Primal: The Awakening (Tommaso Mondadori, Alberto Parisi)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8790
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2702 times
Been thanked: 2383 times

Primal: The Awakening (Tommaso Mondadori, Alberto Parisi)

Post autor: Curiosity »

Obrazek

https://boardgamegeek.com/boardgame/303 ... -awakening

Loiczba graczy: 1-4
Wiek: 14+
Czasy gry: 60-90 minut (dochodzi tryb kampanii)
opis wydawcy pisze:Primal: the Awakening to w pełni kooperacyjna gra planszowa z figurkami, o polowaniu na potwory dla 1-4 graczy. Jest osadzona w świecie fantasy, w którym ludzie walczą o przetrwanie w nieokiełznanej dziczy. Gra toczy się w serii wielu sesji w epickiej kampanii, w której wcielisz się w rolę myśliwych walczących z potwornymi stworzeniami i odkrywających tajemnice dotyczące ich pochodzenia.

W trybie kampanii gracze wybiorą swoją ścieżkę fabularną, wykonując zadania i odblokowując specjalne nagrody i osiągnięcia. Każda misja, którą wybierzesz, doprowadzi do innego rozwoju fabuły i wielu unikalnych możliwości, takich jak opcje rzemieślnicze, unikalne przedmioty i rzadkie polowania do rozegrania. Konsekwencje twoich działań wpłyną na fabułę w miarę postępów kampanii w kierunku epickiego finału. Gracze mogą również rozgrywać potyczki jednostrzałowe w trybie polowania. Dla pojedynczych scenariuszy walki na różnych poziomach wyposażenia i trudności przewidziano specyficzną konfigurację i zasady. Tryb polowania oferuje również możliwość rozgrywania specjalnych zadań końcowych przy użyciu postaci z kampanii.

Rozgrywka koncentruje się na intensywnym i wymagającym systemie walki z bossem, który łączy taktyczne pozycjonowanie na planszy, zarządzanie rękami i grę kooperacyjną. Walka została zaprojektowana tak, aby była szybka, skupiając się na kombinacjach kart i interakcji z graczem. Każdy potwór to wyjątkowe wyzwanie, z którym łowcy będą musieli się zmierzyć jako grupa, realizując określone cele i przyjmując różne strategie. Potwory mają swoją własną, specyficzną talię kart, która reprezentuje ich specyficzne zachowania bojowe, w tym ataki wymierzone w określone obszary na planszy, specjalne zdolności, ale także słabości i słabe punkty, które łowcy mogą wykorzystać podczas walki.

Gra skupia się również na głębokiej personalizacji postaci. W miarę postępów w kampanii gracze odblokują wiele różnych opcji rzemieślniczych, ulepszając i rozbudowując kuźnię w zależności od konkretnych potworów, które zabiją.
W miarę jak łowcy zdobywają kolejne poziomy z sesji na sesję, gracze będą mieli również wiele możliwości dostosowania swojej talii kart umiejętności w celu budowania lepszych synergii, kombinacji kart i strategii grupowych.
Gameplay (Dice Tower)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Primal: The Awakening (Tommaso Mondadori, Alberto Parisi)

Post autor: Wosho »

Czekamy :) Powinno chyba jakos relatywnie nie dlugo przyjsc?
Dhel
Posty: 710
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 480 times
Been thanked: 401 times

Re: Primal: The Awakening (Tommaso Mondadori, Alberto Parisi)

Post autor: Dhel »

Pudło przyszło, ogromne, kurczę, jak w ATO wolę figurki bo walka jest mocno ’ruchowa’ na planszy tak tutaj, chociaż te figurki są piękne to wolałbym standy i połowę mniejsze pudło, no nic.
Instrukcja mega, prosto podana, nie sądziłem że siądę do tego w ciągu 2 tygodni, a tutaj jak zacząłem czytać jak to przygotować tak wieczorem siadłem i prolog poszedł, mega plus.
System kart podobny do tego z marvel champions - by aktywować trzeba zapłacić koszt karty, tutaj osobno podany jako stamina na karcie. Grałem gościem z mieczem i łuczniczką. Już startowy deck pozwala przygotować niezłe komba, ale oczywiście ciągle brakuje staminy by za karty zapłacić przez co gra wymusza np. Jedną turę wolniejsza, by zaoszczędzić jakąś kartę na następną rundę, dostać dodatkową staminę (jak zostaną 2 karty na ręce), co pomoże w sekwencji zagrania kart i mocniejszym pierdyknięciu potworka po pysku.
Samo kombinowanie mi się mega podoba, ale to co powoduje, że ta walka to nie tylko zagrywanie kart ale taniec z potworem to system reakcji. Potwór ma 3 karty reakcji, które aktywują się po zagraniu konkretnego koloru karty od bohatera, jak zaczniemy w określonym położeniu do potwora itd. Widzimy co spowoduje reakcję potwora i czasem możemy spróbować w rundzie tak zagrać karty by tej reakcji nie spowodować a czasem wiemy że nasza akcja spowoduje reakcję i jedziemy z wymianą ciosów. Plus gra zmusza do zmiany położenia inaczej jesteśmy bardziej narażeni na dostanie obrażeń.
Naprawdę czuć dynamiczną walkę typu akcja - reakcja, mega!
Minus taki, że jest dużo statusów, komb z kart i reakcji potwora w danej rundzie, przez co ciężko momentami śledzić to wszystko i co spowoduje co.
Pierwsze wrażenia?, bardzo pozytywne, zobaczymy jak gra się otworzy w kampanii.
ODPOWIEDZ