Impulse (Carl Chudyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4137
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 346 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

Źle to ująłem - nie jest to układ wygodny, naturalnym jest trzymanie kart pionowo.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Impulse

Post autor: rattkin »

ivan2k5 pisze: 1. COMMAND - DOWODZENIE - Opis akcji na karcie: Przemieść 1 statek ....
2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Rozwiń 1 z technologii z ręki...
3. BUILD - BUDOWA - Opis akcji na karcie: Zbuduj 1 Krążownik ...
4. EXECUTE - REALIZACJA - Opis akcji na karcie: Wykonaj akcję 1 karty z talii lub 1 technologii...
5. SABOTAGE - SABOTAŻ - Opis akcji na karcie: Sabotuj statek ...
6. PLAN - PLANOWANIE - Opis akcji na karcie: Dodaj karty z ręki do swojego planu...
7. DRAW - DOBRANIE - Opis akcji na karcie: Dobierz 1 kartę z talii...
8. TRADE - HANDEL - Opis akcji na karcie: Sprzedaj 1 kartę z ręki...
9. MINE - WYDOBYCIE - Opis akcji na karcie: Pozyskaj 1 minerał z ręki...
10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Rafinuj 1 minerał za 1 punkt...
This.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 994
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 242 times
Been thanked: 242 times

Re: Impulse

Post autor: Moonday »

Wersja ivan2k5 wydaje się być najbardziej trafna. Obstawałbym przy tym.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Impulse

Post autor: Leszy2 »

ivan2k5 pisze: 1. COMMAND - DOWODZENIE - Opis akcji na karcie: Przemieść 1 statek ....
2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Rozwiń 1 z technologii z ręki...
3. BUILD - BUDOWA - Opis akcji na karcie: Zbuduj 1 Krążownik ...
4. EXECUTE - REALIZACJA - Opis akcji na karcie: Wykonaj akcję 1 karty z talii lub 1 technologii...
5. SABOTAGE - SABOTAŻ - Opis akcji na karcie: Sabotuj statek ...
6. PLAN - PLANOWANIE - Opis akcji na karcie: Dodaj karty z ręki do swojego planu...
7. DRAW - DOBRANIE - Opis akcji na karcie: Dobierz 1 kartę z talii...
8. TRADE - HANDEL - Opis akcji na karcie: Sprzedaj 1 kartę z ręki...
9. MINE - WYDOBYCIE - Opis akcji na karcie: Pozyskaj 1 minerał z ręki...
10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Rafinuj 1 minerał za 1 punkt...
Dla mojego ucha tryb rozkazujący zawsze brzmi słabo. W duchu języka polskiego mówi się: "Proszę zrobić", a nie "Zrób". To anglicyzm i nowomowa. O wiele lepiej byłoby zastosować formę z rzeczownikami odczasownikowymi:
Przemieszczenie 1 statku...
Rozwijanie 1 technologii..
Zbudowanie 1 krążownika..
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4059
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: Impulse

Post autor: AkitaInu »

Jeżeli chodzi o karty to też mam nadzieje że karty będą poziome a nie pionowe.

To jest impulse, tam się trzyma karty poziomo i mape buduje podobnie :) Ja też trzymam karty poziomo i nie widze w tym problemu.

Także ode mnie +1 jeżeli chodzi o karty poziomo
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Tez jestem za poziomem. W innowacjach jakoś to nie przeszkadza : )
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: pan_satyros »

AkitaInu pisze:Jeżeli chodzi o karty to też mam nadzieje że karty będą poziome a nie pionowe.

To jest impulse, tam się trzyma karty poziomo i mape buduje podobnie :) Ja też trzymam karty poziomo i nie widze w tym problemu.

Także ode mnie +1 jeżeli chodzi o karty poziomo
+ 3,141592653589793238462643383279502884197169...

zdecydowanie w poziomie ;)
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

Też jestem za poziomym (oryginalnym) układem, będzie więcej miejsca na tekst.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: mauserem »

a ja z innej beczki
...Refine - Rafinacja
jest ok - to proces usuwania zanieczyszczeń, oddzielania frakcji czyli oczyszczanie - ma to sens w kontekście rozgrywki

układ poziomy w Impulsie to układ naturalny - pozostańcie przy tym - taka jest uroda tej gry

no i dzięki za dzielenie się wątpliwościami - dzięki temu może być tylko lepiej :D
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impulse

Post autor: RunMan »

Wersja ivana2k5 najbardziej trafna dotychczas, ale jako że lubię się czepiać ... ;)
Sabotuj brzmi dosć nieszczęśliwie, nie uważacie że lepsze byłoby, już proponowane, zniszcz statek przeciwnika, ewentualnie Wysadź / zdetonuj?
Mori
Posty: 107
Rejestracja: 04 gru 2009, 08:07
Lokalizacja: SE

Re: Impulse

Post autor: Mori »

Albo Dokonaj sabotazu. Ale fakt, Zniszcz jest bardziej naturalne.
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: okon »

kurcze gra wygląda fajnie jak się skaluje ? na dwóch graczy warto ?

Bardzo podoba mi się na chwałę rzymu czy ta gra mi usiądzie ????
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

1. COMMAND - DOWODZENIE - Opis akcji na karcie: Przemieść...

2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Wynajdź...

3. BUILD - BUDOWA - Opis akcji na karcie: Zbuduj...

4. EXECTUE – REALIZACJA - Opis akcji na karcie: Wykonaj...

5. SABOTAGE - SABOTAŻ - Opis akcji na karcie: Sabotuj...

6. PLAN - PLANOWANIE - Opis akcji na karcie: Zaplanuj...

7. DRAW - DOBRANIE - Opis akcji na karcie: Dobierz...

8. TRADE - HANDEL - Opis akcji na karcie: Sprzedaj...

9. MINE - WYDOBYCIE - Opis akcji na karcie: Pozyskaj...

10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Rafinuj...

Słowa, od których zaczyna się tekst na karcie, są słowami kluczowymi i powinny jednoznaczne wskazywać na daną akcję.

Sabotowanie w Impulsie jest podjęciem próby zniszczenia, a nie zniszczeniem.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4059
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: Impulse

Post autor: AkitaInu »

GrzeL pisze:1. COMMAND - DOWODZENIE - Opis akcji na karcie: Przemieść...

2. RESEARCH - BADANIA - Opis akcji na karcie: Wynajdź...

3. BUILD - BUDOWA - Opis akcji na karcie: Zbuduj...

4. EXECTUE – REALIZACJA - Opis akcji na karcie: Wykonaj...

5. SABOTAGE - SABOTAŻ - Opis akcji na karcie: Sabotuj...

6. PLAN - PLANOWANIE - Opis akcji na karcie: Zaplanuj...

7. DRAW - DOBRANIE - Opis akcji na karcie: Dobierz...

8. TRADE - HANDEL - Opis akcji na karcie: Sprzedaj...

9. MINE - WYDOBYCIE - Opis akcji na karcie: Pozyskaj...

10. REFINE - RAFINACJA - Opis akcji na karcie: Rafinuj...

Słowa, od których zaczyna się tekst na karcie, są słowami kluczowymi i powinny jednoznaczne wskazywać na daną akcję.

Sabotowanie w Impulsie jest podjęciem próby zniszczenia, a nie zniszczeniem.
Zgadzam się z sabotowaniem. Pasuje idealnie.

Ale wynajdź pasuje średnio, bardziej pasowało by opracuj technologię ale nie wiem czy pasuje.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

warran pisze:[...] w przypadku "RESEARCH" jest użyte słowo "lub" - alternatywa niewykluczająca (teoretycznie można wykonać obie akcje). Słowo "albo" jest używane jako oznaczające alternatywę wykluczającą.
+1
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4137
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 346 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

A może być Atak (Zaatakuj) zamiast Sabotaż (Sabotuj)?

Poza tym:
Dowodzenie - Przeleć...
Badania - Odkryj... /Opracuj...
Plan - Dodaj... do swojego Planu.
Mine - Dodaj... do (swoich Zasobów?).
Rafinacja - Zamień...
(Execute) - Użyj.../Wykorzystaj...
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

tomb pisze:Dowodzenie - Przeleć...
tomb, przeczytaj to na spokojnie raz jeszcze :)
Może nawet przeleć bramę ? :twisted:
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4137
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 346 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

misioooo pisze:
tomb pisze:Dowodzenie - Przeleć...
tomb, przeczytaj to na spokojnie raz jeszcze :)
Może nawet przeleć bramę ? :twisted:
Przeleć przez ...? Przeleć o ... pola dalej? Przeleć do ... pól/bram?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

tomb pisze:A może być Atak (Zaatakuj) zamiast Sabotaż (Sabotuj)?
Atak dokonywany jest za pomocą przesunięcia krążowników, a do sabotażu wystarczy posiadanie w okolicy transportowca.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Impulse

Post autor: Leszy2 »

A może:
Skiknij
Wykmiń
Wyonacz
Zmajstruj
Rozp..
Obczaj
Łyknij
Opchnij
Skitraj
Upędź
:)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Leszy2 pisze:A może:
Skiknij
Wykmiń
Wyonacz
Zmajstruj
Rozp..
Obczaj
Łyknij
Opchnij
Skitraj
Upędź
:)
Nie nie, to są akcje do innej gry. Chyba jakiś "Impuls - gra do piwka" :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Impulse

Post autor: Pan_K »

Leszy2 pisze:A może:
Skiknij
Wykmiń
Wyonacz
Zmajstruj
Rozp..
Obczaj
Łyknij
Opchnij
Skitraj
Upędź
:)
To do wątku o Bro Wars... 8)
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Czacha Games »

Witajcie

Dzięki za Wasze zaangażowanie w dyskusję - jest ona bardzo pomocna i wkrótce zamieścimy stworzone wspólnie z Wami propozycje nazewnictwa kart i przykładowe akcje na kartach.
Jesteśmy po rozmowie z twórcą tego designu i niestety zrobienie kart w poziomie nie jest możliwe gdyż plansze graczy musiałyby zostać wydłużone, żeby 4 karty w poziomie się zmieściły obok siebie,a co za tym idzie zwiększone pudełko i znaczący wzrost kosztów produkcji. Dlatego będziemy optowali za zrobieniem ich w pionie tak jak zaprezentowaliśmy na zdjęciach. Oczywiście grafiki zostawimy oryginalne, a i tak zyskamy miejsce na tekst, gdyż możemy wtedy dołożyć linie tekstu na kartach zarówno na górze ( w nazwie), jak i na dole (przy opisie akcji).

To tyle z gorących newsów od designera Zaka.
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
Awatar użytkownika
ivan2k5
Posty: 155
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:13
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Impulse

Post autor: ivan2k5 »

warran pisze: 3. Ostateczne czepialstwo (logika matematyczna na studiach zmienia człowieka :P )
w przypadku "RESEARCH" jest użyte słowo "lub" - alternatywa niewykluczająca (teoretycznie można wykonać obie akcje). Słowo "albo" jest używane jako oznaczające alternatywę wykluczającą.
Fakt powinno być XOR - Zwracam Cesarzowi co cesarskie :)
Czacha Games pisze:Jesteśmy po rozmowie z twórcą tego designu i niestety zrobienie kart w poziomie nie jest możliwe gdyż plansze graczy musiałyby zostać wydłużone, żeby 4 karty w poziomie się zmieściły obok siebie,a co za tym idzie zwiększone pudełko i znaczący wzrost kosztów produkcji.
To wydaje mi się do przeskoczenia - na upartego można troszkę przemodelować i zaadaptować lewy bok, co prawda traci się na ujednoliceniu... - gorzej z technologiami. Cóż będzie układa pionowy, też fajnie. Layout kart tylko trzeba funkcjonalnie dopracować, żeby jak najbardziej klarowny tekst się na nich pojawił.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

Czacha Games pisze:Jesteśmy po rozmowie z twórcą tego designu i niestety zrobienie kart w poziomie nie jest możliwe gdyż plansze graczy musiałyby zostać wydłużone, żeby 4 karty w poziomie się zmieściły obok siebie,a co za tym idzie zwiększone pudełko i znaczący wzrost kosztów produkcji. Dlatego będziemy optowali za zrobieniem ich w pionie tak jak zaprezentowaliśmy na zdjęciach. Oczywiście grafiki zostawimy oryginalne, a i tak zyskamy miejsce na tekst, gdyż możemy wtedy dołożyć linie tekstu na kartach zarówno na górze ( w nazwie), jak i na dole (przy opisie akcji).
Przecież ikony określające rozmiar kart mogą pozostać na krótszym boku, pomimo przekręcenia pozostałej grafiki do poziomu i podczas wkładania kart pod planszetkę przekręcałoby się je odpowiednim bokiem do góry.
ODPOWIEDZ