Zombiaki problem

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Lim-Dul
Administrator
Posty: 1711
Rejestracja: 11 gru 2006, 17:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zombiaki problem

Post autor: Lim-Dul »

Oczywiście, że zombi na aucie nie blokuje linii strzału, inaczej nie miałoby sensu podawanie obrażeń w centrum eksplozji.
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
Awatar użytkownika
buras
Posty: 178
Rejestracja: 07 cze 2007, 19:13
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Re: Zombiaki problem

Post autor: buras »

mam pytanie co do BOSS'A , czy mianując jakiegoś zombiaka bosem, wzrasta mu wytrzymałość o te 3 zółte kropki??
czy ma siłe na przykład 5 kropek, tych co są na tym zombiaku, którego chcę mianować??
Awatar użytkownika
Lim-Dul
Administrator
Posty: 1711
Rejestracja: 11 gru 2006, 17:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zombiaki problem

Post autor: Lim-Dul »

Nie. Kropki są innego koloru, niż wytrzymałość. To tylko przypomnienie, że boss może wydawać rozkazy tylko zombi o sile mniejszej lub równej 3.
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Zombiaki problem

Post autor: kolderek »

a nie, że jego rozkazy działają tylko w 3 kolejnych rundach zombiaków?
Może on wydać trzy rozkazy (jeden na turę)... :)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Zombiaki problem

Post autor: yosz »

kolderek ma rację. Trzy rozkazy, po jednym na turę + każdy rozkaz musi trafić do innego zombi.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Zombiaki problem

Post autor: Sztefan »

Kolderek ma racje, ale Lim-Dul też ;)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Zombiaki problem

Post autor: yosz »

Poniekąd ma rację ;) Oczywiście ma rację jeżeli chodzi o silę zombiaków ale znaczniki powiedziałbym właśnie, że są raczej jako licznik ile rozkazów jeszcze zostało ;) Ale to moja prywatna interpretacja ;)

====== EDIT ========

No dobra jednak przychylam się do opcji LimDula ;) Sprawdzilem że na dole są narysowane po kolei trzy, dwie i jedna klepsydra. W instrukcji natomiast nic nie widziałem, że rozkazy muszą być wydana w przeciągu trzech tur - wydaje się że boss po prostu może w czasie tury nie wydać rozkazu i on nie przepadnie.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Lim-Dul
Administrator
Posty: 1711
Rejestracja: 11 gru 2006, 17:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zombiaki problem

Post autor: Lim-Dul »

Umówmy się - ikonki w Zombiakach są trochę mylące. =)

W przypadku takich bossów lepiej trzymać się po prostu instrukcji. :-D
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
BaronCzaja
Posty: 3
Rejestracja: 16 wrz 2008, 23:22

Re: Zombiaki problem

Post autor: BaronCzaja »

Najmocniej przepraszam, za małą archeologię wątku, ale zarejestrowałem się głównie z jego powodu (co nie znaczy, że forum nie czytuje). Chciałem rozwiązać kolejną wątpliwość odnośnie karty "boss". W której fazie rozgrywki może on rozkazywać innym zombi? Czy kiedy w talii pozostał już tylko świt, można rozkazać zombiakowi ruch do przodu i wygrać rzutem na taśmę?
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Zombiaki problem

Post autor: jax »

BaronCzaja pisze:Chciałem rozwiązać kolejną wątpliwość odnośnie karty "boss". W której fazie rozgrywki może on rozkazywać innym zombi? Czy kiedy w talii pozostał już tylko świt, można rozkazać zombiakowi ruch do przodu i wygrać rzutem na taśmę?
Jeśli Świt pozostaje jedyną (nieodkrytą) kartą, to jak najbardziej Boss może wydać rozkaz marszu naprzód i gracz grający zombiakami wygrywa, jeśli to już barykada..
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
BaronCzaja
Posty: 3
Rejestracja: 16 wrz 2008, 23:22

Re: Zombiaki problem

Post autor: BaronCzaja »

Nie mogę w to uwierzyć - naprawdę można nakazać ruch naprzód tuż przed pociągnięciem swojej ostatniej karty? (gdy przeciwnik właśnie skończył swoją turę). A co z etapem: wyciągnij i odrzuć?
trzewik

Re: Zombiaki problem

Post autor: trzewik »

Wygląda to tak:

1. Ruch zombich
2. Dociąg kart
3. Zagrywanie kart. W fazie zagrywania kart należy też stosować efekty działania kart. Czyli dopiero w fazie zagrywania kart można też wydać Bossem rozkaz.

Faktycznie instrukcja w tej kwestii jest niejasna, sorry za kłopot.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Zombiaki problem

Post autor: jax »

BaronCzaja,
gram tak jak trzewik napisal, sluchaj sie go
troche niejasno sformulowales pierwotne pytanie, w sytuacji z twojego drugiego posta gracz-zombiak oczywiscie przegra najpierw bedzie musial pociagnac Swit (przed mozliwoscia zagrania efektu Bossa)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
BaronCzaja
Posty: 3
Rejestracja: 16 wrz 2008, 23:22

Re: Zombiaki problem

Post autor: BaronCzaja »

Rzeczywiście, troszkę to źle ująłem. Dziękuje bardzo za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zombiaki problem

Post autor: Gabriel »

Jaką wytrzymałość zombiaka należy rozpatrzeć zagrywając karty mur, boss, dziura? Wyjściową czy aktualną (zmniejszoną o odniesione rany?)
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
trzewik

Re: Zombiaki problem

Post autor: trzewik »

Oczywiście aktualną.
Yelonek
Posty: 3
Rejestracja: 21 lut 2009, 17:35

Re: Zombiaki problem

Post autor: Yelonek »

Witam,
również mam pytanie odnośnie Zombiaków. Czy jeśli dwukrotnie strzelę w zombiaka w jednej turze, to cofa się on o dwa pola ? Wiem, że seria działa w ten sposób, że cofa się tylko o jedno pole, a jak się ma to do strzału?

Widzę, że autorzy również się tu udzielają, więc po pierwsze gratuluję pomysłu, a po drugie trochę można się poskarżyć na wykonanie kart. Chodzi mi tu o rewersy - na kartach ludzi mam je na niektórych kartach poprzesuwane. W tej chwili się spieszę, ale jutro zamieszczę zdjęcie ilustrujące o co mi chodzi.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Zombiaki problem

Post autor: Nataniel »

Przy dwoch strzalach, przesuwa sie 2 razy.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Yelonek
Posty: 3
Rejestracja: 21 lut 2009, 17:35

Re: Zombiaki problem

Post autor: Yelonek »

Sorry, że tak późno, ale dzięki za odpowiedź. Tak też domniemywałem, bo co do ruchu do przodu wyraźnie napisano w instrukcji, że mogą to być max 2 pola, a co do strzałów nic takiego nie widać. Z tym zdjęciem dam sobie już spokój. \
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Zombiaki problem

Post autor: WRS »

Kilka pytań do P.T. znawców tematu:

* mam po 40 kart zombich i ludzi, ale nie mam karty napalm! czy moja talia jest wybrakowana??
* czy psy poruszają się przed (wymuszonym) ruchem zombich i psów! czy po ruchu?
* człowiek absorbuje obrażenia - jednorazowe, za wyjątkiem granatu (tak w instrukcji).
Czy są obrażenia niejednorazowe? W szczególności czy człowiek absorbuje obrażenia zadane kartami: Ropa i Miotacz.
* jak działa kilof? Przypuśćmy, że na b3 jest mur, a na b1 zombi. Czy mogę kilofem zniszczyć mur? czy muszę podejść? I dokąd? na b2?
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
trzewik

Re: Zombiaki problem

Post autor: trzewik »

ad1. Nie, napalm był w 1ed. gry i wyleciał z niej.

ad2. wybór gracza

ad3. tak, człowiek absorbuje całą ropę lub cały miotacz

ad4. kilof zagrywa się z ręki na dowolne pole, nie ma znaczenia gdzie są zombi
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Zombiaki problem

Post autor: WRS »

Dziękuję za rozwianie wszelkich wątpliwości!
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
ODPOWIEDZ