Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
BartoszK
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2019, 20:07
Lokalizacja: Tychy
Has thanked: 27 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: BartoszK »

polwac pisze: 28 lut 2020, 10:22 Ja po obejrzeniu rozgrywek nagranych przez twórców(dostępne na stronie kamapanii KS) zdecydowałem się wziąć na razie podstawkę i zobaczymy co dalej i czy będę miał z kim w tę grę grać :)
A ja koniec końców wziąłem wszystko :lol:
Przed zagraniem zapoznaj się z treścią instrukcji dołączonej do opakowania,
bądź skonsultuj się z twórcą lub wydawcą,
gdyż każda gra niewłaściwie zagrana zagraża twojej opinii lub zdrowiu.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: polwac »

a ja czuję, że po jakimś czasie wezmę dodatki w promocyjnych cenach jeśli gra się u mnie przyjmie i nie zejdą tak łatwo z magazynu :)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: polwac »

Info z FB odnośnie terminu premiery:
Czacha Games pisze: Gra jest produkowana i z ostatnich wiadomości będzie gotowa na przełomie czerwa/lipca więc do nas dojedzie pod koniec lipca.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5286
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1088 times
Been thanked: 1707 times
Kontakt:

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: BOLLO »

Gra w tym tyg ma się pojawić u Czacha Games i można ją zamawiać co prawda w przedsprzedazy ale mozna. Pytanie czy jest sens wywalić ok 170-200pln w ciemno? Czytał ktoś coś dowiadywał się jak się gra sprawdza? Jakoś porównać to do WH Underworlds można? Co jest to tego jeszcze podobne?
Onishin
Posty: 136
Rejestracja: 23 kwie 2016, 09:22
Has thanked: 26 times
Been thanked: 42 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Onishin »

Ktoś juz ma wydanie od Czechy? Jak oceniacie sami wydanie i gre?
StanleyStone

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: StanleyStone »

Na pewno nie na 500 zł, ale w tej chwili to moja najładniej wydana gra. Jeszcze wprawdzie nie grałem i przez najbliższe dwa tygodnie nie będę mieć okazji, ale nie mogę doczekać się pierwszej rozgrywki. Figurki bardzo szczegółowe, chociaż może ciut za lekkie. Karty śliczne, ale uważam, że muszą od razu trafić w koszulki. Żetony i plansza z bardzo porządnego materiału.
buhaj
Posty: 1048
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 867 times
Been thanked: 516 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: buhaj »

Bardzo dobra gra. Jestem wprawdzie po jednej rozgrywce i to w wariancie dla początkujących ale już widzę duży potencjał. Wciąga. Czas gry jednak dosyć spory, instrukcja nie wszystko wyjaśnia A figurki się mylą. Wymagają pomalowania jak w żadnej innej znanej mi grze. Całościowo jednak podoba mi się i ogólnie polecam osoba lubiącym inteligentną naparzankę. Nawet trochę mi przypomina w pewnych obszarach szachy.
Jarzynek
Posty: 179
Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Jarzynek »

Wydanie na duży plus. Figurki z niezłego plastiku, szczegółowe, będzie się fajnie malowało. Dwustronna, twarda plansza. Co mnie zaskoczyło, to wypraska na figurki, nie trzeba się martwić, że coś się złamie, siedzą wygodnie i stabilnie. Dużo powietrza w pudełku, ale mam nadzieję, że to specjalnie z myślą o dodatkach.
Pozdrawiam
Tilgor
Posty: 85
Rejestracja: 12 paź 2018, 23:57
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Tilgor »

Także nie zgadza wam się ilość żetonów w stosunku do tego co jest zapisane na czwartej stronie instrukcji? W ogóle nie znalazłem miejsca gdzie są w niej opisane żetony VP których jest dużo.
Kozio89
Posty: 50
Rejestracja: 23 sie 2019, 06:55
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Kozio89 »

Część żetonów jest z dodatków (postaci). Nie zgadza się liczba żetonów AP (jest jeden dwustronny, a w instrukcji mowa o 3. Zresztą jeden żeton, to aż za dużo - ja i tak go nie wykorzystuje). No i te żetony VP - również nie mam pojęcia o co z nimi biega :D, ale nie ogarnąłem jeszcze wszystkich dodatków.
Cvvenu
Posty: 117
Rejestracja: 30 maja 2020, 14:47
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Cvvenu »

mi też żetony się nie zgadzają z instrukcją:
- mam 1 AP powinny być 3
- mam 18 żetonów mocy powinny być 24
- mam 20 żetonów stanów powinny być 24
- mam 13 żetonów VP o których nie ma mowy
buhaj
Posty: 1048
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 867 times
Been thanked: 516 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: buhaj »

To zmiana mająca ułatwiać granie. Tak się dowiedziałem. Wież jest tyle co trzeba, jeden żeton AP wystarcza A VP się przydają do oznaczania postępów na kartach celów. Jest więcej bohaterów bo są z dodatków.
buhaj
Posty: 1048
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 867 times
Been thanked: 516 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: buhaj »

Generalnie z komponentami jest wszystko ok tylko instrukcja jest słaba. Bez bgg i yt nie ma szans dobrze grać.
MARIIIUSZZ
Posty: 34
Rejestracja: 14 wrz 2020, 17:42
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: MARIIIUSZZ »

Instrukcja jest tragiczna po jej przeczytaniu ciężko usiąść do jakiejkolwiek rozgrywki. Pomimo tego, że pierwsze rozgrywki będą ciężkie to gra jest jak najbardziej godna polecenia.

Jedynie co mnie zastanawia to system z tymi krzakami jak to działa? W instrukcji nie za bardzo to rozumiem jeżeli ja jestem w krzaku a w krzaku naprzeciwko mnie przeciwnik i dzielą nas 3 pola od siebie to mimo tego, że jesteśmy w innych krzakach to widzimy się nawzajem ?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5286
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1088 times
Been thanked: 1707 times
Kontakt:

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: BOLLO »

NIe mam swojego egzemplarza jeszcze ale na logikę wydaje mi się że jak oboje kampicie w krzaczorach to nikt nikogo nie widzi :-)
buhaj
Posty: 1048
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 867 times
Been thanked: 516 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: buhaj »

MARIIIUSZZ pisze: 05 lis 2020, 09:33 Instrukcja jest tragiczna po jej przeczytaniu ciężko usiąść do jakiejkolwiek rozgrywki. Pomimo tego, że pierwsze rozgrywki będą ciężkie to gra jest jak najbardziej godna polecenia.

Jedynie co mnie zastanawia to system z tymi krzakami jak to działa? W instrukcji nie za bardzo to rozumiem jeżeli ja jestem w krzaku a w krzaku naprzeciwko mnie przeciwnik i dzielą nas 3 pola od siebie to mimo tego, że jesteśmy w innych krzakach to widzimy się nawzajem ?
Nie widzicie się chyba, że na sąsiednim polu (obok przeciwnika w krzakach) masz swojego innego bohatera. To wtedy ty jego widzisz. Masz jakby swojego obserwatora
Rafal75
Posty: 304
Rejestracja: 21 gru 2012, 20:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Rafal75 »

jakieś większe wrażenia z grania? bardzo mnie gra zainteresowała :)
buhaj
Posty: 1048
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 867 times
Been thanked: 516 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: buhaj »

Rafal75 pisze: 05 lis 2020, 10:04 jakieś większe wrażenia z grania? bardzo mnie gra zainteresowała :)
Po drugiej rozgrywce mogę śmiało powiedzieć, że jestem zaskoczony jaka ta gra jest dobra (o ile w ogóle dobrze zrozumiałem zasady bo instrukcja słaba). Trzy cele pozwalają ułożyć strategię ale taktyki, związanej z szybko zmieniającą się sytuacją na planszy, jest mnóstwo. Atakujemy i bronimy się na flankach oraz w centrum. Na bokach przesuwamy punkty kontrolne i możemy atakować bazę przeciwnika a w centrum pozyskujemy kluczowy punkt bitwy który daje nam Obcego na swoje usługi. Zróżnicowane zdolności bohaterów oraz karty mocy nie pozwalają nam się ani na chwilę nudzić. Jeszcze nie ogarnąłem całości powiązań między zdolnościami bohaterów ale są one niewątpliwie kluczowe. Trzeba z nich korzystać i neutralizować umiejętności oraz plany przeciwnika. Plansza jest solidna, duża i ładna. Figsy też są ok. Minusy? Zdecydowanie instrukcja gry, chaotyczna i niedoprecyzowana. Figurki wymagają pomalowania bo się mylą - zwłaszcza żołnierze. Jedna akcja główna mi się nie podoba ale może jeszcze do końca jej nie doceniam. Czas gry też może być srogi. Wydaje się, że z dobrą znajomością zasad do nawet 2,5 godziny. Co do samych zasad. Nie są trudne - ot kilka głównych akcji (ruch, atak, modlitwa, potyczka, dowodzenie) - tyle, że są zróżnicowane w zależności od frakcji więc instrukcja jest często kartkowana. Jest druga strona planszy ale już wymaga dodatku więc niejako kusi aby jakiś zakupić. Podsumowując: Bardzo mi się spodobała
StanleyStone

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: StanleyStone »

buhaj pisze: 05 lis 2020, 09:37
MARIIIUSZZ pisze: 05 lis 2020, 09:33 Instrukcja jest tragiczna po jej przeczytaniu ciężko usiąść do jakiejkolwiek rozgrywki. Pomimo tego, że pierwsze rozgrywki będą ciężkie to gra jest jak najbardziej godna polecenia.

Jedynie co mnie zastanawia to system z tymi krzakami jak to działa? W instrukcji nie za bardzo to rozumiem jeżeli ja jestem w krzaku a w krzaku naprzeciwko mnie przeciwnik i dzielą nas 3 pola od siebie to mimo tego, że jesteśmy w innych krzakach to widzimy się nawzajem ?
Nie widzicie się chyba, że na sąsiednim polu (obok przeciwnika w krzakach) masz swojego innego bohatera. To wtedy ty jego widzisz. Masz jakby swojego obserwatora
Wydaje mi się, ale to z instrukcji nie wynika - widziałem to na którymś gameplayu - że jeśli sąsiadujesz z wrogim bohaterem, to tylko biała linia kopuły blokuje widzenie. Krzaki i ruiny nie działają, gdy stoicie obok siebie, przy czym bohaterowie z jednego teamu "udzielają" wizji swoim ziomkom (oczywiście w zasięgu 3 pól).
buhaj
Posty: 1048
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 867 times
Been thanked: 516 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: buhaj »

StanleyStone pisze: 06 lis 2020, 07:27
buhaj pisze: 05 lis 2020, 09:37
MARIIIUSZZ pisze: 05 lis 2020, 09:33 Instrukcja jest tragiczna po jej przeczytaniu ciężko usiąść do jakiejkolwiek rozgrywki. Pomimo tego, że pierwsze rozgrywki będą ciężkie to gra jest jak najbardziej godna polecenia.

Jedynie co mnie zastanawia to system z tymi krzakami jak to działa? W instrukcji nie za bardzo to rozumiem jeżeli ja jestem w krzaku a w krzaku naprzeciwko mnie przeciwnik i dzielą nas 3 pola od siebie to mimo tego, że jesteśmy w innych krzakach to widzimy się nawzajem ?
Nie widzicie się chyba, że na sąsiednim polu (obok przeciwnika w krzakach) masz swojego innego bohatera. To wtedy ty jego widzisz. Masz jakby swojego obserwatora
Wydaje mi się, ale to z instrukcji nie wynika - widziałem to na którymś gameplayu - że jeśli sąsiadujesz z wrogim bohaterem, to tylko biała linia kopuły blokuje widzenie. Krzaki i ruiny nie działają, gdy stoicie obok siebie, przy czym bohaterowie z jednego teamu "udzielają" wizji swoim ziomkom (oczywiście w zasięgu 3 pól).
Odpowiedź Neri na bgg: If you have a hero adjacent to a bush that contains an enemy, you can see that enemy even if you haven't any other hero adjacent.
buhaj
Posty: 1048
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 867 times
Been thanked: 516 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: buhaj »

Zrozumieć niektóre karty mocy to nagroda Nobla się należy. Brak opisu kart w instrukcji to zbrodnia. Teraz sobie człowieku kombinuj.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: polwac »

Widać problemy patrząc na FAQ, który robi się coraz dłuższy. Mi osobiście jeszcze nie udało się rozegrać pierwszej partii(pochłonęło mnie Too Many Bones, gdzie też jest bardzo dużo niedomówień, ale za to FAQ i BGG robi robotę, bo praktycznie każdą niejasność da się znaleźć i rozwikłać), ale już obawiam co to będzie jak się w końcu zabiorę za Skytear :?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
buhaj
Posty: 1048
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 867 times
Been thanked: 516 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: buhaj »

polwac pisze: 06 lis 2020, 21:05 Widać problemy patrząc na FAQ, który robi się coraz dłuższy. Mi osobiście jeszcze nie udało się rozegrać pierwszej partii(pochłonęło mnie Too Many Bones, gdzie też jest bardzo dużo niedomówień, ale za to FAQ i BGG robi robotę, bo praktycznie każdą niejasność da się znaleźć i rozwikłać), ale już obawiam co to będzie jak się w końcu zabiorę za Skytear :?
Korzystam z FAQ i BGG ale czas rozgrywania partii robi się wtedy tragicznie długi jak na to co bym oczekiwał od tej gry. A poza tym często dalej są niedomówienia bo zmiana jednej zasady ciągnie za sobą następne zmiany i pytania. Denerwujące
MARIIIUSZZ
Posty: 34
Rejestracja: 14 wrz 2020, 17:42
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: MARIIIUSZZ »

Pierwsze 3 partie za mną po zrozumieniu zasad gra jest naprawdę dobra. Polecam poradnik po angielsku na YouTube 2 godzinny tam wyjaśniania idealnie od A do Z umiejętności modlitwy danej frakcji i krok po korku wszystko jeżeli czytaliśmy instrukcje to nagle wszystko staje się jasne i klarowne 😀
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: polwac »

buhaj pisze: 05 lis 2020, 21:27 Czas gry też może być srogi. Wydaje się, że z dobrą znajomością zasad do nawet 2,5 godziny.
Aż sobie sprawdziłem czas gry na pudełku i wg. autorów to ok 45min. Może jednak da się zejść do tej godzinki przy dobrym ograniu tej gry.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
ODPOWIEDZ