Jeżeli chodzi o
Odkrycia, to moim zdaniem warto. Natomiast jeżeli mówimy o
Przełomie, to już mam mieszane uczucia - trochę zaburza balans tali i tym samym balans gry - nie mniej nie psuje jej i jest tam jakimś urozmaiceniem. W tasowałem oba dodatki i nie żałuję
Analizując oba rozszerzenia dochodzę do wniosku, że brak w tej lini wydawniczej jakiegoś wspólnego szlifu, gdyż oba, moim zdaniem, reprezentują odmienną filozofię rozwoju gry:
Odkrycia na przykład rozbudowują świat o nowe elementy/mechanizmy gry, podczas gdy
Przełom rozwija/wspiera jeden z jego aspektów (ekspansję). Pytanie którą drogę wybierze wydawnictwo (niestety to nie autorzy podstawki są odpowiedzialni za rozwój dodatków) czy będzie dodawało nowe czy rozwijało już istniejące aspekty uniwersum.
Jeżeli zdecydują się na rozwój kolejnych aspektów (eksterminacji, eksploracji, eksploatacji) będę zadowolony bo po
Przełomie mam wrażanie zaburzenia gry i odczuwam potrzebę zrównoważenia pozostałych X-sów.
Jeśli natomiast wybiorą dodawanie nowych zjawisk w tym kosmicznym uniwersum to życzyłbym sobie - czego dałem wyraz na BGG:
https://boardgamegeek.com/thread/242408 ... nsion-idea - wzmocnienia zagrażających ludzkości obcych, co z kolei przestawiło by grę na bardziej kooperacyjne tory. A potem też wprowadzenia innych odmian nie-ludzi.
PS. Mini-dodatek Baza Obcych - też jest fajna ale sprawdza się jedynie w początkowych turach gry - potem ryzyko rośnie nie pomiernie i nikt z moich współgraczy po te kafle wówczas nie sięga.