Strona 11 z 33

Re: Impulse

: 06 cze 2016, 11:40
autor: blazej
Ostatnio nie wchodziłem na forum, ale zdążyłem w ostatniej chwili. Nie wiem co to jest za gra i nie chce mi się wertować całego wątku, ale nazwisko Chudyk wystarcza, żeby zarejestrować się na wspieram.to :D

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 18:57
autor: Czacha Games
Hej Wam.

Mamy pierwsze potwierdzone informacje odnośnie samych kart w polskiej edycji.
Jak zapewne wiecie oryginalne karty fanowskiego wydania miały rozmiar 69 x 83 mm (format niedostępny praktycznie w żadnej grze). Jesteśmy po rozmowach z kilkoma producentami kart i mamy jasne info, że takiego formatu nam nie zrobią. Jako, że wielu z Was koszulkuje karty - nie ma na rynku koszulek odpowiadających takiemu formatowi. Dlatego po Waszych sugestiach na tym forum odnośnie formatu kart zdecydowaliśmy się powierzyć to zadanie Cartamundi (bo wiemy, że jakość będzie znakomita) i wyprodukować je w rozmiarze ogólnie znanym i cenionym, czyli 63 x 88 mm. Karty oczywiście ze spadami (bez ramek), lakierowane na Monojet 300.
Poniżej fotka pokazująca różnicę między wersjami kart.

Obrazek

Czekamy na Wasze komentarze w tej kwestii.

Ostatnie dni spędziliśmy również na intensywnym tłumaczeniu wszystkich kart i pytań jakiej formy opisu w nich użyć - nie było to łatwe zadanie - ale myślę, że się udało. Jednak tak jak wcześniej wspominaliśmy, chcemy bazować na Waszym doświadczeniu i czerpać z Waszej wiedzy - dlatego dziś wieczorem przedstawimy tutaj listę wszystkich kart-akcji z propozycją tłumaczenia dla polskiej edycji - mamy nadzieję że wspólnie ustalimy ostateczną wersję akceptowalną dla większości z Was (i przede wszystkim czytelną i zrozumiałą).

Rakietki-pionki zostały już zamówione - będą identyczne jak w wersji angielskiej Asmadi.

Aktualnie finalizujemy prace nad planszami gry i poprawiamy planszę punktacji - o wasze sugestie. Czekajcie na kolejne info i będziemy w kontakcie w kolejnych dniach dość często - przynajmniej na to liczymy z Waszej strony

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 19:03
autor: RunMan
Zmiana proporcji grafiki w centralnej części karty to tak tylko na potrzeby przykładu, czy tak mają wyglądać finalnie karty? Bo planeta-jajko nieco dziwnie się prezentuje ;)

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 19:05
autor: akahoshi
Nie wspierałem tej gry (raczej nie moje klimaty), ale podoba mi się Wasze podejście do tematu.

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 19:06
autor: Czacha Games
RunMan pisze:Zmiana proporcji grafiki w centralnej części karty to tak tylko na potrzeby przykładu, czy tak mają wyglądać finalnie karty? Bo planeta-jajko nieco dziwnie wygląda ;)
grafika będzie zachowana tak jak oryginalna wersja (o to się nie martwcie) - to tylko na potrzeby zdjęcia teraz wrzuciliśmy, żebyście widzieli różnice w samej wielkości karty.

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 19:09
autor: RunMan
Ja po cichu liczyłem na kwadratowe 70x70, ale standardy też powinny być okej. No i cieszę się, że bierzecie pod uwagę wrzucane przez nas uwagi, tak trzymać :)

Tak przy okazji - trzymacie jeszcze w rękawie jakiś mecenat, czy nie przywiązywać się do myśli, że uda się osiągnąć jakieś SG? :(

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 19:14
autor: Czacha Games
RunMan pisze:Ja po cichu liczyłem na kwadratowe 70x70, ale standardy też powinny być okej. No i cieszę się, że bierzecie pod uwagę wrzucane przez nas uwagi, tak trzymać :)

Tak przy okazji - trzymacie jeszcze w rękawie jakiś mecenat, czy nie przywiązywać się do myśli, że uda się osiągnąć jakieś SG? :(
coś tam w rękawie dla Was trzymamy ;)

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 20:30
autor: Moonday
Rozmiar kart w wersji ogólnej jest ok. Nie ma co cudować, bo to w końcu gra karciana i karty w rozmiarze proponowanym przez Was będą lepiej leżały w dłoniach. Jeżeli planujecie przy tym zachować oryginalne grafiki, to jestem spokojny i cierpliwie czekam na swoją wersję gry. Trzymam też kciuki za na tekturowe plansze, na które wciąż liczę. Oby się udało.

Ps. Nigdy nie grałem w 4X, ale projekt wsparłem, bo podoba mi się Wasza inicjatywa i chęć wydania czegoś wyjątkowego. W sumie to przekonaliście mnie, żebym spróbował posmakować nowego klimatu. Wszystko to sprawia, że gry wręcz nie mogę się doczekać :)

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 20:38
autor: Czacha Games
Tak jak wspominaliśmy chwilkę wcześniej poniżej lista wszystkich akcji/kart oraz ich wstęp do opisu na kartach:

1. COMMAND - DOWODZENIE - Opis akcji na karcie: Przesuń 1 statek ....

2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Rozpatrz 1 kartę ręki...

3. BUILD - BUDOWA - Opis akcji na karcie: Zbuduj 1 Krążownik ...

4. EXECTUE - REALIZACJA - Opis akcji na karcie: Rozpatrz 1 kartę z talii lub jedną technologie...

5. SABOTAGE - SABOTAŻ - Opis akcji na karcie: Sabotuj statek ...

6. PLAN - PLANOWANIE - Opis akcji na karcie: Zaplanuj karty z ręki...

7. DRAW - DOBRANIE - Opis akcji na karcie: Dobierz 1 kartę z talii...

8. TRADE - HANDEL - Opis akcji na karcie: Sprzedaj 1 kartę z ręki...

9. MINE - WYDOBYCIE - Opis akcji na karcie: Mineralizuj 1 kartę z ręki...

10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Oczyść 1 kartę minerału za 1 punkt...

To jest nasza propozycja do konsultacji z Wami. Chcemy żebyście pomogli nam wybrać najlepsze opcje - oczywiście dokładny opis tych akcji/kart zamierzamy wrzucić do instrukcji i podać przykłady - piszcie co sądzicie, co byście zmienili itp - jesteśmy otwarci na Wasz głos i sugestie.

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 21:06
autor: misioooo
Refine: zamień kartę na punkt... bardziej zrozumiale, nikt nie będzie pytał co oznacza oczyszczenie karty minerału.
Nie wiem na czym polega sabotaż. Jak niszczy po prostu statek to zniszcz jeden statek... Będzie bardziej czytelnie i zrozumiale.

Poza tym to co już pisałem kiedyś. Gra może mocno zyskać na klimacie jak mapa sektora będzie się składać z Centrum Badawczego, Centrum Dowodzenia, Rafinerii etc. Wg mnie będzie to też bardziej intuicyjne. Obecne nazwy są oczywiste, ale mechanicznie. Klimatu zero.

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 21:12
autor: rattkin
misioooo pisze:Refine: zamień kartę na punkt...
Nie no, bez jaj. Takimi opisami to można odrzeć kazdą grę z resztek tematu i zostawić wióry. Pewnie 95% karcianek w ostateczności sprowadza się do zamiany karty na punkt.

Skoro poprzednie opisy mają "mineralizuj" i inne nazwy własne dla mechanik wewnątrz gry, to jestem za tym, żeby zostały - gra po prostu na tym zyskuje całościowo, choć może nieco zyskuje w złożoności zasad. Ale ja jestem z tych, którzy nie mają problemu z zinternalizowaniem stack, heap i grip w Netrunnerze. Słyszałem, że dla wielu zapamiętanie trzech terminów jest nie do przejścia.

"Przesuń statek" też brzmi jakoś marnie. To są statki w przestrzeni kosmicznej. Niech one latają, wykonują lot, podróż, cokolwiek, ale niech nie będą "przesuwane".

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 21:14
autor: misioooo
Leć jednym statkiem...

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 21:15
autor: TTR_1983
Jeśli nie przesuń, to może posuń? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 22:04
autor: Mori
Czacha Games pisze:2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Rozpatrz 1 kartę ręki...
Rozumiem, że tu "z" przy "ręki" to zjadło przypadkowo i docelowo będzie "kartę z ręki"?

Co do przesuwania: może przemieść? Statki się przemieszczają koniec końców.

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 22:23
autor: RunMan
Rozumiem tutaj zarówno stanowisko misiaaaa i rattkina, ciężko znaleźć kompromis pomiędzy uproszczeniem zasad, a próbą ratowania klimatu w Impulsie. Gra i tak ma już spory próg wejścia, więc polecenia na kartach w stylu 'Oczyść 1 Minerał ...' nie będą ułatwiać, choć mimo wszystko chyba lepsze to niż tekst 'Zamień kartę na VP'...


Pozwoliłem sobie podać moje drobne propozycje zmian.
1. COMMAND - DOWODZENIE - Opis akcji na karcie: Przmieść 1 statek ....
2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Wynajdź 1 kartę (technologię?) z ręki...
3. BUILD - BUDOWA - Opis akcji na karcie: Zbuduj 1 Krążownik ...
4. EXECUTE - REALIZACJA - Opis akcji na karcie: Rozpatrz 1 kartę z talii lub jedną technologie...
5. SABOTAGE - SABOTAŻ - Opis akcji na karcie: Sabotuj statek ...
6. PLAN - PLANOWANIE - Opis akcji na karcie: Zaplanuj karty z ręki...
7. DRAW - DOBRANIE - Opis akcji na karcie: Dobierz 1 kartę z talii...
8. TRADE - HANDEL - Opis akcji na karcie: Sprzedaj 1 kartę z ręki...
9. MINE - WYDOBYCIE - Opis akcji na karcie: Wydobądź 1 minerał z ręki...
10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Oczyść 1 kartę minerału za 1 punkt...
Skoro w naszym języku i tak nie uda się utrzymać jednolitego nazewnictwa dla nazw kart i poleceń na kartach doń nawiązujących, to być może faktycznie warto byłoby się pochylić nad pomysłem misiaaaa, aby nagłówki kart zawierały bardziej klimatyczne nazwy.

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 22:33
autor: Czacha Games
Skoro w naszym języku i tak nie uda się utrzymać jednolitego nazewnictwa dla nazw kart i poleceń na kartach doń nawiązujących, to być może faktycznie warto byłoby się pochylić nad pomysłem misiaaaa, aby nagłówki kart zawierały bardziej klimatyczne nazwy.
Też nad tym się mocno zastanawialiśmy i też nam się ten pomysł podobał - ale chcieliśmy to z Wami przegadać najpierw

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 22:46
autor: RunMan
Grę znam jedynie z recenzji i pobieżnej lektury angielskiej instrukcji - czy używanie tych samych nazw w nagłówku karty, a potem w treści poleceń ma jakieś przełożenie na rozgrywkę, czy ma jedynie na celu ułatwienie i ujednolicenie terminologii?
Jeżeli zamiana nagłówków nie ingeruje w mechanikę, to jak dla mnie bardziej klimatyczne nazwy byłyby fajne.

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 22:53
autor: Pan_K
Rozumiem, że pozostali uczestnicy dyskusji znają grę w wersji angielskiej. Ja nie znam. Więc jeśli nawet hasło "mineralizuj" brzmi w moim uchu dziwacznie - może mieć sens w kontekście zasad i ich terminologii osadzonej jakoś w temacie gry. Rozumiem, że wszyscy wysuwający sugestie terminologiczne ogarniają całokształt?
Niezależnie jednak od tematu, zupełnie obiektywnie rzecz biorąc koślawo mi brzmi tryb rozkazujący "wynajdź". Choć jest absolutnie poprawny i w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, by go zastosować... 8)

Re: Impulse

: 08 cze 2016, 23:43
autor: ivan2k5
RunMan pisze:Pozwoliłem sobie podać moje drobne propozycje zmian.
Cytuj:
1. COMMAND - DOWODZENIE - Opis akcji na karcie: Przmieść 1 statek ....
2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Wynajdź 1 kartę (technologię?) z ręki...
3. BUILD - BUDOWA - Opis akcji na karcie: Zbuduj 1 Krążownik ...
4. EXECUTE - REALIZACJA - Opis akcji na karcie: Rozpatrz 1 kartę z talii lub jedną technologie...
5. SABOTAGE - SABOTAŻ - Opis akcji na karcie: Sabotuj statek ...
6. PLAN - PLANOWANIE - Opis akcji na karcie: Zaplanuj karty z ręki...
7. DRAW - DOBRANIE - Opis akcji na karcie: Dobierz 1 kartę z talii...
8. TRADE - HANDEL - Opis akcji na karcie: Sprzedaj 1 kartę z ręki...
9. MINE - WYDOBYCIE - Opis akcji na karcie: Wydobądź 1 minerał z ręki...
10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Oczyść 1 kartę minerału za 1 punkt...
A ja zaraz za Runman`em

1. COMMAND - DOWODZENIE - Opis akcji na karcie: Przemieść 1 statek ....
2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Rozwiń 1 z technologii z ręki...
3. BUILD - BUDOWA - Opis akcji na karcie: Zbuduj 1 Krążownik ...
4. EXECUTE - REALIZACJA - Opis akcji na karcie: Wykonaj akcję 1 karty z talii lub 1 technologii...
5. SABOTAGE - SABOTAŻ - Opis akcji na karcie: Sabotuj statek ...
6. PLAN - PLANOWANIE - Opis akcji na karcie: Dodaj karty z ręki do swojego planu...
7. DRAW - DOBRANIE - Opis akcji na karcie: Dobierz 1 kartę z talii...
8. TRADE - HANDEL - Opis akcji na karcie: Sprzedaj 1 kartę z ręki...
9. MINE - WYDOBYCIE - Opis akcji na karcie: Pozyskaj 1 minerał z ręki...
10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Ekstraktuj 1 kartę minerału za 1 punkt...(tutaj nie mam pomysłu na razie)

Re: Impulse

: 09 cze 2016, 00:12
autor: Furan
ivan2k5 pisze: 10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Ekstraktuj 1 kartę minerału za 1 punkt...(tutaj nie mam pomysłu na razie)
Jeśli już, to ekstrahuj.
Nie wiem czy jest sens wprowadzać inne słowo niż nazwa akcji - rafinuj.

Re: Impulse

: 09 cze 2016, 00:20
autor: warran
Plus dla pomysłu misiaaaaa z nagłówkami i plus dla propozycji RunMan'a/ivan2k5.
Dodatkowo:
1. Zamiast "Sabotuj 1 statek..." zdecydowanie "Zniszcz 1 statek..." (o ile tam nie ma dodatkowego efektu, rzecz jasna)
2. Skoro już mówimy "z ręki", "z talii", to może fajnie byłoby dodać
- przy ruchu "do sąsiedniego sektora"
- przy sabotażu "statek przeciwnika"
- przy budowie "zbuduj krążownik w swoim systemie"
ale to już taka pierdółka i nie wiem czy to się zmieści na karcie. Wydaje mi się też, że mogłoby minimalnie zmniejszyć próg wejścia - wszak mamy na kartcie trochę więcej szczegółów dot. danej akcji.
3. Ostateczne czepialstwo (logika matematyczna na studiach zmienia człowieka :P )
w przypadku "RESEARCH" jest użyte słowo "lub" - alternatywa niewykluczająca (teoretycznie można wykonać obie akcje). Słowo "albo" jest używane jako oznaczające alternatywę wykluczającą.
Koniec ostatecznego czepialstwa.
Pewnie wystarczy to podkreślić w instrukcji ;)

Re: Impulse

: 09 cze 2016, 00:26
autor: RunMan
To skoro mamy koncert życzeń to napiszę - wydaje mi się, że przy standardowych kartach lepsza byłaby pozioma orientacja - będzie można zmieścić więcej tekstu, co będzie przydatne zwłaszcza wtedy gdy zdecydujecie się na bardziej rozbudowane nagłówki kart.

Re: Impulse

: 09 cze 2016, 00:39
autor: tomb
Tyle że nikt nie trzyma poziomo kart w ręce. Moim zdaniem pomysł odpada.

Re: Impulse

: 09 cze 2016, 00:48
autor: rattkin
Gracze Summoner Wars mogą sie nie zgodzić :)

Re: Impulse

: 09 cze 2016, 00:49
autor: orzeh
tomb pisze:Tyle że nikt nie trzyma poziomo kart w ręce. Moim zdaniem pomysł odpada.
Ja w angielskojęzycznym Impulsie trzymam poziomo ...