battle of wesnoth

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
czarik
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2008, 22:17

battle of wesnoth

Post autor: czarik »

mam zamiar zrobić grę planszową na wzór gry w tytule z kilkoma ulepszeniami.

Była by to strategia turowa polegająca na zlikwidowaniu wroga lub przejęciu wszystkich budowli.

gracz wybrał by sobie rasę ( elfy, krasnoludy, ludzie, nieumarli, trolle lub jaszczuroludzie) nastepnie głównego bohatera ( mag, wojownik , zwiadowca itp).
w grze były by dwa lub trzy rodzaje surowców: złoto, drewno i może kamień. uzyskiwało by sie je dzieki budynkom. za złoto odpowiadały by wioski a za drewno drwal, wioski można by było ulepszać za pomocą drewna (im lepszy poziom wioski tym więcej złota przychodzi. mozna by było tez budować nowe wioski. za złoto można by było wyrobić jednostki bojowe. można by było tworzyć tylko kilka jednostek na turę w zależnosci od wielkości zamku.
jednostka miała by różnie rozwinięte cechy.
- atak ( ile zabiera życia)
- życie ( życie ;-)
- obrona ( odejmuje się ilosć obrony od ataku przeciwnika)
-wytrzymałość (ile pól przejdzie)

Jednostki mogą także zdobywać punkty doświadczenia i level. polegało by to na tym że za zabranie np 3 pkt życia przeciwnikowi 1 punkt doświadczenia a za ostateczny cios 4 pkt. po zdobyciu levelu nie można wybierać jaką cechę ulepszymy tylko w jaką profesję pójdzie jednostka np. myśliwy może zmienić sie w łucznika lub kusznika. Profesje beda różniły się cechami.

budynki były by rozstawione na mapie i można by było je przejąć przez wejście postacią na nie. Kiedy w budynku przebywała by jakaś wroga jednostka trzeba by było ją najpierw zabić potem dopiero można przejąć budynek. jednostce przebywającej w wiosce przywracało by sie 1 pkt życia a przy najwyższym levelku wioski 2 pkt.

Mam nadzieję ze opisałem wszystko jeśli czegoś wam brakuje piszcie. Nie mam zamiaru tego wydać ale chce wiedzieć czy mogę pokazać to znajomym.
Awatar użytkownika
Lim-Dul
Administrator
Posty: 1711
Rejestracja: 11 gru 2006, 17:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: battle of wesnoth

Post autor: Lim-Dul »

Jak chcesz to możesz pokazać, tylko po co robić grę planszową, która jest niemal identyczna z DARMOWĄ grą komputerową? Komputer ułatwia rozgrywkę, bo sam wszystko oblicza - do tego Wesnoth ma opcję multiplayer - zarówno przy jednym komputerze, jak i przez sieć, więc po prostu nie widzę w tym specjalnego sensu. ;-)
Myślę, że jesteś pod wielkim wrażeniem Wesnotha i chcesz koniecznie zrobić coś na jego "cześć" - może jednak powinieneś zaprojektować coś nowego? Grę przygodową opartą o świat Wesnoth? To by było coś...

By the way - jeżeli ludzie nie wiedzą o czym mówimy:

http://www.wesnoth.org/

Gorąco polecam. Specjalna jednostka Armageddon Drake została wsadzona do gry z mojej inicjatywy na forach (chociaż nie ja ją zaprojektowałem). :-D

Szkoda, że pozostałe świetne jednostki Drake'ów nie zostały zaakceptowane. :-(
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
Awatar użytkownika
Browarion
Posty: 2374
Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

Re: battle of wesnoth

Post autor: Browarion »

Zgadzam się z Lim-Dulem - po co wydawać grę komputerową na planszy??!??
Szczególnie że na planszy będzie to nieciekawa przygodówka... i to jeszcze diabelnie długa.
Planszówki rządzą się innymi prawami, inaczej tworzy się mechanikę, inaczej projektuje osiągnięcie celu.

Zresztą dla przykładu: porównaj znane gry komputerowe i zrobione na ich podstawie planszówki. I zobacz ile jest różnic ;)


Ale powodzenia w projektowaniu gier. I to takich ciekawych, z dobrą mechaniką i klimatem!
8)
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: battle of wesnoth

Post autor: zephyr »

[hmm ktoś mnie ubiegł]
Weź jakąś grę komputerową potem planszówkę i znajdź 3 różnice :)

Przypominam, że każda rasa, klasa, itd. to zestaw kolejnych figurek i trzeba się naprawdę poważnie zastanowić ile tego wprowadzać. Dodatkowo ilość współczynników, levele itd. itp. też trzeba znacznie uprościć - może procesor lubi wykonywać hordy obliczeń, ale ludzie niekoniecznie.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
lokhgard
Posty: 80
Rejestracja: 27 sty 2006, 22:34
Been thanked: 1 time

Re: battle of wesnoth

Post autor: lokhgard »

Browarion, w założeniu miała to być strategia nie przygodówka;) i może nawet wyszłoby z tego coś ciekawego, tylko trzeba by uprościć zasady zamiast przerzucać na planszę wierne kopie z komputera. Chciałem podać przykład WarCrafta, ale to kiepski pomysł, bo z orginałem nie ma prawie nic wspólnego, to jest przegięcie w drugą stronę:P
Awatar użytkownika
Browarion
Posty: 2374
Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

Re: battle of wesnoth

Post autor: Browarion »

lokhgard pisze:Browarion, w założeniu miała to być strategia nie przygodówka;) i może nawet wyszłoby z tego coś ciekawego, tylko trzeba by uprościć zasady zamiast przerzucać na planszę wierne kopie z komputera. Chciałem podać przykład WarCrafta, ale to kiepski pomysł, bo z orginałem nie ma prawie nic wspólnego, to jest przegięcie w drugą stronę:P
właściwie sam sobie odpowiedziałeś. A zephyr dał odpowiedź odnośnie zapędów do robienia strategii ;)
To po prostu dwa inne produkty - i tylko tak może być.
Dlaczego...
... patrz opinie powyżej
:)

powodzenia
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
ODPOWIEDZ