[W-wa] Poniedziałki w Smoczym Gnieździe (na Koszykowej)

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
Majkosz
Posty: 15
Rejestracja: 30 cze 2006, 14:12
Lokalizacja: Kraków

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Majkosz »

Witam!
draco pisze:To pytam autora - a dlaczego nie o naszych średniowiecznych środkowoeuropejskich porąbańcach :?: Wolałbym zostać Zawiszą Czarnym niż Masamune, które mało komu cokolwiek w Polsce mówi.
To autor odpowiada (skoro już uderzono w stół).

Też uważam, że to niedobrze, że na planszach do gier rozgrywających się w Europie w miejscu, w którym powinna być Polska, jest pole na talię kart. Z drugiej jednak strony zarówno „Tain” jak „Masamune” są grami, na które po prostu miałem (a nawet mieliśmy z żoną, w wypadku tego drugiego) pomysł. Nie rozważałem pilnie, jak przenieść je w polskie realia, ponieważ staram się, by mechanika symulowała (choć trochę) tematykę - zresztą, właśnie ta zależność najbardziej mnie w grach interesuje. A zatem: jedyny powód, dla którego te dwie gry traktują o obcych cywilizacjach, jest dosyć przypadkowy. Jesteśmy tym, co czytamy, a ja najwyraźniej za dużo czytałem wówczas o Celtach czy Japończykach.

Zresztą, w naszej kulturze nie ma odpowiednika japońskiej tradycji rzemieślniczej. Przy najszczerszych chęciach, nie potrafię przełożyć gry o miecznikach kujących katany na nasze realia (i nie znajduję w niej miejsca dla Zawiszy).

Na pocieszenie powiem, że projekt, który obecnie pochłania mi najwięcej czasu, traktuje o historii Śląska. I kilka innych mglistych pomysłów na gry, rozgrywające się w Polsce również mi majaczy (choć przysłaniają je wrażenia z lektury "Historii kultury bizantyńskiej" :wink: ).

Pozdrowienia serdeczne!

PS. No i mam nadzieję, że w "Masamune" grać się Wam będzie przyjemnie i Don Simon nie będzie pomstował na mnie po wsze czasy. :wink:
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Sztefan »

W ten wtorek zawitam znowu do Gniazda. Będę od 17. Chętnie się piszę ma Masamune. Biorę Galaxy Truckera i Carcassonne.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: stalker »

Na Masamune wprowadzimy chyba zapisy, bo gra jest do czterech osób ;)

Niestety, zmartwię Was bardzo. Muszę odwołać swoją wizytę w tym tygodniu -- znowu się zaraziłem jakimś plugastwem od mojej córki i mam nawrot problemów z zatokami... Dam znać, czy spotkamy się w przyszłym tygodniu. Przepraszam Autora i was wszystkich.

:cry: :cry: :cry:
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Gregg
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2007, 16:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Gregg »

To ja się od razu też na Masamune zapisuję!

Skoro jutro się nie da w to pograć, to nie przyjeżdżam. Może za tydzień zatem.
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Klos »

Ja pewnie bede :-) Andre ma pryzniesc Mystery at The Abbey, ja wezme That's Life ;-)
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Sztefan »

No i tym razem udało się dotrzeć do Gniazda. Na pierwszy ogień poszedł Galaxy Trucker. Miałem zacząć z Kapustką, ale właśnie pojawił się Klos. Czyli w trójkę, ale właśnie pojawił się Safari. Wygrał... a czy to ważne :) Grało się miło, było wesoło, szczególnie w trzeciej rundzie. Po kilku tygodniowej przerwie odkurzyłem pudełko i gra sprawia cały czas radość.

Druga i już ostatnia gra to Carcassonne, jedynie z dodatkiem rzeka. Dawno już nie grałem, były lekkie problemy z zasadami. Zapomniałem już, że ta prosta gra jest taka przyjemna.

Jakoś szybko się te Gniazgo kończy. Na koniec jeszcze sobie z Kapustką pogadaliśmy o różnych grach i w ogóle o graniu (coś jak tradycyjne rozmowy przed Okiem :)
Awatar użytkownika
Gregg
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2007, 16:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Gregg »

Hi!

Czy jest szansa jutro na Masamune?

(jeśli tak, to proszę o rezerwację miejsca :) )
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Klos »

Don SImon, Przyniesiesz ZombieTown i Power Grida? :D:D:D
Please, please, preaty please? :D
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Don Simon »

Klos pisze:Don SImon, Przyniesiesz ZombieTown i Power Grida? :D:D:D
Please, please, preaty please? :D
Ale kiedy?
W piatek najpredzej. We wtorki bywam od wielkiego dzwonu. A jakbym dzisiaj byl to i tak nic ze soba nie mam, bo jade prosto z pracy.

Pozdrawiam
Szymno
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Klos »

Ah... no to piatek :D
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: stalker »

Gregg pisze:Czy jest szansa jutro na Masamune?
Przepraszam, mam w pracy urwanie głowy. W tym tygodniu z niczym nie wyrabiam. Przekładam partię testową Masamune na przyszły tydzień (i niech Smocze Gniazdo będzie 26 lutego otwarte!) a wszystkich PT Zainteresowanych przepraszam za późne podanie informacji o tej zmianie temrinu. Proszę się zapisywać. Gregg ma numerek 1 ;)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Mały brzydki pędrak
Posty: 984
Rejestracja: 24 sty 2006, 19:37
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 11 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Mały brzydki pędrak »

stalker pisze:
Gregg pisze:Czy jest szansa jutro na Masamune?
Przepraszam, mam w pracy urwanie głowy. W tym tygodniu z niczym nie wyrabiam. Przekładam partię testową Masamune na przyszły tydzień (i niech Smocze Gniazdo będzie 26 lutego otwarte!) a wszystkich PT Zainteresowanych przepraszam za późne podanie informacji o tej zmianie temrinu. Proszę się zapisywać. Gregg ma numerek 1 ;)
Postaram się wpaść na Masamunę za tydzień. Hej ho - Łukaszu przybywam :D
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: jax »

Jakos ostatnio raportow ze Smoczego Gniazda jak na lekarstwo, wiec cos skrobne.

Poczatek spotkania nie byl wesoly. Dla planszowkowcow (nie liczac tych mniej znanych, skupionych nad Arkham Horror) zabraklo stolow, bo akurat odbywal sie turniej Scrabble. Jednak szybka akcja i przyniesienie z korytarza dwoch swietnych rozkladanych stolow uratowalo sytuacje.

Spotkanie rozpoczelismy od 4-osobowego Ticket to Ride Marklin Edition. Cuda sie dzialy - Lukasz zrealizowal 3 dlugie trasy, klos bodajze lacznie 6 tras, ja ogromne ilosci punktow lykalem na ruchu pasazerow i doslownie w ostatniej chwili wypelnilem swoje ostatnie zadanie. Wygral Lukasz (a tak laaaatwo bylo go zablokowac gdy zmierzal do Szwajcarii - wszyscy to widzieli przez dlugi czas, nie zareagowal nikt...) przed klosem , przede mna i kolega ktorego imienia nie znam.

Poniewaz pojawil sie kapustka i zaczal skamlec o dolaczenie sie do planszowkowego grona, trzeba bylo znalezc cos na 5 osob. Tym czyms okazalo sie klosowe W 80 dni dookola swiata. Atmosfera byla bardzo wesola. A przebywajac z klosem w Bombaju na baaaardzo dlugim five o'clock (i jeszcze dluzszym polowaniu na slonie) bylismy przedmiotem smiechu i obiektem spojrzen w ktorych zgroza mieszala sie z niedowierzaniem. Nasz chytry plan aby sie nie spieszyc tylko optymalizowac karty (presja czasu po dotarciu 1 z graczy do Londynu miala nie byc dla nas specjalnie grozna) jednak nie wypalil zupelnie.
Kapustka pognal jak szalony zaliczajac 114 dni. Najdluzszy przejazd jaki widzialem. Brawo. :P
Bardzo szybko pojechal tez Lukasz, przekroczyl wprawdzie 80 dni (84) wpadajac pierwszy do Londynu i liczac ze inni tez sie spoznia.
Nie spoznil sie jednak kolega 'inkognito' (78 dni).
Ja z klosem rozpoczelismy wreszcie podroz do domu podstawiajac sobie wzajemnie nogi. Jednak klos zalatwil nas obu permanentnie przez nieuwage podstawiajac fatalnie na naszej drodze detektywa zabierajacego dni, ktorego nie mozna bylo juz przesunac, gdyz tylko my bylismy w grze i akcja ruchu detektywa byla juz niedostepna. Klos mial giga-pecha w koncowce gdy trafil na mega-strajk pracownikow kolei (za to kapitanowie statkow narzucali mu sie ze swymi lajbami az nadto). Skorzystalem z tego i wskoczylem do Londynu. Klos nie ucznil tego w tej samej turze i stracil szanse na zwyciestwo. Mialem niestety az 86 dni, wiec zwyciezca zostal mr 'inkognito' ale plan Lukasza prawie prawie wypalil (tylko 3 dni zostalo do szczescia, czyli zeby zwyciezca tez sie spoznil i nie okazal sie jednak zwyciezca).

Po tej pelnej emocji rozgrywce bylo juz malo czasu (jakies 40 minut) zasiedlismy wiec do Wiochmen Rejsera 2. Gra okazala sie znacznie lepsza niz oczekiwalem. Klos tez sie z tym zgadza.
Jest zabawnie - ale nie na sile. Sa jakies tam decyzje do podjecia, choc i mnostwo losowosci. Dla mnie lepsze od Machiny 2 (choc ta byla ciezsza).

Na zakonczenie wieczoru jeszcze przemila partyjka w 4 osoby w Imperiala u kapustki (4 osoby to optymalna ilosc graczy w przypadku tej gry jak sie kolejny raz okazalo) i juz mozna bylo jechac do domu. Jeszcze posluchalem Planszostacji nr 5 i po 3:00 w nocy mozna bylo polozyc swe strudzone cialo w cieplym lozeczku :)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Wercyngoteryx
Posty: 20
Rejestracja: 16 sty 2008, 12:32
Lokalizacja: Luboń/k. Poznania
Kontakt:

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Wercyngoteryx »

Mały brzydki pędrak pisze: Postaram się wpaść na Masamunę za tydzień.
Mi too
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: stalker »

Mały brzydki pędrak pisze:Postaram się wpaść na Masamunę za tydzień. Hej ho - Łukaszu przybywam :D
Chyba będzie trzeba zorganizować dwie partie (oceniam PI*drzwi, że z tłumaczeniem zasad jedna zajmie nam 2,5 h - od 17:00 do 19:30 i może uda się druga...) :) ja się piszę do każdej, do jednej mamy już Gregga, Pędraka, akces zgłaszał też Sztefan i na pewno jeszcze ktoś. Zapiszcie się ładnie, ok? :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: stalker »

jax pisze:Jeszcze posluchalem Planszostacji nr 5 i po 3:00 w nocy mozna bylo polozyc swe strudzone cialo w cieplym lozeczku :)
Jak nic, tęsknisz do czasów, gdy grywaliśmy u Draco w czwartki do 3 nad ranem :) Chyba musimy odświeżyć tę tradycję (pod warunkiem znalezienia odpowiedniej lokacji)!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: jax »

stalker pisze:Jak nic, tęsknisz do czasów, gdy grywaliśmy u Draco w czwartki do 3 nad ranem :) Chyba musimy odświeżyć tę tradycję (pod warunkiem znalezienia odpowiedniej lokacji)!
Chetnie odswieze, ale ten tydzien jest akurat wyjatkowy, ze moge sobie pozwalac na takie ekstrawagancje.
A po takich poznych kladzeniach sie nawet jakos rzesko wstaje rano.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Sztefan »

stalker pisze: akces zgłaszał też Sztefan
tylko, że chodziło konkretnie o tamten wtorek, nastepny raz do Gniazda zawitam, jak dobrze pójdzie, w wakacje ;)
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: stalker »

Sztefan pisze:tylko, że chodziło konkretnie o tamten wtorek, nastepny raz do Gniazda zawitam, jak dobrze pójdzie, w wakacje ;)
Przykro mi... ale czemu tak długo będziemy musieli na Ciebie czekać?
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Sztefan »

Obowiązki. Mógłbym siedzieć od 16-17 lub od 20:30-21. Trochę się nie opłaca :)
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: stalker »

Pracujesz w dziwnych godzinach :)

Natomiast słowo ostrzeżenia dla wszystkich potencjalnych fanów Masamune. Doleczam zaziębienie i jak mi lekarz nie pozwoli, to będę jeszcze raz (ostatni!) przekładał wizytę w Smoczym Gnieździe. Czas pokaże.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Klos »

Czy ktos ma Mission Red Planet i moglby przyneisc? Z checia bym zagral...
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Mustafa »

Czy ktoś jutro się pojawi i przyniesie jakąś planszówkę, ja pojawię się około godziny 18, może trochę po.
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Klos »

Jasne, sie cos znajdzie ;-) Ja pewnie przytargam swoje zakupy ktore jutro bede odbieral a i probuje namowic jaxa na kilka tytulow :D
Awatar użytkownika
Gregg
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2007, 16:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Codename: Smocze Gniazdo - nowy klub gier

Post autor: Gregg »

Na wypadek, gdyby (odpukać!) z Masamune znowu jutro nie wypaliło, przyniosę Samuraia (Knizii), aby jakoś zaspokoić ten głód japońszczyzny :))) Przynieście pałeczki i papierowe wachlarze! :)
Zablokowany