SeaFall (Rob Daviau, JR Honeycutt)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2362
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: karawanken »

KrzysiekL pisze:
karawanken pisze:15 gier to przy częstotliwości spotkań mojej grupy w 5 osobowym składzie to dobre 4 lata gry.
Z tego co czytałem, to zdecydowanie najlepiej chodzi i tak na cztery.
Czyli 3 lata gry :D
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2808
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 309 times
Been thanked: 526 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: kaszkiet »

Warto wziąć też pod uwagę, że pojedyncza partia Seafall to ze 2-2,5h, podczas gdy Pandemia Legacy zajmuje z 1h może z lekkim hakiem na jedną rozgrywkę.
Awatar użytkownika
hamanu
Posty: 856
Rejestracja: 16 lis 2006, 14:19
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: SeaFall (4X)

Post autor: hamanu »

Pytanie do osob ktore juz dostaly swoj egzemplarz

czy tez macie dwoch bylych awanturnikow zamiast bylego badacza/naukowca?

No zesz k....m...?%$%!!!

Czy naprawde zadna gra nie moze byc wydana/dostarczona bez bledow? Ostatnio mam tyle felernych egzemplarzy, w ktorych brakuje, a to jednej karty, a to jednego znacznika, a to jednej figurki, nie wspominajac juz o bledach w instrukcji, erratach, erratach do erraty (Terraformacja Marsa) - bez internetu to juz w planszowki sie nie da grac. Naprawde drobiagzowe sprawdzanie elementow w kazdej grze jest bardzo meczace. Chyba zaloze dodatkowy watek utyskujacy na bledy wydawnicze.
(a co jesli w pudelkach legacy sa jakies babole?)
"Jutro to dziś, tyle że jutro."
S. Mrożek
Awatar użytkownika
patrol007
Posty: 26
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:06
Lokalizacja: Stargard

Re: SeaFall (4X)

Post autor: patrol007 »

hamanu pisze:Pytanie do osob ktore juz dostaly swoj egzemplarz

czy tez macie dwoch bylych awanturnikow zamiast bylego badacza/naukowca?

No zesz k....m...?%$%!!!

Czy naprawde zadna gra nie moze byc wydana/dostarczona bez bledow? Ostatnio mam tyle felernych egzemplarzy, w ktorych brakuje, a to jednej karty, a to jednego znacznika, a to jednej figurki, nie wspominajac juz o bledach w instrukcji, erratach, erratach do erraty (Terraformacja Marsa) - bez internetu to juz w planszowki sie nie da grac. Naprawde drobiagzowe sprawdzanie elementow w kazdej grze jest bardzo meczace. Chyba zaloze dodatkowy watek utyskujacy na bledy wydawnicze.
(a co jesli w pudelkach legacy sa jakies babole?)
U mnie również występuje dwóch byłych awanturników, zamiast byłego badacza/naukowca. Mówiąc szczerze nawet nie wiedziałem że to jest błąd miało być 8 naklejek i było :) Myślę że warto również wspomnieć że na pudełku i w instrukcji jest napisane że powinny być 62 monety, a otrzymujemy ich... 108, ale do takich błędów nic nie mam :D W moim egzemplarzu trafił się jeszcze dodatkowy łącznik do astrolabium ( mam nadzieję że przez to nie będzie go brakowało w innym egzemplarzu) :P Jednak ogólnie wydanie wydaje się być naprawdę wysokiej jakości. Pudełko z grą waży ponad 3 kg, co czułem niosąc je z paczkomat :D Może i małe błędy się trafily, ale nie ma tragedii. W szczególności że ostatnią grą jaką kupiłem był Mistfall, gdzie liczba błędów w instrukcji, na płytkach lokacji i kartach była taka, że praktycznie uniemożliwiała grę :evil:
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: KrzysiekL »

Też mam dwóch byłych awanturników zamiast byłego badacza/naukowca, więc wygląda na to, że to grubsza pomyłka... Najwidoczniej taniej jest dodrukować i wysłać poprawione niż zainwestować w sprawdzenie zawartości wcześniej... ;)

No to czekamy na brakujące elementy, a *tymczasowo* PDF do samodzielnego wydrukowania.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: Krwawisz »

ok sprawa sprawdzona. bazując na naszej wiedzy i sprawdzając raz jeszcze z plikami angielskimi wszystko jest w porządku i dokładnie tak na być - dwie naklejki odkrywcy. pamiętajcie że wiele elementów czeka jeszcze w skrzynkach ;-)
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: KrzysiekL »

Krwawisz pisze:ok sprawa sprawdzona. bazując na naszej wiedzy i sprawdzając raz jeszcze z plikami angielskimi wszystko jest w porządku i dokładnie tak na być - dwie naklejki odkrywcy. pamiętajcie że wiele elementów czeka jeszcze w skrzynkach ;-)
W takim razie przepraszam za wylanie jadu! Dzięki za błyskawiczną reakcję!
Awatar użytkownika
hamanu
Posty: 856
Rejestracja: 16 lis 2006, 14:19
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: SeaFall (4X)

Post autor: hamanu »

to super wiadomosc,
bazowalem na angielskiej wideorecenzji, gdzie widac bylo badacza/naukowca


za *&^%%!!!! przepraszam i zwracam honor

przynajmniej jedna gra bez brakow :)
"Jutro to dziś, tyle że jutro."
S. Mrożek
ernin
Posty: 555
Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 35 times
Been thanked: 27 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: ernin »

W instrukcji przy opisie regionów są źle przyporządkowane cyferki z grafiki do opisów. A dokładniej (10) jest zamiast (11) w opisie a tam gdzie powinna być (10) w opisie nie ma nic.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1133
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 28 times
Been thanked: 127 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: kaimada »

Ale jakim cudem mam przedarty róg pudełka to nie wiem, biorąc pod uwagę brak zgnieceń i jakichkolwiek uszkodzeń folii.
olsszak
Posty: 1824
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: olsszak »

kaimada pisze:Ale jakim cudem mam przedarty róg pudełka to nie wiem, biorąc pod uwagę brak zgnieceń i jakichkolwiek uszkodzeń folii.
Takie uszkodzenia mogły powstać też przed pakowaniem:(
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4045
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: AkitaInu »

A ja mam jeszcze pytanie.

Jak to jest z otwieraniem gry i czytaniem instrukcji? Planujemy zagrać niedługo i nie wiem czy mam czytać instrukcje przed grą czy jednak odpakować grę razem ze znajomymi i razem czytać instrukcję ? :)
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1133
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 28 times
Been thanked: 127 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: kaimada »

AkitaInu pisze:A ja mam jeszcze pytanie.

Jak to jest z otwieraniem gry i czytaniem instrukcji? Planujemy zagrać niedługo i nie wiem czy mam czytać instrukcje przed grą czy jednak odpakować grę razem ze znajomymi i razem czytać instrukcję ? :)
Najlepiej jakby każdy przed grą instrukcje przeczytał, ale jeśli chodzi o to czy ona coś zdradza to nie. Jest napisana tak, że opisuje mechaniki używane w prologu. Wszystko co dalej będzie wychodziło z zamkniętych skrzyń i będziesz wklejał sobie naklejki do instrukcji.
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: KrzysiekL »

Zdecydowanie przeczytać dokładnie wcześniej... sporo wątpliwości się nam pojawiało i szukanie znacznie zwiększało downtime.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4045
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: AkitaInu »

dzięki :)
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: Tony23 »

chłopaki z dicetower w kulturalny sposób, ale mocno skrytykowali Seafall w ostatniej recenzji
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4045
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: AkitaInu »

My jesteśmy po prologu i pierwszej grze.

Grało się bardzo fajnie i chce nam się grać dalej no ale to dopiero pierwsza partia.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1404
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 188 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: Błysk »

AkitaInu pisze:My jesteśmy po prologu i pierwszej grze.

Grało się bardzo fajnie i chce nam się grać dalej no ale to dopiero pierwsza partia.
W rozbudowanych grach chyba jest tak, że jak jakaś partia samouczkowa się podobała, to potem tylko lepiej. :)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4045
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: AkitaInu »

Błysk pisze:
AkitaInu pisze:My jesteśmy po prologu i pierwszej grze.

Grało się bardzo fajnie i chce nam się grać dalej no ale to dopiero pierwsza partia.
W rozbudowanych grach chyba jest tak, że jak jakaś partia samouczkowa się podobała, to potem tylko lepiej. :)
Nawet nie masz pojęcia jak bardzo bym chciał aby tak było :)

Co prawda jedna kwestia, dość ważna (znaczniki wrogości) w instrukcji jest kompletnie skopana a sama gra czasami potrafi dopiec losowością to naprawde fajnie się gra, i jest ciekawy klimat.
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3072
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 89 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: cezner »

Zagraliśmy 1/2 prologu.
Powiedzcie mi, że później jest lepiej? Że prolog to tylko na poznanie mechaniki a dalej będzie tylko lepiej?
Mechanicznie na razie ta gra się średnio broni. A właściwie nie broni...
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1216
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 374 times
Been thanked: 264 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: Deem »

cezner pisze:Zagraliśmy 1/2 prologu.
Powiedzcie mi, że później jest lepiej? Że prolog to tylko na poznanie mechaniki a dalej będzie tylko lepiej?
Mechanicznie na razie ta gra się średnio broni. A właściwie nie broni...
Tak albo nie. Mniej więcej pół na pół.

Mam nadzieję, że moja odpowiedź jest równie niedokładna, niemerytoryczna i nieprzydatna jak Twoje powyższe jęki.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3072
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 89 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: cezner »

Dobrze, będzie bardziej merytorycznie.
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1216
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 374 times
Been thanked: 264 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: Deem »

cezner pisze:Dobrze, będzie bardziej merytorycznie.
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?
Obawiam się, że to jest trzon rozgrywki i nawet jeśli pojawiają się jakieś ozdobniki, to odczucia z grubsza mogą zostać podobne.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6130
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 645 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: SeaFall (4X)

Post autor: pan_satyros »

cezner pisze:Dobrze, będzie bardziej merytorycznie.
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?
Brzmi jak opis rozgrywki w Kupcy i Korsarze.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4045
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: SeaFall (4X)

Post autor: AkitaInu »

pan_satyros pisze:
cezner pisze:Dobrze, będzie bardziej merytorycznie.
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?
Brzmi jak opis rozgrywki w Kupcy i Korsarze.
Mi akurat Seafall bardziej się podoba od kupców ;) Ale generalnie feeling może być podobny.

Co do prologu - to jest biedny, potem jest jednak lepiej:)
ODPOWIEDZ