A ja koniec końców wziąłem wszystko
Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- BartoszK
- Posty: 221
- Rejestracja: 11 lut 2019, 20:07
- Lokalizacja: Tychy
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Przed zagraniem zapoznaj się z treścią instrukcji dołączonej do opakowania,
bądź skonsultuj się z twórcą lub wydawcą,
gdyż każda gra niewłaściwie zagrana zagraża twojej opinii lub zdrowiu.
bądź skonsultuj się z twórcą lub wydawcą,
gdyż każda gra niewłaściwie zagrana zagraża twojej opinii lub zdrowiu.
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
a ja czuję, że po jakimś czasie wezmę dodatki w promocyjnych cenach jeśli gra się u mnie przyjmie i nie zejdą tak łatwo z magazynu
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Info z FB odnośnie terminu premiery:
Czacha Games pisze: Gra jest produkowana i z ostatnich wiadomości będzie gotowa na przełomie czerwa/lipca więc do nas dojedzie pod koniec lipca.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- BOLLO
- Posty: 5286
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1088 times
- Been thanked: 1707 times
- Kontakt:
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Gra w tym tyg ma się pojawić u Czacha Games i można ją zamawiać co prawda w przedsprzedazy ale mozna. Pytanie czy jest sens wywalić ok 170-200pln w ciemno? Czytał ktoś coś dowiadywał się jak się gra sprawdza? Jakoś porównać to do WH Underworlds można? Co jest to tego jeszcze podobne?
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Na pewno nie na 500 zł, ale w tej chwili to moja najładniej wydana gra. Jeszcze wprawdzie nie grałem i przez najbliższe dwa tygodnie nie będę mieć okazji, ale nie mogę doczekać się pierwszej rozgrywki. Figurki bardzo szczegółowe, chociaż może ciut za lekkie. Karty śliczne, ale uważam, że muszą od razu trafić w koszulki. Żetony i plansza z bardzo porządnego materiału.
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 867 times
- Been thanked: 516 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Bardzo dobra gra. Jestem wprawdzie po jednej rozgrywce i to w wariancie dla początkujących ale już widzę duży potencjał. Wciąga. Czas gry jednak dosyć spory, instrukcja nie wszystko wyjaśnia A figurki się mylą. Wymagają pomalowania jak w żadnej innej znanej mi grze. Całościowo jednak podoba mi się i ogólnie polecam osoba lubiącym inteligentną naparzankę. Nawet trochę mi przypomina w pewnych obszarach szachy.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Wydanie na duży plus. Figurki z niezłego plastiku, szczegółowe, będzie się fajnie malowało. Dwustronna, twarda plansza. Co mnie zaskoczyło, to wypraska na figurki, nie trzeba się martwić, że coś się złamie, siedzą wygodnie i stabilnie. Dużo powietrza w pudełku, ale mam nadzieję, że to specjalnie z myślą o dodatkach.
Pozdrawiam
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Także nie zgadza wam się ilość żetonów w stosunku do tego co jest zapisane na czwartej stronie instrukcji? W ogóle nie znalazłem miejsca gdzie są w niej opisane żetony VP których jest dużo.
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Część żetonów jest z dodatków (postaci). Nie zgadza się liczba żetonów AP (jest jeden dwustronny, a w instrukcji mowa o 3. Zresztą jeden żeton, to aż za dużo - ja i tak go nie wykorzystuje). No i te żetony VP - również nie mam pojęcia o co z nimi biega , ale nie ogarnąłem jeszcze wszystkich dodatków.
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
mi też żetony się nie zgadzają z instrukcją:
- mam 1 AP powinny być 3
- mam 18 żetonów mocy powinny być 24
- mam 20 żetonów stanów powinny być 24
- mam 13 żetonów VP o których nie ma mowy
- mam 1 AP powinny być 3
- mam 18 żetonów mocy powinny być 24
- mam 20 żetonów stanów powinny być 24
- mam 13 żetonów VP o których nie ma mowy
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 867 times
- Been thanked: 516 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
To zmiana mająca ułatwiać granie. Tak się dowiedziałem. Wież jest tyle co trzeba, jeden żeton AP wystarcza A VP się przydają do oznaczania postępów na kartach celów. Jest więcej bohaterów bo są z dodatków.
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 867 times
- Been thanked: 516 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Generalnie z komponentami jest wszystko ok tylko instrukcja jest słaba. Bez bgg i yt nie ma szans dobrze grać.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 14 wrz 2020, 17:42
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Instrukcja jest tragiczna po jej przeczytaniu ciężko usiąść do jakiejkolwiek rozgrywki. Pomimo tego, że pierwsze rozgrywki będą ciężkie to gra jest jak najbardziej godna polecenia.
Jedynie co mnie zastanawia to system z tymi krzakami jak to działa? W instrukcji nie za bardzo to rozumiem jeżeli ja jestem w krzaku a w krzaku naprzeciwko mnie przeciwnik i dzielą nas 3 pola od siebie to mimo tego, że jesteśmy w innych krzakach to widzimy się nawzajem ?
Jedynie co mnie zastanawia to system z tymi krzakami jak to działa? W instrukcji nie za bardzo to rozumiem jeżeli ja jestem w krzaku a w krzaku naprzeciwko mnie przeciwnik i dzielą nas 3 pola od siebie to mimo tego, że jesteśmy w innych krzakach to widzimy się nawzajem ?
- BOLLO
- Posty: 5286
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1088 times
- Been thanked: 1707 times
- Kontakt:
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
NIe mam swojego egzemplarza jeszcze ale na logikę wydaje mi się że jak oboje kampicie w krzaczorach to nikt nikogo nie widzi
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 867 times
- Been thanked: 516 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Nie widzicie się chyba, że na sąsiednim polu (obok przeciwnika w krzakach) masz swojego innego bohatera. To wtedy ty jego widzisz. Masz jakby swojego obserwatoraMARIIIUSZZ pisze: ↑05 lis 2020, 09:33 Instrukcja jest tragiczna po jej przeczytaniu ciężko usiąść do jakiejkolwiek rozgrywki. Pomimo tego, że pierwsze rozgrywki będą ciężkie to gra jest jak najbardziej godna polecenia.
Jedynie co mnie zastanawia to system z tymi krzakami jak to działa? W instrukcji nie za bardzo to rozumiem jeżeli ja jestem w krzaku a w krzaku naprzeciwko mnie przeciwnik i dzielą nas 3 pola od siebie to mimo tego, że jesteśmy w innych krzakach to widzimy się nawzajem ?
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 867 times
- Been thanked: 516 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Po drugiej rozgrywce mogę śmiało powiedzieć, że jestem zaskoczony jaka ta gra jest dobra (o ile w ogóle dobrze zrozumiałem zasady bo instrukcja słaba). Trzy cele pozwalają ułożyć strategię ale taktyki, związanej z szybko zmieniającą się sytuacją na planszy, jest mnóstwo. Atakujemy i bronimy się na flankach oraz w centrum. Na bokach przesuwamy punkty kontrolne i możemy atakować bazę przeciwnika a w centrum pozyskujemy kluczowy punkt bitwy który daje nam Obcego na swoje usługi. Zróżnicowane zdolności bohaterów oraz karty mocy nie pozwalają nam się ani na chwilę nudzić. Jeszcze nie ogarnąłem całości powiązań między zdolnościami bohaterów ale są one niewątpliwie kluczowe. Trzeba z nich korzystać i neutralizować umiejętności oraz plany przeciwnika. Plansza jest solidna, duża i ładna. Figsy też są ok. Minusy? Zdecydowanie instrukcja gry, chaotyczna i niedoprecyzowana. Figurki wymagają pomalowania bo się mylą - zwłaszcza żołnierze. Jedna akcja główna mi się nie podoba ale może jeszcze do końca jej nie doceniam. Czas gry też może być srogi. Wydaje się, że z dobrą znajomością zasad do nawet 2,5 godziny. Co do samych zasad. Nie są trudne - ot kilka głównych akcji (ruch, atak, modlitwa, potyczka, dowodzenie) - tyle, że są zróżnicowane w zależności od frakcji więc instrukcja jest często kartkowana. Jest druga strona planszy ale już wymaga dodatku więc niejako kusi aby jakiś zakupić. Podsumowując: Bardzo mi się spodobała
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Wydaje mi się, ale to z instrukcji nie wynika - widziałem to na którymś gameplayu - że jeśli sąsiadujesz z wrogim bohaterem, to tylko biała linia kopuły blokuje widzenie. Krzaki i ruiny nie działają, gdy stoicie obok siebie, przy czym bohaterowie z jednego teamu "udzielają" wizji swoim ziomkom (oczywiście w zasięgu 3 pól).buhaj pisze: ↑05 lis 2020, 09:37Nie widzicie się chyba, że na sąsiednim polu (obok przeciwnika w krzakach) masz swojego innego bohatera. To wtedy ty jego widzisz. Masz jakby swojego obserwatoraMARIIIUSZZ pisze: ↑05 lis 2020, 09:33 Instrukcja jest tragiczna po jej przeczytaniu ciężko usiąść do jakiejkolwiek rozgrywki. Pomimo tego, że pierwsze rozgrywki będą ciężkie to gra jest jak najbardziej godna polecenia.
Jedynie co mnie zastanawia to system z tymi krzakami jak to działa? W instrukcji nie za bardzo to rozumiem jeżeli ja jestem w krzaku a w krzaku naprzeciwko mnie przeciwnik i dzielą nas 3 pola od siebie to mimo tego, że jesteśmy w innych krzakach to widzimy się nawzajem ?
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 867 times
- Been thanked: 516 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Odpowiedź Neri na bgg: If you have a hero adjacent to a bush that contains an enemy, you can see that enemy even if you haven't any other hero adjacent.StanleyStone pisze: ↑06 lis 2020, 07:27Wydaje mi się, ale to z instrukcji nie wynika - widziałem to na którymś gameplayu - że jeśli sąsiadujesz z wrogim bohaterem, to tylko biała linia kopuły blokuje widzenie. Krzaki i ruiny nie działają, gdy stoicie obok siebie, przy czym bohaterowie z jednego teamu "udzielają" wizji swoim ziomkom (oczywiście w zasięgu 3 pól).buhaj pisze: ↑05 lis 2020, 09:37Nie widzicie się chyba, że na sąsiednim polu (obok przeciwnika w krzakach) masz swojego innego bohatera. To wtedy ty jego widzisz. Masz jakby swojego obserwatoraMARIIIUSZZ pisze: ↑05 lis 2020, 09:33 Instrukcja jest tragiczna po jej przeczytaniu ciężko usiąść do jakiejkolwiek rozgrywki. Pomimo tego, że pierwsze rozgrywki będą ciężkie to gra jest jak najbardziej godna polecenia.
Jedynie co mnie zastanawia to system z tymi krzakami jak to działa? W instrukcji nie za bardzo to rozumiem jeżeli ja jestem w krzaku a w krzaku naprzeciwko mnie przeciwnik i dzielą nas 3 pola od siebie to mimo tego, że jesteśmy w innych krzakach to widzimy się nawzajem ?
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 867 times
- Been thanked: 516 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Zrozumieć niektóre karty mocy to nagroda Nobla się należy. Brak opisu kart w instrukcji to zbrodnia. Teraz sobie człowieku kombinuj.
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Widać problemy patrząc na FAQ, który robi się coraz dłuższy. Mi osobiście jeszcze nie udało się rozegrać pierwszej partii(pochłonęło mnie Too Many Bones, gdzie też jest bardzo dużo niedomówień, ale za to FAQ i BGG robi robotę, bo praktycznie każdą niejasność da się znaleźć i rozwikłać), ale już obawiam co to będzie jak się w końcu zabiorę za Skytear
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 867 times
- Been thanked: 516 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Korzystam z FAQ i BGG ale czas rozgrywania partii robi się wtedy tragicznie długi jak na to co bym oczekiwał od tej gry. A poza tym często dalej są niedomówienia bo zmiana jednej zasady ciągnie za sobą następne zmiany i pytania. Denerwującepolwac pisze: ↑06 lis 2020, 21:05 Widać problemy patrząc na FAQ, który robi się coraz dłuższy. Mi osobiście jeszcze nie udało się rozegrać pierwszej partii(pochłonęło mnie Too Many Bones, gdzie też jest bardzo dużo niedomówień, ale za to FAQ i BGG robi robotę, bo praktycznie każdą niejasność da się znaleźć i rozwikłać), ale już obawiam co to będzie jak się w końcu zabiorę za Skytear
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 14 wrz 2020, 17:42
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Pierwsze 3 partie za mną po zrozumieniu zasad gra jest naprawdę dobra. Polecam poradnik po angielsku na YouTube 2 godzinny tam wyjaśniania idealnie od A do Z umiejętności modlitwy danej frakcji i krok po korku wszystko jeżeli czytaliśmy instrukcje to nagle wszystko staje się jasne i klarowne
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)
Aż sobie sprawdziłem czas gry na pudełku i wg. autorów to ok 45min. Może jednak da się zejść do tej godzinki przy dobrym ograniu tej gry.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie