Użycie tarczy nigdy nie daje dodatkowego pancerza.Przykład: Potwór atakuje wojownika z pancerzem 4 i tarczą. 6 obrażeń i Pierce 6. Mamy pancerz 4 lub 5 (jeśli trafiony zechce odpalić tarczę). Zmniejszamy całkowity pancerz o 6, czyli wchodzi 6 pkt. obrażeń, a dodatkowy Pierce się marnuje.
Descent: Journey in the Dark
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- B
- Posty: 795
- Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Descent: Journey in the Dark
- blacklunthor
- Posty: 237
- Rejestracja: 12 cze 2008, 23:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Descent: Journey in the Dark
Na początku tury bohater decyduje jakie wyposażenie chce używać. Jego zmiana kosztuje 2p ruchu tak jest w instrukcji
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Descent: Journey in the Dark
Welp, mój błąd. Najwyraźniej źle grałem. Czyli atak 5 dmg, 5 Pierce na kolesia z 3 Armor i zwykłą tarczą zada 4 (pancerz schodzi do 0, reszta Pierce się marnuje, a tarcza i tak tą jedną ranę zablokuje)?B pisze:Użycie tarczy nigdy nie daje dodatkowego pancerza.
Nie tylko:blacklunthor pisze:Na początku tury bohater decyduje jakie wyposażenie chce używać. Jego zmiana kosztuje 2p ruchu tak jest w instrukcji
Do tego dzieje się to najczęściej poza turą tego gracza, tak więc o wydawaniu MP nie może być mowy.Descent JITD Rulebook pisze: str. 18:
During his turn, a hero may give items to heroes in adjacent spaces at the cost of one movement point per token or card given. A hero who receives an item from another player may immediately equip it, place it in his pack, or drop it
[...]
str. 19:
Items gained from an opened chest may immediately be equipped, placed in the hero’s pack, or dropped. A hero may immediately re-equip his items, place items in his pack, or drop items in order to equip the new item.
- blacklunthor
- Posty: 237
- Rejestracja: 12 cze 2008, 23:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Descent: Journey in the Dark
Ok. Ale w przypadku zakupów w mieście, trzeba spożytkować 3mp, tak?
I co w sytuacji kiedy jakiś gracz zakończy turę a ma np złoto. Inny w swoim ruchu może zbliżyć się do niego, ale rozumiem, że nie może zabrać jego złota z swoje mp bo tamten skończył swoją turę, tak?
I co w sytuacji kiedy jakiś gracz zakończy turę a ma np złoto. Inny w swoim ruchu może zbliżyć się do niego, ale rozumiem, że nie może zabrać jego złota z swoje mp bo tamten skończył swoją turę, tak?
- B
- Posty: 795
- Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Descent: Journey in the Dark
Tak jest, użycie tarczy po wszystkim anuluje jedną ranę.Welp, mój błąd. Najwyraźniej źle grałem. Czyli atak 5 dmg, 5 Pierce na kolesia z 3 Armor i zwykłą tarczą zada 4 (pancerz schodzi do 0, reszta Pierce się marnuje, a tarcza i tak tą jedną ranę zablokuje)?
bohaterom nie wolno przekazywać sobie złota, więc to nienajlepszy przykład...I co w sytuacji kiedy jakiś gracz zakończy turę a ma np złoto. Inny w swoim ruchu może zbliżyć się do niego, ale rozumiem, że nie może zabrać jego złota z swoje mp bo tamten skończył swoją turę, tak?
W Descencie nie można niczego 'zabrać', można tylko 'dać'. Kiedy ktoś ci coś da (złota nie wolno!), bądź kiedy w inny sposób wejdziesz w posiadanie jakiegoś sprzętu (głównie otwieranie skrzyni) to możesz to sobie natychmiast i za darmo wyekwipować.
Re: Descent: Journey in the Dark
Kolejne pytanie. Rozumiem ,że rozkazy kładzie się obok postaci tak, żeby MG nie widział ich?
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Descent: Journey in the Dark
Nie. Rozkazy są widoczne. A czy kładziesz obok postaci, pod nią, czy na karcie w innym miejscu niż reszta, to już kwestia umówienia się.Ajk pisze:Kolejne pytanie. Rozumiem ,że rozkazy kładzie się obok postaci tak, żeby MG nie widział ich?
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 94 times
Re: Descent: Journey in the Dark
Z tego co pamiętam, to rozkazy kładziesz obok postaci, tak, aby ZŁY widział, że jest tam JAKIŚ rozkaz, ale żeby nie widział JAKI to rozkaz .
pozdr,
farm
pozdr,
farm
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Descent: Journey in the Dark
Opis Ready Action: "dodatkowo bohater może położyć obok swojej postaci na planszy jeden odkryty (face up) rozkaz."
Rozkazy są jawne. Nie żeby Ci ten Guard pomógł, jak Ci troll z Reachem wjedzie za 19 dmg + 4 pierce + aim
e: Dodge też nie. Najwyżej mniej kostek wezmę.
Rozkazy są jawne. Nie żeby Ci ten Guard pomógł, jak Ci troll z Reachem wjedzie za 19 dmg + 4 pierce + aim
e: Dodge też nie. Najwyżej mniej kostek wezmę.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 94 times
Re: Descent: Journey in the Dark
Ano, macie rację Panowie - okazuje się, że od lat gram niepoprawnie
Ale, muszę też stwierdzić, że nie widzę zupełnie potrzeby naprawiania tego stanu rzeczy - tajne rozkazy (choć słabsze fabularnie) dodają fajnego smaczku i delikatnie promują bohaterów .
pozdr,
farm
Ale, muszę też stwierdzić, że nie widzę zupełnie potrzeby naprawiania tego stanu rzeczy - tajne rozkazy (choć słabsze fabularnie) dodają fajnego smaczku i delikatnie promują bohaterów .
pozdr,
farm
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Descent: Journey in the Dark
Właśnie odkryłem jakie trolle są mordercze. Szczególnie mastery. A zastanawiałem się, po cholerę mi to Guiding Force...
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Descent: Journey in the Dark
Polska edycja w drodze: http://www.boardtime.pl/2012/03/polska- ... ienia.html
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
- pan_satyros
- Posty: 6131
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 647 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Descent: Journey in the Dark
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3222 Sporo informacji o 2 edycji.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: Descent: Journey in the Dark
Druga edycja Descenta robi się zakupem obowiązkowym Dalej trochę się boję czasu rozgrywki, ale widać, że FFG wyciąga wnioski i sensownie zmienia swoje hity - jak pokazał GoT 2ed., więc może i te nowe scenariusze będą grywalne w sensownym czasie - do 2 godzin.
aż się cieszę, że kiedyś - zastanawiając się nad zakupem Descenta lub Starcrafta, wybrałem to drugie
aż się cieszę, że kiedyś - zastanawiając się nad zakupem Descenta lub Starcrafta, wybrałem to drugie
_________
Moje gry
Moje gry
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Descent: Journey in the Dark
Optymista. Lekceważysz potencjał marnowania czasu u przeciętnej drużyny.BloodyBaron pisze:więc może i te nowe scenariusze będą grywalne w sensownym czasie - do 2 godzin.
[sub](Co nie zmienia faktu, że nową wersję i tak kupię - figurki wyglądają wspaniale)[/sub]
- pan_satyros
- Posty: 6131
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 647 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Descent: Journey in the Dark
Tyle ode mnie http://www.youtube.com/watch?v=JQCP85FngzE ;p
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- pan_satyros
- Posty: 6131
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 647 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Descent: Journey in the Dark
Kolejne, tym razem dość obszerne, wieści: http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3240
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Christoforos
- Posty: 437
- Rejestracja: 22 lut 2009, 22:51
- Lokalizacja: Lublin / Czerniejów
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Descent: Journey in the Dark
Super, to teraz komu się nudzi by napisał co tam z grubsza jest napisane?
- Don_Silvarro
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Descent: Journey in the Dark
Overlord nie zarządza żadnymi zasobami/punktami. Co turę ciągnie 1 kartę. Granie kart jest darmowe, ale mają one ściśle określone warunki zagrania. Cyferka w dolnym rogu karty to koszt w doświadczeniu, używany w ramach budowania customowej talii Overlorda.
Bestyjki nie wyradzają się z kart. Każdy scenariusz ma ściśle określone warunki wyradzania nowych bestyjek, w rodzaju "co drugą turę możesz wyprodukować ekipę gremlinów, a co trzecią - grupę bestyjek, jaka ci się zamarzy".
To tak w zasadzie IMO dwie najciekawsze rzeczy z tego artykułu, reszta to głównie lanie wody, jakie to wszystko och ach wspaniałe. Choć nie powiem, mi osobiście się póki co podoba obraz rozgrywki, który wyłania się nieśmiało z tych artykułów.
Bestyjki nie wyradzają się z kart. Każdy scenariusz ma ściśle określone warunki wyradzania nowych bestyjek, w rodzaju "co drugą turę możesz wyprodukować ekipę gremlinów, a co trzecią - grupę bestyjek, jaka ci się zamarzy".
To tak w zasadzie IMO dwie najciekawsze rzeczy z tego artykułu, reszta to głównie lanie wody, jakie to wszystko och ach wspaniałe. Choć nie powiem, mi osobiście się póki co podoba obraz rozgrywki, który wyłania się nieśmiało z tych artykułów.
Re: Descent: Journey in the Dark
Pytanie co do descenta podstawki jeszcze. Jak korzystać z dwóch kusz? Kusza ma wskaźnik jednej łapki, czyli naraz mogę korzystać aż z dwóch. W kuszy, nie ma wzmianki o bonusie za lewak.
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Descent: Journey in the Dark
A po co? Tylko broń do walki wręcz ma taki bonus. Przy strzelaniu/magii w ogóle go nie dostajesz.Ajk pisze:Pytanie co do descenta podstawki jeszcze. Jak korzystać z dwóch kusz? Kusza ma wskaźnik jednej łapki, czyli naraz mogę korzystać aż z dwóch. W kuszy, nie ma wzmianki o bonusie za lewak.
Re: Descent: Journey in the Dark
Czyli bez sensu jest posiadać 2 kusze, tak? Bo robisz z tego co rozumiem rzuty kością za jedną, a drógiej nie używasz, tak?
Re: Descent: Journey in the Dark
bardzo prosze nie sadzic bykow ortograficznych
zgadza sie. druga kusza najwyzej jako podpórka do chodzenia.
tylko bronie oznaczone premią z lewaka posiadają bonus (popraw mnie pierzasty jesli sie myle)
zgadza sie. druga kusza najwyzej jako podpórka do chodzenia.
tylko bronie oznaczone premią z lewaka posiadają bonus (popraw mnie pierzasty jesli sie myle)