Czyli 3 lata gryKrzysiekL pisze:Z tego co czytałem, to zdecydowanie najlepiej chodzi i tak na cztery.karawanken pisze:15 gier to przy częstotliwości spotkań mojej grupy w 5 osobowym składzie to dobre 4 lata gry.
SeaFall (Rob Daviau, JR Honeycutt)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- karawanken
- Posty: 2362
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 96 times
Re: SeaFall (4X)
- kaszkiet
- Posty: 2808
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 526 times
Re: SeaFall (4X)
Warto wziąć też pod uwagę, że pojedyncza partia Seafall to ze 2-2,5h, podczas gdy Pandemia Legacy zajmuje z 1h może z lekkim hakiem na jedną rozgrywkę.
Re: SeaFall (4X)
Pytanie do osob ktore juz dostaly swoj egzemplarz
czy tez macie dwoch bylych awanturnikow zamiast bylego badacza/naukowca?
No zesz k....m...?%$%!!!
Czy naprawde zadna gra nie moze byc wydana/dostarczona bez bledow? Ostatnio mam tyle felernych egzemplarzy, w ktorych brakuje, a to jednej karty, a to jednego znacznika, a to jednej figurki, nie wspominajac juz o bledach w instrukcji, erratach, erratach do erraty (Terraformacja Marsa) - bez internetu to juz w planszowki sie nie da grac. Naprawde drobiagzowe sprawdzanie elementow w kazdej grze jest bardzo meczace. Chyba zaloze dodatkowy watek utyskujacy na bledy wydawnicze.
(a co jesli w pudelkach legacy sa jakies babole?)
czy tez macie dwoch bylych awanturnikow zamiast bylego badacza/naukowca?
No zesz k....m...?%$%!!!
Czy naprawde zadna gra nie moze byc wydana/dostarczona bez bledow? Ostatnio mam tyle felernych egzemplarzy, w ktorych brakuje, a to jednej karty, a to jednego znacznika, a to jednej figurki, nie wspominajac juz o bledach w instrukcji, erratach, erratach do erraty (Terraformacja Marsa) - bez internetu to juz w planszowki sie nie da grac. Naprawde drobiagzowe sprawdzanie elementow w kazdej grze jest bardzo meczace. Chyba zaloze dodatkowy watek utyskujacy na bledy wydawnicze.
(a co jesli w pudelkach legacy sa jakies babole?)
"Jutro to dziś, tyle że jutro."
S. Mrożek
S. Mrożek
Re: SeaFall (4X)
U mnie również występuje dwóch byłych awanturników, zamiast byłego badacza/naukowca. Mówiąc szczerze nawet nie wiedziałem że to jest błąd miało być 8 naklejek i było Myślę że warto również wspomnieć że na pudełku i w instrukcji jest napisane że powinny być 62 monety, a otrzymujemy ich... 108, ale do takich błędów nic nie mam W moim egzemplarzu trafił się jeszcze dodatkowy łącznik do astrolabium ( mam nadzieję że przez to nie będzie go brakowało w innym egzemplarzu) Jednak ogólnie wydanie wydaje się być naprawdę wysokiej jakości. Pudełko z grą waży ponad 3 kg, co czułem niosąc je z paczkomat Może i małe błędy się trafily, ale nie ma tragedii. W szczególności że ostatnią grą jaką kupiłem był Mistfall, gdzie liczba błędów w instrukcji, na płytkach lokacji i kartach była taka, że praktycznie uniemożliwiała gręhamanu pisze:Pytanie do osob ktore juz dostaly swoj egzemplarz
czy tez macie dwoch bylych awanturnikow zamiast bylego badacza/naukowca?
No zesz k....m...?%$%!!!
Czy naprawde zadna gra nie moze byc wydana/dostarczona bez bledow? Ostatnio mam tyle felernych egzemplarzy, w ktorych brakuje, a to jednej karty, a to jednego znacznika, a to jednej figurki, nie wspominajac juz o bledach w instrukcji, erratach, erratach do erraty (Terraformacja Marsa) - bez internetu to juz w planszowki sie nie da grac. Naprawde drobiagzowe sprawdzanie elementow w kazdej grze jest bardzo meczace. Chyba zaloze dodatkowy watek utyskujacy na bledy wydawnicze.
(a co jesli w pudelkach legacy sa jakies babole?)
-
- Posty: 1180
- Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 53 times
Re: SeaFall (4X)
Też mam dwóch byłych awanturników zamiast byłego badacza/naukowca, więc wygląda na to, że to grubsza pomyłka... Najwidoczniej taniej jest dodrukować i wysłać poprawione niż zainwestować w sprawdzenie zawartości wcześniej... ;)
No to czekamy na brakujące elementy, a *tymczasowo* PDF do samodzielnego wydrukowania.
No to czekamy na brakujące elementy, a *tymczasowo* PDF do samodzielnego wydrukowania.
Re: SeaFall (4X)
ok sprawa sprawdzona. bazując na naszej wiedzy i sprawdzając raz jeszcze z plikami angielskimi wszystko jest w porządku i dokładnie tak na być - dwie naklejki odkrywcy. pamiętajcie że wiele elementów czeka jeszcze w skrzynkach
-
- Posty: 1180
- Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 53 times
Re: SeaFall (4X)
W takim razie przepraszam za wylanie jadu! Dzięki za błyskawiczną reakcję!Krwawisz pisze:ok sprawa sprawdzona. bazując na naszej wiedzy i sprawdzając raz jeszcze z plikami angielskimi wszystko jest w porządku i dokładnie tak na być - dwie naklejki odkrywcy. pamiętajcie że wiele elementów czeka jeszcze w skrzynkach ;-)
Re: SeaFall (4X)
to super wiadomosc,
bazowalem na angielskiej wideorecenzji, gdzie widac bylo badacza/naukowca
za *&^%%!!!! przepraszam i zwracam honor
przynajmniej jedna gra bez brakow
bazowalem na angielskiej wideorecenzji, gdzie widac bylo badacza/naukowca
za *&^%%!!!! przepraszam i zwracam honor
przynajmniej jedna gra bez brakow
"Jutro to dziś, tyle że jutro."
S. Mrożek
S. Mrożek
-
- Posty: 555
- Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: SeaFall (4X)
W instrukcji przy opisie regionów są źle przyporządkowane cyferki z grafiki do opisów. A dokładniej (10) jest zamiast (11) w opisie a tam gdzie powinna być (10) w opisie nie ma nic.
- kaimada
- Posty: 1133
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 127 times
Re: SeaFall (4X)
Ale jakim cudem mam przedarty róg pudełka to nie wiem, biorąc pod uwagę brak zgnieceń i jakichkolwiek uszkodzeń folii.
-
- Posty: 1824
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 37 times
Re: SeaFall (4X)
Takie uszkodzenia mogły powstać też przed pakowaniem:(kaimada pisze:Ale jakim cudem mam przedarty róg pudełka to nie wiem, biorąc pod uwagę brak zgnieceń i jakichkolwiek uszkodzeń folii.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- AkitaInu
- Posty: 4045
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: SeaFall (4X)
A ja mam jeszcze pytanie.
Jak to jest z otwieraniem gry i czytaniem instrukcji? Planujemy zagrać niedługo i nie wiem czy mam czytać instrukcje przed grą czy jednak odpakować grę razem ze znajomymi i razem czytać instrukcję ?
Jak to jest z otwieraniem gry i czytaniem instrukcji? Planujemy zagrać niedługo i nie wiem czy mam czytać instrukcje przed grą czy jednak odpakować grę razem ze znajomymi i razem czytać instrukcję ?
- kaimada
- Posty: 1133
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 127 times
Re: SeaFall (4X)
Najlepiej jakby każdy przed grą instrukcje przeczytał, ale jeśli chodzi o to czy ona coś zdradza to nie. Jest napisana tak, że opisuje mechaniki używane w prologu. Wszystko co dalej będzie wychodziło z zamkniętych skrzyń i będziesz wklejał sobie naklejki do instrukcji.AkitaInu pisze:A ja mam jeszcze pytanie.
Jak to jest z otwieraniem gry i czytaniem instrukcji? Planujemy zagrać niedługo i nie wiem czy mam czytać instrukcje przed grą czy jednak odpakować grę razem ze znajomymi i razem czytać instrukcję ?
-
- Posty: 1180
- Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 53 times
Re: SeaFall (4X)
Zdecydowanie przeczytać dokładnie wcześniej... sporo wątpliwości się nam pojawiało i szukanie znacznie zwiększało downtime.
Re: SeaFall (4X)
chłopaki z dicetower w kulturalny sposób, ale mocno skrytykowali Seafall w ostatniej recenzji
Re: SeaFall (4X)
W rozbudowanych grach chyba jest tak, że jak jakaś partia samouczkowa się podobała, to potem tylko lepiej.AkitaInu pisze:My jesteśmy po prologu i pierwszej grze.
Grało się bardzo fajnie i chce nam się grać dalej no ale to dopiero pierwsza partia.
- AkitaInu
- Posty: 4045
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: SeaFall (4X)
Nawet nie masz pojęcia jak bardzo bym chciał aby tak byłoBłysk pisze:W rozbudowanych grach chyba jest tak, że jak jakaś partia samouczkowa się podobała, to potem tylko lepiej.AkitaInu pisze:My jesteśmy po prologu i pierwszej grze.
Grało się bardzo fajnie i chce nam się grać dalej no ale to dopiero pierwsza partia.
Co prawda jedna kwestia, dość ważna (znaczniki wrogości) w instrukcji jest kompletnie skopana a sama gra czasami potrafi dopiec losowością to naprawde fajnie się gra, i jest ciekawy klimat.
- cezner
- Posty: 3072
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 89 times
Re: SeaFall (4X)
Zagraliśmy 1/2 prologu.
Powiedzcie mi, że później jest lepiej? Że prolog to tylko na poznanie mechaniki a dalej będzie tylko lepiej?
Mechanicznie na razie ta gra się średnio broni. A właściwie nie broni...
Powiedzcie mi, że później jest lepiej? Że prolog to tylko na poznanie mechaniki a dalej będzie tylko lepiej?
Mechanicznie na razie ta gra się średnio broni. A właściwie nie broni...
- Deem
- Posty: 1216
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 374 times
- Been thanked: 264 times
Re: SeaFall (4X)
Tak albo nie. Mniej więcej pół na pół.cezner pisze:Zagraliśmy 1/2 prologu.
Powiedzcie mi, że później jest lepiej? Że prolog to tylko na poznanie mechaniki a dalej będzie tylko lepiej?
Mechanicznie na razie ta gra się średnio broni. A właściwie nie broni...
Mam nadzieję, że moja odpowiedź jest równie niedokładna, niemerytoryczna i nieprzydatna jak Twoje powyższe jęki.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- cezner
- Posty: 3072
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 89 times
Re: SeaFall (4X)
Dobrze, będzie bardziej merytorycznie.
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?
- Deem
- Posty: 1216
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 374 times
- Been thanked: 264 times
Re: SeaFall (4X)
Obawiam się, że to jest trzon rozgrywki i nawet jeśli pojawiają się jakieś ozdobniki, to odczucia z grubsza mogą zostać podobne.cezner pisze:Dobrze, będzie bardziej merytorycznie.
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- pan_satyros
- Posty: 6130
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 645 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: SeaFall (4X)
Brzmi jak opis rozgrywki w Kupcy i Korsarze.cezner pisze:Dobrze, będzie bardziej merytorycznie.
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- AkitaInu
- Posty: 4045
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: SeaFall (4X)
Mi akurat Seafall bardziej się podoba od kupców Ale generalnie feeling może być podobny.pan_satyros pisze:Brzmi jak opis rozgrywki w Kupcy i Korsarze.cezner pisze:Dobrze, będzie bardziej merytorycznie.
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?
Co do prologu - to jest biedny, potem jest jednak lepiej:)