(Szersza wersja wpisu tutaj: https://pelnapara.znadplanszy.pl/2020/0 ... -kicknewsy)
Fani ciekawego podejścia do tematyki skandynawskich sag nie mogą narzekać na brak projektów do śledzenia.
Twórca sugestywnych "The Lighthouse" i "The VVitch", Robert Eggers szykuje już swój nowy film "The Northman", poświęcony wikingom właśnie. Już jutro zadebiutować ma zwiastun kolejnej części popularnej serii gier wideo Assassin's Creed o wiele mówiącym tytule Valhalla, a dla planszówkowiczów o tematycznym zacięciu francuskie wydawnictwo Mythic Games szykuje HEL: The Last Saga - połączenie gry narracyjnej, survivalu i dungeon-crawlera w horrorowo-skandynawskiej otoczce.
W HEL wcielimy się w grupę 13 ocalałych z "wyprawy do raju", którym przyjdzie walczyć o życie na nieznanej, pełnej naturalnych (i nadnaturalnych) niebezpieczeństw wyspie. Bohaterowie, będący częścią drugiej wyprawy w te nieznane rejony, w toku rozgrywki postarają się odkryć co stało się z ich królem oraz załogą dziewiczego rajdu, a także z czym tak naprawde mają do czynienia w tej nieprzychylnej przybyszom krainie.
Zarówno tło fabularne, jak i postacie dalekie są od sztampy (mamy tu zaskakująco niewielu wojowników, a i ci obecni zawsze cechują się dość barwną przeszłością), natomiast sama rozgrywka składać się ma nie tylko z faktycznej walki z przeciwnikami, lecz również - a na pewnych etapach przede wszystkim - z walki o zasoby i informacje. Między innymi dlatego naturalnym etapem ma być w HEL przegrywanie i próba wyciągnięcia wniosków z porażek, które będą integralną częścią naszej nieprzerwanie opowiadanej Sagi.
W pudle z grą znajdziemy 13 mniejszych, reprezentujących kolejne rozdziały opowieści (tytułowe sagi), każda z nich składać się będzie z kilku podrozdziałów (tych bardziej eksploracyjnych oraz tych skupionych na narracji i osadzie), zaś decyzje podjęte w jednej, mają mieć konsekwencje w kolejnych. Jak więc widzicie gra zawierać będzie pewien element mechaniki "legacy", jednak tu wydawca nie przewiduje potrzeby niszczenia elementów.
Nam całość od strony tematu przypomina nieco mix klimatu LOSTów, The Banner Saga oraz Terroru (Dana Simmonsa) w nordyckim klimacie i już to wystarcza, by tytuł ten trafił na nasz radar. Na szczęście również autorzy stojący za tym projektem tj. David Rakoto i Christophe Madura, pozwalają wierzyć, że będzie to tytuł nie tylko piękny i klimatyczny, lecz też solidny na poziomie mechaniki, a to dlatego że panowie wcześniej dali nam The World of SMOG: Rise of Moloch.
Doświadczenie w budowaniu dobrze zazębiających się dungeon-crawlowych scenariuszy w połączeniu z ideami przypominającymi 7th Continet, Robinsona, czy Tainted Grail, może zaowocować czymś naprawdę wyjątkowym, a że Mythic nie boi się eksperymentować wiemy na przykładzie Solomona Kanea.
Mamy nadzieję, że ten ogólny opis zaciekawił Was choć trochę, po więcej odsyłamy do linkowanego artykułu oraz do dedykowanej grze grupy https://www.facebook.com/groups/265388951129071
Kampania na KSie: https://www.kickstarter.com/projects/11 ... -last-saga
GRAFIKI