Strona 1 z 14

Descent: Journey in the Dark

: 15 gru 2005, 12:12
autor: Adam
Wiatm,

Mam pytania do szczęśliwych posiadaczy tej zajfajnej gry :)

Jest troszkę niejasności - imam nadzieję że ktoś mi pomoże....

1.Refresh cards - rozumiem, ale pytanie - jakie karty obraca się o 90 stopni (exhaust) ??? Ekwipunek? Karty umiejętności ???? Jeśli ekipunek ( taka była adnotacja w rulebook'u) np: miecz czy to znaczy że po 1 ataku nie mogę tą samą bronią zaatakowąć drugi raz ???a tarcze używane są raz w rundzie ?

2.Line of sight - jeśli jest to linia prosta (nie "zakłócona") od bohatera, to dlaczego w przykładowych rysunkach w rulebook'u Sir Valdir ma wgląd na inne sąsiednie pola ???

3.Blast - w intrukcji nie ma żadnego słowa na temat celowania ale tylko o ranach i o zasięgu pół (blast x). Mam rozumieć że atak typu Blast zawsze trafia ????????

4.Dangeon Master odkrywa całą AREA dla graczy ( w momencie przechodzenia do innnej lokacji) czy tylko element planszy które widzą(Line of Sight) ????

5. Grey Kar - wytłumaczcie mi proszę o co chodzi z jego specjalną zdolnością.....(jeśli dobrze ją zrozumiałem.... to każdy gracz przed wykonaniem akcji dokładnie oznajmia wszystkim co będzie robić jego postać (określi dokładne pola przez które będzie wędrować bohater, ataki itp itd) a następnie wykonuje zadeklarowane akcje i NIE MOZE ich zmienić - wyjątek to Grey Kar który może podjąć inne decyzje nie przekaraczające jego limit ruchu.)

Pytanie więc co będzie jak dana postać nie będzie mogła wykonać zadeklarowanych akcji bo np:pojawi się zapadnia,albo stwór zablokuje tor ruchu????

Za wszelkie info dzięki
Adam[/b]

Re: Descent: Journey in the Dark

: 15 gru 2005, 14:15
autor: Nataniel
Adam pisze:1.Refresh cards - rozumiem, ale pytanie - jakie karty obraca się o 90 stopni (exhaust) ??? Ekwipunek? Karty umiejętności ???? Jeśli ekipunek ( taka była adnotacja w rulebook'u) np: miecz czy to znaczy że po 1 ataku nie mogę tą samą bronią zaatakowąć drugi raz ???a tarcze używane są raz w rundzie ?
Obraca sie tylko niektore przedmioty, ktore maja zdolnosci specjalne. Np. "Iron Shield" ma "Exhaust to cancel 1 wound...". Mozna tego uzyc tylko raz na kolejke.
Adam pisze:2.Line of sight - jeśli jest to linia prosta (nie "zakłócona") od bohatera, to dlaczego w przykładowych rysunkach w rulebook'u Sir Valdir ma wgląd na inne sąsiednie pola ???
Sir Valadir "widzi" pola oznaczone na tym rysunku na zolto. Nie rozumiem dlaczego mialby ich nie widziec? Sa w linii prostej od niego i nie sa zaslaniane.
Adam pisze:3.Blast - w intrukcji nie ma żadnego słowa na temat celowania ale tylko o ranach i o zasięgu pół (blast x). Mam rozumieć że atak typu Blast zawsze trafia ????????
Nie zawsze trafia, normalnie rzuca sie na trafienie.
Adam pisze:4.Dangeon Master odkrywa całą AREA dla graczy ( w momencie przechodzenia do innnej lokacji) czy tylko element planszy które widzą(Line of Sight) ????
Tak, cala area.
Adam pisze:5. Grey Kar - wytłumaczcie mi proszę o co chodzi z jego specjalną zdolnością.....(jeśli dobrze ją zrozumiałem.... to każdy gracz przed wykonaniem akcji dokładnie oznajmia wszystkim co będzie robić jego postać (określi dokładne pola przez które będzie wędrować bohater, ataki itp itd) a następnie wykonuje zadeklarowane akcje i NIE MOZE ich zmienić - wyjątek to Grey Kar który może podjąć inne decyzje nie przekaraczające jego limit ruchu.)
Zle zrozumiales. Kazdy gracz przed rozpoczeciem swego ruchu deklaruje tylko jaki rodzaj akcji bedzie wykonywal - np. Advance, Battle albo Run. Nie musi pokazywac ktoredy bedzie szedl czy co dokladnie atakowal - robi to dopiero w trakcie kolejki.

Grey Kar moze zmienic decyzje, np. zadeklarowal Advance (atak + ruch), zaatakowal potwora i go nie zabil, wiec zmienia decyzje, ze woli jednak zrobic Battle (dwa ataki, bez ruchu) i atakuje go jeszcze raz.

: 15 gru 2005, 14:41
autor: Adam
Dzieki serdeczne za help :)
Teraz jest to dla mnie CLEAR :)

ps. Sir Valdir ma zaznaczone na zółto serię pół w kształcie litery T ( obróconej o 90 stopni) - albo jestem za tępy albo jest tu jakiś błąd - dla mnie litera T to nie jest linia prosta....:)

: 15 gru 2005, 14:53
autor: Adam
To tylko jeszcze 2 pytania....ostatnie :

1. Requip - 2 punkty ruchu ( czy jest to wydatek na zamiankę jednego przedmiotu w ekwpunku czy można grzebac do woli?)
podczas zdobycia skarbu (skrzynia) przedmioty trafiają do wszystkich bohaterów. Mogą oni wykonac Equip/requip w związku z tym ale za darmo czy za standardowe 2 punkty...?


2.Curse - w scenariuszach celowo CURSE jest rozmieszczone w różnym miejscu po przecinku(zawartość skrzń)??? czy może zawsze Curse są zagrywane jako pierwsze( i co za tym idzie karty Dungeon Mastera) ?

: 15 gru 2005, 17:54
autor: Nataniel
Adam pisze:Dzieki serdeczne za help :)
Teraz jest to dla mnie CLEAR :)

ps. Sir Valdir ma zaznaczone na zółto serię pół w kształcie litery T ( obróconej o 90 stopni) - albo jestem za tępy albo jest tu jakiś błąd - dla mnie litera T to nie jest linia prosta....:)
Nie rozumiem o co chodzi... Zaznaczona nie jest LINIA tylko pola, ktore sa w zasiegu widzenia, czyli takie, pomiedzy ktorych srodkiem a srodkiem pola postaci mozna poprowadzic linie prosta. Po polsku mowi sie raczej "w polu widzenia" niz w linii :P

: 16 gru 2005, 08:55
autor: Adam
Nie rozumiem o co chodzi... Zaznaczona nie jest LINIA tylko pola, ktore sa w zasiegu widzenia, czyli takie, pomiedzy ktorych srodkiem a srodkiem pola postaci mozna poprowadzic linie prosta. Po polsku mowi sie raczej "w polu widzenia" niz w linii :P[/quote]


OK - teraz rozumiem :oops:

Właśnie zagrałem wczoraj pierwszy raz w DESCENTa - co prawda tylko było nas dwóch ale było super.

Generalnie zasady już ogarnąłem ale podczas gry (znowu sorry) pojawiły się niejasności:


1. AIM Attack - przycelowanie do każdego rodzaju ataku ? :) Tak przynajmniej graliśmy...


2. Czy można atakować Ranged/Magic z pola obok ? czy wtedy niestety trzeba użyć ataku w zwarciu i ew. broni białej/pięści(czerwona ikonka miecza) ??? Jeśli tak to co robią potworki w takiej sytuacji? (mają narzucony styl walki)

3. I OSTATNIE pytanie - Hellhound ma Breath attack - MUSI go używać za każdym razem jak atakuje????

: 16 gru 2005, 09:32
autor: dasilwa
1. Aim Attack to jest przerzucenie dowolnej ilości kosci (tych ktore wyniki cie nie zadowalaja)

2. Ranged/Magic mozna atakować z pola obok.

3. Nie musi używac za każdym razem

: 16 gru 2005, 10:40
autor: Adam
dasilwa pisze:1. Aim Attack to jest przerzucenie dowolnej ilości kosci (tych ktore wyniki cie nie zadowalaja)

2. Ranged/Magic mozna atakować z pola obok.

3. Nie musi używac za każdym razem
Adn 3- mimo to używa takiej samej ilości kostek na atak ?

Czyli jak ktoś ma BLAST'a to też nie musi go używać za każdym razem ? :)

Jeszcze raz dzięki.
Pozdrowienia

: 02 sty 2006, 20:13
autor: Keil
Mam pytanko odnośnie karty umiejętności :
"TOUGH" ( Your maximum wounds are increased by 4 ) o co tu chodzi ?

: 03 sty 2006, 00:35
autor: Kretilla
dasilwa pisze:3. Nie musi używac za każdym razem
z tym bym sie nie zgodzil - wedlug mnie Hellhound musi uzywac takiego ataku chce czy nie

: 03 sty 2006, 00:36
autor: Kretilla
Keil pisze:Mam pytanko odnośnie karty umiejętności :
"TOUGH" ( Your maximum wounds are increased by 4 ) o co tu chodzi ?
po prostu postac ma o 4 'punkty zycia' wiecej (12 zamiast 8, 16 zamiast 12, 20 zamiast 16 - w zaleznosci od postaci)

: 03 sty 2006, 10:02
autor: Nataniel
Adam pisze:3. I OSTATNIE pytanie - Hellhound ma Breath attack - MUSI go używać za każdym razem jak atakuje????
A dlaczego mialby tego nie robic?

: 03 sty 2006, 15:51
autor: Keil
To jeszcze jedno pytanko:
Czy czarna kostka tzw."pusta" dotyczy również kości kolorowych tzn. czy neguje krytyczne trafienie i potężny atak i czy "miss" na kolorowych kościach neguje kości czarne

: 03 sty 2006, 16:23
autor: rokter
W przypadku wyrzucenia czarnego "blanka" do kolorowych kości po prostu nic się nie dodaje, ale w żaden inny sposób nie wpływa on na wynik rzutu (traktuj go jak cyfrę zero).
"Miss" natomiast oznacza nieudany atak, a więc wynik na pozostałych kościach (również czarnch) nie jest w ogole brany pod uwagę.

: 03 sty 2006, 18:04
autor: Keil
Czyli wyrzucenie "blanka" na czarnej kości nie neguje innych potężnych ataków i krytycznych trafień ( na czarnych kościach ) tylko poprostu ta kość nic nie daje .....tak :) ?

: 03 sty 2006, 19:12
autor: dasilwa
Daje jesli wyrzycisz kazdy inny wynik niz blank :wink:

: 03 sty 2006, 19:18
autor: Keil
Jasne ale wciąż nie wiem czy wyrzucenie "blanka" na czarnej kości nie neguje innych potężnych ataków i krytycznych trafień
( na czarnych kościach )

: 03 sty 2006, 19:29
autor: dasilwa
NIE NEGUJE :D

: 04 sty 2006, 09:08
autor: rokter
Tak. Nie neguje.

: 04 sty 2006, 11:05
autor: Adam Waśkiewicz
Nataniel pisze:
Adam pisze:3. I OSTATNIE pytanie - Hellhound ma Breath attack - MUSI go używać za każdym razem jak atakuje????
A dlaczego mialby tego nie robic?
Bo na przykład w polu rażenia może być jakiś inny potworek, którego nie chcemy zranić.

Pozdrawiam,
Adam

: 04 sty 2006, 12:14
autor: Uzariel
Witam

jest taka zdolnosc Caution, ktora mowi, ze Overlord dobiera o 1 mniej Thread token oraz pulapki zadaja o 1 mniejsze rany i teraz mam pytanie, czy zmniejszamy liczbe ran przed kulaniem czy po (tzn. czy zmniejszamy liczbe ran napisana na karcie, czy zmniejszamy juz po rzutach i rozpatrzeniu ile ran zadala pulapka)?

: 04 sty 2006, 12:51
autor: Nataniel
Adam Waśkiewicz pisze: Bo na przykład w polu rażenia może być jakiś inny potworek, którego nie chcemy zranić.
Faktycznie, a my gralismy, ze rani tylko przeciwnikow :) Tak czy inaczej moim zdaniem nie mozna zrezygnowac ze zdolnosci - trzeba tak kombinowac, zeby swoich jak najmniej trafic.

: 05 sty 2006, 16:05
autor: Uzariel
W opisie karty jest napisane, ze potwor nie moze wybierac typu ataku i ma tylko jeden, ale to sie tyczylo glownie rodzaju ataku (meele/range/magic), wiec nie wiem czy tez dotyczy umiejetnosci, ale chyba tak.

A macie jakis pomysl jak usensownic takie rozkazy jak AIM i DODGE, ktore sa bezuzyteczne, zwalszcza AIM, bo zawsze bardziej oplaca sie zrobic 2 ataki niz celowac przez to, ze tak latwo trafic. Unik jest odrobine lepszy, bo mozna unikac paru ciosow, ale prawdopodobienstwo uniku jest takie same, jak sprawienie sobie czasem jeszcze wiekszego lupnia :/

Mozna by to zamienic, np. przy AIM rzucamy dodatkowo czarna kostka, a przy DODGE odejmujemy 1 czarna kostke przeciwnikowi.

: 10 sty 2006, 13:51
autor: Keil
Co się dzieje w momencie kiedy bohater straci wszystkie żetony zmęczenia ?

: 10 sty 2006, 14:13
autor: rokter
Traci możliwość uzyskiania dodatkowych punktów ruchu i dodawania czarnych kości podczas walki.
Z utratą wszystkich punktów zmęczenia nie wiążą się żadne dodatkowe przykre konsekwencje.