Cywilizacja: Poprzez wieki (1. i 2. edycja)
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Jeszcze jedno pytanie czysto kontrolne- skoro w ostatniej rundzie nie można poświęcać jednostek, to jeżeli zdarzy się, że odsłonięta zostanie karta nowego terytorium to nie jest ona rozpatrywana bo nikt nie może tam posłać swoich jednostek, czy tak?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Nie można poświęcać podczas wojen i agresji, dla celów kolonizacyjnych można.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Niekoniecznie, mogło wyjść wydarzenie po tym, jak 2 żółte znaczniki spadły z powodu końca epoki lub wojny.yosz pisze:Tak musisz zmniejszyć populację (zabrać jednego ludzia z budynku i wstawić go do banku). Sama sytuacja też nie jest zaciekawa bo to oznaczało że była rewolucja w Twojej cywilizacji, nie było produkcji itp
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
true - ale wtedy maksymalnie będzie jeden niezadowolony ludź. Oczywiście w międzyczasie ktoś mógł mnie najechać i zabrać mi ludzi z banku Ale wtedy też bym nie chciał być w takiej sytuacji
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
mozna stracić kolonie a odrzucić drugą i na tym nawet 7 żółtków w plecy
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
I kolejna wątpliwość, za rozwianie której z góry dziękuję.
Jak wygląda punktowanie Chopina gdy wybieramy do punktowania posiadacza Cooka (lub innego lidera generującego przyrost kultury) podczas wydarzania Iconoclasm lub końca era. Kiedy Chopin zapunktuje? Który lider umiera pierwszy?
Graliśmy, że leaderzy umierają w kolejności od gracza, w turze którego wyjdzie Iconoclasm lub skończy się era, a dalej w kolejności siedzenia (grania). W takim przypadku Chopin zapunktuje z Cooka jedynie jeżeli posiadacz Chopina siedzi przed posiadaczem Cooka. Przyjmując jednak taką zasadę Chopin jako lider jest naprawdę słaby.
A może przyjęliśmy złe założenia? Może Chopin powinien zawsze punktować, a zatem należałoby przyjąć, że umiera jak pierwszy. Wtedy wzięcie go miałoby większy sens.
Ewentualnie można by przyjąć, że podczas wydarzenia Iconoclasm kolejność umierania liderów ma znaczenie ( to wydarzenie ma na celu krzyżować szyki graczom), a podczas końca epoki Chopin mógły punktować zawsze, niezależnie czy jego posiadacz siedzi przed czy za posiadaczem Cooka. Co o tym myślicie?
Abstrahuję od faktu, że trzymanie Chopina do końca III ery (i jego naturalnej śmierci) to kiepski pomysł. Z reguły wymienia się go wcześniej na lidera z III epoki. Niemniej jednak taka sytuacja może się zdarzyć.
Jak wygląda punktowanie Chopina gdy wybieramy do punktowania posiadacza Cooka (lub innego lidera generującego przyrost kultury) podczas wydarzania Iconoclasm lub końca era. Kiedy Chopin zapunktuje? Który lider umiera pierwszy?
Graliśmy, że leaderzy umierają w kolejności od gracza, w turze którego wyjdzie Iconoclasm lub skończy się era, a dalej w kolejności siedzenia (grania). W takim przypadku Chopin zapunktuje z Cooka jedynie jeżeli posiadacz Chopina siedzi przed posiadaczem Cooka. Przyjmując jednak taką zasadę Chopin jako lider jest naprawdę słaby.
A może przyjęliśmy złe założenia? Może Chopin powinien zawsze punktować, a zatem należałoby przyjąć, że umiera jak pierwszy. Wtedy wzięcie go miałoby większy sens.
Ewentualnie można by przyjąć, że podczas wydarzenia Iconoclasm kolejność umierania liderów ma znaczenie ( to wydarzenie ma na celu krzyżować szyki graczom), a podczas końca epoki Chopin mógły punktować zawsze, niezależnie czy jego posiadacz siedzi przed czy za posiadaczem Cooka. Co o tym myślicie?
Abstrahuję od faktu, że trzymanie Chopina do końca III ery (i jego naturalnej śmierci) to kiepski pomysł. Z reguły wymienia się go wcześniej na lidera z III epoki. Niemniej jednak taka sytuacja może się zdarzyć.
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Faktycznie, na karcie brakuje zdania wyjaśniającego - Chopin zawsze umiera pierwszy.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- uyco
- Posty: 1056
- Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 25 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
czy koszulki mini european FFG pasują do polskiej edycji? z góry dziękuję za odpowiedź
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
pasują idealnieuyco pisze:czy koszulki mini european FFG pasują do polskiej edycji? z góry dziękuję za odpowiedź
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
http://www.boardgamegeek.com/image/6709 ... vilizationuyco pisze:czy koszulki mini european FFG pasują do polskiej edycji? z góry dziękuję za odpowiedź
thumbsa mi tam dawac
Dice Hate Me :(
- SuperTramp
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 mar 2012, 22:10
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Witam, kilka pytań z mojej strony:
1.Karty bonusu do obrony/kolonizacji - rozumiem,że można posiadać ich nieograniczoną ilość( efekty się kumulują) i zagranie każdej z tych kart kosztuje 1 akcję militarną - czyli zagrane karty są jawne i każdy wie jaki mam bonus do obrony/kolonizacji? Czy zadeklarowane karty bonusów są usuwane (zużywane) po każdej wygranej akcji (licytacja terytorium, agresja). Do wojen ich nie stosujemy?
2.Ulepszanie budynków - Przykładowo: mam 2 kopalnie 0 poziomu oraz wynalezioną technologię kopalni 1 poziomu - teraz chcę ulepszyć budynek. Płacę więc różnice w kosztach obu budynków, zużywam np. 2 akcje cywilne (1 za zdjęcie kopalni 0 poziomu na pole wolnych robotników, 2 za wybudowanie kopalni 2 poziomu)? Jeżeli nie mam kopalni niższego poziomu to wtedy płacę pełny koszt chcąc wybudować kopalnię wyższego poziomu? To samo pytanie odnośnie jednostek wojskowych. Generalnie chodzi mi o to czy płacę pełny koszt budynku/jednostki nie mając budynku/jednostki niższego poziomu?
3.Czy na ręku mogę zostać z jedną kartą technologii (wojskowej, cywilnej) - czy mogę mieć tych kart ile chcę (nie przekraczając limitu kart)
4.Kolonizacja - czy po zadeklarowaniu siły np 1 armii składającej się z 6 pkt i wygraniu licytacji muszę koniecznie zdjąć całą armię (3 jednostki) i położyć na karcie terytorium przynajmniej 1 żółty znacznik (2 pozostałe na pole wolnych robotników)? Czy wystarczy, że zdejmę 1 jednostkę i wtedy przestaje mi działać taktyka (co owocuje zmniejszeniem siły).
5.Czy zagranie żółtej karty dającej jednorazowy bonus do budowy (obojętnie czego) uwzględnia wykonanie tejże akcji jako 1 akcję cywilną? Czy zagrywając tę kartę płace 1 akcje i dodatkowo 2 akcje na wprowadzenie w życie jej treści?
1.Karty bonusu do obrony/kolonizacji - rozumiem,że można posiadać ich nieograniczoną ilość( efekty się kumulują) i zagranie każdej z tych kart kosztuje 1 akcję militarną - czyli zagrane karty są jawne i każdy wie jaki mam bonus do obrony/kolonizacji? Czy zadeklarowane karty bonusów są usuwane (zużywane) po każdej wygranej akcji (licytacja terytorium, agresja). Do wojen ich nie stosujemy?
2.Ulepszanie budynków - Przykładowo: mam 2 kopalnie 0 poziomu oraz wynalezioną technologię kopalni 1 poziomu - teraz chcę ulepszyć budynek. Płacę więc różnice w kosztach obu budynków, zużywam np. 2 akcje cywilne (1 za zdjęcie kopalni 0 poziomu na pole wolnych robotników, 2 za wybudowanie kopalni 2 poziomu)? Jeżeli nie mam kopalni niższego poziomu to wtedy płacę pełny koszt chcąc wybudować kopalnię wyższego poziomu? To samo pytanie odnośnie jednostek wojskowych. Generalnie chodzi mi o to czy płacę pełny koszt budynku/jednostki nie mając budynku/jednostki niższego poziomu?
3.Czy na ręku mogę zostać z jedną kartą technologii (wojskowej, cywilnej) - czy mogę mieć tych kart ile chcę (nie przekraczając limitu kart)
4.Kolonizacja - czy po zadeklarowaniu siły np 1 armii składającej się z 6 pkt i wygraniu licytacji muszę koniecznie zdjąć całą armię (3 jednostki) i położyć na karcie terytorium przynajmniej 1 żółty znacznik (2 pozostałe na pole wolnych robotników)? Czy wystarczy, że zdejmę 1 jednostkę i wtedy przestaje mi działać taktyka (co owocuje zmniejszeniem siły).
5.Czy zagranie żółtej karty dającej jednorazowy bonus do budowy (obojętnie czego) uwzględnia wykonanie tejże akcji jako 1 akcję cywilną? Czy zagrywając tę kartę płace 1 akcje i dodatkowo 2 akcje na wprowadzenie w życie jej treści?
Moja wishlista:
https://boardgamegeek.com/wishlist/SuperTramp
https://boardgamegeek.com/wishlist/SuperTramp
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 68 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
1. Tak, możesz posiadać tych kart więcej i ich wartość się kumuluje. Ale zagrywa się je jako "reakcję" a nie akcję i nie zużywa akcji militarnych. Podczas licytacji terytorium nie zdradzasz, jakie masz karty. dopiero zwycięzca musi odrzucić bonusy, jeśli trzeba. pozostali gracze ani nie ujawniają kart, ani nie odrzucają. podczas agresji po prostu odrzucasz tyle, ile jest Ci potrzebne, aby odeprzeć atak. i tak, podczas wojen ich nie stosujemy.
2. podczas ulepszania płacisz różnicę w kosztach, ale zużywasz tylko 1 akcję cywilną = przesuwasz robotnika z niższej karty na wyższą. taki robotnik nie przechodzi przez pole wolnych robotników. jeśli natomiast nie masz budynku niższego poziomu to na wyższym płacisz pełny koszt i musisz robotnika wziąć z pola wolnych (oczywiście, można za 1 akcję zdjąć robotnika z dowolnej karty na pole wolnych i za drugą akcję go wystawić na innej karcie, ale to ostateczność i nie ma nic wspólnego z ulepszaniem).
3. ograniczenie jednej karty dotyczy konkretnych rodzajów kart technologii, tzn. nie możesz mieć na ręce dwóch takich samych. generalnie musisz zaś pilnować limitów kart, czyli nigdy nie mieć jasnych kart więcej niż akcji cywilnych i ciemnych - po akcji politycznej - więcej niż akcji militarnych.
4. jeśli zadeklarowałeś 6 siły to jakoś musisz ją uzbierać. jeśli musisz ją uzbierać jednostkami wojskowymi to zdjęte jednostki + taktyka (jeśli objęłą w całości zdejmowane jednostki) muszą dać w sumie co najmniej 6. wszystko co zdjąłeś ląduje w żółtym banku. niczego nigdy nie kładzie się na karcie terytorium.
Przykład: swordman (2) + knight (2) + taktyka "medieval army" (2) = 6. dwa zdjęte znaczniki odkładasz do banku, taktyka zostaje na miejscu, chociaż nie działa (chyba, że masz drugą parę swordman - knight).
Pamiętaj, że zawsze trzeba zdjąć przynajmniej jedną jednostkę (fabularnie jedzie na nową kolonię, ale fizycznie ląduje w banku)
5. jakoś mnożą Ci się te akcje niektóre żółte karty (np. Idealne miejsce na budowę) mają w sobie inną akcję. czyli aby wybudować coś ze zniżką płacisz 1 akcję cywilną za zagranie żółtej karty i nic więcej. nie rozumiem, czemu przy innej interpretacji miałbyś w ogóle płacić DWIE dodatkowe akcje?
2. podczas ulepszania płacisz różnicę w kosztach, ale zużywasz tylko 1 akcję cywilną = przesuwasz robotnika z niższej karty na wyższą. taki robotnik nie przechodzi przez pole wolnych robotników. jeśli natomiast nie masz budynku niższego poziomu to na wyższym płacisz pełny koszt i musisz robotnika wziąć z pola wolnych (oczywiście, można za 1 akcję zdjąć robotnika z dowolnej karty na pole wolnych i za drugą akcję go wystawić na innej karcie, ale to ostateczność i nie ma nic wspólnego z ulepszaniem).
3. ograniczenie jednej karty dotyczy konkretnych rodzajów kart technologii, tzn. nie możesz mieć na ręce dwóch takich samych. generalnie musisz zaś pilnować limitów kart, czyli nigdy nie mieć jasnych kart więcej niż akcji cywilnych i ciemnych - po akcji politycznej - więcej niż akcji militarnych.
4. jeśli zadeklarowałeś 6 siły to jakoś musisz ją uzbierać. jeśli musisz ją uzbierać jednostkami wojskowymi to zdjęte jednostki + taktyka (jeśli objęłą w całości zdejmowane jednostki) muszą dać w sumie co najmniej 6. wszystko co zdjąłeś ląduje w żółtym banku. niczego nigdy nie kładzie się na karcie terytorium.
Przykład: swordman (2) + knight (2) + taktyka "medieval army" (2) = 6. dwa zdjęte znaczniki odkładasz do banku, taktyka zostaje na miejscu, chociaż nie działa (chyba, że masz drugą parę swordman - knight).
Pamiętaj, że zawsze trzeba zdjąć przynajmniej jedną jednostkę (fabularnie jedzie na nową kolonię, ale fizycznie ląduje w banku)
5. jakoś mnożą Ci się te akcje niektóre żółte karty (np. Idealne miejsce na budowę) mają w sobie inną akcję. czyli aby wybudować coś ze zniżką płacisz 1 akcję cywilną za zagranie żółtej karty i nic więcej. nie rozumiem, czemu przy innej interpretacji miałbyś w ogóle płacić DWIE dodatkowe akcje?
- SuperTramp
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 mar 2012, 22:10
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Dziękuje za szybką odpowiedź, w związku z tym kilka pytań uzupełniających:
1.Podczas wynajdywania technologii wyższych poziomów płaci się różnice żarówek? (np.jeżeli mam kopalnię 2 poziomu a opracowuje 3 poziom)?
2.Kolonizacja - jeżeli mam armię o jakiejś sile (np 6 pkt)to po wygranej licytacji (powiedzmy że 6 pkt dało mi zwycięstwo)muszę zdjąć wszystkie żółte znaczniki? Czy wystarczy tyle żeby np. przestała działać taktyka , która dawała powiedzmy tą ilość pkt.?
3.Za wynalezienie czerwonej karty militarnej płacimy z akcji cywilnych czy militarnych?
4.Jeżeli stracę swojego lidera w wyniku działań innych graczy - mogę wziąć nowego z tej samej epoki?
5.Odnośnie kart na ręce - mogę mieć więcej niż 2 karty ustrojów?
Dziękuje za odpowiedzi i życzę Wesołych Świąt
1.Podczas wynajdywania technologii wyższych poziomów płaci się różnice żarówek? (np.jeżeli mam kopalnię 2 poziomu a opracowuje 3 poziom)?
2.Kolonizacja - jeżeli mam armię o jakiejś sile (np 6 pkt)to po wygranej licytacji (powiedzmy że 6 pkt dało mi zwycięstwo)muszę zdjąć wszystkie żółte znaczniki? Czy wystarczy tyle żeby np. przestała działać taktyka , która dawała powiedzmy tą ilość pkt.?
3.Za wynalezienie czerwonej karty militarnej płacimy z akcji cywilnych czy militarnych?
4.Jeżeli stracę swojego lidera w wyniku działań innych graczy - mogę wziąć nowego z tej samej epoki?
5.Odnośnie kart na ręce - mogę mieć więcej niż 2 karty ustrojów?
Dziękuje za odpowiedzi i życzę Wesołych Świąt
Moja wishlista:
https://boardgamegeek.com/wishlist/SuperTramp
https://boardgamegeek.com/wishlist/SuperTramp
Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
1. Placisz cala kwote.
2. Podczas kolonizacji musisz zdjac tyle jednostek by ich sila pokryla wylicytowana kwote. Jezeli wysylasz konkretne jednostki odpowiadajace Twojej taktyce to jej bonus rowniez mozna dodac.
Przyklad: Masz jednego Wojownika (1 sily) i jednego Rycerza (2 sily) walczacych przy pomocy Armii Sredniowiecznej (2 sily). Po wylicytowaniu 5 zdejmujesz obu, gdyz poza ich sila zalicza Ci sie bonus z taktyki.
3. Z akcji cywilnych. Militarnymi placi sie za budowanie/rozwiazywanie jednostek militarnych, wprowadzenie taktyk oraz agresje i wojny.
4. Nie. Mozesz wziac 1 lidera na epoke, bez wzgledu na to czy go uzyjesz czy nie.
5. Tak. Na rece nie mozesz miec tylko 2 takich samych kart technologii.
Sent from iPhone.
2. Podczas kolonizacji musisz zdjac tyle jednostek by ich sila pokryla wylicytowana kwote. Jezeli wysylasz konkretne jednostki odpowiadajace Twojej taktyce to jej bonus rowniez mozna dodac.
Przyklad: Masz jednego Wojownika (1 sily) i jednego Rycerza (2 sily) walczacych przy pomocy Armii Sredniowiecznej (2 sily). Po wylicytowaniu 5 zdejmujesz obu, gdyz poza ich sila zalicza Ci sie bonus z taktyki.
3. Z akcji cywilnych. Militarnymi placi sie za budowanie/rozwiazywanie jednostek militarnych, wprowadzenie taktyk oraz agresje i wojny.
4. Nie. Mozesz wziac 1 lidera na epoke, bez wzgledu na to czy go uzyjesz czy nie.
5. Tak. Na rece nie mozesz miec tylko 2 takich samych kart technologii.
Sent from iPhone.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 68 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
ad 2) Widzę, że kolonizacja sprawia kłopoty. Opiszę to tak:
Potrzebujesz 6 siły. Liczysz = ciężka piechota (2) i rycerz (2). to na razie 4. ale ze masz jeszcze wystawiona taktyke średniowiecznej armii (2), ktora wymaga wlasnie 1 pieszego i 1 konnego, to ta ciezka piechota i ten rycerz zamiast poleciec w boj na hura, na slepo, bez ladu i skladu - polecialo w boj realizujac zalozenia taktyczne, wiec byli skuteczniejsi o te 2 pkt. sily. nie zmienia to jednak faktu, ze to ONI polecieli sie bic, a nie taktyka, wiec ONI zostaja zdjeci. Nawet jak masz super taktykę, to doliczasz ja tylko wtedy, gdy rzucisz w boj wszystkie jednostki, jakie wchodza w jej sklad, wiec WSZYSTKIE jednostki wracaja do banku zoltych.
ad 3) generalnie, karty z jasnym rewersem wystawiasz za jasne akcje. karty technologii militarnych maja jasne rewersy
ad 5) mozesz miec 2 karty ustrojow, nie mozesz wziac np. 2 Monarchii.
Jesli znasz angielski to zagraj sobie moze na sieci (turowo), bo komputer podpowiada co mozna i za ile. no i nie da rady wykonac nielegalnego ruchu.
Potrzebujesz 6 siły. Liczysz = ciężka piechota (2) i rycerz (2). to na razie 4. ale ze masz jeszcze wystawiona taktyke średniowiecznej armii (2), ktora wymaga wlasnie 1 pieszego i 1 konnego, to ta ciezka piechota i ten rycerz zamiast poleciec w boj na hura, na slepo, bez ladu i skladu - polecialo w boj realizujac zalozenia taktyczne, wiec byli skuteczniejsi o te 2 pkt. sily. nie zmienia to jednak faktu, ze to ONI polecieli sie bic, a nie taktyka, wiec ONI zostaja zdjeci. Nawet jak masz super taktykę, to doliczasz ja tylko wtedy, gdy rzucisz w boj wszystkie jednostki, jakie wchodza w jej sklad, wiec WSZYSTKIE jednostki wracaja do banku zoltych.
ad 3) generalnie, karty z jasnym rewersem wystawiasz za jasne akcje. karty technologii militarnych maja jasne rewersy
ad 5) mozesz miec 2 karty ustrojow, nie mozesz wziac np. 2 Monarchii.
Jesli znasz angielski to zagraj sobie moze na sieci (turowo), bo komputer podpowiada co mozna i za ile. no i nie da rady wykonac nielegalnego ruchu.
- SuperTramp
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 mar 2012, 22:10
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Dziękuje raz jeszcze. Tym razem ostatnie pytanie:
Gdzie i w jaki sposób mogę w to zagrać online?
Gdzie i w jaki sposób mogę w to zagrać online?
Moja wishlista:
https://boardgamegeek.com/wishlist/SuperTramp
https://boardgamegeek.com/wishlist/SuperTramp
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 68 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
http://www.boardgaming-online.com
Musisz się zarejestrować i po zalogowaniu znaleźć w menu polecenie "join open game". zazwyczaj są jakieś otwarte gry czekające na graczy i wtedy klikasz na jakieś wolne miejsce i gdy zbierze się cała grupa rozgrywka wyskoczy Ci w zakładce "my games".
Jako, że zazwyczaj gracze grają turowo (chyba, że w tytule pisze "realtime", "live" lub "fast" - wtedy zależy im na ciągłej rozgrywce, co dla nowych jest niewskazane) masz dużo czasu na opanowanie interfejsu i zastanowienie się nad ruchem. w lewej górnej części znajduje się rozwijający się pasek wyboru akcji i komputer podpowiada co możesz jeszcze zrobić. wiadomo, trochę zajmuje zanim człowiek się zorientuje jak to chodzi, ale jak już załapiesz to idzie gładko
Jeśli chcesz, możemy się umówić na wieczór na rozgrywkę próbną.
Musisz się zarejestrować i po zalogowaniu znaleźć w menu polecenie "join open game". zazwyczaj są jakieś otwarte gry czekające na graczy i wtedy klikasz na jakieś wolne miejsce i gdy zbierze się cała grupa rozgrywka wyskoczy Ci w zakładce "my games".
Jako, że zazwyczaj gracze grają turowo (chyba, że w tytule pisze "realtime", "live" lub "fast" - wtedy zależy im na ciągłej rozgrywce, co dla nowych jest niewskazane) masz dużo czasu na opanowanie interfejsu i zastanowienie się nad ruchem. w lewej górnej części znajduje się rozwijający się pasek wyboru akcji i komputer podpowiada co możesz jeszcze zrobić. wiadomo, trochę zajmuje zanim człowiek się zorientuje jak to chodzi, ale jak już załapiesz to idzie gładko
Jeśli chcesz, możemy się umówić na wieczór na rozgrywkę próbną.
- SuperTramp
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 mar 2012, 22:10
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Veridiana pisze:
Jeśli chcesz, możemy się umówić na wieczór na rozgrywkę próbną.
Można bo w sumie nudyyy.
Moja wishlista:
https://boardgamegeek.com/wishlist/SuperTramp
https://boardgamegeek.com/wishlist/SuperTramp
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Czy jeżeli mam trzy kopalnie brązu, a opracuję technologię wydobycia węgla, to w fazie produkcji mogę położyć jeden znacznik na węglu zamiast 3 niebieskich znaczników na brązie? Mnie się wydaje, że nie, ale ostatnio zauważyłem, że coś takiego "zrobiło się" na BGO...
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Dobrze Ci się wydaje, nie możesz. Musisz najpierw ulepszyć kopalnię z brązu na węgiel.Stephan pisze:Czy jeżeli mam trzy kopalnie brązu, a opracuję technologię wydobycia węgla, to w fazie produkcji mogę położyć jeden znacznik na węglu zamiast 3 niebieskich znaczników na brązie? Mnie się wydaje, że nie, ale ostatnio zauważyłem, że coś takiego "zrobiło się" na BGO...
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Mogło tak się zdarzyć jeśli surowiec pochodził z wydarzenia/kolonii/agresji - w powyższych przypadkach można dowolnie rozłożyć go na swoich kartach technologii górniczych (w szczególności można wykorzystać technologię, na której jeszcze nie ma zadnego znacznika).Stephan pisze:Czy jeżeli mam trzy kopalnie brązu, a opracuję technologię wydobycia węgla, to w fazie produkcji mogę położyć jeden znacznik na węglu zamiast 3 niebieskich znaczników na brązie? Mnie się wydaje, że nie, ale ostatnio zauważyłem, że coś takiego "zrobiło się" na BGO...
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
mst pisze:Mogło tak się zdarzyć jeśli surowiec pochodził z wydarzenia/kolonii/agresji - w powyższych przypadkach można dowolnie rozłożyć go na swoich kartach technologii górniczych (w szczególności można wykorzystać technologię, na której jeszcze nie ma zadnego znacznika).Stephan pisze:Czy jeżeli mam trzy kopalnie brązu, a opracuję technologię wydobycia węgla, to w fazie produkcji mogę położyć jeden znacznik na węglu zamiast 3 niebieskich znaczników na brązie? Mnie się wydaje, że nie, ale ostatnio zauważyłem, że coś takiego "zrobiło się" na BGO...
A czy to ,że tak można tak można rozłożyć surowiec pochodzący z wydarzenia/kolonii/ agresji jest napisane gdzieś w instrukcji czy jest to interpretacja/modyfikacja BGO?
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 68 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Spokojnie, jest w instrukcji
"Czasami po ulepszeniu albo rozmienieniu zdarzy się, że na karcie, na której nie ma pracowników (żółtych znaczników) znajdą się niebieskie znaczniki oznaczające jakieś dobra - jest to dozwolone. Dla przykładu, możesz użyć technologii Brązu do rozmienienia znaczników z kart o wyższych poziomach, aby nie tracić nie wykorzystanych surowców. Podobnie, gdy zapis na karcie mówi, że „Twoja cywilizacja produkuje 2 surowce”, możesz dobrać jeden niebieski znacznik z banku i umieścić go na karcie Żelaza, gdzie będzie warty 2 surowce, nawet jeżeli nie posiadasz na niej jeszcze robotnika."
"Czasami po ulepszeniu albo rozmienieniu zdarzy się, że na karcie, na której nie ma pracowników (żółtych znaczników) znajdą się niebieskie znaczniki oznaczające jakieś dobra - jest to dozwolone. Dla przykładu, możesz użyć technologii Brązu do rozmienienia znaczników z kart o wyższych poziomach, aby nie tracić nie wykorzystanych surowców. Podobnie, gdy zapis na karcie mówi, że „Twoja cywilizacja produkuje 2 surowce”, możesz dobrać jeden niebieski znacznik z banku i umieścić go na karcie Żelaza, gdzie będzie warty 2 surowce, nawet jeżeli nie posiadasz na niej jeszcze robotnika."
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Dzięki . Takie szczegóły czasem umykają, a na BGO błędy też się zdarzają, więc nie można na nim w 100% polegać.
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Mam pytanie-jeśli na końcu gry punktujemy wpływ siły i jest remis powiedzmy na dwóch graczy-czy 10 punktów dostaje gracz startowy, czy jakoś inaczej się to rozwiązuje