Game of Thrones - pierwsze wrażenia!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
GOT
Witam. Chętnych do zagrania w GOT zapraszam jutro 25.06.2004 między godziną 14.00 a 15.00. Myślę ze w Krakowskim Bardzie będzie miejsce Ponieważ moja stancja odpada(zbyt wiele zakazów), zagramy w tym lokalu(zazwyczaj jest to mozliwe). Są chętni
Jutro...nie za bardzo, potrzebuje tai termin znać mniej więcej z tygodnim wyprzedzeniem
http://szept.deviantart.com
-I am James Hook, captain of the Jolly Roger.
-If you are Hook, then who am I?
-You are a codfish.
-I am James Hook, captain of the Jolly Roger.
-If you are Hook, then who am I?
-You are a codfish.
Nie jutro. Bardziej w przyszłym tygodniu, i zacząć tak koło 12 bym proponował.
http://szept.deviantart.com
-I am James Hook, captain of the Jolly Roger.
-If you are Hook, then who am I?
-You are a codfish.
-I am James Hook, captain of the Jolly Roger.
-If you are Hook, then who am I?
-You are a codfish.
Witam, jako że to mój pierwszy post, a nie lubię zakładać nowego tematu dla jednego pytania więc postanowiłem kontynuować temat istniejący, mając coś wspólnego z pytaniem które chce zadać
A mianowicie:
GoT -> CoK
W jakiej kolejności powinno rozpatrywać się instrukcje na kartach rodów podczas bitew.
Jako że nie mam jeszcze CoK więc będę tylko kierował się kolorami i opisami kart.
Zółci -> karta z opisem że nie pozwala zagrać karty przeciwnikowi.
Biali -> Karta, ze specjalna umiejętność na karcie przeciwnika nie działa.
Która z tych kart powinna być zagrana jako pierwsza?
A mianowicie:
GoT -> CoK
W jakiej kolejności powinno rozpatrywać się instrukcje na kartach rodów podczas bitew.
Jako że nie mam jeszcze CoK więc będę tylko kierował się kolorami i opisami kart.
Zółci -> karta z opisem że nie pozwala zagrać karty przeciwnikowi.
Biali -> Karta, ze specjalna umiejętność na karcie przeciwnika nie działa.
Która z tych kart powinna być zagrana jako pierwsza?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Jest to wyjasnione w FAQ:
http://www.fantasyflightgames.com/PDF/agotbgfaqv3.pdf
http://www.fantasyflightgames.com/PDF/agotbgfaqv3.pdf
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Hmm, jestes pewien, ze ta czesc nie odpowiada na Twoje pytanie?
1) House Cards are simultaneously revealed.
2) Any “Ignore” or “Cancel” special text abilities are first
resolved in the player order of the “Fiefdoms” influence track.
The special text of the first card is completely resolved and
implemented before the second card.
3) Other appropriate text abilities are then resolved in the player
order of the “Fiefdoms” influence track. The special text of the
first card is completely resolved and implemented before the second
card.
4) After the outcome of the battle is determined, any “If you win
this battle...” or “If you lose this battle...” special card abilities
are resolved in the player order of the “Fiefdoms” influence
track. The special text of the first card is completely resolved
and implemented before the second card.
1) House Cards are simultaneously revealed.
2) Any “Ignore” or “Cancel” special text abilities are first
resolved in the player order of the “Fiefdoms” influence track.
The special text of the first card is completely resolved and
implemented before the second card.
3) Other appropriate text abilities are then resolved in the player
order of the “Fiefdoms” influence track. The special text of the
first card is completely resolved and implemented before the second
card.
4) After the outcome of the battle is determined, any “If you win
this battle...” or “If you lose this battle...” special card abilities
are resolved in the player order of the “Fiefdoms” influence
track. The special text of the first card is completely resolved
and implemented before the second card.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Witam, pozwole sobie podpiac sie do watku.
Wczoraj zagralismy po raz pierwszy kilka partii w Gre o Tron na 6 osob (z Clash of Kings oprocz dodatkowego rodu wykorzystana byla jeszcze tylko zasada dotyczaca portow).
Wszystkie gry zakonczyly sie po 3-4 turach (sic!) zwyciestwem Greyjoyow (za kazdym razem grala nimi inna osoba), polegajacym na zajecie 6 miast/twierdz.
Zaczelismy analizowac plansze i doszlismy do wniosku, ze Greyjoywie maja niesamowite fory - zaczynaja z 3-4 miastami do wziecia niemal od razu. Wystarczy blad lub niedoswiadczenie gracza grajacego Starkami lub Lannisterami, by Greyjoy bez wiekszych problemow zajal do 3-4 tury wymagane 6 miast.
Dodatkowo wprowadzenie 6 rodu dzieli plansze na 2 osobne rozgrywki - na dole bija sie Martellowie, Tyrellowie, Lannisterowie i Bartheonowie, zas u gory Starkowie z Greyjoyami.
Doszlismy do wniosku, ze warunek zdobycia 6 miast przy grze 6 osobowej to za malo. Powinno byc to tak samo jak w przypadku 5 graczy - 7 miast.
Dodatkowo wydaje sie nam, ze na terenie Flint's Finger nie powinno byc zamku - a raczej korona, pozwalajaca na zdobywanie zetonow wladzy.
To tylko kilka luznych przemyslen - ciekawym, co sadza o tym bardziej doswiadczeni gracze w Gre o Tron
Wczoraj zagralismy po raz pierwszy kilka partii w Gre o Tron na 6 osob (z Clash of Kings oprocz dodatkowego rodu wykorzystana byla jeszcze tylko zasada dotyczaca portow).
Wszystkie gry zakonczyly sie po 3-4 turach (sic!) zwyciestwem Greyjoyow (za kazdym razem grala nimi inna osoba), polegajacym na zajecie 6 miast/twierdz.
Zaczelismy analizowac plansze i doszlismy do wniosku, ze Greyjoywie maja niesamowite fory - zaczynaja z 3-4 miastami do wziecia niemal od razu. Wystarczy blad lub niedoswiadczenie gracza grajacego Starkami lub Lannisterami, by Greyjoy bez wiekszych problemow zajal do 3-4 tury wymagane 6 miast.
Dodatkowo wprowadzenie 6 rodu dzieli plansze na 2 osobne rozgrywki - na dole bija sie Martellowie, Tyrellowie, Lannisterowie i Bartheonowie, zas u gory Starkowie z Greyjoyami.
Doszlismy do wniosku, ze warunek zdobycia 6 miast przy grze 6 osobowej to za malo. Powinno byc to tak samo jak w przypadku 5 graczy - 7 miast.
Dodatkowo wydaje sie nam, ze na terenie Flint's Finger nie powinno byc zamku - a raczej korona, pozwalajaca na zdobywanie zetonow wladzy.
To tylko kilka luznych przemyslen - ciekawym, co sadza o tym bardziej doswiadczeni gracze w Gre o Tron
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
My zawsze gramy na 7 miast, a w 4- osob na 8 miast - inaczej faktycznie gra przy czyims bledzie moze sie skonczyc za szybko.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Nie chciałbym się wcinać, ale może kogoś to zainteresuje - pierwszy ogólnopolski turniej Gry o Tron. Szczegóły tutaj
Save the cheerleader
Save the world
Save the world
Ryslaw...
Napisałeś, że gracie tylko z wykorzystaniem portów... proponowałbym sprawdzić jak to wygląda z wykorzystaniem po pierwsze żetonów specjalnych... i po drugie nowych postaci.
Prawda jest taka, że Stark, nie ma za wiele możliwości w tej grze, jak tylko atakować Greyjoya, lub ruszyć możem na Baratheona (najcześciej dzieje się to wtedy kiedy Baratheon, wykona pierwszy ruch).
Greyjoy może zaatakować i będzie atakował zapewne Lannistera... jednak wykorzystanie specjalnych żetonów i nowych kart, podnosi szansę Lannistera na udaną obronę. A jeśli Greyjoy wybierze jako cel Starka, to wtedy ma na plecach Baratheona... dlatego nie zgadzam się, że najłatwiej wygrać Greyjoy'em.
Proponuję zagrać z wszytskimi opisanymi dodatkowymi zasadami w Clash of Kings, poza dwoma rzeczami:
- losowanie bohaterów (totalny debilizm :/ i nie wiem dlaczego wogóle twórcy takiej gry, napisali coś takiego. Równie dobrze mogli by zaproponować rzucanie kostkom)
- odkryte karty zdarzeń
Co do pierwszego się wypowiedziałem, a co do drugiego wiele osób się nie zgadza, ale prawda jest taka, że z odkrytymi kartami wszyscy czekają. Nikt nie podejmuje ryzyka, turę, dwie wcześniej.
Kiedy gra się z zakrytymi zdarzeniami, nie wiadomo co się wydarzy i trzeba cały czas walczyć o kolejne zamki, które mogą przynieść cenne nowe jednostki.
Napisałeś, że gracie tylko z wykorzystaniem portów... proponowałbym sprawdzić jak to wygląda z wykorzystaniem po pierwsze żetonów specjalnych... i po drugie nowych postaci.
Prawda jest taka, że Stark, nie ma za wiele możliwości w tej grze, jak tylko atakować Greyjoya, lub ruszyć możem na Baratheona (najcześciej dzieje się to wtedy kiedy Baratheon, wykona pierwszy ruch).
Greyjoy może zaatakować i będzie atakował zapewne Lannistera... jednak wykorzystanie specjalnych żetonów i nowych kart, podnosi szansę Lannistera na udaną obronę. A jeśli Greyjoy wybierze jako cel Starka, to wtedy ma na plecach Baratheona... dlatego nie zgadzam się, że najłatwiej wygrać Greyjoy'em.
Proponuję zagrać z wszytskimi opisanymi dodatkowymi zasadami w Clash of Kings, poza dwoma rzeczami:
- losowanie bohaterów (totalny debilizm :/ i nie wiem dlaczego wogóle twórcy takiej gry, napisali coś takiego. Równie dobrze mogli by zaproponować rzucanie kostkom)
- odkryte karty zdarzeń
Co do pierwszego się wypowiedziałem, a co do drugiego wiele osób się nie zgadza, ale prawda jest taka, że z odkrytymi kartami wszyscy czekają. Nikt nie podejmuje ryzyka, turę, dwie wcześniej.
Kiedy gra się z zakrytymi zdarzeniami, nie wiadomo co się wydarzy i trzeba cały czas walczyć o kolejne zamki, które mogą przynieść cenne nowe jednostki.
http://www.mgla.pl - ogromny wybór gier bitewnych, gier planszowych i gier karcianych. Jeżeli jesteś w Jaworznie lub okolicach odwiedź nas!
(HUDSON): Hey Vasquez, Have you ever been mistaken for a man?
(VASQUEZ): No... Have you ?
(HUDSON): Hey Vasquez, Have you ever been mistaken for a man?
(VASQUEZ): No... Have you ?
Gralismy z postaciami nowymi. Wydaje mi sie, ze sa one zbyt mocne jesli nie uzywa sie pozostalych zasad z rozszerzenia.Vasquez21 pisze: Napisałeś, że gracie tylko z wykorzystaniem portów... proponowałbym sprawdzić jak to wygląda z wykorzystaniem po pierwsze żetonów specjalnych... i po drugie nowych postaci.
Tak wlasnie bylo. Gralem Baratheonem i Stark ruszyl na mnie, calkowcie olewajac Greyjoya.Vasquez21 pisze: Prawda jest taka, że Stark, nie ma za wiele możliwości w tej grze, jak tylko atakować Greyjoya, lub ruszyć możem na Baratheona (najcześciej dzieje się to wtedy kiedy Baratheon, wykona pierwszy ruch).
Niestety nie uzywalismy zetonow specjalnych. I Lannister szybko przegral (takze przez swoja niezbyt rozsadna i zbyt agresywna gre).Vasquez21 pisze: Greyjoy może zaatakować i będzie atakował zapewne Lannistera... jednak wykorzystanie specjalnych żetonów i nowych kart, podnosi szansę Lannistera na udaną obronę.
Przewaga Greyjoya bierze sie moim zdaniem stad, ze od poczatku ma dostep do wielu zamkow. Jak juz napisalem - wystarczy apatia Starkow, by szybko zajac 6 zamkow wymaganych do zwyciestwa. Dlatego doszlismy do wniosku, ze 6 zamkow to za malo i od tej pory grac bedziemy na 7.Vasquez21 pisze: A jeśli Greyjoy wybierze jako cel Starka, to wtedy ma na plecach Baratheona... dlatego nie zgadzam się, że najłatwiej wygrać Greyjoy'em.
Tak wlasnie planujemy nastepnym razem. Losowanie bohaterow to rzeczywiscie absurd, a odkryte karty zdarzen doprowadzilyby do tego, ze jeden z kolegow zastanawialby sie nad ruchem pewnie z godzine, bo musialby przeanalizowac wszelkie implikacje i mozliwe rozwiazaniaVasquez21 pisze: Proponuję zagrać z wszytskimi opisanymi dodatkowymi zasadami w Clash of Kings, poza dwoma rzeczami:
- losowanie bohaterów (totalny debilizm :/ i nie wiem dlaczego wogóle twórcy takiej gry, napisali coś takiego. Równie dobrze mogli by zaproponować rzucanie kostkom)
- odkryte karty zdarzeń
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 300 times
- Been thanked: 98 times
Których dodatkowych przepisów z dodatku Clash of Kings używacie, a których nie?
ja zgadzam się z kolegą Vasquez21 że wybieranie 3 kart postaci i potem losowanie jednej jest bez sensu. To samo jeśli chodzi o rozkładanie kart zdarzeń na 3 tury wprzód - spowalnia rozgrywkę, niektórzy wolą czekać niż działać. Także karty nowych postaci są według mnie zbyt mocne, jest za duża dysproporcja sił, od 0 aż do 5.
Reszta nowych zasad jest ok.
ja zgadzam się z kolegą Vasquez21 że wybieranie 3 kart postaci i potem losowanie jednej jest bez sensu. To samo jeśli chodzi o rozkładanie kart zdarzeń na 3 tury wprzód - spowalnia rozgrywkę, niektórzy wolą czekać niż działać. Także karty nowych postaci są według mnie zbyt mocne, jest za duża dysproporcja sił, od 0 aż do 5.
Reszta nowych zasad jest ok.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2006, 13:16 przez MataDor, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiele osób o tym mówi... ale prawdę powiedziawszy dzięki temu trzeba się dłużej zastanowić, którą postać wykorzystać w którym momencie. Grałem zarówno z starymi postaciami, jak i z nowymi. I wydaje mi się, że lepiej prezentują się nowe... gracze mają więcej możliwości.Także karty nowych postaci są według mnie zbyt mocne, jest za duża dysproporcja sił, od 0 aż do 5.
http://www.mgla.pl - ogromny wybór gier bitewnych, gier planszowych i gier karcianych. Jeżeli jesteś w Jaworznie lub okolicach odwiedź nas!
(HUDSON): Hey Vasquez, Have you ever been mistaken for a man?
(VASQUEZ): No... Have you ?
(HUDSON): Hey Vasquez, Have you ever been mistaken for a man?
(VASQUEZ): No... Have you ?
Jeśli ktoś tak gra, to nie rozumie zasad zabawy...MacDante pisze:A czy ktośgrał w GoT i nie miał przykrego doświadczenia podczas rozgrywki, że 'dobrzy koledzy' bardzo częstą grają razem różnymi rodami, zostawiając względem siebie naprzykład puste granice a całą siłe agresora skupiają na pozostałych??
Proponuję przedstawić im poniższe:
http://www.gry-planszowe.pl/x.php/1,84/Kultura-gry.html
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Hehe, co do wspolnego grania dobrych kolegow: my zawsze gramy w podobnym skladzie, rotacja 2 osoby obejmuje tylko, i musze sie przyznac ze sam stosuje takie granie wspolne. Ale jako dlugofalowa strategie, po 3 grach kumpel byl tak pewien ze z nim sojuszu nigdu nie zlamie ze nawet niespecjalnie pilnowal granic ze mna (hehe, nie ukrywam ze uwazam to za swoj majstersztyk, 2 tygodnie oswajalem wroga ) ze w 8 rundzie zrobilem piekny rajd po jego terenach zajmujac mu 3 zamki w jednej rundzie I w takim celu granie stalych sojuszy jest calkiem fajne, "przyjaciel" sie juz nie spodziewa ataku (ten byl ze 2 dni obrazony, ze upokorzenie, ze costam, ze costam, hehe). Zawsze mozna kogos przekonac ze teraz dobry momencik zeby zaatakowac, bo ten ktos akurat wojsko przesunal etc.
Generalnie nie wierze ze w odpowiedznich okolicznosciach nie uda sie przekonac do bratobojstwa jednego z kolegow
I z tym optymistycznym akcentem posta koncze
Generalnie nie wierze ze w odpowiedznich okolicznosciach nie uda sie przekonac do bratobojstwa jednego z kolegow
I z tym optymistycznym akcentem posta koncze
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier