Space Hulk 3 ed. (Richard Halliwell)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Michałku »

GW nie maluje na wysokim poziomie ;)
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: costi »

Jak na mnie i moj "talent" to to jest wysoki poziom ;)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
tokage
Posty: 964
Rejestracja: 26 cze 2008, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: tokage »

Michałku pisze:GW nie maluje na wysokim poziomie ;)
A jakieś np foto porównawcze GW kontra figsy pomalowane na wysokim poziomie?
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Michałku »

Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 380 times
Been thanked: 94 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: farmer »

O ja pierdziu!
Szakunec dla tych zapaleńców!
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
tokage
Posty: 964
Rejestracja: 26 cze 2008, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: tokage »

Zajefajne! to mówisz że ile chcesz za pomalowanie SH? :)
Awatar użytkownika
Benedetto XVII
Posty: 207
Rejestracja: 01 sie 2009, 18:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Benedetto XVII »

Nie chce, aby moja wypowiedz była wiążaca w jakikolwiek sposob ale z tego co sie orientuję malarze tej klasy biorą od ok 40 do 300 zł za pieszy model normalnej wielkosc w skali 28 mm.
Rozstrzał jest duzy, zalezy od oczekiwanej jakosci detali i samego modelu :)
Dodam, iż juz sie dogadałem z jednym pro malarzem (nie chest of colors), malowanie Space hulka (same termosy, geny są słabe jezeli chodzi o detale i szkoda na nie czasu dobrego malarza), cena wywoławcza to ok 70-80 zł za termosa, ale moze wyjsc wiecej. Bardzo dobry malarz krzyknie ok 150+ zł.
Przewidywany wolny termin - za rok czasu.
Wyjdzie wiecej niz sama gra, ale efekt bedzie wart kazdych pieniedzy.
Sam mam jakies tam umiejetnosci, wiec jestem w stanie pomalowac geny na nie żenującym poziomie (jakies 6-7 na CMON) to się pobawie w wolnej chwili :)

To tak w kwestii informacji

Pozdrawiam
Jervon
Posty: 165
Rejestracja: 07 maja 2006, 10:36
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Jervon »

http://www.coolminiornot.com/230958
No i proszę ludzie już zaczęli malować swoje figurki :)
- Koza!
- Co?
- Ty... wiesz co :p
Awatar użytkownika
wojteck
Posty: 20
Rejestracja: 20 cze 2008, 13:24
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: wojteck »

Właśnie odebrałem swój egzemplarz i dwa genokrady mają ułamane elementy.
Mieliście podobne przypadki czy tylko ja mam pecha?
"I'm losing on the swings, I'm lossing on the roundabouts, the game is over." - Derek William Dick
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: costi »

Miales pecha. Napisz do GW, najlepiej zalaczajac zdjecie uszkodzonych figurek - Mail Order z reguly nie robi problemow z wymiana takich elementow.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Adrahil
Posty: 76
Rejestracja: 06 sty 2005, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Adrahil »

Już mam :D Wczoraj przyszła paczka. Odpakowałem, otworzyłem wieko... Pudełko całe jest wypełnione głównie arkuszami z elementami planszy i żetonów oraz modelami w ramkach. Całość jest bardzo ciężka - jak na grę.

Wykonanie modeli genokradów i terminatorów powala. Są po prostu piękne i bardzo szczegółowe. Widać różnicę w porównaniu do modeli z pierwszej edycji (świat nie stał jednak w miejscu :wink: ).

Tym, którzy widzieli plansze 1-szej edycji, rzucą się w oczy od razu trzy rzeczy: plansze są bardzo grube, mają inną bardziej klimatyczną grafikę (przypominającą trochę grafikę z Warhammera Questa jeśli chodzi o formę) oraz poszczególne elementy planszy np. pojedyńcze pola, mają wklęsłości. Wklęsłości te nadają planszy bardzo fajny wygląd, takie wrażenie prawie trójwymiarowości. No może przesadzam, ale łamią "płaskość" planszy.

Przeczytałem na razie tylko reguły. I faktycznie sama baza pozostała bez zmian. Są oczywiście różnice, o których już było tu pisane. W każdym razie reguły są bardzo czytelne.

= edit =
A i na razie wszystko wygląda w porządku, ale czy coś jest połamane to zobaczę jak złożę figurki. Choć oczywiście na BGG pojawiały się sygnały o odłamanych elementach.

Ja nie mogę doczekać się pierwszych gier. Zwłaszcza jestem ciekaw jak będą działać nowe reguły. Ale przedtem trzeba złożyć figurki...

Jedno jest pewne - gra wygląda przepięknie. Zdjęcia tego nie oddają. Jeśli ktoś ma możliwość, to polecam obejrzeć grę "na żywo".
xselthor
Posty: 1
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:30

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: xselthor »

Ja też miałem pecha, jeden z moich Genokradów ma odłamaną łapę, chociaż przy takim upakowaniu zawartości pudełka coś takiego musiało się stać. Sama gra jest po prostu piękna, figurki nawet nie pomalowane robią niesamowite wrażenie.
Awatar użytkownika
blacklunthor
Posty: 237
Rejestracja: 12 cze 2008, 23:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: blacklunthor »

u mnie dwa genki miały łapki odłamane a jeden pazur. no ale trochę pilniczkiem się wyrównało, trochę kleju i jest, a jak sie pomaluje to śladu nie będzie nawet po tym
dorelas
Posty: 26
Rejestracja: 11 lis 2005, 00:23
Been thanked: 5 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: dorelas »

Czesc ludzie. TO moj pierwszy post tu. Poniewaz co po niektorzy chca znac roznice miedzy edycjami : oto one.
Zasady 3 edycji bazuja w duzym stopniu na zasadach z pierwszej edycji, znajdziemy tez tam pare zasad z drugiej edycji.
Wprowadzono pare sprostowan, wywalono niepotrzebne, zasmiecajace plynnosc rozgrywki reguly, wprowadzono pare nowych regul oraz duzo zmian do istniejacych juz regul. Wszystko po to , zeby stworzyc jak najlogiczniejsza, plynna rozgrywke w SH. Gwoli scislosci dla posiadaczy tylko polskiego space hulka pisze tez rzeczy , ktore sie nie zmienily ale ktorych nie ma w 1 ed.

Ponizej wszystkie roznice, dzieki ktorym nie musisz nawet zagladac do instrukcji.
Przystepnie wytlumaczone przeze mnie i zaoszczedzajace ci zmudnego procesu wylapywania roznic w zasadach, ktore znasz na pamiec ^^ Wlasciwie to jest to zawsze najgorsza czesc pracy; wylapywanie zmian w tekscie. Instrukcja GW pisana jest w takim stylu, ze czesto nowe zasady to sa ostatnie 3 slowa w calym akapicie , i te 3 slowa wywracaja cala twoja dotychczasowa koncepcje gry na glowie. Dlatego niezbedne jest zmuszenie sie do czytania slowo po slowie nty raz "tej samej" instrukcji.

- male sprostowanie - "pole z przodu" oznacza dokladnie to (nie wszystkie 3 pola po ukosie tylko jedno pole).

x <- pole z przodu
M


FLAMER
- genokrad/blip, ktory przezyje w ogniu moze sie ruszac, ale musi rzucac na przezycie co POLE (1/1d6)
- nie mozna otworzyc drzwi w palacym sie polu.

TO BYLY CZASY :D -> (Wycinek z 1 ed: If a piece
foolishly opens a door into a burning corridor while occupying a
non-burning square in the same corridor, the flames immediately
fill the newly-revealed squares. The Marine player rolls to see
whether the new victims are destroyed.)
Nie ma tez zadnej innej formy samobojstw, eksplozji flamera, granatow i thunder hammera.



Sustained Fire

To wycinek z pierwszej edycji:
If a stationary Marine misses with his first shot, the score required
to destroy the target goes down on the second and subsequent shots
(provided he doesn’t move).

W 3 edycji WYTNIJ/zapomnij o slowie "stationary".
Tzn dostajesz sustained fire bonus tak dlugo jak strzelasz ponownie w ten sam cel i sie nie ruszasz.
Przyklad:
1 akcja : ruch i strzal - nie zdechl
2 akcja : ruch i srzal - nie zdechl
3 akcja : stoisz i strzelasz - dostajesz sustained fire bonus


Storm bolter
- sustained fire maximum to 5+ i dziala TAKZE w overwatch

Assault CAnnon
- rzucasz 3D6 , kill na 5+
- tak jak storm bolter mozna isc w overwatch, tak dlugo jak masz amunicje, ale sie NIE zacina.
- sustained fire maximum to 4+ i dziala TAKZE w overwatch
- masz 10 strzalow i extra reload za 4AP nastepne 10 strzalow.
- MALFUNCTION: jak strzelasz juz z drugiego magazynka i wyrzucisz na 3d6 to samo AC wybucha zabijajac marine.
Dodatkowo rzucasz 1d6 za kazdy model/drzwi na tym samym tile, gina na 4+.
Jak wyrzucisz 3x 6 lub 5 lub 4(sustained fire) to trafiasz cel i explodujesz jednoczesnie.

OVERWATCH i JAM
- gdy bron sie zatnie overwatch NIE znika! Po zaplaceniu 1 AP marine odblokowuje bron i nadal jest w trybie Overwatch.
- wszystkie markery zaciecia broni usuwane sa automatycznie w Mission Status Phase (1ed.Endphase) Nie trzeba placic za ich odblokowanie.

GUARD Order
to jest cos jak OVERWATCH tylko do walki wrecz. Tez kosztuje 2 AP , i marine moze przerzucic JEDNA (zawsze tylko jedna) swoja kosc.
Moze poczekac i zrobic to tez PO rzucie stealera. Zostaje na marine do konca tury, NIE znika po walce wrecz.


Lightning Claws
Model musi byc z przodu , rzucasz 2d6+1 i wybierasz wyzszy wynik.

Thunder Hammer
rzucasz 1d6+1 gdy model jest z przodu
(jesli Thunder Hammer trzyma w lapach sierzant, rzucasz 1D6+2 : +1 bonus za mlotek, +1 za sierzanta)

Storm Shield
model z przodu musi walczyc rolujac jedna kosc mniej (genokrad walczy z toba rollujac 2d6)

Chainfist
atakujac drzwi , usuwasz jes automatycznie.

Power Sword
Parowanie: Mozesz zdecydowac , ze model z przodu rerolluje swoja najwyzsza kosc.
Jesli termos ma tez GUARD Order, to mozesz przeprowadzic parowanie mieczem zanim zdecydujesz sie przerzucic wlasna kosc.

Drabina:
- Zeby zejsc/wejsc Genokrad placi 1 AP , Marine 2AP
- Gdy marine WLEZIE na pole zawierajace drabine (nie musisz nia zchodzic) rolluje koscia. Rolluje tez jak wspina sie od dolu.
1 na 1d6 oznacza , ze spada na dol , zachowuje FACING, ale traci wszystkie AP. Mozna nim ruszac za pomoca CP.
Model , ktory jest na polu pod nim gdy spada zostaje zabity :D

OBJEKTY (kladzie sie na planszy tak jak modele)
- samo sie podnosi i upuszcza bez zadnych kosztow w momencie , gdy wejdziesz na pole z obiektem.
- mozesz przekazac obiekt modelowi w przednim polu za 1 AP (model ktory to bierze nic nie placi).
- niosac obiekt, gy umrzesz , upuszczasz go w polu smierci.
- BLIPY nie moga sie poruszac po polu z obiektem.

Librarian
- weterani walki wrecz - rzucaja 1d6+1
- Dostaja 20 punktow, ktore moga wydac na dwie rzeczy:
A. wzmocnienie rzutu koscia za pomoca ForceAxe
B. uzycie mocy psionicznej.

Force Axe - za kazdy wydany punkt podnosisz o 1 wynik rzutu koscia. Punkty wydajesz PO WSZYSTKICH rzutach i rerollach.

Moce Psioniczne
- na ture mozesz uzyc tylko 1 mocy psionicznej
- uzycie jej NIE liczy sie jako akcja. Nie kosztuje AP.
- moze byc przeprowadzona w dowolnym momencie TURY SPACE MARINES, takze wtedy, gdy rusza sie inny model.

Prescience - koszt 1 punkt
mozesz przesunac Command Points marker o jedno pole

Force Barrier - koszt 2 punkty
Poloz znacznik bariery 12 pol od Librariana. Linia widocznosci NIE jest wymagana. Zostaje jak flamer. Nie mozna przez nia przechodzic i strzelac.

Psychic Storm - koszt 3 punkty
Wybierz model/BLIP w zasiegu 6 pol. Ew. wybierz caly TILE z jakimkolwiek polem w zasiegu 6 pol. Linia widocznosci NIE jest wymagana.
- atak na model : model ginie na 2+
- atak na TILE : rzucasz za kazdy model/BLIP , ginie na 4+ (nie ma efektu na drzwi i innych Space Marines)


Brood Lord
- jesli misja mowi , ze jest on dostepny, grajacy Genokradami moze RAZ na gre, odwracajac BLIP3 postawic tam Broodlorda.
- ignoruje obrazenia: Tylko 2 obrazenia na 2 kosciach go zabijaja. Ignoruje 1 obrazenie. (Flamer nie moze go zabic!).
Zasada NIE obowiazuje w CLOSE COMBAT.
- mocne uderzenie: Dodajesz wynik nawyzszego i najnizszego rzutu koscia do siebie.
Przyklad: roll 6 6 3 oznacza wynik 9. Gdy zmuszony jest rollowac 1 koscia mniej, dodajesz po prostu wynik 2 kosci.
- ODPORNY na Psioniczny sztorm.


ROZWIJANIE BLIPOW
- rozwijanie blipow liczy sie jako AKCJA (tego nie bylo w 1 ed. czyli np. overwatch strzela)
- odkrywasz Genokrady ZAMIAST aktywowac Blip.
- Stos z zetonami blipow ukladasz jeden na drugim (ciekawe ile razy sie zawali podczas gry)

BLIPY involuntary conversion:
- Space Marine wybiera pole, Genokrad wybiera FACING.


Punkty dowodzenia - wydawane tak jak w pierwszej edycji.

Sierzant
- weteran walk wrecz rzuca 1d6+1
- dopoki zyje , mozesz pociagnac drugi raz zeton Command Points jesli pierwszy ci nieodpowiada.

RUCH
- kazdy model placi 1 AP za ruch do przodu (i po skosie) i 2 AP za ruch do tylu (i po skosie)
- Marines nie moga sie ruszac na boki. Genokrad moze sie ruszac za 1 AP.

OBROT o 90 stopni czyli jak zazegnac hax z kreceniem w kolko.
- Genokrady moga sie ruszac i obracac, nie liczy sie jako akcja , nie kosztuje AP (cos jak marine moze sie ruszyc i strzelic).
Kazdy nastepny obrot liczy sie jako akcja
Marine moze sie obrocic za 1 AP o 90 stopni
Genokrad moze sie obrocic za 1 AP o 90 lub 180 stopni.

TIMER
uzywa sie go od momentu polozenia przez gracza Space Marines znacznika Command Points na polu ZERO.
(nie jest za dokladny , moze pokazywac od 3:01 gdy sily chaosu dochodza do glosu, az do 3:07 gdy imperator dostaje nowa porcje dusz do pozarcia :D)

LOS . pole widzenia Marine to 90 stopni.
- to sa 3 pola przed nim , potem 5, potem 7 itd. (nie widzi juz na boki, wiec mozna stawiac tam blipy).

<GRAFIKA>

Linia widocznosci i pokoje
- Marine widzi caly pokoj tylko jak stoi juz w drzwiach, Jak stoi dalej w korytarzu widzi tylko na wprost, nigdy po bokach.

<GRAFIKA>


- zasada z 1 edycji o blokowaniu linii widocznosci M (marine) przez model G do modelu Z NIE OBOWIAZUJE.


<GRAFIKA>
=========================================================================
Dziwne rzeczy, ktore wylapalem:


Moc psioniczna Force barrier.
W przeciwienstwie do zasad Power Field Generators, nie jest napisane , czy blokuje ona pole widzenia. i co tu robic z blipami?

Nowa regula: kladzenie kazdego pojedynczego Genokrada przy involuntary conversion to akcja.
Przyjmujac , ze model zmusi Blip do rozwiniecia: (przez overwatch albo przez wydanie CP, tak jak to pisze w instrukcji 3ed)

<GRAFIKA> <-- Genokrad sie rusza, Marine zabija Genokrada
<-- Blip jest widoczny, zalozmy ze sa 3 Genokrady, Marine kladzie modele
<-- wldg nowych zasad , kladzenie kazdego Genokrada to AKCJA (Marine wybiera pole na ktorym ma byc postawiony model)



ile razy Marine moze strzelac? ^^
Taka sytuacja w grze zdarza sie nagminnie! To nie zaden wyjatek.

=====================================

Perwersja OVERWATCH i GUARD - zmieniony game flow.

Te 2 umiejetnosci sa tez dwoma najbardziej wzmocnionymi umiejetnosciami Marines w 3ed.
Kazdy , kto gral w SH wie , ze Marines musza grac agresywnie, aby wygrac. Bierne stanie w miejscu wywoluje niemily usmiech
na twarzy grajacego Genokradami , tak samo jak opoznianie Marines przez zakladanie im co ture overwatch.
Teraz nagle 2 najlepsze umiejetnosci Marines sa umiejetnosciami PASYWNYMI.

Marine CHCE siekac za darmo Genokradow na Sustained Fire w Overwach.
Marine CHCE byc zaatakowany wrecz w chwili, gdy moze przerzucac koscia. Szczegolnie ci z LC, TH&SS, PS.

Genokrad CHCE byc zaatakowany wrecz przez Marines.
Genokrad opoznia gre, wyczerpujac amunicje Marines, az dostanie tyle blipow, ze przewaga nad Marines bedzie miazdzaca.

Choices, choices ...


BUMP - na tym forum jest jakis nabardziej zwariowany edytor tekstu z ktorym nie moge sobie dac rady. Nawet zwyklego zdania napisac nie mozna spokojnie. Tu jest to samo w pliku tekstowym ,a le z widocznymi grafikami i przykladami. http://www.filefront.com/14501861/SH_3ed.txt

Trzymajcie sie i duzo zabawy z SHulkiem!
Adrahil
Posty: 76
Rejestracja: 06 sty 2005, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Adrahil »

Tak na szybko:
dorelas pisze:ROZWIJANIE BLIPOW
- rozwijanie blipow liczy sie jako AKCJA (tego nie bylo w 1 ed. czyli np. overwatch strzela)
- odkrywasz Genokrady ZAMIAST aktywowac Blip.
- Stos z zetonami blipow ukladasz jeden na drugim (ciekawe ile razy sie zawali podczas gry)
Wydaje mi się, że możesz także poruszyć się blipem i po tym ruchu odkryć Genokrady. Różnica jest taka, że w tym przypadku nie możesz już aktywować właśnie odkrytych Genokradów. Natomiast w opisanym przez Ciebie przypadku: nie wykonujesz akcji blipem -> odkrywasz Genokrady -> możesz je aktywować.
dorelas pisze:TIMER
uzywa sie go od momentu polozenia przez gracza Space Marines znacznika Command Points na polu ZERO.
(nie jest za dokladny , moze pokazywac od 3:01 gdy sily chaosu dochodza do glosu, az do 3:07 gdy imperator dostaje nowa porcje dusz do pozarcia )
Hmm, wydaje mi się, że mój timer odlicza do 2 min. i 30 sec., a nie 3 minut; ale głowy nie dam uciąć. Sprawdziłem raz na początku z ciekawości i może coś mi się pomyliło...
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: costi »

Moj ma ok. 3 minuty, jak mierzylem to wyniki byly miedzy 2:59 do 3:02.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Łukasz Pach »

Wielkie dzięki za wyjaśnienia różnic pomiędzy edycjami. Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem SH. Kilka godzina przygotowywałem figurki by zagrać. Malowanie tego wszystkie pewnie trochę mi zajmie ale uważam, że warto i gra jest warta swojej niestety bardzo wysokiej ceny. Grałem wczoraj dwa razy marynatami, ale niestety dwa razy przegrałem. Po części przez nieznajomość niektórych zasad :D.
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
Pjaj
Posty: 689
Rejestracja: 01 sie 2006, 23:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Pjaj »

bard.pl pisze: Grałem wczoraj dwa razy marynatami, ale niestety dwa razy przegrałem. Po części przez nieznajomość niektórych zasad :D.
Zapewne grałeś w pierwszą misję nie bez powodu nazywającą się Suicide Mission. Na moje 5 gier 4 razy wygrały Genokrady. Pokrywa się to ze statystykami podawanymi przez graczy na BGG - 38 zwycięstw Genokradów i 9 Marine'ów. Jak się okazuje zmiany dotyczące overwatcha i wprowadzenie guarda nie sprawiły, że Marines mają przewagę, czego wielu się obawiało. Choć pewnie trzeba zagrać we wszystkie misje, żeby to stwierdzić.
dorelas
Posty: 26
Rejestracja: 11 lis 2005, 00:23
Been thanked: 5 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: dorelas »

Adrahil pisze:Tak na szybko
Wydaje mi się, że możesz także poruszyć się blipem i po tym ruchu odkryć Genokrady. Różnica jest taka, że w tym przypadku nie możesz już aktywować właśnie odkrytych Genokradów. Natomiast w opisanym przez Ciebie przypadku: nie wykonujesz akcji blipem -> odkrywasz Genokrady -> możesz je aktywować.

co nagle to po diable ^^ Nie jest tak , jak ci sie wydaje. Blipa nie mozna rozwijac w chwili gdy wykonal jakakolwiek akcje.

Swoja droga tez padlem ofiara swojej wiary w znajomosc zasad. Przepuscilem jeszcze jedna roznice, ktorej odkrycie powitam z otwartymi ramionami. Chodzi o to , ze Marine bedac w overwatch MUSI MUSI MUSI strzelic do genokrada jesli ten znajduje sie w odleglosci 12 pol lub mniej od niego.
Ta prosta zmiana GW zazegnal kolejny nieslawny hax marines polegajacy na wykonaniu akcji "ruch do tylu i strzal" w odpowiedzi na zblizajacego sie Genokrada.

Wydales 5 punktow i chcesz zaatakowac wrecz za ostatni szosty? wala! ruch do tylu poza zasieg pazurow i strzal :D
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2009, 13:32 przez dorelas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Łukasz Pach »

Pjaj pisze:
bard.pl pisze: Grałem wczoraj dwa razy marynatami, ale niestety dwa razy przegrałem. Po części przez nieznajomość niektórych zasad :D.
Zapewne grałeś w pierwszą misję nie bez powodu nazywającą się Suicide Mission. Na moje 5 gier 4 razy wygrały Genokrady. Pokrywa się to ze statystykami podawanymi przez graczy na BGG - 38 zwycięstw Genokradów i 9 Marine'ów. Jak się okazuje zmiany dotyczące overwatcha i wprowadzenie guarda nie sprawiły, że Marines mają przewagę, czego wielu się obawiało. Choć pewnie trzeba zagrać we wszystkie misje, żeby to stwierdzić.
Wydaje mi się, że w późniejszych scenariuszach moce psioniczne i dodatkowa broń jakoś zrównoważą rozgrywkę bo pierwszy scenariusz jest jak dla mnie nie do przejścia gdy gracz gra mądrze genami. Przetestuję go dla przypadku gdzie co turę wyciągam 6 punktów dodatkowych. :D
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
Pjaj
Posty: 689
Rejestracja: 01 sie 2006, 23:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Pjaj »

bard.pl pisze:
Wydaje mi się, że w późniejszych scenariuszach moce psioniczne i dodatkowa broń jakoś zrównoważą rozgrywkę bo pierwszy scenariusz jest jak dla mnie nie do przejścia gdy gracz gra mądrze genami. Przetestuję go dla przypadku gdzie co turę wyciągam 6 punktów dodatkowych. :D
Myślę, że misja choć faworyzująca genów jest jednak do przejścia. Kluczowe jest bardzo szybkie opanowanie skrzyżowania za pierwszym pokojem dwoma marinsami (najlepiej flamerem i sierżantem). Najlepiej wszystkie command pointy zużyć w tym celu. W pierwszej turze atak genów jest niemożliwy, więc straż tylna może sobie pozwolić na marudzenie.
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Łukasz Pach »

Nie zgodzę się, opanowanie pierwszego skrzyżowania nie jest problemem, przynajmniej dla mnie nie było, ale zawsze tam kończyły się moje ruchy. Jeden szedł w lewo otwierał drzwi i włączał sobie strzelanie by pruć do wszystkiego co nadchodzi, inny szedł drugim tunelem do przodu flamer w zależności gdzie było mniej genów. dawanie go na pierwszego by strzelał nie było dobrym pomysłem. Niestety to nie takie łatwe, dzisiaj wypróbuję inną taktykę. Gra wciąga, jadę tramwajem i rozkminiam co zrobić i jak pokierować jednostki by zniszczyć wszystkie geny. Niestety parcie na przód powodował tylko to, że szybciej ginąłem w walce wręcz :(
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
Pjaj
Posty: 689
Rejestracja: 01 sie 2006, 23:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Pjaj »

Wydaje się, że dobrą taktyką może być puszczenie flamera tym wąskim korytarzem z drzwiami i palenie wszystkiego co się przed nim znajduje - kolejny ruch i wypalenie kolejnego kawałka planszy. W tym czasie marinsi oczyszczają ten długi korytarz - tam overwatch się będzie sprawdzał. Na końcu wejście z długiego korytarza w korytarz idący do celu, strzał w drzwi. Flamer wychodzi z korytarza i strzela do pokoju. Widziałem grę gdzie coś takiego się sprawdziło (choć sam wówczas nie grałem).
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Łukasz Pach »

Czy każda broń niszczy drzwi na 4+? Jeśli tak to faktycznie twoja propozycja skrócił by grę o 2 tury i marynaty miały by szanse wygranej.
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
Pjaj
Posty: 689
Rejestracja: 01 sie 2006, 23:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Pjaj »

bard.pl pisze:Czy każda broń niszczy drzwi na 4+? Jeśli tak to faktycznie twoja propozycja skrócił by grę o 2 tury i marynaty miały by szanse wygranej.
Niszczenie drzwi jest na takich samych zasadach jak niszczenie genów - pierwszy strzał na 6, drugi na 5.
ODPOWIEDZ