Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Netrunner

Post autor: Andy »

W polskiej instrukcji uwzględniono fragment FAQ-u dotyczący tej kwestii, który wyjaśnia ją bardzo dobrze.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2013, 15:08 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Netrunner

Post autor: siawq »

Pytanie o kartę ZASYSACZ DANYCH

Obrazek

Rozumiem aby napotkany lód miał -1 do siły należy usunąć 1 znacznik wirusa? Można użyć wielokrotnie na jednym lodzie i usunąć więcej niż jeden znacznik?

Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 647 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Odp: Netrunner

Post autor: pan_satyros »

siawq pisze:Pytanie o kartę ZASYSACZ DANYCH
Rozumiem aby napotkany lód miał -1 do siły należy usunąć 1 znacznik wirusa? Można użyć wielokrotnie na jednym lodzie i usunąć więcej niż jeden znacznik?
Zdolności uruchamiane
By posłużyć się zdolnością uruchamianą należy spełnić jej
wymóg – albo opłacić koszt uruchomienia (zdolność płatna)
albo spełnić warunek (zdolność warunkowa). Gdy zdolność
zostanie uruchomiona, jej efekt wprowadza się natychmiast
w życie – mogą go zatrzymać tylko efekty pominięcia lub
blokady. Uruchamiając zdolności, gracze muszą przestrzegać
wszelkich ograniczeń.
Zdolności płatne- Aby uruchomić zdolność płatną, należy
zapłacić koszt uruchomienia. Najczęstsze koszty uruchomienia
to kredyty, kliki, hostowane znaczniki lub kasowanie kart. Koszt
uruchomienia karty jest zawsze podany w jej polu tekstowym przed
efektem, zgodnie ze schematem „koszt: efekt”. Zdolność płatną
można uruchomić nieograniczoną liczbę razy, o ile opłaca się koszt
i przestrzega ewentualnych ograniczeń wymienionych w tekście.

Zdolności płatne można uruchamiać na początku każdej tury,
przed i po każdej akcji gracza oraz w pewnych momentach podczas
skoku - chyba, że zdolność wymaga klika. Wtedy jej uruchomienie
jest akcją i można je wykonać tylko w fazie akcji. Przykład zdolności
płatnej to karta Opus Magnum, która mówi: „ [: Pobierz 2<.”


Instrukcja str. 21
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Netrunner

Post autor: donmakaron »

W skrócie: Wszystko się zgadza.

Nie w skrócie: Zwróć uwagę, że ta zdolność ma format, który wyraźnie został zaznaczony w instrukcji: koszt:efekt - zdolność płatna. Kosztem uruchomienia tej zdolności jest hostowany znacznik wirusa, więc trzeba go odrzucić. I zgodnie z instrukcją tą i inne zdolności płatne można uruchamiać nieograniczoną liczbę razy, o ile opłaci się koszt i przestrzega ewentualnych ograniczeń wymienionych w tekście. Tak więc możesz odpalić ją kilka razy na jednym ice.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3650
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Netrunner

Post autor: gafik »

Upgrade trzeba instalować jak normalny zdalny serwer (jak Asset lub Agenda).
Ma się nie odróżniać.
Asset/Agenda może być tylko jedna na serwer.
Jeżeli mogę instalować więcej upgrade'ów na serwer to będą się przecież odróżniać.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 647 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Netrunner

Post autor: pan_satyros »

gafik pisze:Upgrade trzeba instalować jak normalny zdalny serwer (jak Asset lub Agenda).
Ma się nie odróżniać.
Asset/Agenda może być tylko jedna na serwer.
Jeżeli mogę instalować więcej upgrade'ów na serwer to będą się przecież odróżniać.
Nie będą ;)
Bo Runner nigdy nie wie czy leżą tam 3 Upgrade’y, 2 Upgrade’y i 1 aktywa itp.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3650
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Netrunner

Post autor: gafik »

Oh!
Czyli na zdalnym serwerze teoretycznie może być:

a) 1 Asset + 1 Upgrade
b) 1 Agenda + 2 Upgrade
c) 4 Upgrade

Wszystkie są poprawne?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 647 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Netrunner

Post autor: pan_satyros »

gafik pisze:Oh!
Czyli na zdalnym serwerze teoretycznie może być:

a) 1 Asset + 1 Upgrade
b) 1 Agenda + 2 Upgrade
c) 4 Upgrade

Wszystkie są poprawne?
tak
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Netrunner

Post autor: donmakaron »

Może nawet nic nie być, jak postawisz sam ice ;)
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Netrunner

Post autor: siawq »

Czy jeśli runner podchodzi do lodu, korp rezuje go i okazuje się że program nie ma wystarczjącej siły to podprogramy także się uruchamiają?

Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 647 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Odp: Netrunner

Post autor: pan_satyros »

siawq pisze:Czy jeśli runner podchodzi do lodu, korp rezuje go i okazuje się że program nie ma wystarczjącej siły to podprogramy także się uruchamiają?
Tak. Podprogramy zrezowanego lodu uruchamiają się zawsze, gdy runner w jakiś sposób temu nie zapobiegnie.
Jeśli program tupu lodołamacz nie ma wysterczającej siły i odpowiedniego typu (a runner nie ma środków by na ten stan rzeczy wpłynąć - zwiększając siłę i zmieniając typ), to nie jest w tym skoku brany pod uwagę - lód odpala normalnie wszystkie podprogramy zgodnie z kolejnością.
Jeśli lodołamacz posiada (lub runner odpowiednio go dopakuje) poziom lodu i nadaje się do atakowania danego typu lodu, to w takim wypadku runner może korzystać z jego umiejętności zgodnie z tekstem na karcie (jeśli tylko stać go na opłacenie kosztów).
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Netrunner

Post autor: Andy »

Uruchamiają się.

Edit: pan_satyros był szybszy.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Netrunner

Post autor: siawq »

Dzięki za odpowiedzi. Wiem już chyba wszystko ........ chyba :grin:

Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Netrunner

Post autor: Wosho »

Dlatego duzy bonus ma hb bo ma dużo grywalnych upgradów/assetów.
Wiec robisz odpowiednio drogi serwer do przejścia i kładziesz coś.
Runner bez infiltracji myśli że to agenda biegnie a tu dupa.
Jeśli dalej ma kase kładziesz kolejny upgrade i znowu ma zonka.
Jeśli stracił cała kasę kładziesz agendę i scorujesz :)
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Netrunner

Post autor: Bea »

Czy korporacja może się czymś pozbyć "złej prasy" bo nic takiego nie napotkałam w instrukcji, może przeoczyłam?
bazyn
Posty: 288
Rejestracja: 16 lut 2008, 22:30
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Netrunner

Post autor: bazyn »

Zła prasa jest (na razie) nieusuwalna.
Mam
Chcę


Pragnę poznać: Above and Below, Arcadia Quest, Clank!, Pathfinder, Trickerion, Blood Rage, Mechs vs Minions
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Netrunner

Post autor: donmakaron »

W zapowiedzianych data packach z drugiego cyklu pojawiają się karty, którymi można usunąć złą prasę.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Netrunner

Post autor: Andy »

bazyn pisze:Zła prasa jest (na razie) nieusuwalna.
Podobnie jest (póki co) z obrażeniami mózgu u netrunnera. Jeśli się nie mylę.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
bazyn
Posty: 288
Rejestracja: 16 lut 2008, 22:30
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Netrunner

Post autor: bazyn »

Andy pisze:
bazyn pisze:Zła prasa jest (na razie) nieusuwalna.
Podobnie jest (póki co) z obrażeniami mózgu u netrunnera. Jeśli się nie mylę.
Nie mylisz się ;) Choć niektórzy za usuwanie obrażeń móżgu uważają zwiększanie swojego limitu kart na ręce :)
Mam
Chcę


Pragnę poznać: Above and Below, Arcadia Quest, Clank!, Pathfinder, Trickerion, Blood Rage, Mechs vs Minions
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Netrunner

Post autor: Wosho »

W jednym z dodatków jest Public sympathy, resource który zwiększa limit reki runnera o 2 :)
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Netrunner

Post autor: Bea »

Pytanie o kartę Kruk Danych czyli Data Raven http://netrunnercards.info/find/?q=data ... &view=list
Runner robi skok, Korporacja rezuje DR i okazuje się, że runner ma za słaby lodołamacz. Co się wtedy dzieje? Musi przyjąć jeden tag albo zakończyć skok? Wybierze zakończenie skoku, bo i tak musiałby to zrobić, bo ma za słaby lodołamacz. Czyli nie dostaje tagu? A subrutyna odpala się wtedy czy nie, skoro runner zakończył skok?
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Netrunner

Post autor: Brylantino »

IMO subrutyny się odpalają dopiero, jak weźmie tag. Jeżeli tego nie zrobi, skok się od razu kończy. Jednak wybór taga/zakończenia skoku jest niezależny od siły lodołamacza. Ona ma tylko wpływ w momencie, kiedy chcemy łamać podprogramy na LOD-zie. Niech ktoś mnie poprawi, bo sam nie jestem pewien czy dobrze napisałem, ale osobiście bym tak to rozegrał.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Netrunner

Post autor: Bea »

Brylantino pisze:IMO subrutyny się odpalają dopiero, jak weźmie tag. Jeżeli tego nie zrobi, skok się od razu kończy. Jednak wybór taga/zakończenia skoku jest niezależny od siły lodołamacza. Ona ma tylko wpływ w momencie, kiedy chcemy łamać podprogramy na LOD-zie. Niech ktoś mnie poprawi, bo sam nie jestem pewien czy dobrze napisałem, ale osobiście bym tak to rozegrał.
Tak też zrobiłam i widzę, że dobrze. A teraz jeszcze poszperałam na innym forum i znalazłam:
In case there’s any question, the first thing that happens when you hit Data Raven is you decide whether you want to take a tag or end the run. If you end the run this way, the subroutine does not go off. So it’s okay to facecheck a Data Raven. The Runner generally does not want to keep going if he can’t break the subroutine.
Jest cały artykuł o tym: http://netrunnerforum.decktech.eu/index ... a+%2Braven
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Netrunner

Post autor: zephyr »

Jak skończy skok to nie dostaje taga.
Ale przez Ravena można przejść za darmo bez żadnych lodołamaczy jak się nie boi tagów, ew jak się ma kasę na Trace i zdjęcie tego pierwszego taga też można przejść bez łamania.
Żaden lodołamacz nie pomoże z pierwszym tagiem przy spotkaniu. A trace jest na poziomie 3, więc jak ma się wystarczajaco dużo kasy i/lub linka można nie łamać ravena (choć udany trace Ravena jest jedną z najbardziej wrednych rzeczy w grze).
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Netrunner

Post autor: Andy »

1. Jeszcze w sprawie Kruka. W odróżnieniu od takiego np. Matrix Analyzera podprogram Kruka w przypadku odpalenia i skutecznego namierzania nie daje runnerowi taga, tylko powoduje umieszczenie na Kruku znacznika siły/zasilania (tam jest niekonsekwencja terminologiczna w polskim opisie karty!). W sumie różnica jest niewielka, bo hostowany znacznik można niemal w każdym momencie (np. natychmiast) zamienić na taga dla runnera. Czy dobrze kombinuję, że dobrym sposobem wykorzystania przez korporację Kruka może być skumulowanie znaczników na nim i zasypanie runnera tagami w wybranym momencie, np. gdy nie ma on kredytów na ich zdejmowanie?

2. Psychographics (po polsku jakoś podobnie): koszt uruchomienia tej operacji wynosi X. Tekst na karcie wyjaśnia, że X jest równe lub mniejsze od liczby tagów u runnera i że korporacja może położyć X żetonów zaawansowania na karcie, która może być awansowana.

To drugie rozumiem: runner ma trzy tagi, do pełnego awansowania jakiegoś projektu potrzebuję dwóch żetonów zaawansowania, więc kładę dwa (mniej niż liczba tagów u runnera). Ale cena zagrania tej operacji musi chyba równa liczbie tagów (w tym przykładzie trzy kredyty), bo gdyby mogłaby być niższa, to wiadomo, że korporacja wolałaby zapłacić zero kredytów niż trzy. ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
ODPOWIEDZ