Strona 3 z 16

Re: Stone Age

: 21 cze 2008, 16:23
autor: BloodyBaron
Filippos pisze:Caylusa Magna Carty nie znam natomiast Stone Age chodzi bardzo ładnie zarówno na 2, jak i 3 osoby.
Mam do powiedzenia to samo, ale na odwrót :) nie znam SA, ale CMC jest super i dla 2 i dla 3 graczy.
Szukać trzeba różnic gdzie indziej...

Re: Stone Age

: 24 cze 2008, 20:26
autor: finallyh
To ja tak przy okazji, Stone Age czy Filary Ziemi? Głównie dla dwojga.

Re: Stone Age

: 24 cze 2008, 20:39
autor: Browarion
Na dwoje FZ nie działa najlepiej. Nie znam SA, ale jestem niemal pewien, że SA będzie tu lepsze; oczywiście jeśli mniej istotne są inne różn9ce w grach, ale to już inny temat

Re: Stone Age

: 24 cze 2008, 21:18
autor: Sztefan
W SA na 2 osoby nie grałem więc się nie wypowiadam, zresztą w ogóle w SA grałem tylko raz. FZ w moim mniemaniu działają jedynie w 3 osoby (chodzi o samą podstawkę). Na 2 osoby jest po prostu zbyt luźno. Przez to nie ma aż takich emocji. Drugi gracz postawił się gdzieś, gdzie ja chciałem. I co z tego, najwyżej wybiorę inne pole.

Re: Stone Age

: 25 cze 2008, 11:08
autor: Ink
Natomiast SA na 2 osoby chodzi rownie dobrze, jesli nie odrobinke lepiej, jak na 3/4.

Re: Stone Age

: 28 lip 2008, 11:08
autor: mst
Czy ktoś testował różne wersje reguł związane ze strategią głodzenia (-10VP ew.zapłata surowcami, -4VP za każdego głodzonego ludzika)? Jeśli tak, to proszę o wrażenia.

Re: Stone Age

: 28 lip 2008, 11:15
autor: Pancho
Zawsze grałem z "-10VP ew.zapłata surowcami", stąd nigdy nie odczułem w rozgrywce problemu ze strategią głodzenia, która ponoć występowała w pierwotnych zasadach.

Re: Stone Age

: 28 lip 2008, 14:33
autor: Filippos
Pancho pisze:Zawsze grałem z "-10VP ew.zapłata surowcami", stąd nigdy nie odczułem w rozgrywce problemu ze strategią głodzenia, która ponoć występowała w pierwotnych zasadach.
Pancho ale 10VP lub surowce to są właśnie pierwotne zasady. W poprawionych jest 4 vp za każdego głodzonego meepla.

Ja również nie zauważyłem potrzeby zmian zasad. Strategia głodzenia jest imho przereklamowana.

Re: Stone Age

: 28 lip 2008, 14:47
autor: Pancho
To ja już nie wiem :) Na którejś Planszostacji Ja_n tłumaczył mi, że strata surowców i -10 punktów to już poprawiony wariant gry :)

Re: Stone Age

: 28 lip 2008, 15:09
autor: mst
W oryginalnych regułach strata surowców jest dobrowolna. Uczynienie jej obowiązkową jest modyfikacją zasad (raczej nieoficjalną).
Z tego co na BGG piszą doświadczeni gracze (np.po ok.200 partiach) wynika, że macie rację i nie ma potrzeby zwiększania kary za głodzenie swoich ludków ponieważ strategia głodzenia jest tylko jedną z ciekawych mozliwości ale nie jest mocniejsza od innych/za mocna.

Re: Stone Age

: 28 lip 2008, 15:31
autor: Pancho
To do tych co nie czytają gliwickiego wątku ;)

Re: Stone Age

: 28 lip 2008, 15:39
autor: mst
Wydaje mi się wysoce nieprawdopodobne żeby na Forum gościły takie osoby ale w dzisiejszych czasach nigdy nic nie wiadomo. :lol:

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 14:53
autor: Tommy
Dzisiaj zupełnie przypadkowo odkryłem, że jest mini dodatek do SA!!!

Wydany jako Spielbox - Hans im Glueck Almanach (razem z dodatkiem do Carcassone):

BGG: http://www.boardgamegeek.com/game/38876
Zamówienie Spielboxa: http://www.spielbox-magazin.de/sbalmhigd.php
Instrukcja po angielsku: http://www.spielbox-magazin.de/pdf/higalme.pdf

Ja biorąc pod uwagę, że od wakacji gram w każdym tygodniu 1-3 razy w Stone Age strasznie ta informacja zainteresowała.
Jestem gotów kupić tego spielboxa, ale niekoniecznie za 10 euro w cenach normalnych bez prenumeraty.

PS. Jeżeli ktoś ma taką prenumeratę i mógłby tego trochę ściągnąć do PL, to ja kupuję w rozsądnej cenie od razu! Zależy mi tylko na SA, Carcassone w końcu nigdy nie kupiłem :D

PS2. A może jak wywrzemy odpowiednią presje to Rebel sprowadzi troszkę tego Spielboxa? Dla fanów Agricoli sprowadzili gdzie były naklejki :D

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 15:04
autor: Filippos
Tommy ja już ten dodatek mam dzięki wielkiej uprzejmości Sztefana, który mi go sprezentował. :D
Te sześć domków fajnie urozmaica rozgrywkę - polecam.

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 15:29
autor: Filip z Lublina
doprawdy nie rozumiem fenomenu stone age;P tyle rozegranych gier widzę, tyle pozytywnych opini, tak wysoko wspięła się na BGG...
nie rozumiem bo dla mnie gra jest wyjątkowo przeciętna. wszystko w sumie działa, ale(pomijając brak bezpośredniej interakcji znacznie osłabiający wartość gry) gra jest nieciekawa;P
każdy gracz na początku wybiera(albo częściej to gra wybiera za niego) sobie coś, co będzie zbierał i nie ma za bardzo po co zmieniać kierunku ani robić skoków w bok bo to się po prostu nie opłaca. a jeśli dwóm graczom przyjdzie zbierać to samo, mają fajnie a wygrywa trzeci;P do tego dosyć często występuje w grze efekt zajmowania przez pierwszego gracza wszystkich dozwolonych pól dodatkowch(rolnictwo, narzędzia, domek) bądź "rezerwowanie" co bardziej ciekawych kart rozwoju(czy jak one się nazywały)...
nieciekawe, nieciekawe;P

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 15:37
autor: Filippos
Z resztą nie dyskutuję bo to kwestia gustu ale jeśli faktycznie tak jak piszesz gracz startowy zajmuje wszystkie trzy akcje dodatkowe to znaczy że poziom jego współgraczy jest znacznie poniżej przeciętnej.

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 15:41
autor: Filip z Lublina
skąd wniosek, że ten wybór mówi o poziomie współgraczy?

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 15:47
autor: mst
Pewnie stąd, że bez ich zgody pierwszy gracz nie jest w stanie zająć tych wszystkich 3 pól. :)

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 15:50
autor: Filip z Lublina
zaraz, zaraz... chcecie powiedzieć, gracze nie wystawiają całych swoich zasobów ludzkich po kolei?

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 15:51
autor: Tommy
Happosai pisze:doprawdy nie rozumiem fenomenu stone age;P tyle rozegranych gier widzę, tyle pozytywnych opini, tak wysoko wspięła się na BGG...
nie rozumiem bo dla mnie gra jest wyjątkowo przeciętna. wszystko w sumie działa, ale(pomijając brak bezpośredniej interakcji znacznie osłabiający wartość gry) gra jest nieciekawa;P
każdy gracz na początku wybiera(albo częściej to gra wybiera za niego) sobie coś, co będzie zbierał i nie ma za bardzo po co zmieniać kierunku ani robić skoków w bok bo to się po prostu nie opłaca. a jeśli dwóm graczom przyjdzie zbierać to samo, mają fajnie a wygrywa trzeci;P do tego dosyć często występuje w grze efekt zajmowania przez pierwszego gracza wszystkich dozwolonych pól dodatkowch(rolnictwo, narzędzia, domek) bądź "rezerwowanie" co bardziej ciekawych kart rozwoju(czy jak one się nazywały)...
nieciekawe, nieciekawe;P
Mam nadzieję, że to co napisałeś ma tonę niezrozumiałego dla mnie ironii i tak na prawdę tak nie uważasz....

- przeciętna ???? ok, może masz taki gust a o gustach się podobno nie dyskutuje
- brak interakcji ???? Pewnie, normalnie pasjans !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przecież człowieku od początku do końca cały czas wszystko co robisz ma wpływ na innych a oni na Ciebie - każdy wybór, każda decyzja działa na wszystkich dookoła - to jest brak interakcji ??
- wybierasz na początku co będziesz zbierał i to zbierasz - Bzdura piramidalna - po pierwsze największa wartością w tej grze jest szybkie dostosowywanie się do tego co się dzieje w trakcie gry i na pewno nie jest tak, że sobie całą grę robisz co zaplanowałeś na początku, a poza tym "wybierasz sobie co będziesz zbierał" - tiaaaaaa to właśnie ludzie którzy z Toba grają mogą Ci pozwolić albo nie na wybieranie sobie - to czysta interakcja (no ale tu podobno jej nie ma.......)
- dwóch graczy zbiera to samo, wygrywa trzeci ...... tiaaaaaaaa - wiesz co to jest bilansowanie albo może dywersyfikaja swoich zasobów? Nie ma takiej opcji żebyś poszedł w jedną rzecz i wygrał - dzięki interakcji której tu nie ma nie będziesz w stanie tak wygrać
- "do tego dosyć często występuje w grze efekt zajmowania przez pierwszego gracza wszystkich dozwolonych pól dodatkowch(rolnictwo, narzędzia, domek" - przecież zajmujecie miejsca na zmianę (potem wszystkie akcje robisz po koleji swoje, ale w trakcie zajmowania miejsc jedziecie po kolei - jak zatem kolego ktoś może zająć wszystkie te miejsca ???? Chyba tylko jak gra z pajacami i mu na to pozwolą.

Sorry, może za ostro, ale na takie bzdury to mi sie scyzoryk otwiera!!!

PS. dodam, że uważam się za bardzo doświadczonego gracza w SA - myślę, że mam ca. 45-50 partii za sobą (co jest chyba moim rekordem życiowym jak chodzi o planszówkę).

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 16:01
autor: mst
Happosai pisze:zaraz, zaraz... chcecie powiedzieć, gracze nie wystawiają całych swoich zasobów ludzkich po kolei?
Ano nie, w swojej kolejce gracz może umieścić jednego lub więcej ludzi ale tylko w jednym miejscu.

Chyba odkrylismy wspólnie powód twojej tak niskiej oceny SA. :P

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 16:03
autor: Filip z Lublina
wściekłeś się nie bez powodu;)
też bym się wściekł, gdyby ktoś zjechał moją ulubioną grę grając w nią ze złymi zasadami;P
wygłupiłem się, przepraszam:)

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 16:05
autor: mst
Po tym oświadczeniu avatar Tommy'ego będzie mógł się nareszcie uśmiechnąć. :lol:

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 16:10
autor: Filip z Lublina
heh, swoją drogą, czując jak pełne jadu słowa Tommy'ego łoją mi skórę czułem się tym straszniej widząc jego wpatrzony we mnie avatar;P

Re: Stone Age

: 17 lis 2008, 16:12
autor: Filippos
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A to mi happosai poprawiłeś humor nienajlepszy w to chmurne popołudnie.
To tak jakby w Ticket to Ride ktoś nie był grą zachwycony bo to układanie planszy na zbyt małych wagonikach nie jest zbyt ciekawe - zsuwa się ciagle, nic nie widać i w ogóle jakoś mało interakcji :mrgreen: :wink: