rice wars

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
mysterio
Posty: 19
Rejestracja: 03 lut 2005, 10:31
Lokalizacja: warszawa

rice wars

Post autor: mysterio »

czy ktos z was wie cos wiecej o tej grze
bo w zapowiedziach kuzni gier jest malo informcji
Awatar użytkownika
maluman
Posty: 445
Rejestracja: 20 gru 2005, 10:25
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: rice wars

Post autor: maluman »

Podbijam wątek, aby poznać wasze zdanie na temat umieszczania 'nicków' na pudełku.
Oto okładka gry:

Obrazek

Czy spotkaliście się z tym w grach zachodnich?
Pytam, bo mnie to jakoś niestety bije po oczach.

PS: Obrazek wzięty z tego adresu: http://krainagier.blogspot.com/2008/04/ ... lacja.html

m.
Jesteś z Poznania? Wstąp do NAS.
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
Piotro
Posty: 365
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:46
Lokalizacja: Wrocław, Cz-wa

Re: rice wars

Post autor: Piotro »

A co w tym złego? To chyba najmniej istotna rzecz jak się autor podpisze, może sie nawet w ogole nie podpisywać i nie rozumię czy jest sens w ogole o tym rozmawiać. Chyba że to taki wątek na podgrzanie atmosfery przed pokazaniem się gry :twisted:
-------------------------------------
boardoftheloom.blogspot.com
Awatar użytkownika
steady
Posty: 1034
Rejestracja: 25 wrz 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: rice wars

Post autor: steady »

W sumie niby nic złego, ale dla mnie jakoś tak to trochę, nie wiem, nieporfesjonalnie wygląda. A nazwisko autorana pudełku to mus!
Awatar użytkownika
Pancho
Posty: 2687
Rejestracja: 18 cze 2004, 08:40
Lokalizacja: W-wa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: rice wars

Post autor: Pancho »

steady pisze: A nazwisko autorana pudełku to mus!
Chyba, że to USA, tam już niekoniecznie :)
MsbS
Posty: 884
Rejestracja: 30 mar 2008, 17:34
Has thanked: 55 times
Been thanked: 73 times

Re: rice wars

Post autor: MsbS »

steady pisze:W sumie niby nic złego, ale dla mnie jakoś tak to trochę, nie wiem, nieporfesjonalnie wygląda. A nazwisko autorana pudełku to mus!
Moja teoria:

Środowisko graczy planszówkowych w Polsce jest raczej małe. Gry sprzedają się w niższych nakładach, niż w USA. W związku z tym, przypada mniej graczy na jednego projektanta gier. Co za tym idzie, jest większa szansa, że grający zna projektanta (ze spotkań growych, konwentów, itepe). Przy czym pewnie częściej zna go z ksywki, niż z imienia i nazwiska.

Oto koniec mojej teorii. Może jest w całości błędna, a może coś w tym jest.
Awatar użytkownika
maluman
Posty: 445
Rejestracja: 20 gru 2005, 10:25
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: rice wars

Post autor: maluman »

A ja się zastanawiam czy nie można by się pokusić o wyprowadzenie dowodu na teorię, że z grubsza jakość gry (grywalność+estetyka) jest odwrotnie proporcjonalna do ilości słów/liter/liter w nazwiskach autorów* na pudełku.
Stąd wykopanie wątku.
No offence w stonę Rice Wars (oby było świetne), ale to właśnie na ich pudełku mnie to uderzyło.

* - nie przeprowadzałem jeszcze dowodu, więc nie wiem co wybrać.

m.
Jesteś z Poznania? Wstąp do NAS.
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
cannehal
Posty: 323
Rejestracja: 04 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: rice wars

Post autor: cannehal »

maluman: A więc masz już pewną teorię i jej warianty. Teraz pora na przeprowadzenie doświadczeń. Niekoniecznie na Rice Wars. Można zebrać już znane tytuły, zrobić kryteria złożoności wierzchniej strony pudełka i porównać to np. z ogólnie pojętą oceną gry. :)

Ciekawe co z tego wyjdzie...

Pozdr
Awatar użytkownika
dewodaa
Posty: 356
Rejestracja: 12 lis 2006, 10:30
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Has thanked: 1 time

Re: rice wars

Post autor: dewodaa »

A ja powracam do tego co było przyczyną założenia tego wątku; czy ktoś coś słyszał o tej grze? W sumie pudełko już jest...
Moja kolekcja. Sprzedałem/wymieniłem/sprezentowałem
"To będzie jedna z tych okoliczności, którą ludzie bez znajomości prawa wielkich liczb nazwaliby przypadkiem."
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: rice wars

Post autor: draco »

Rice Wars wyjdzie pod koniec czerwca lub na początku lipca.
Awatar użytkownika
folko
Posty: 2442
Rejestracja: 23 wrz 2004, 13:26
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: rice wars

Post autor: folko »

Nie byłem testerem, ale przytrafiło mi się w ww. grę zagrać.
Nie wiem czy mogę coś pisać, ale ponieważ nie byłem testerem to chyba tak... tym bardziej że napiszę dość dobrze ;-).
Rice Wars to wbrew pozorom nie gra ekonomiczna (tak mi się wydawało), ale wojenna... odwrotnie do Shoguna ;-). Pierwsze co się rzuca w oczy to bardzo ładne grafiki... karty postaci, doradców, zwykłe karty, plansza, żetony... nie grałem w wersję jaka będzie sprzedawana, tylko taką wydrukowaną, ale wygląd super i jest bardzo klimatyczna.

Co do mechaniki... jak wspomniałem to gra wojenna w której bardzo ważna jest kolejność ataku. Mechanika - to zarządzanie kartami na dwojaki sposób, tak by odpowiednio późno (lub w odpowiednim momencie ;-) ) zaatakować, a z drugiej strony by mieć siły na atak. Te odczekiwanie na daną chwilę bardzo mi się podobało, taktyka pasowania itd. co zrobić by mieć siły na atak, gdy reszta graczy się wykrwawi... W grze występują również pieniądze, są bardzo ważne, kupuje się za nie rolników, żołnierzy, niektóre dodatkowe akcje i służą do licytacji pomocników.
Jeśli są karty to jest oczywiście losowość (ale taka wg mnie przystępna).

Nie chcę oceniać gry po jednej rozgrywce (małe wady wydaje mi się zauważyłem), ale ogólnie mile się zaskoczyłem... no i ten klimat... Na pewno jeszcze zagram...
Awatar użytkownika
Hudson
Posty: 481
Rejestracja: 20 gru 2004, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: rice wars

Post autor: Hudson »

Potwierdzam to co pisze Folko - gra wygląda bardzo ładnie, zaskoczony zostałem na plus. Może wojenna to za duże słowo, ale w sumie się walczy, to fakt;)
Awatar użytkownika
bazik
Posty: 2407
Rejestracja: 16 mar 2006, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: rice wars

Post autor: bazik »

to oczekiwanie z kartami az sie inni wykrwawia to taki condotrierre inaczej, czy cos zupelnie innego?
Awatar użytkownika
Al
Posty: 560
Rejestracja: 01 mar 2006, 14:22
Lokalizacja: Wodzisław Śl. ( Gorzyce )

Re: rice wars

Post autor: Al »

Miałem okazję brać udział we wspominanej przez Folka rozgrywce i faktycznie szacuneczek.

Gra się bardzo przyjemnie (oczywiście jeśli ktoś lubi interakcję non stop polegającą na wzajemnym wyżynaniu wojowników daimio, roninów i ashigaru (nie jestem do końca pewien czy dobrze te nazwy odtworzyłem ;-) ) No a oprawa graficzna dla mnie full wypas -przepiękne rysunki zaczerpnięte z historycznych rycin japońskich nadające super klimatu.

Moim zdaniem Rice Wars to kandydat na bardzo dobrze sprzedającą się grę.
Awatar użytkownika
Hudson
Posty: 481
Rejestracja: 20 gru 2004, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: rice wars

Post autor: Hudson »

bazik pisze:to oczekiwanie z kartami az sie inni wykrwawia to taki condotrierre inaczej, czy cos zupelnie innego?
Z tego co zrozumialem to inaczej, ale moze niech sie wypowie ktos kto gral. Przede wszystkim karty w walce maja tylko wartosc punktowa i zadnych specjalnych zasad.
Al pisze: Moim zdaniem Rice Wars to kandydat na bardzo dobrze sprzedającą się grę.
Zgadzam się
Awatar użytkownika
Al
Posty: 560
Rejestracja: 01 mar 2006, 14:22
Lokalizacja: Wodzisław Śl. ( Gorzyce )

Re: rice wars

Post autor: Al »

Jeśli dojdzie już do walki (i jesteśmy w jej trakcie - czyli cios za cios) to faktycznie karty mają tylko wartość punktową aczkolwiek możemy zagrać pewną kartę jako kartę akcji pozwalającą wzmocnić nasz atak-obronę poprzez dobranie karty ze stosu kart (pod warunkiem, że nie dobierzemy karty o nominale "0" :-/ ). W momencie podjęcia decyzji (przez siebie luba przeciwnika) o walce możemy zdecydować kogo wybieramy do danej walki ( ashigaru (jednego, dwóch lub trzech mających w starciu siłę "2") lub bardzo mocnego ale i drogiego ronina (o sile "4").
Ogólnie, karty spełniają dwojaką funkcję - kart akcji lub w przypadku walki kart "siły-walki".
Awatar użytkownika
Al
Posty: 560
Rejestracja: 01 mar 2006, 14:22
Lokalizacja: Wodzisław Śl. ( Gorzyce )

Re: rice wars

Post autor: Al »

A tu można zobaczyć sporo zdjęć demonstracyjnego egzemplarza:

http://picasaweb.google.pl/Adam.folko.Kaluza/Palionek

A w Rybnickim temacie mst napisał o grze tak:

"Rice Wars - bardzo ciekawa gra, wiele złożonych decyzji, kapitalne ilustracje. Dla mnie może odrobinę za dużo losowości ale muszę przyznać, że jest ona b.dobrze działającym elementem mechaniki i klimatu (podobnie jak np.w Shogunie). Gdy tylko nadarzy się okazja zagram znowu, zwłaszcza w 3-osobowym składzie."

A Bogas tak:

"Bardzo przyjemna rozgrywka zwłaszcza, że kocham klimaty japońskie. Niestety gra z bardzo dużą interakcją i chyba jednak sprawdzająca się przy większej ilości graczy (chociaż przygotowywany wariant 2 osobowy może się sprawdzi). Niestety Dagmara (mój oponent w przypadku 80% rozgrywek) nie specjalnie lubi tak duże konflikty w grach . No, ale jeśli cena będzie rozsądna (a podobno będzie) to kto wie, choćby dla tych pozostałych kilku % warto."
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6466
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 596 times
Been thanked: 948 times

Re: rice wars

Post autor: Odi »

Gra już jest dostępna w przedsprzedaży.

A może ktoś to grał znajdzie chwilę czasu, żeby napisać coś więcej o mechanice? (a w każdym bądź razie więcej niż do tej pory 8) )
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: rice wars

Post autor: stalker »

maluman pisze:A ja się zastanawiam czy nie można by się pokusić o wyprowadzenie dowodu na teorię, że z grubsza jakość gry (grywalność+estetyka) jest odwrotnie proporcjonalna do ilości słów/liter/liter w nazwiskach autorów* na pudełku.
Ja mam nadzieję, że Rice Wars to pierwszy krok do tego by Kuźnia przestała się nam kojarzyć tylko i wyłącznie z głupkowatymi grami pozbawionymi raczej czegoś ciekawego w mechanice... ale rzeczywiście, pseudonimy można by sobie zostawić na wpisanie do instrukcji. Chyba, że gra ma (mieć) tak niski nakład, że kupią ją tylko krewni i znajomi, dla ktorych jesteśmy wyłącznie nickami... :twisted: a to jest wyjątkowo głupi scenariusz dla wydawcy. Ilustracja na pudełku jest ładna, ale podana w trochę mało dynamiczny sposób i długaśne podpisy jej nie pomagają...
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: rice wars

Post autor: stalker »

Al pisze:A tu można zobaczyć sporo zdjęć demonstracyjnego egzemplarza:
http://picasaweb.google.pl/Adam.folko.Kaluza/Palionek
A co to za prototyp z owacami i psem? :D
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
folko
Posty: 2442
Rejestracja: 23 wrz 2004, 13:26
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: rice wars

Post autor: folko »

Nazwa prototypu - Pasterze ;-)
Awatar użytkownika
lokhgard
Posty: 80
Rejestracja: 27 sty 2006, 22:34
Been thanked: 1 time

Re: rice wars

Post autor: lokhgard »

Na stronce Kuźni jej nie ma, czy ktoś wie czy i gdzie można przeglądnąć instrukcję do Rice Wars?
Awatar użytkownika
pomimo
Posty: 574
Rejestracja: 21 cze 2007, 22:41
Lokalizacja: Zielona Góra/ Nowa Sól
Been thanked: 5 times

Re: rice wars

Post autor: pomimo »

instrukcja będzie wkrótce - czyli na tzw. dniach, chłopaki składają ja właśnie, a to spory tekst i lepiej, żeby zrobili to na spokojnie i dobrze
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: rice wars

Post autor: stalker »

No i chyba się dorobili rzecznika prasowego... :mrgreen:
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
pomimo
Posty: 574
Rejestracja: 21 cze 2007, 22:41
Lokalizacja: Zielona Góra/ Nowa Sól
Been thanked: 5 times

Re: rice wars

Post autor: pomimo »

a tam od razu :lol:
po prostu im pomagałem przy instrukcji, się orientuję co się dzieje, więc (po)odpowiadam
ODPOWIEDZ