Descent: Journey in the Dark

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: B »

Przykład: Potwór atakuje wojownika z pancerzem 4 i tarczą. 6 obrażeń i Pierce 6. Mamy pancerz 4 lub 5 (jeśli trafiony zechce odpalić tarczę). Zmniejszamy całkowity pancerz o 6, czyli wchodzi 6 pkt. obrażeń, a dodatkowy Pierce się marnuje.
Użycie tarczy nigdy nie daje dodatkowego pancerza.
Awatar użytkownika
blacklunthor
Posty: 237
Rejestracja: 12 cze 2008, 23:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: blacklunthor »

Na początku tury bohater decyduje jakie wyposażenie chce używać. Jego zmiana kosztuje 2p ruchu :) tak jest w instrukcji
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Pierzasty »

B pisze:Użycie tarczy nigdy nie daje dodatkowego pancerza.
Welp, mój błąd. Najwyraźniej źle grałem. Czyli atak 5 dmg, 5 Pierce na kolesia z 3 Armor i zwykłą tarczą zada 4 (pancerz schodzi do 0, reszta Pierce się marnuje, a tarcza i tak tą jedną ranę zablokuje)?

blacklunthor pisze:Na początku tury bohater decyduje jakie wyposażenie chce używać. Jego zmiana kosztuje 2p ruchu :) tak jest w instrukcji
Nie tylko:
Descent JITD Rulebook pisze: str. 18:
During his turn, a hero may give items to heroes in adjacent spaces at the cost of one movement point per token or card given. A hero who receives an item from another player may immediately equip it, place it in his pack, or drop it
[...]
str. 19:
Items gained from an opened chest may immediately be equipped, placed in the hero’s pack, or dropped. A hero may immediately re-equip his items, place items in his pack, or drop items in order to equip the new item.
Do tego dzieje się to najczęściej poza turą tego gracza, tak więc o wydawaniu MP nie może być mowy.
Awatar użytkownika
blacklunthor
Posty: 237
Rejestracja: 12 cze 2008, 23:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: blacklunthor »

A no tak, zgadzam się :)
Ajk
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2011, 20:01

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Ajk »

Ok. Ale w przypadku zakupów w mieście, trzeba spożytkować 3mp, tak?
I co w sytuacji kiedy jakiś gracz zakończy turę a ma np złoto. Inny w swoim ruchu może zbliżyć się do niego, ale rozumiem, że nie może zabrać jego złota z swoje mp bo tamten skończył swoją turę, tak?
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: B »

Welp, mój błąd. Najwyraźniej źle grałem. Czyli atak 5 dmg, 5 Pierce na kolesia z 3 Armor i zwykłą tarczą zada 4 (pancerz schodzi do 0, reszta Pierce się marnuje, a tarcza i tak tą jedną ranę zablokuje)?
Tak jest, użycie tarczy po wszystkim anuluje jedną ranę.
I co w sytuacji kiedy jakiś gracz zakończy turę a ma np złoto. Inny w swoim ruchu może zbliżyć się do niego, ale rozumiem, że nie może zabrać jego złota z swoje mp bo tamten skończył swoją turę, tak?
bohaterom nie wolno przekazywać sobie złota, więc to nienajlepszy przykład...

W Descencie nie można niczego 'zabrać', można tylko 'dać'. Kiedy ktoś ci coś da (złota nie wolno!), bądź kiedy w inny sposób wejdziesz w posiadanie jakiegoś sprzętu (głównie otwieranie skrzyni) to możesz to sobie natychmiast i za darmo wyekwipować.
Ajk
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2011, 20:01

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Ajk »

Kolejne pytanie. Rozumiem ,że rozkazy kładzie się obok postaci tak, żeby MG nie widział ich?
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Pierzasty »

Ajk pisze:Kolejne pytanie. Rozumiem ,że rozkazy kładzie się obok postaci tak, żeby MG nie widział ich?
Nie. Rozkazy są widoczne. A czy kładziesz obok postaci, pod nią, czy na karcie w innym miejscu niż reszta, to już kwestia umówienia się.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 380 times
Been thanked: 94 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: farmer »

Z tego co pamiętam, to rozkazy kładziesz obok postaci, tak, aby ZŁY widział, że jest tam JAKIŚ rozkaz, ale żeby nie widział JAKI to rozkaz :).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: B »

Pierwsze słyszę, byłem pewien, że rozkazy to jawna informacja?
Nie mam instrukcji pod ręką...
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Pierzasty »

Opis Ready Action: "dodatkowo bohater może położyć obok swojej postaci na planszy jeden odkryty (face up) rozkaz."
Rozkazy są jawne. Nie żeby Ci ten Guard pomógł, jak Ci troll z Reachem wjedzie za 19 dmg + 4 pierce + aim :twisted:
e: Dodge też nie. Najwyżej mniej kostek wezmę.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 380 times
Been thanked: 94 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: farmer »

Ano, macie rację Panowie - okazuje się, że od lat gram niepoprawnie :roll:
Ale, muszę też stwierdzić, że nie widzę zupełnie potrzeby naprawiania tego stanu rzeczy - tajne rozkazy (choć słabsze fabularnie) dodają fajnego smaczku i delikatnie promują bohaterów ;).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Pierzasty »

Właśnie odkryłem jakie trolle są mordercze. Szczególnie mastery. A zastanawiałem się, po cholerę mi to Guiding Force...
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Matio.K »

www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 647 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: pan_satyros »

Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: BloodyBaron »

Druga edycja Descenta robi się zakupem obowiązkowym :) Dalej trochę się boję czasu rozgrywki, ale widać, że FFG wyciąga wnioski i sensownie zmienia swoje hity - jak pokazał GoT 2ed., więc może i te nowe scenariusze będą grywalne w sensownym czasie - do 2 godzin.

aż się cieszę, że kiedyś - zastanawiając się nad zakupem Descenta lub Starcrafta, wybrałem to drugie :)
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Pierzasty »

BloodyBaron pisze:więc może i te nowe scenariusze będą grywalne w sensownym czasie - do 2 godzin.
Optymista. Lekceważysz potencjał marnowania czasu u przeciętnej drużyny.

[sub](Co nie zmienia faktu, że nową wersję i tak kupię - figurki wyglądają wspaniale)[/sub]
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 647 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: pan_satyros »

Kolejne, tym razem dość obszerne, wieści: http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3240
Awatar użytkownika
Christoforos
Posty: 437
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:51
Lokalizacja: Lublin / Czerniejów
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Christoforos »

Super, to teraz komu się nudzi by napisał co tam z grubsza jest napisane? :twisted:
Awatar użytkownika
Don_Silvarro
Posty: 131
Rejestracja: 28 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Don_Silvarro »

Overlord nie zarządza żadnymi zasobami/punktami. Co turę ciągnie 1 kartę. Granie kart jest darmowe, ale mają one ściśle określone warunki zagrania. Cyferka w dolnym rogu karty to koszt w doświadczeniu, używany w ramach budowania customowej talii Overlorda.

Bestyjki nie wyradzają się z kart. Każdy scenariusz ma ściśle określone warunki wyradzania nowych bestyjek, w rodzaju "co drugą turę możesz wyprodukować ekipę gremlinów, a co trzecią - grupę bestyjek, jaka ci się zamarzy".

To tak w zasadzie IMO dwie najciekawsze rzeczy z tego artykułu, reszta to głównie lanie wody, jakie to wszystko och ach wspaniałe. Choć nie powiem, mi osobiście się póki co podoba obraz rozgrywki, który wyłania się nieśmiało z tych artykułów.
Ajk
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2011, 20:01

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Ajk »

Pytanie co do descenta podstawki jeszcze. Jak korzystać z dwóch kusz? Kusza ma wskaźnik jednej łapki, czyli naraz mogę korzystać aż z dwóch. W kuszy, nie ma wzmianki o bonusie za lewak.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Pierzasty »

Ajk pisze:Pytanie co do descenta podstawki jeszcze. Jak korzystać z dwóch kusz? Kusza ma wskaźnik jednej łapki, czyli naraz mogę korzystać aż z dwóch. W kuszy, nie ma wzmianki o bonusie za lewak.
A po co? Tylko broń do walki wręcz ma taki bonus. Przy strzelaniu/magii w ogóle go nie dostajesz.
Ajk
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2011, 20:01

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Ajk »

Czyli bez sensu jest posiadać 2 kusze, tak? Bo robisz z tego co rozumiem rzuty kością za jedną, a drógiej nie używasz, tak?
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: skolo »

bardzo prosze nie sadzic bykow ortograficznych

zgadza sie. druga kusza najwyzej jako podpórka do chodzenia.

tylko bronie oznaczone premią z lewaka posiadają bonus (popraw mnie pierzasty jesli sie myle)
ODPOWIEDZ