Battle Lore -pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Krionah
Posty: 267
Rejestracja: 25 sie 2005, 08:46
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Battle Lore -pytanie o zasady

Post autor: Krionah »

Po przeczytaniu instrukcji mam kilka wątpliwości. Mianowicie:

1) Potwór ucieka o 2 i ma zablokowane hexy innymi jednostkami. W instrukcji zdejmowane są 2 figurki blokujących, jedna przyjazna i jedna wroga. Tyle że po zdjęciu 1 wrogiej zwalnia się hex na który pająk może się ruszyć, więc poco ma się przegryzać jeszcze przez nasz oddział? Jak to z tym jest?

2) Czy wyższe poziomy kapłanów, magów itd zmniejszają koszt kart mocy? Nie znalazłem o tym wzmianki, a znów przykład mówi coś innego (karta na obrazku ma koszt 7 a opis mówi, że gracz płaci 4 many/mocy).

3) Czy edytor przygód już działa? Podałem kod aktywacyjny, ale nie mam do niczego takiego dostępu.
misiek
Posty: 44
Rejestracja: 17 maja 2005, 14:26

Post autor: misiek »

1) Potwór ucieka o 2 i ma zablokowane hexy innymi jednostkami. W instrukcji zdejmowane są 2 figurki blokujących, jedna przyjazna i jedna wroga. Tyle że po zdjęciu 1 wrogiej zwalnia się hex na który pająk może się ruszyć, więc poco ma się przegryzać jeszcze przez nasz oddział? Jak to z tym jest?
jeszcze nie gralem w BL ani nawet nie czytalem instrukcji (jutro powinna do mnie zawitac giera), ale jedyne sensowne wyjasnienie jest takie - ze sciagasz obie jednostki poniewaz sciagasz jednostki jednoczesnie (chyba, ze w instrukcji napisane jest, ze najpierw sciagasz wroga jednostke, co faktycznie tworzy luke interpretacyjna).
Awatar użytkownika
Stax
Posty: 301
Rejestracja: 14 wrz 2006, 01:31
Lokalizacja: Kraków

Re: Battle Lore -pytanie o zasady

Post autor: Stax »

Krionah pisze:
2) Czy wyższe poziomy kapłanów, magów itd zmniejszają koszt kart mocy? Nie znalazłem o tym wzmianki, a znów przykład mówi coś innego (karta na obrazku ma koszt 7 a opis mówi, że gracz płaci 4 many/mocy).
Ja nic takiego nie przeczytałem. Czy mówisz o przykładzie na stronie 52? Bo jeśli tak to wyglada to tam następująco: żeby zablokować czar River Rage (koszt 7) Wizard rzuca Dispel Lore, blokuje karte River R. płacąc połowe ceny 4 (zaokrąglając w góre)
Chyba że chodzi Ci o przykład na stronie 53. Jest tam napisane, ze rzucanie czarów jest tańsze. Ale mniejsza cena wynika z tego że masz np Wizarda w Radzie. Jeśli byś go nie miał w Radzie wszystkie Lore Cards z jego symbolem musiałby być zagrane jako OUT-OF-CHARACTER Cards, czyli byłyby droższe o 3 Lore Tokens. Im wyższy level tym też silniejsze działania kart.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2797
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 353 times
Been thanked: 636 times

Post autor: bogas »

1) Potwór ucieka o 2 i ma zablokowane hexy innymi jednostkami. W instrukcji zdejmowane są 2 figurki blokujących, jedna przyjazna i jedna wroga. Tyle że po zdjęciu 1 wrogiej zwalnia się hex na który pająk może się ruszyć, więc poco ma się przegryzać jeszcze przez nasz oddział? Jak to z tym jest?
Kreatura tratuje jednostki (wrogie i/lub przyjacielskie), które blokują jej drogę odwrotu. Za każdy zablokowany przez te jednostki hex, o który kreatura powinna się wycofać jednostki te tracą jedną figurkę. Przykład z instrukcji pokazuje akurat sytuację kiedy pająk tratuje ostatnią figurkę i zwalnia się hex, na który może się on wycofać. Jednak wcześniej tratuje to co jest/było za nim i tyle.
2) Czy wyższe poziomy kapłanów, magów itd zmniejszają koszt kart mocy? Nie znalazłem o tym wzmianki, a znów przykład mówi coś innego (karta na obrazku ma koszt 7 a opis mówi, że gracz płaci 4 many/mocy).
Przykład o którym piszesz zdaje się dotyczy karty reakcji, którą tu akurat zagrywamy w odpowiedzi na kartę magii przeciwnika, aby ją unieważnić. Koszt tej karty reakcji (symbol ? ) to połowa kosztu karty zagranej przez przeciwnika zaokrąglona w górę, a więc płacimy 4 bo w przykładzie przeciwnik zagrał wcześniej kartę "River Rage" po koszcie 7.
3) Czy edytor przygód już działa? Podałem kod aktywacyjny, ale nie mam do niczego takiego dostępu.
Z tego co sam widzę i przeczytałem na BGG to edytor ma ruszyć, gdy ostatecznie zakończy się wysyłka gier przez DoW. Takie przynajmniej są zapewnienia.
Awatar użytkownika
Stax
Posty: 301
Rejestracja: 14 wrz 2006, 01:31
Lokalizacja: Kraków

Re: Battle Lore -pytanie o zasady

Post autor: Stax »

Krionah pisze:Po przeczytaniu instrukcji mam kilka wątpliwości. Mianowicie:

1) Potwór ucieka o 2 i ma zablokowane hexy innymi jednostkami. W instrukcji zdejmowane są 2 figurki blokujących, jedna przyjazna i jedna wroga. Tyle że po zdjęciu 1 wrogiej zwalnia się hex na który pająk może się ruszyć, więc poco ma się przegryzać jeszcze przez nasz oddział? Jak to z tym jest?
Chodzi Ci o przykład ze strony 43 zapewne. Jest tam napisane, że każdy oddział stojący na teoretycznej drodze ucieczki potwora, zostaje stratowany i traci jedno jedną figurkę za każdy hex, na który nie może wycofać się potwór. 1 flaga to w wypadku np pająka 2 hexy w związku z tym oba oddziały tracą po jednej figurce. Niestety jeden oddział posiadał tylko jedną figurkę, która musi zostać usunięta (zwalnia hex) , w drugim był komplet, ale też musi zostać usunięta jedna jednostka.
Awatar użytkownika
Krionah
Posty: 267
Rejestracja: 25 sie 2005, 08:46
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Krionah »

Dzięki za odpowiedź, jednakże punk 1 nadal jest dla mnie problematyczny. Opierając się cały czas o przykład z instrukcji (nie pamiętam str. chyba 43): Pająk ma uciec o 2 hexy. Na dradze stoją dwa oddziały. Pająk przecież nie będzie uciekał przez dwa hexy równocześnie (chodzi mi o to, że droga ucieczki będzie przebiegała przez lewy lub prawy hex a nie przez oba). No i jeśli wybiorę drogę ucieczki przez hex, na którym została jedna figurka to: ona zginie, z racji tratowania, a następnie pająk wejdzie na to pole, z recji musu ucieczki o jeszcze 1 hex. W moim odczuciu tak to powinno wyglądać.

Instrukcja nakazuje zdjąć jedną fig. z lewej i jedną z prawej oraz zostać pająkowi w miejscu, czyż nie? Jest to trochę dziwne, chyba zastosuje jakiegoś homerulsa ;)
Awatar użytkownika
oneiros
Posty: 76
Rejestracja: 04 mar 2007, 15:20
Lokalizacja: Tichau

Post autor: oneiros »

Pytanko mocno na luzie: jak rozwiązujecie sprawę strzału do jednostek, które są w lesie? Zasadniczo my gramy tak, że strzelać się do takich nie da (kryją się między drzewami).
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

oneiros pisze:Pytanko mocno na luzie: jak rozwiązujecie sprawę strzału do jednostek, które są w lesie? Zasadniczo my gramy tak, że strzelać się do takich nie da (kryją się między drzewami).
Też tak graliśmy na początku ale później wywnioskowałem z instrukcji, że jednak można do nich strzelać (jeśli oczywiście przed nimi nic nie blokuje widoku). W instrukcji jest, że jednostki te stoją niby na brzegu lasu, czy jakoś tak, więc można strzelać.

Swoją drogą grę mam od kilku dni, w sobotę graliśmy 11 godzin (kilka scenariuszy) - gra mnie oczarowała! Nie jestem jakimś doświadczonym graczem ale narazie jest to najlepsza rzecz w jaką grałem. Wspaniałe wykonanie, mnogość możliwości, mega klimat no i gra może być rozbudowywana w nieskończoność (nowe oddziały itp. mają się pojawić chyba już wkrótce).
Doszło do tego, że wczoraj zacząłem malować figurki :)
Awatar użytkownika
oneiros
Posty: 76
Rejestracja: 04 mar 2007, 15:20
Lokalizacja: Tichau

Post autor: oneiros »

Faktycznie, sprawdziłem i masz rację - jak byk stoi, że "terrain in the target hex doesn`t block the line of sight".

Co do oceny gry - było już na forum mocne mordobicie o nią ;> Jak dla mnie jest wielce miodna, z początku nieufnie spoglądałem na niektóre nierealistyczne leitmotywy (w rodzaju zasad dla walki na pagórkach), ale w praniu okazało się to dobrymi rozwiązaniami.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2797
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 353 times
Been thanked: 636 times

Post autor: bogas »

Pako pisze:Doszło do tego, że wczoraj zacząłem malować figurki :)
Ja też ze swoimi figurkami od czasu do czasu bawię się w malowanie, chociaż nigdy wcześniej tego nie robiłem. Nawet coś mi się tam udało pomalować i nawet wrzuciłem kilka zdjęć na BGG (http://www.boardgamegeek.com/images/gam ... me=bogas_9), ale w porównaniu z niektórymi to bardzo marnie to wygląda . :cry: Ale maluję dalej bo żona powiedziała, że zagra ze mną w BattleLore dopiero jak pomaluję wszystkie figurki :wink:
Awatar użytkownika
oneiros
Posty: 76
Rejestracja: 04 mar 2007, 15:20
Lokalizacja: Tichau

Post autor: oneiros »

Ale chce sama grać, czy musiałeś długo negocjować? :D
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2797
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 353 times
Been thanked: 636 times

Post autor: bogas »

oneiros pisze:Ale chce sama grać, czy musiałeś długo negocjować? :D
Niestety żeby zaciągnąć ją do tego typu gier trzeba stosować takie metody jak przekupstwo albo szantaż :P. W inne planszówki gra dużo i z chęcią, np. w Goa czy Thurn und Taxis mogłaby grać na okrągło. Niestety jeśli chodzi o Battlelora to udało mi się wynegocjować, że owszem zagra ale dopiero po pomalowaniu wszystkich figurek, co pewnie szybko nie nastąpi :(
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

Mi dzisiaj się udało z żoną zagrać więc nie mam tak źle ;) Tym bardziej, że dopiero 6 figurek pomalowałem :) Pierwszy raz zabrałem się za malowanie i wychodzi całkiem fajnie więc mam zamiar malować dalej :) Dodatkowo na podstawki wklejam taką modelarską trawkę - bardzo fajny efekt
Gobla
Posty: 56
Rejestracja: 03 paź 2006, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gobla »

No to urodziło się pytanko.
Jak gracie z command cardami? Tzn, zagrywacie 1 w swojej turze, czy dowolna ilosc z reki?
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2797
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 353 times
Been thanked: 636 times

Post autor: bogas »

Gobla pisze:No to urodziło się pytanko.
Jak gracie z command cardami? Tzn, zagrywacie 1 w swojej turze, czy dowolna ilosc z reki?
Zdecydowanie 1 karta dowodzenia na turę gracza. W instrukcji innych wariantów nie ma.
Gobla
Posty: 56
Rejestracja: 03 paź 2006, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gobla »

No właśnie, ale znajomi grali, że można dowolną ilość kart, tylko potem dociąga się po jednej. Widoczneit aki home rule, ale mnie zaniepokoił. A że gre zostawiłem w domu, to nie mogłem sprawdzić. Wielkie dzięki za odpowiedź
ronczi
Posty: 333
Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time

Post autor: ronczi »

To ja może też mam trochę głupie pytanie ale je zadam. Czy poruszając jednostką od razu następuje atak czy najpierw ruch wszystkimi potem pojedyncze ataki. Wydaje mi się , że w instrukcji jest że najpierw ruchy potem ataki; a ja gram ruch-atak, ruch-atak.
Awatar użytkownika
Stax
Posty: 301
Rejestracja: 14 wrz 2006, 01:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stax »

Ruch wszystkimi, potem atak.
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

Dokładnie - najpierw ruch tymi, na które pozwala zagrana command card. Dopiero gdy już wszystkie te jednostki się ruszą (bądź stoją w miejscu ale wskażesz, że tymi też dowodzisz w tej turze) to możesz tymi samymi atakować (kolejność ataków sam ustalasz).
Awatar użytkownika
qotsa
Posty: 91
Rejestracja: 28 cze 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: qotsa »

A tak, zeby byc juz w 100% zgodnie z zasadami to dochodzi jeszcze trzecia faza: okreslenie jednostek, ktorym wydaje sie rozkazy.

Czyli po kolei:
1. okreslenie jednostek, ktore otrzymuja rozkazy w danej turze
2. ruch jednostek
3. ataki

Nie ma to wiekszego wplywu na rozgrywke, aczkolwiek przy zagrywaniu niektorych kart Lore moze miec znaczenie.
You Think I Ain't Worth A Dollar, But I Feel Like A Millionaire
-----------
Moje pasje:
http://www.boardgamegeek.com/user/gooser
http://jpgmag.com/people/jarek
ronczi
Posty: 333
Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time

Post autor: ronczi »

Dzięki, po prostu miałem wrażenie, że w niektórych sytuacjach (uaktywnienie 6 jednostek) może powstać chaos którymi jednostkami się ruszyłem żeby teraz atakować.
Ramontalonas
Posty: 47
Rejestracja: 22 kwie 2007, 08:35
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Ramontalonas »

Witam
Pierwsza bitwa rozegrana z żoną - zagrała co prawda dla świętego spokoju, ale jej się spodobało i powiedziała, że może grać :D
Mam jedno pytanie - zagrywam kartę Counterattack:
1. Czy moje jednostki (nie jestem aktywnym graczem) działają jak skończy się ruszać i atakować przeciwnik?
2. Kiedy dociągam Command Card - na końcu tury przeciwnika czy na końcu następnej swojej (czyli dwie karty na raz i jedną turę gram z kartą mniej)?
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2797
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 353 times
Been thanked: 636 times

Post autor: bogas »

Nie, to nie tak.
Kartę "kontratak" gracz zagrywa w swojej turze, a nie w turze przeciwnika. Po prostu zamiast zagrać np. "typową" kartę dowodzenia typu rozkaz dla 2 jednostek ze środka czy "taktyczną" typu "szarża", możesz zagrać "kontratak".
Zagranie tej karty pozwala na wydanie rozkazu jednostkom wg. karty, którą twój przeciwnik zagrał przed chwilą w jego ruchu, ale z zamianą skrzydeł pola walki. Np. jeśli przed chwilą przeciwnik wydał rozkaz 3 jednostkom na swoim prawym skrzydle to zagrywając kartę kontratak możesz wydać rozkaz 3 jednostkom na swoim lewym skrzydle (a więc tym samym skrzydle gdzie przed chwilą działał twój przeciwnik, a więc kontratak).
grucha
Posty: 362
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Post autor: grucha »

Dostalem wlasnie ta gierke i mam kilka obaw jesli chodzi o jej wytrzymalosc. Przekrzywione figurki mozna jeszcze wybaczyc i naprostowac ppod goraca woda, ale kostki jak juz wczesniej slyszalem wygladaja na niezbyt wytrzymale i moga sie szybko scierac (slyszalem ze DoW oferuje jeden dodatkowy komplet. jak to wyglada ? ). No i pozostaja jeszcze odklejajace sie naklejki na sztandarach :(. Jak dla mnie to za duzo tego za taka cene .
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Ramontalonas
Posty: 47
Rejestracja: 22 kwie 2007, 08:35
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Ramontalonas »

O kostki też się obawiałem, ale po pierwsze na razie nic im nie jest, a po drugie to są już dodruki i chyba mają te poprawione kostki. Po wpisaniu swojego kodu online na stronie DOW-a wyraziłem zapobiegawczo chęć dostania nowego kompletu, ale mi napisało, że się nie łapie. Wydaje mi się, że poprawione wersje mają kod zaczynający się na B11 a stare miały na B10
ODPOWIEDZ