rice wars
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- maluman
- Posty: 445
- Rejestracja: 20 gru 2005, 10:25
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: rice wars
Podbijam wątek, aby poznać wasze zdanie na temat umieszczania 'nicków' na pudełku.
Oto okładka gry:
Czy spotkaliście się z tym w grach zachodnich?
Pytam, bo mnie to jakoś niestety bije po oczach.
PS: Obrazek wzięty z tego adresu: http://krainagier.blogspot.com/2008/04/ ... lacja.html
m.
Oto okładka gry:
Czy spotkaliście się z tym w grach zachodnich?
Pytam, bo mnie to jakoś niestety bije po oczach.
PS: Obrazek wzięty z tego adresu: http://krainagier.blogspot.com/2008/04/ ... lacja.html
m.
Jesteś z Poznania? Wstąp do NAS.
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
Re: rice wars
A co w tym złego? To chyba najmniej istotna rzecz jak się autor podpisze, może sie nawet w ogole nie podpisywać i nie rozumię czy jest sens w ogole o tym rozmawiać. Chyba że to taki wątek na podgrzanie atmosfery przed pokazaniem się gry
-------------------------------------
boardoftheloom.blogspot.com
boardoftheloom.blogspot.com
Re: rice wars
W sumie niby nic złego, ale dla mnie jakoś tak to trochę, nie wiem, nieporfesjonalnie wygląda. A nazwisko autorana pudełku to mus!
Re: rice wars
Chyba, że to USA, tam już niekonieczniesteady pisze: A nazwisko autorana pudełku to mus!
Re: rice wars
Moja teoria:steady pisze:W sumie niby nic złego, ale dla mnie jakoś tak to trochę, nie wiem, nieporfesjonalnie wygląda. A nazwisko autorana pudełku to mus!
Środowisko graczy planszówkowych w Polsce jest raczej małe. Gry sprzedają się w niższych nakładach, niż w USA. W związku z tym, przypada mniej graczy na jednego projektanta gier. Co za tym idzie, jest większa szansa, że grający zna projektanta (ze spotkań growych, konwentów, itepe). Przy czym pewnie częściej zna go z ksywki, niż z imienia i nazwiska.
Oto koniec mojej teorii. Może jest w całości błędna, a może coś w tym jest.
- maluman
- Posty: 445
- Rejestracja: 20 gru 2005, 10:25
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: rice wars
A ja się zastanawiam czy nie można by się pokusić o wyprowadzenie dowodu na teorię, że z grubsza jakość gry (grywalność+estetyka) jest odwrotnie proporcjonalna do ilości słów/liter/liter w nazwiskach autorów* na pudełku.
Stąd wykopanie wątku.
No offence w stonę Rice Wars (oby było świetne), ale to właśnie na ich pudełku mnie to uderzyło.
* - nie przeprowadzałem jeszcze dowodu, więc nie wiem co wybrać.
m.
Stąd wykopanie wątku.
No offence w stonę Rice Wars (oby było świetne), ale to właśnie na ich pudełku mnie to uderzyło.
* - nie przeprowadzałem jeszcze dowodu, więc nie wiem co wybrać.
m.
Jesteś z Poznania? Wstąp do NAS.
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
Re: rice wars
maluman: A więc masz już pewną teorię i jej warianty. Teraz pora na przeprowadzenie doświadczeń. Niekoniecznie na Rice Wars. Można zebrać już znane tytuły, zrobić kryteria złożoności wierzchniej strony pudełka i porównać to np. z ogólnie pojętą oceną gry.
Ciekawe co z tego wyjdzie...
Pozdr
Ciekawe co z tego wyjdzie...
Pozdr
Re: rice wars
A ja powracam do tego co było przyczyną założenia tego wątku; czy ktoś coś słyszał o tej grze? W sumie pudełko już jest...
Moja kolekcja. Sprzedałem/wymieniłem/sprezentowałem
"To będzie jedna z tych okoliczności, którą ludzie bez znajomości prawa wielkich liczb nazwaliby przypadkiem."
"To będzie jedna z tych okoliczności, którą ludzie bez znajomości prawa wielkich liczb nazwaliby przypadkiem."
Re: rice wars
Nie byłem testerem, ale przytrafiło mi się w ww. grę zagrać.
Nie wiem czy mogę coś pisać, ale ponieważ nie byłem testerem to chyba tak... tym bardziej że napiszę dość dobrze .
Rice Wars to wbrew pozorom nie gra ekonomiczna (tak mi się wydawało), ale wojenna... odwrotnie do Shoguna . Pierwsze co się rzuca w oczy to bardzo ładne grafiki... karty postaci, doradców, zwykłe karty, plansza, żetony... nie grałem w wersję jaka będzie sprzedawana, tylko taką wydrukowaną, ale wygląd super i jest bardzo klimatyczna.
Co do mechaniki... jak wspomniałem to gra wojenna w której bardzo ważna jest kolejność ataku. Mechanika - to zarządzanie kartami na dwojaki sposób, tak by odpowiednio późno (lub w odpowiednim momencie ) zaatakować, a z drugiej strony by mieć siły na atak. Te odczekiwanie na daną chwilę bardzo mi się podobało, taktyka pasowania itd. co zrobić by mieć siły na atak, gdy reszta graczy się wykrwawi... W grze występują również pieniądze, są bardzo ważne, kupuje się za nie rolników, żołnierzy, niektóre dodatkowe akcje i służą do licytacji pomocników.
Jeśli są karty to jest oczywiście losowość (ale taka wg mnie przystępna).
Nie chcę oceniać gry po jednej rozgrywce (małe wady wydaje mi się zauważyłem), ale ogólnie mile się zaskoczyłem... no i ten klimat... Na pewno jeszcze zagram...
Nie wiem czy mogę coś pisać, ale ponieważ nie byłem testerem to chyba tak... tym bardziej że napiszę dość dobrze .
Rice Wars to wbrew pozorom nie gra ekonomiczna (tak mi się wydawało), ale wojenna... odwrotnie do Shoguna . Pierwsze co się rzuca w oczy to bardzo ładne grafiki... karty postaci, doradców, zwykłe karty, plansza, żetony... nie grałem w wersję jaka będzie sprzedawana, tylko taką wydrukowaną, ale wygląd super i jest bardzo klimatyczna.
Co do mechaniki... jak wspomniałem to gra wojenna w której bardzo ważna jest kolejność ataku. Mechanika - to zarządzanie kartami na dwojaki sposób, tak by odpowiednio późno (lub w odpowiednim momencie ) zaatakować, a z drugiej strony by mieć siły na atak. Te odczekiwanie na daną chwilę bardzo mi się podobało, taktyka pasowania itd. co zrobić by mieć siły na atak, gdy reszta graczy się wykrwawi... W grze występują również pieniądze, są bardzo ważne, kupuje się za nie rolników, żołnierzy, niektóre dodatkowe akcje i służą do licytacji pomocników.
Jeśli są karty to jest oczywiście losowość (ale taka wg mnie przystępna).
Nie chcę oceniać gry po jednej rozgrywce (małe wady wydaje mi się zauważyłem), ale ogólnie mile się zaskoczyłem... no i ten klimat... Na pewno jeszcze zagram...
Re: rice wars
Potwierdzam to co pisze Folko - gra wygląda bardzo ładnie, zaskoczony zostałem na plus. Może wojenna to za duże słowo, ale w sumie się walczy, to fakt;)
Re: rice wars
to oczekiwanie z kartami az sie inni wykrwawia to taki condotrierre inaczej, czy cos zupelnie innego?
Re: rice wars
Miałem okazję brać udział we wspominanej przez Folka rozgrywce i faktycznie szacuneczek.
Gra się bardzo przyjemnie (oczywiście jeśli ktoś lubi interakcję non stop polegającą na wzajemnym wyżynaniu wojowników daimio, roninów i ashigaru (nie jestem do końca pewien czy dobrze te nazwy odtworzyłem ) No a oprawa graficzna dla mnie full wypas -przepiękne rysunki zaczerpnięte z historycznych rycin japońskich nadające super klimatu.
Moim zdaniem Rice Wars to kandydat na bardzo dobrze sprzedającą się grę.
Gra się bardzo przyjemnie (oczywiście jeśli ktoś lubi interakcję non stop polegającą na wzajemnym wyżynaniu wojowników daimio, roninów i ashigaru (nie jestem do końca pewien czy dobrze te nazwy odtworzyłem ) No a oprawa graficzna dla mnie full wypas -przepiękne rysunki zaczerpnięte z historycznych rycin japońskich nadające super klimatu.
Moim zdaniem Rice Wars to kandydat na bardzo dobrze sprzedającą się grę.
Re: rice wars
Z tego co zrozumialem to inaczej, ale moze niech sie wypowie ktos kto gral. Przede wszystkim karty w walce maja tylko wartosc punktowa i zadnych specjalnych zasad.bazik pisze:to oczekiwanie z kartami az sie inni wykrwawia to taki condotrierre inaczej, czy cos zupelnie innego?
Zgadzam sięAl pisze: Moim zdaniem Rice Wars to kandydat na bardzo dobrze sprzedającą się grę.
Re: rice wars
Jeśli dojdzie już do walki (i jesteśmy w jej trakcie - czyli cios za cios) to faktycznie karty mają tylko wartość punktową aczkolwiek możemy zagrać pewną kartę jako kartę akcji pozwalającą wzmocnić nasz atak-obronę poprzez dobranie karty ze stosu kart (pod warunkiem, że nie dobierzemy karty o nominale "0" :-/ ). W momencie podjęcia decyzji (przez siebie luba przeciwnika) o walce możemy zdecydować kogo wybieramy do danej walki ( ashigaru (jednego, dwóch lub trzech mających w starciu siłę "2") lub bardzo mocnego ale i drogiego ronina (o sile "4").
Ogólnie, karty spełniają dwojaką funkcję - kart akcji lub w przypadku walki kart "siły-walki".
Ogólnie, karty spełniają dwojaką funkcję - kart akcji lub w przypadku walki kart "siły-walki".
Re: rice wars
A tu można zobaczyć sporo zdjęć demonstracyjnego egzemplarza:
http://picasaweb.google.pl/Adam.folko.Kaluza/Palionek
A w Rybnickim temacie mst napisał o grze tak:
"Rice Wars - bardzo ciekawa gra, wiele złożonych decyzji, kapitalne ilustracje. Dla mnie może odrobinę za dużo losowości ale muszę przyznać, że jest ona b.dobrze działającym elementem mechaniki i klimatu (podobnie jak np.w Shogunie). Gdy tylko nadarzy się okazja zagram znowu, zwłaszcza w 3-osobowym składzie."
A Bogas tak:
"Bardzo przyjemna rozgrywka zwłaszcza, że kocham klimaty japońskie. Niestety gra z bardzo dużą interakcją i chyba jednak sprawdzająca się przy większej ilości graczy (chociaż przygotowywany wariant 2 osobowy może się sprawdzi). Niestety Dagmara (mój oponent w przypadku 80% rozgrywek) nie specjalnie lubi tak duże konflikty w grach . No, ale jeśli cena będzie rozsądna (a podobno będzie) to kto wie, choćby dla tych pozostałych kilku % warto."
http://picasaweb.google.pl/Adam.folko.Kaluza/Palionek
A w Rybnickim temacie mst napisał o grze tak:
"Rice Wars - bardzo ciekawa gra, wiele złożonych decyzji, kapitalne ilustracje. Dla mnie może odrobinę za dużo losowości ale muszę przyznać, że jest ona b.dobrze działającym elementem mechaniki i klimatu (podobnie jak np.w Shogunie). Gdy tylko nadarzy się okazja zagram znowu, zwłaszcza w 3-osobowym składzie."
A Bogas tak:
"Bardzo przyjemna rozgrywka zwłaszcza, że kocham klimaty japońskie. Niestety gra z bardzo dużą interakcją i chyba jednak sprawdzająca się przy większej ilości graczy (chociaż przygotowywany wariant 2 osobowy może się sprawdzi). Niestety Dagmara (mój oponent w przypadku 80% rozgrywek) nie specjalnie lubi tak duże konflikty w grach . No, ale jeśli cena będzie rozsądna (a podobno będzie) to kto wie, choćby dla tych pozostałych kilku % warto."
- Odi
- Administrator
- Posty: 6466
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 948 times
Re: rice wars
Gra już jest dostępna w przedsprzedaży.
A może ktoś to grał znajdzie chwilę czasu, żeby napisać coś więcej o mechanice? (a w każdym bądź razie więcej niż do tej pory )
A może ktoś to grał znajdzie chwilę czasu, żeby napisać coś więcej o mechanice? (a w każdym bądź razie więcej niż do tej pory )
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: rice wars
Ja mam nadzieję, że Rice Wars to pierwszy krok do tego by Kuźnia przestała się nam kojarzyć tylko i wyłącznie z głupkowatymi grami pozbawionymi raczej czegoś ciekawego w mechanice... ale rzeczywiście, pseudonimy można by sobie zostawić na wpisanie do instrukcji. Chyba, że gra ma (mieć) tak niski nakład, że kupią ją tylko krewni i znajomi, dla ktorych jesteśmy wyłącznie nickami... a to jest wyjątkowo głupi scenariusz dla wydawcy. Ilustracja na pudełku jest ładna, ale podana w trochę mało dynamiczny sposób i długaśne podpisy jej nie pomagają...maluman pisze:A ja się zastanawiam czy nie można by się pokusić o wyprowadzenie dowodu na teorię, że z grubsza jakość gry (grywalność+estetyka) jest odwrotnie proporcjonalna do ilości słów/liter/liter w nazwiskach autorów* na pudełku.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: rice wars
A co to za prototyp z owacami i psem?Al pisze:A tu można zobaczyć sporo zdjęć demonstracyjnego egzemplarza:
http://picasaweb.google.pl/Adam.folko.Kaluza/Palionek
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: rice wars
Na stronce Kuźni jej nie ma, czy ktoś wie czy i gdzie można przeglądnąć instrukcję do Rice Wars?
- pomimo
- Posty: 574
- Rejestracja: 21 cze 2007, 22:41
- Lokalizacja: Zielona Góra/ Nowa Sól
- Been thanked: 5 times
Re: rice wars
instrukcja będzie wkrótce - czyli na tzw. dniach, chłopaki składają ja właśnie, a to spory tekst i lepiej, żeby zrobili to na spokojnie i dobrze
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: rice wars
No i chyba się dorobili rzecznika prasowego...
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- pomimo
- Posty: 574
- Rejestracja: 21 cze 2007, 22:41
- Lokalizacja: Zielona Góra/ Nowa Sól
- Been thanked: 5 times
Re: rice wars
a tam od razu
po prostu im pomagałem przy instrukcji, się orientuję co się dzieje, więc (po)odpowiadam
po prostu im pomagałem przy instrukcji, się orientuję co się dzieje, więc (po)odpowiadam