 - 7 minut
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
Re: Tide of Iron.
To korzystaj szybko bo wraz ze zwiększaniem liczby wiek oznaczającej może okazać się, że jednak coraz bardziej doceniasz dostojną obserwację przemijania.Andy pisze:Z wiekiem coraz wyżej cenię sobie szybkie gry. Może się skuszę?
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
Re: Tide of Iron.
Nie wiem czy to pytanie przypadkiem gdzieś nie padło ale ............. mozecie mi powiedzieć jakiej wielkości są karty do Tide of Iron. Wraz z grą chcę kupić koszulki ? Są takie które będa pasować idealnie ?? Czy karty są raczej mniejsze coś jak w War of the Ring ?? Dzięki z góry i pozdrawiam