Impulse (Carl Chudyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
blazej
Posty: 483
Rejestracja: 06 lut 2005, 20:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Impulse

Post autor: blazej »

Ostatnio nie wchodziłem na forum, ale zdążyłem w ostatniej chwili. Nie wiem co to jest za gra i nie chce mi się wertować całego wątku, ale nazwisko Chudyk wystarcza, żeby zarejestrować się na wspieram.to :D
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Czacha Games »

Hej Wam.

Mamy pierwsze potwierdzone informacje odnośnie samych kart w polskiej edycji.
Jak zapewne wiecie oryginalne karty fanowskiego wydania miały rozmiar 69 x 83 mm (format niedostępny praktycznie w żadnej grze). Jesteśmy po rozmowach z kilkoma producentami kart i mamy jasne info, że takiego formatu nam nie zrobią. Jako, że wielu z Was koszulkuje karty - nie ma na rynku koszulek odpowiadających takiemu formatowi. Dlatego po Waszych sugestiach na tym forum odnośnie formatu kart zdecydowaliśmy się powierzyć to zadanie Cartamundi (bo wiemy, że jakość będzie znakomita) i wyprodukować je w rozmiarze ogólnie znanym i cenionym, czyli 63 x 88 mm. Karty oczywiście ze spadami (bez ramek), lakierowane na Monojet 300.
Poniżej fotka pokazująca różnicę między wersjami kart.

Obrazek

Czekamy na Wasze komentarze w tej kwestii.

Ostatnie dni spędziliśmy również na intensywnym tłumaczeniu wszystkich kart i pytań jakiej formy opisu w nich użyć - nie było to łatwe zadanie - ale myślę, że się udało. Jednak tak jak wcześniej wspominaliśmy, chcemy bazować na Waszym doświadczeniu i czerpać z Waszej wiedzy - dlatego dziś wieczorem przedstawimy tutaj listę wszystkich kart-akcji z propozycją tłumaczenia dla polskiej edycji - mamy nadzieję że wspólnie ustalimy ostateczną wersję akceptowalną dla większości z Was (i przede wszystkim czytelną i zrozumiałą).

Rakietki-pionki zostały już zamówione - będą identyczne jak w wersji angielskiej Asmadi.

Aktualnie finalizujemy prace nad planszami gry i poprawiamy planszę punktacji - o wasze sugestie. Czekajcie na kolejne info i będziemy w kontakcie w kolejnych dniach dość często - przynajmniej na to liczymy z Waszej strony
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impulse

Post autor: RunMan »

Zmiana proporcji grafiki w centralnej części karty to tak tylko na potrzeby przykładu, czy tak mają wyglądać finalnie karty? Bo planeta-jajko nieco dziwnie się prezentuje ;)
Ostatnio zmieniony 08 cze 2016, 19:06 przez RunMan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Impulse

Post autor: akahoshi »

Nie wspierałem tej gry (raczej nie moje klimaty), ale podoba mi się Wasze podejście do tematu.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Czacha Games »

RunMan pisze:Zmiana proporcji grafiki w centralnej części karty to tak tylko na potrzeby przykładu, czy tak mają wyglądać finalnie karty? Bo planeta-jajko nieco dziwnie wygląda ;)
grafika będzie zachowana tak jak oryginalna wersja (o to się nie martwcie) - to tylko na potrzeby zdjęcia teraz wrzuciliśmy, żebyście widzieli różnice w samej wielkości karty.
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impulse

Post autor: RunMan »

Ja po cichu liczyłem na kwadratowe 70x70, ale standardy też powinny być okej. No i cieszę się, że bierzecie pod uwagę wrzucane przez nas uwagi, tak trzymać :)

Tak przy okazji - trzymacie jeszcze w rękawie jakiś mecenat, czy nie przywiązywać się do myśli, że uda się osiągnąć jakieś SG? :(
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Czacha Games »

RunMan pisze:Ja po cichu liczyłem na kwadratowe 70x70, ale standardy też powinny być okej. No i cieszę się, że bierzecie pod uwagę wrzucane przez nas uwagi, tak trzymać :)

Tak przy okazji - trzymacie jeszcze w rękawie jakiś mecenat, czy nie przywiązywać się do myśli, że uda się osiągnąć jakieś SG? :(
coś tam w rękawie dla Was trzymamy ;)
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 975
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 235 times
Been thanked: 235 times

Re: Impulse

Post autor: Moonday »

Rozmiar kart w wersji ogólnej jest ok. Nie ma co cudować, bo to w końcu gra karciana i karty w rozmiarze proponowanym przez Was będą lepiej leżały w dłoniach. Jeżeli planujecie przy tym zachować oryginalne grafiki, to jestem spokojny i cierpliwie czekam na swoją wersję gry. Trzymam też kciuki za na tekturowe plansze, na które wciąż liczę. Oby się udało.

Ps. Nigdy nie grałem w 4X, ale projekt wsparłem, bo podoba mi się Wasza inicjatywa i chęć wydania czegoś wyjątkowego. W sumie to przekonaliście mnie, żebym spróbował posmakować nowego klimatu. Wszystko to sprawia, że gry wręcz nie mogę się doczekać :)
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Czacha Games »

Tak jak wspominaliśmy chwilkę wcześniej poniżej lista wszystkich akcji/kart oraz ich wstęp do opisu na kartach:

1. COMMAND - DOWODZENIE - Opis akcji na karcie: Przesuń 1 statek ....

2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Rozpatrz 1 kartę ręki...

3. BUILD - BUDOWA - Opis akcji na karcie: Zbuduj 1 Krążownik ...

4. EXECTUE - REALIZACJA - Opis akcji na karcie: Rozpatrz 1 kartę z talii lub jedną technologie...

5. SABOTAGE - SABOTAŻ - Opis akcji na karcie: Sabotuj statek ...

6. PLAN - PLANOWANIE - Opis akcji na karcie: Zaplanuj karty z ręki...

7. DRAW - DOBRANIE - Opis akcji na karcie: Dobierz 1 kartę z talii...

8. TRADE - HANDEL - Opis akcji na karcie: Sprzedaj 1 kartę z ręki...

9. MINE - WYDOBYCIE - Opis akcji na karcie: Mineralizuj 1 kartę z ręki...

10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Oczyść 1 kartę minerału za 1 punkt...

To jest nasza propozycja do konsultacji z Wami. Chcemy żebyście pomogli nam wybrać najlepsze opcje - oczywiście dokładny opis tych akcji/kart zamierzamy wrzucić do instrukcji i podać przykłady - piszcie co sądzicie, co byście zmienili itp - jesteśmy otwarci na Wasz głos i sugestie.
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Refine: zamień kartę na punkt... bardziej zrozumiale, nikt nie będzie pytał co oznacza oczyszczenie karty minerału.
Nie wiem na czym polega sabotaż. Jak niszczy po prostu statek to zniszcz jeden statek... Będzie bardziej czytelnie i zrozumiale.

Poza tym to co już pisałem kiedyś. Gra może mocno zyskać na klimacie jak mapa sektora będzie się składać z Centrum Badawczego, Centrum Dowodzenia, Rafinerii etc. Wg mnie będzie to też bardziej intuicyjne. Obecne nazwy są oczywiste, ale mechanicznie. Klimatu zero.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Impulse

Post autor: rattkin »

misioooo pisze:Refine: zamień kartę na punkt...
Nie no, bez jaj. Takimi opisami to można odrzeć kazdą grę z resztek tematu i zostawić wióry. Pewnie 95% karcianek w ostateczności sprowadza się do zamiany karty na punkt.

Skoro poprzednie opisy mają "mineralizuj" i inne nazwy własne dla mechanik wewnątrz gry, to jestem za tym, żeby zostały - gra po prostu na tym zyskuje całościowo, choć może nieco zyskuje w złożoności zasad. Ale ja jestem z tych, którzy nie mają problemu z zinternalizowaniem stack, heap i grip w Netrunnerze. Słyszałem, że dla wielu zapamiętanie trzech terminów jest nie do przejścia.

"Przesuń statek" też brzmi jakoś marnie. To są statki w przestrzeni kosmicznej. Niech one latają, wykonują lot, podróż, cokolwiek, ale niech nie będą "przesuwane".
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Leć jednym statkiem...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
TTR_1983
Posty: 3937
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: TTR_1983 »

Jeśli nie przesuń, to może posuń? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mori
Posty: 107
Rejestracja: 04 gru 2009, 08:07
Lokalizacja: SE

Re: Impulse

Post autor: Mori »

Czacha Games pisze:2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Rozpatrz 1 kartę ręki...
Rozumiem, że tu "z" przy "ręki" to zjadło przypadkowo i docelowo będzie "kartę z ręki"?

Co do przesuwania: może przemieść? Statki się przemieszczają koniec końców.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impulse

Post autor: RunMan »

Rozumiem tutaj zarówno stanowisko misiaaaa i rattkina, ciężko znaleźć kompromis pomiędzy uproszczeniem zasad, a próbą ratowania klimatu w Impulsie. Gra i tak ma już spory próg wejścia, więc polecenia na kartach w stylu 'Oczyść 1 Minerał ...' nie będą ułatwiać, choć mimo wszystko chyba lepsze to niż tekst 'Zamień kartę na VP'...


Pozwoliłem sobie podać moje drobne propozycje zmian.
1. COMMAND - DOWODZENIE - Opis akcji na karcie: Przmieść 1 statek ....
2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Wynajdź 1 kartę (technologię?) z ręki...
3. BUILD - BUDOWA - Opis akcji na karcie: Zbuduj 1 Krążownik ...
4. EXECUTE - REALIZACJA - Opis akcji na karcie: Rozpatrz 1 kartę z talii lub jedną technologie...
5. SABOTAGE - SABOTAŻ - Opis akcji na karcie: Sabotuj statek ...
6. PLAN - PLANOWANIE - Opis akcji na karcie: Zaplanuj karty z ręki...
7. DRAW - DOBRANIE - Opis akcji na karcie: Dobierz 1 kartę z talii...
8. TRADE - HANDEL - Opis akcji na karcie: Sprzedaj 1 kartę z ręki...
9. MINE - WYDOBYCIE - Opis akcji na karcie: Wydobądź 1 minerał z ręki...
10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Oczyść 1 kartę minerału za 1 punkt...
Skoro w naszym języku i tak nie uda się utrzymać jednolitego nazewnictwa dla nazw kart i poleceń na kartach doń nawiązujących, to być może faktycznie warto byłoby się pochylić nad pomysłem misiaaaa, aby nagłówki kart zawierały bardziej klimatyczne nazwy.
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Czacha Games »

Skoro w naszym języku i tak nie uda się utrzymać jednolitego nazewnictwa dla nazw kart i poleceń na kartach doń nawiązujących, to być może faktycznie warto byłoby się pochylić nad pomysłem misiaaaa, aby nagłówki kart zawierały bardziej klimatyczne nazwy.
Też nad tym się mocno zastanawialiśmy i też nam się ten pomysł podobał - ale chcieliśmy to z Wami przegadać najpierw
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impulse

Post autor: RunMan »

Grę znam jedynie z recenzji i pobieżnej lektury angielskiej instrukcji - czy używanie tych samych nazw w nagłówku karty, a potem w treści poleceń ma jakieś przełożenie na rozgrywkę, czy ma jedynie na celu ułatwienie i ujednolicenie terminologii?
Jeżeli zamiana nagłówków nie ingeruje w mechanikę, to jak dla mnie bardziej klimatyczne nazwy byłyby fajne.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Impulse

Post autor: Pan_K »

Rozumiem, że pozostali uczestnicy dyskusji znają grę w wersji angielskiej. Ja nie znam. Więc jeśli nawet hasło "mineralizuj" brzmi w moim uchu dziwacznie - może mieć sens w kontekście zasad i ich terminologii osadzonej jakoś w temacie gry. Rozumiem, że wszyscy wysuwający sugestie terminologiczne ogarniają całokształt?
Niezależnie jednak od tematu, zupełnie obiektywnie rzecz biorąc koślawo mi brzmi tryb rozkazujący "wynajdź". Choć jest absolutnie poprawny i w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, by go zastosować... 8)
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
ivan2k5
Posty: 155
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:13
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Impulse

Post autor: ivan2k5 »

RunMan pisze:Pozwoliłem sobie podać moje drobne propozycje zmian.
Cytuj:
1. COMMAND - DOWODZENIE - Opis akcji na karcie: Przmieść 1 statek ....
2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Wynajdź 1 kartę (technologię?) z ręki...
3. BUILD - BUDOWA - Opis akcji na karcie: Zbuduj 1 Krążownik ...
4. EXECUTE - REALIZACJA - Opis akcji na karcie: Rozpatrz 1 kartę z talii lub jedną technologie...
5. SABOTAGE - SABOTAŻ - Opis akcji na karcie: Sabotuj statek ...
6. PLAN - PLANOWANIE - Opis akcji na karcie: Zaplanuj karty z ręki...
7. DRAW - DOBRANIE - Opis akcji na karcie: Dobierz 1 kartę z talii...
8. TRADE - HANDEL - Opis akcji na karcie: Sprzedaj 1 kartę z ręki...
9. MINE - WYDOBYCIE - Opis akcji na karcie: Wydobądź 1 minerał z ręki...
10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Oczyść 1 kartę minerału za 1 punkt...
A ja zaraz za Runman`em

1. COMMAND - DOWODZENIE - Opis akcji na karcie: Przemieść 1 statek ....
2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Rozwiń 1 z technologii z ręki...
3. BUILD - BUDOWA - Opis akcji na karcie: Zbuduj 1 Krążownik ...
4. EXECUTE - REALIZACJA - Opis akcji na karcie: Wykonaj akcję 1 karty z talii lub 1 technologii...
5. SABOTAGE - SABOTAŻ - Opis akcji na karcie: Sabotuj statek ...
6. PLAN - PLANOWANIE - Opis akcji na karcie: Dodaj karty z ręki do swojego planu...
7. DRAW - DOBRANIE - Opis akcji na karcie: Dobierz 1 kartę z talii...
8. TRADE - HANDEL - Opis akcji na karcie: Sprzedaj 1 kartę z ręki...
9. MINE - WYDOBYCIE - Opis akcji na karcie: Pozyskaj 1 minerał z ręki...
10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Ekstraktuj 1 kartę minerału za 1 punkt...(tutaj nie mam pomysłu na razie)
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1538
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 204 times

Re: Impulse

Post autor: Furan »

ivan2k5 pisze: 10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Ekstraktuj 1 kartę minerału za 1 punkt...(tutaj nie mam pomysłu na razie)
Jeśli już, to ekstrahuj.
Nie wiem czy jest sens wprowadzać inne słowo niż nazwa akcji - rafinuj.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Die Burgen von Burgund
warran
Posty: 253
Rejestracja: 25 sty 2015, 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Impulse

Post autor: warran »

Plus dla pomysłu misiaaaaa z nagłówkami i plus dla propozycji RunMan'a/ivan2k5.
Dodatkowo:
1. Zamiast "Sabotuj 1 statek..." zdecydowanie "Zniszcz 1 statek..." (o ile tam nie ma dodatkowego efektu, rzecz jasna)
2. Skoro już mówimy "z ręki", "z talii", to może fajnie byłoby dodać
- przy ruchu "do sąsiedniego sektora"
- przy sabotażu "statek przeciwnika"
- przy budowie "zbuduj krążownik w swoim systemie"
ale to już taka pierdółka i nie wiem czy to się zmieści na karcie. Wydaje mi się też, że mogłoby minimalnie zmniejszyć próg wejścia - wszak mamy na kartcie trochę więcej szczegółów dot. danej akcji.
3. Ostateczne czepialstwo (logika matematyczna na studiach zmienia człowieka :P )
w przypadku "RESEARCH" jest użyte słowo "lub" - alternatywa niewykluczająca (teoretycznie można wykonać obie akcje). Słowo "albo" jest używane jako oznaczające alternatywę wykluczającą.
Koniec ostatecznego czepialstwa.
Pewnie wystarczy to podkreślić w instrukcji ;)
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impulse

Post autor: RunMan »

To skoro mamy koncert życzeń to napiszę - wydaje mi się, że przy standardowych kartach lepsza byłaby pozioma orientacja - będzie można zmieścić więcej tekstu, co będzie przydatne zwłaszcza wtedy gdy zdecydujecie się na bardziej rozbudowane nagłówki kart.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 313 times
Been thanked: 344 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

Tyle że nikt nie trzyma poziomo kart w ręce. Moim zdaniem pomysł odpada.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Impulse

Post autor: rattkin »

Gracze Summoner Wars mogą sie nie zgodzić :)
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: orzeh »

tomb pisze:Tyle że nikt nie trzyma poziomo kart w ręce. Moim zdaniem pomysł odpada.
Ja w angielskojęzycznym Impulsie trzymam poziomo ...
ODPOWIEDZ